mengsmering ?
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 08:14
- Locatie: Rijen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Andy,
Het geluid van een GT herken je uit duizenden een diepe mooie senore klank af en toe zie er nog wel een rijden. Bij de kawa 3 pitters is ook goed herkenbaar deze geeft een heze klank. Ik heb er nog steeds lol in. aaf en toe een wheelie.
Mario,
Een gat in de zuiger kwam ook vaak voor als het weer vrij warm is want dan kan de motor gaan detoneren vooral bij veel gas. Compressie verhouding is niet van toepassing omdat deze machines niet getuned werden. Dit was ook niet nodig want een Suzuki GT750 had 67pk en 70pk en de Kawa h2 had 74pk. Dit is natuurlijk nu lachen maar in 1972 was dit veel vermogen en met Kawa blies je werkelijk alles van de weg. Je moet je ook voorstellen
frame, remmen en weg gedrag was ook na van hand want jappers blonken daar toen niet in uit. Ben nu 42 jaar en heb een wat rustigere rijstijl vergeleken met de jeugd.
Mvgr,
Han
Het geluid van een GT herken je uit duizenden een diepe mooie senore klank af en toe zie er nog wel een rijden. Bij de kawa 3 pitters is ook goed herkenbaar deze geeft een heze klank. Ik heb er nog steeds lol in. aaf en toe een wheelie.
Mario,
Een gat in de zuiger kwam ook vaak voor als het weer vrij warm is want dan kan de motor gaan detoneren vooral bij veel gas. Compressie verhouding is niet van toepassing omdat deze machines niet getuned werden. Dit was ook niet nodig want een Suzuki GT750 had 67pk en 70pk en de Kawa h2 had 74pk. Dit is natuurlijk nu lachen maar in 1972 was dit veel vermogen en met Kawa blies je werkelijk alles van de weg. Je moet je ook voorstellen
frame, remmen en weg gedrag was ook na van hand want jappers blonken daar toen niet in uit. Ben nu 42 jaar en heb een wat rustigere rijstijl vergeleken met de jeugd.
Mvgr,
Han
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja vroeger was dat veel pk`s , en opzich rijden de oudere dingen beter vind ik zelf dan de nieuwere maar dat is een kwestie van smaak , tegenwoordig kan je ook niet zoveel meer zelf doen aan zo`n ding jammer genoeg. overigens bedoel ik met beter , de hele belevenis van zo`n ding is anders en mooier maja je moet echt van oud houden..
oja en over die gat in de zuiger , detonatie word niet veroorzaakt door teweinig olie... dat bedoelde ik .. maar ik denk dat er wel oplossingen zijn gekomen in de loop der jaren daar tegen??
oja en over die gat in de zuiger , detonatie word niet veroorzaakt door teweinig olie... dat bedoelde ik .. maar ik denk dat er wel oplossingen zijn gekomen in de loop der jaren daar tegen??
- Kommerzijl
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- proton
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 19 apr 2003, 16:54
- Locatie: Zwolle
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
gewoon schatten wat in je tank zit en dan uitrekenen hoeveel erbij moet, op deze manier:
5 liter in tank van 1:50 is 100cc olie, voor 10 liter van 1:40 heb je 250cc nodig, dus je moet 150 cc erbij gooien en dan 5 liter Euro95 erbij tanken. (ongeveer dan).
Heb je een 7 liter tank, dan 7:40 = 175cc, dus 2 liter euro95 en 75cc olie erbij.
Dan je Kreid goed schudden
Of leeg rijden en in 1 x 7 liter met 175cc erbij
5 liter in tank van 1:50 is 100cc olie, voor 10 liter van 1:40 heb je 250cc nodig, dus je moet 150 cc erbij gooien en dan 5 liter Euro95 erbij tanken. (ongeveer dan).
Heb je een 7 liter tank, dan 7:40 = 175cc, dus 2 liter euro95 en 75cc olie erbij.
