Snelheids duivel! - Brommer rijdt harder dan 140 km per uur!

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
proton
Berichten: 338
Lid geworden op: 19 apr 2003, 16:54
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Snelheids duivel! - Brommer rijdt harder dan 140 km per uur!

#1 Bericht door proton » 05 jun 2003, 14:23

Uit de Telegraaf:

Brommer rijdt harder dan 140 km per uur

URK - De politie op Urk heeft woensdagmiddag een man betrapt op een bromfiets die meer dan 140 kilometer per uur kon rijden. De Urker snelheidsduivel had speciale verstevigingsbuizen aan zijn bromfiets vastgemaakt om te voorkomen dat zijn frame zou kromtrekken. Dat heeft een politiewoordvoerster donderdag bekendgemaakt.

De bromfietser viel door de mand tijdens een extra fietscontrole. Het maximale tempo van zijn tweewieler lag zo hoog, dat de rollerbank veel te langzaam was om de exacte topsnelheid vast te stellen. De eigenaar verschafte daarna zelf duidelijkheid. Zijn brommer is in beslag genomen. De politie durft niet te zeggen of de Urker een nieuw record heeft gevestigd.

-------------------------------

Dat is pas opvoeren!!! :D :D :D

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door de gele banaan » 05 jun 2003, 14:30

Er zijn nog wel snellere alleen die rijden er niet vaak mee of de politie kan hun niet te pakken krijgen :) .

Gebruikersavatar
w@xwe@zle
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 sep 2002, 15:23
Locatie: Assendelft
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door w@xwe@zle » 05 jun 2003, 14:34

weet je ook wat voor brommer het is en hoeveel cc? want met een 125cc is het simpel te halen :)
als het nou een 50cc kreid was vond ik het nog klasse :D

Gebruikersavatar
udo
Berichten: 1268
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:11
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door udo » 05 jun 2003, 16:48

hehe wel lachen ... jammer dat er geen foto bij zit , wilde wel weten wat voor het was ;)

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#5 Bericht door Royke » 06 jun 2003, 12:05

met een 50cc polini evo stage 5 + doorgetuned haalde mijn broer de 145 ook op de auto teller,dus dan is idd harder ook nog wel mogenlijk(denk aan komplete MHR setup...)

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door de gele banaan » 06 jun 2003, 14:42

wow dan is met 125cc de 200 km per uur ook wel mogelijk

Kreidlermcm
Berichten: 99
Lid geworden op: 05 feb 2003, 08:19
Locatie: Mariënvelde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#7 Bericht door Kreidlermcm » 06 jun 2003, 20:31

ja dat is inderdaad errug snel. het was ook nog op de radio. ik was toen namelijk net aan het werk en had het met een collega over het opvoeren van onze brommers en precies op dat moment kwam dat bericht. maar, om zo snel te gaan met een klein brommertje :?

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#8 Bericht door Royke » 07 jun 2003, 11:15

tja alles met 2 of meer wielen valt op te fokken,zelfs die citta dingen lopen al 75 met origneel blokje,en dr zijn zelfs van die 80 blokjes voor te krijgen,beetje asso gewoon tegenwoordig :P

maarja... trouwens over dat 125cc.... die 125cctjes die onder die nsrtjes liggen zijn meer slijtvast.... t zijn opzich geen ultra snelle cillinders :P maar wel een vette sound :D

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Mario TT » 07 jun 2003, 22:00

tja wat bereik je ermee? ga dan gewoon motor rijden dan rij je nog harder ook , tis geld verspillen en veel sleutelwerk en gevaarlijk ook, ik vind het maar goed dat zo`n gast van de weg is gehaalt.

en met een 125cc kan je zelfs 225km/uur kijk maar naar de grandprix wegracers wat die voor snelheden halen .

overigens is het in de mode om een scooter te kopen en daar dan een 125cc motorblok voor te kopen , dan kan iedereen 110-120km/uur ... je moet die gasten eens zien als ze een ongeluk hebben dan is het de grootste fout in hun leven bla bla.. je zal met net me je kleine kind aan het fietsen zijn en je komt aanrijden met 145km/uur en je kindje slingert net ff opzij dan voel je je echt niet prettig , helaas staan de mensen achteraf daar pas bij stil ze denken eerst aanzichzelf..

overigens nu hoor ik mensen denken ... ja maar jij gaat toch ook 88km/uur?? ja maar dat rij ik alleen o pde rijksweg buiten de bebouwde kom met het gewone verkeer mee.

franck
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2003, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door franck » 16 jun 2003, 23:06

Het maakt mijn inziens niet zoveel uit of je nu 40 of 120 rijd,een kind kan er helaas altijd de dupe van worden,maar diegene die op de brommer zit moet zijn verantwoording nemen door gewoon rustig door een straat te rijden zeker waar veel kinderen zijn.
Ik woon in een dorp waar vooral tijdens de zomermaanden heel veel trekkers rijden als ze aan het maaien zijn.
Deze trekkers rijden met 40 km/u door de straat heen en dat is al veel te hard dus hou ik mijn kinderen sterk in degaten dat ze niet de weg op gaan.
Dus bedenk waar je (hard)rijd,mochten mijn kinderen door een brommer of iets anders worden aangereden en deze blijkt te hard hebben gereden sta ik niet voor de gevolgen in.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Mario TT » 16 jun 2003, 23:52

en gelijk heb je.!

Gesloten