kreidler nOOb met een paar vraagjes
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
- Locatie: Bellingwolde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
kreidler nOOb met een paar vraagjes
Hoi, ik ben net nieuw en heb een paar vraagjes, ik weet niet of het hier moet anders hoor ik het wel
ik ga waarschijnlijk mijn zundapp gts 50 ruilen tegen een kreidler, maar ik heb mijn twijfels over het type (of die ook werkelijk bestaat) die man waar ik mee ga ruilen zegt dat het een type: Kreidler GT is nu is mijn vraag bestaat dat type, ik heb al veel gezocht maar kon niks vinden
en nog een vraagje, ik wil die kreidler dan helemaal even goed aanpakken, kwa uiterlijk en het blokje, nu ben ik al een poosje opzoek naar een 5bak voor een kreidler maar nog niet veel gevonden zijn die nog wel te krijgen of zijn die er maar heel weinig?
ik ga waarschijnlijk mijn zundapp gts 50 ruilen tegen een kreidler, maar ik heb mijn twijfels over het type (of die ook werkelijk bestaat) die man waar ik mee ga ruilen zegt dat het een type: Kreidler GT is nu is mijn vraag bestaat dat type, ik heb al veel gezocht maar kon niks vinden
en nog een vraagje, ik wil die kreidler dan helemaal even goed aanpakken, kwa uiterlijk en het blokje, nu ben ik al een poosje opzoek naar een 5bak voor een kreidler maar nog niet veel gevonden zijn die nog wel te krijgen of zijn die er maar heel weinig?
- de gele banaan
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
- Locatie: joure
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hier staat er 1 http://www.kreidler-museum.de/ en dan klikken op 1967-1972 en dan de 2de van boven. En vijfbaken zijn er nu een paar van te koop op www.marktplaaats.nl dan motoren en bromfietsen en dan bommers kreidler daar staan er wel een aantal
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Is volgens mij dan wel een Duitser, want ik kan nergens vinden dat hij in Nederland is uitgebracht.
Hou er dan wel rekening mee dat je niet legaal rondrijdt.
Op www.maloud.nl kun je precies zien welke bromfietsen door Kreidler in Nederland zijn uitgebracht en welke typegoedkeuring daarbij hoort.
Hou er dan wel rekening mee dat je niet legaal rondrijdt.
Op www.maloud.nl kun je precies zien welke bromfietsen door Kreidler in Nederland zijn uitgebracht en welke typegoedkeuring daarbij hoort.
- de gele banaan
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 26 nov 2002, 19:42
- Locatie: joure
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
bij een kreidler ook hoef je niks te verander alleen als je van een nederlands naar duitsblok veranderd moet je er voetsteunen op kopen of maken. Maar kan ook anders om zijn.
- Bijlagen
-
- In dit rondje de trapper (Nederlands
- grp73gg.JPG (39.64 KiB) 4025 keer bekeken
-
- In het rondje de vaste voetsteunen.(Duits)
- 1975rmr.JPG (32.5 KiB) 4025 keer bekeken
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
NEE tuurlijk niet,
en duits blok is indirect geschakeld
nederlands blok is direct geschakeld
Bij de ophanging is 1 boutje anders ofzo maar die kan je zo kopen.
Duits is meestal 5 bak dus van binnen totaal anders.... maja informeer je eerst maar eens goed over kreidler, benjamin. Als je weet wat je wilt of foto's hebt kunnen we beter adviezen geven =D>
en duits blok is indirect geschakeld
nederlands blok is direct geschakeld
Bij de ophanging is 1 boutje anders ofzo maar die kan je zo kopen.
Duits is meestal 5 bak dus van binnen totaal anders.... maja informeer je eerst maar eens goed over kreidler, benjamin. Als je weet wat je wilt of foto's hebt kunnen we beter adviezen geven =D>
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 25 jun 2003, 18:20
- Locatie: Bellingwolde
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
ja ik haal hem denk ik wel op, ik zal een paar kenmerken noemen: 160mm remmen (voor en achter), geen pedalen, gewoon lucht gekoeld (niet geforceerd), spaken wielen, en hij ziet er vreselijk slecht uit , maar daar komt dan wel verandering in
ik denk dat die kerel een beetje onderdelen hier en daar heeft weg gehaalt en inelkaar heeft gezet
en hij hoeft niet orgineel ofzo, en dat ie neutraal kleurtje krijgt zwart en veel chrome, en zo snel mogelijk (dat gaat vast wel lukken)
en dan nog iets, omdat ik hem wel snel wil hebben zit ik al met een soort setup in mijn hoofd maar kan de krukas enzo dat wel aan want met mijn zundapp heb ik daar wel eens probleempjes mee gehad setup zundapp: 70bitubo hpi, jamarcol uitlaatje, 15mm bing (big end)
dan wordt de setup voor mijn kreidler waarschijnlijk: athena 70cc, 70kop (cilinder en kop worden dan aangepast) 24mm mikuni, en opmaat uitlaatje, maar ontsteking ben ik nog niet uit wel binnen rotor maar dan moet er wel licht opzitten, anders gewoon ontsteking
ik denk dat die kerel een beetje onderdelen hier en daar heeft weg gehaalt en inelkaar heeft gezet
en hij hoeft niet orgineel ofzo, en dat ie neutraal kleurtje krijgt zwart en veel chrome, en zo snel mogelijk (dat gaat vast wel lukken)
en dan nog iets, omdat ik hem wel snel wil hebben zit ik al met een soort setup in mijn hoofd maar kan de krukas enzo dat wel aan want met mijn zundapp heb ik daar wel eens probleempjes mee gehad setup zundapp: 70bitubo hpi, jamarcol uitlaatje, 15mm bing (big end)
dan wordt de setup voor mijn kreidler waarschijnlijk: athena 70cc, 70kop (cilinder en kop worden dan aangepast) 24mm mikuni, en opmaat uitlaatje, maar ontsteking ben ik nog niet uit wel binnen rotor maar dan moet er wel licht opzitten, anders gewoon ontsteking
Laatst gewijzigd door Benjamin op 25 jun 2003, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
er zit een kern van waarheid in , maar een duitsblok kan ook direct zijn geschakelt meen ik , een 5bak is ook gewoon een 4bak met 1 tandwiel extra die iets zwaarder is.
een GT is een van de zeldzamere kreidlers in nederland , ze zijn bekend om het speciale frame dat wat anders is bij de ophanging van de achterveren dus daar moet je opletten! een GT is daarom speciaal , ook heeft hij geforceerde koeling en hij is gebouwt in 67 of 68 hij is maar heel even gebouwt hoor. volgens mij is er ook een brommerversie van gebouwt maar dat weet ik niet zeker daar zou je echt voor op het kreidler museum moeten kijken . en om je kreidler om te bouwen voor een5bak moet je een 5bak hebben en een bijpassende set voetsteuntjes , that`s all.
een GT is een van de zeldzamere kreidlers in nederland , ze zijn bekend om het speciale frame dat wat anders is bij de ophanging van de achterveren dus daar moet je opletten! een GT is daarom speciaal , ook heeft hij geforceerde koeling en hij is gebouwt in 67 of 68 hij is maar heel even gebouwt hoor. volgens mij is er ook een brommerversie van gebouwt maar dat weet ik niet zeker daar zou je echt voor op het kreidler museum moeten kijken . en om je kreidler om te bouwen voor een5bak moet je een 5bak hebben en een bijpassende set voetsteuntjes , that`s all.