Dan je Kreid goed schudden
Of leeg rijden en in 1 x 7 liter met 175cc erbij
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Mengsmering
Ik rij een John Bos Kreidler 2003 en mij is het advies gegeven om de Castrol Super TT te mengen 1:50. Afgeraden is de Castrol TTS voor een standaard bromfiets 50Km/h. Dat kan je beter voor een RS gebruiken.
Dus meng ik altijd 4,9 liter ongelood 95 met 100 ml ( = 0,1 liter) Super TT in de 5 Liter jerrycan. Schudden maar en je hebt weer vele kilometers rijplezier.
Enzo
Dus meng ik altijd 4,9 liter ongelood 95 met 100 ml ( = 0,1 liter) Super TT in de 5 Liter jerrycan. Schudden maar en je hebt weer vele kilometers rijplezier.
Enzo
- bud
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Gladde Mengsmering
Misschien is dit een tip voor de toerrijders onder ons.Soms komt het voor dat je graag wilt-of moet-tanken,dan is het misschien handig om zelf een flesje olie mee te nemen (100cc+5liter benzine=1:50).gewoon in je binnenzak meenemen of indien mogelijk in een van de zijkappen opbergen.
De verhoudingen van 1:25 zoals "vroeger" vermeldt in de handleiding is,naar mijn idee een beetje achterhaald omdat de kwaliteit van de smeerolie dusdanig is toegenomen dat 1:50 voldoende is.Koop gewoon de goede merken zoals Castrol,Total,Shell,enz.
De verhoudingen van 1:25 zoals "vroeger" vermeldt in de handleiding is,naar mijn idee een beetje achterhaald omdat de kwaliteit van de smeerolie dusdanig is toegenomen dat 1:50 voldoende is.Koop gewoon de goede merken zoals Castrol,Total,Shell,enz.
- bud
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 28 sep 2002, 12:15
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
als het een normale kwaliteit zuiger en cillinder is (nieuw) dan is de enigste restrictie niet te veel toeren draaien en de carbu even wat rijker afstellen,zodat de zuiger en cillinderwand wat beter hun eventuele "schraapdeeltjes"kwijt kunnen.het rijker maken van de mengverhouding heeft als nadeel dat de verbranding dusdanig traag verloopt zodat je het ene probleem verruilt met een andere.Nieuwe cillinder/zuiger,gebruik de normale voorgeschreven bougie carbu en luchtfilter.Zorg ervoor dat de motor normaal stationair draait en normaal af te stellen is,rij een kilometer of 10(geen top toerental) en draai de bougie eruit.is deze normaal van kleur (middelbruin) afstelling zo houden,wit/grijs sproeiermaat verhogen enz.Het belangrijkste meetpunt is nogmaals het rustig stationair draaien,stel daar je motor op af.Flauwekul verhalen zoals "me opa zeek altijd in z'n tank"en "slaolie" wuif die weg met een welgemeende Haudoe.
- JohanDennis
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
- Locatie: Tilburg!
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Mahle cillinders en zuigers kunnen volgens de instructieboekjes van Kreidler/Zundapp van nieuw af aan vol worden belast, inrijden is niet nodig. Dit staat tenminste in de boekjes en reclamefoders die ik heb. Sachs en ILO adviseren eerste 500 km grote sproeier dan naar de dealer voor beurt en kleinere. En ja, de olie die ze nu hebben is dusdanig goed dat 1op 50 gewoon kan. Dit is waarschijnlijk niet iedereen met me eens. Groeten uit Tilburg.
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nooit inrijden met extra hoeveelheid olie omdat je dan langer moet inrijden , je hebt dan nog minder slijtage dan normaal is en dan moet je langer inrijden en ten tweede is het slecht voor je uitlaat die koekt wat sneller dicht en je bougie slipt wat sneller dicht , gewoon niet te veel toeren maken en rustig inrijden.
wil je het inrijden versnellen gebruik dan mineralen olie 100% mineraal dat versnelt het inslijt proces.
wil je het inrijden versnellen gebruik dan mineralen olie 100% mineraal dat versnelt het inslijt proces.