kreidler nOOb met een paar vraagjes

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Benjamin
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
Locatie: Bellingwolde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

kreidler nOOb met een paar vraagjes

#1 Bericht door Benjamin » 25 jun 2003, 19:01

Hoi, ik ben net nieuw en heb een paar vraagjes, ik weet niet of het hier moet anders hoor ik het wel

ik ga waarschijnlijk mijn zundapp gts 50 ruilen tegen een kreidler, maar ik heb mijn twijfels over het type (of die ook werkelijk bestaat) die man waar ik mee ga ruilen zegt dat het een type: Kreidler GT is nu is mijn vraag bestaat dat type, ik heb al veel gezocht maar kon niks vinden

en nog een vraagje, ik wil die kreidler dan helemaal even goed aanpakken, kwa uiterlijk en het blokje, nu ben ik al een poosje opzoek naar een 5bak voor een kreidler maar nog niet veel gevonden zijn die nog wel te krijgen of zijn die er maar heel weinig?

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door de gele banaan » 25 jun 2003, 19:07

Hier staat er 1 http://www.kreidler-museum.de/ en dan klikken op 1967-1972 en dan de 2de van boven. En vijfbaken zijn er nu een paar van te koop op www.marktplaaats.nl dan motoren en bromfietsen en dan bommers kreidler daar staan er wel een aantal

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#3 Bericht door Dimage » 25 jun 2003, 19:33

Is volgens mij dan wel een Duitser, want ik kan nergens vinden dat hij in Nederland is uitgebracht.
Hou er dan wel rekening mee dat je niet legaal rondrijdt.
Op www.maloud.nl kun je precies zien welke bromfietsen door Kreidler in Nederland zijn uitgebracht en welke typegoedkeuring daarbij hoort.

Benjamin
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
Locatie: Bellingwolde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Benjamin » 25 jun 2003, 19:48

oke bedankt nu weet ik dus dat het geen gt is :? , maar wat het wel is is mij dan ook een raadsel

wat moet ik dan allemaal aanpassen aan het blok voor een 5bak?, want bijvoorbeeld bij honda kan je het zo overzetten maar bij een zundapp niet

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#5 Bericht door Dimage » 25 jun 2003, 19:53

Kan je geen foto vragen aan die man en hier plaatsen, dan ben je er zo achter wat voor een Kreid het is.
En over die 5 bak; gewoon een compleet blok kopen, een lid van dit forum KCE heeft er vast nog wel 1 te koop voor je.
Met een beetje mazzel kan je je oude blok bij 'm inruilen. :wink:

Gebruikersavatar
de gele banaan
Berichten: 251
Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
Locatie: joure
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#6 Bericht door de gele banaan » 25 jun 2003, 19:57

bij een kreidler ook hoef je niks te verander alleen als je van een nederlands naar duitsblok veranderd moet je er voetsteunen op kopen of maken. Maar kan ook anders om zijn.
Bijlagen
In dit rondje de trapper (Nederlands
In dit rondje de trapper (Nederlands
grp73gg.JPG (39.64 KiB) 4025 keer bekeken
In het rondje de vaste voetsteunen.(Duits)
In het rondje de vaste voetsteunen.(Duits)
1975rmr.JPG (32.5 KiB) 4025 keer bekeken

Gebruikersavatar
Arjen
Berichten: 1653
Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#7 Bericht door Arjen » 25 jun 2003, 20:18

NEE tuurlijk niet,

en duits blok is indirect geschakeld
nederlands blok is direct geschakeld
Bij de ophanging is 1 boutje anders ofzo maar die kan je zo kopen.
Duits is meestal 5 bak dus van binnen totaal anders.... maja informeer je eerst maar eens goed over kreidler, benjamin. Als je weet wat je wilt of foto's hebt kunnen we beter adviezen geven =D>

Benjamin
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
Locatie: Bellingwolde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#8 Bericht door Benjamin » 25 jun 2003, 20:25

ja ik haal hem denk ik wel op, ik zal een paar kenmerken noemen: 160mm remmen (voor en achter), geen pedalen, gewoon lucht gekoeld (niet geforceerd), spaken wielen, en hij ziet er vreselijk slecht uit :D , maar daar komt dan wel verandering in

ik denk dat die kerel een beetje onderdelen hier en daar heeft weg gehaalt en inelkaar heeft gezet

en hij hoeft niet orgineel ofzo, en dat ie neutraal kleurtje krijgt zwart en veel chrome, en zo snel mogelijk (dat gaat vast wel lukken)

en dan nog iets, omdat ik hem wel snel wil hebben zit ik al met een soort setup in mijn hoofd maar kan de krukas enzo dat wel aan want met mijn zundapp heb ik daar wel eens probleempjes mee gehad setup zundapp: 70bitubo hpi, jamarcol uitlaatje, 15mm bing (big end)

dan wordt de setup voor mijn kreidler waarschijnlijk: athena 70cc, 70kop (cilinder en kop worden dan aangepast) 24mm mikuni, en opmaat uitlaatje, maar ontsteking ben ik nog niet uit wel binnen rotor maar dan moet er wel licht opzitten, anders gewoon ontsteking
Laatst gewijzigd door Benjamin op 25 jun 2003, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door Mario TT » 25 jun 2003, 20:26

er zit een kern van waarheid in , maar een duitsblok kan ook direct zijn geschakelt meen ik , een 5bak is ook gewoon een 4bak met 1 tandwiel extra die iets zwaarder is.

een GT is een van de zeldzamere kreidlers in nederland , ze zijn bekend om het speciale frame dat wat anders is bij de ophanging van de achterveren dus daar moet je opletten! een GT is daarom speciaal , ook heeft hij geforceerde koeling en hij is gebouwt in 67 of 68 hij is maar heel even gebouwt hoor. volgens mij is er ook een brommerversie van gebouwt maar dat weet ik niet zeker daar zou je echt voor op het kreidler museum moeten kijken . en om je kreidler om te bouwen voor een5bak moet je een 5bak hebben en een bijpassende set voetsteuntjes , that`s all.

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#10 Bericht door Mario TT » 25 jun 2003, 20:29

welk merk remmen? wat voor type cilinder (code) wat voro type tank? je hebt 4 versies tanks , de eitank , de ronde tank met grote flappen en koperen letters , een Avormige tank met een tankflap en strip , en een tank met een kreidlersticker erop.

Benjamin
Berichten: 36
Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
Locatie: Bellingwolde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#11 Bericht door Benjamin » 25 jun 2003, 20:43

als ik hem thuis heb staan zal ik even kijken en dan post ik dat wel, want dit is toch alleen maar gissen, maar tot zover al bedankt voor de reactie's

gr Benjamin

Plaats reactie