Het leek me wel handig om zoveel mogelijk problemen en de daarbij behorende oplossingen m.b.t Kreidlers in 1 topic bij elkaar te verzamelen, zodat er wellicht in de latere toekomst een lijst van kan worden samengesteld.
Ik bedoel dan zo'n soort lijst net zoals je wel eens tegenkomt achterin in de handleiding van bijvoorbeeld een tv.
Bijv: de afstandsbediening werkt niet > controleer de batterijen enz.
Vergeet niet het type Kreidler te vermelden en vertel zo beknopt mogelijk het probleem en de oplossing.
Om zelf maar even de aftrap te nemen hierbij het laatste (en ook enige) probleem met m'n Kreidler;
Type: TM '70
Probleem: Motor valt uit na een x tijd rijden.
Oplossing: Verkeerde (te warme NGK 6) bougie, vervangen door een koudere (NGK B8HS).
Troubleshooting topic.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Kreidler starte zeer slecht, sloeg af beneden de 3 a 4000 toeren. Klachten erger hoe warmer hij werd.
Opgelost door vervangen gasshuif, gasnaald en de "naald"sproeier.
Bij een erg warm moterblok blok bij het optrekken, schokken voelen, waarbij je het idee krijgt dat er tand wielen over elkaar heen schieten, bij slippende koppeling.( maakt ook meer lawaai.)
Koppeling as heeft te veel ruimte in koppeling huis ! Dus huis en of as moeten vervangen worden. (Indien je geen geld hier voor hebt, gewoon doorrijden)
Bij het nemen van een bocht het gevoel hebben, dat je achterband lek is terwijl dit niet zo blijkt te zijn. Achterbrug lagering (nylon bussen) versleten.
Klapperen voorvork bij remmen. of te veel speling in het balhoofd, of je remsleutel zit vast waardoor hij niet meer van zelf het midden op zoekt, of een ovale remtrommel.
Levens duur lampje achterlicht een paar weken. Plaats rubbers in je achterlicht zodat je lampje niet stuk trilt. Of plaat na het opvoeren een iets zwaardere lamp in je koplamp. inplaats van 6v 15/15watt een 6v 20/20watt.
Opgelost door vervangen gasshuif, gasnaald en de "naald"sproeier.
Bij een erg warm moterblok blok bij het optrekken, schokken voelen, waarbij je het idee krijgt dat er tand wielen over elkaar heen schieten, bij slippende koppeling.( maakt ook meer lawaai.)
Koppeling as heeft te veel ruimte in koppeling huis ! Dus huis en of as moeten vervangen worden. (Indien je geen geld hier voor hebt, gewoon doorrijden)
Bij het nemen van een bocht het gevoel hebben, dat je achterband lek is terwijl dit niet zo blijkt te zijn. Achterbrug lagering (nylon bussen) versleten.
Klapperen voorvork bij remmen. of te veel speling in het balhoofd, of je remsleutel zit vast waardoor hij niet meer van zelf het midden op zoekt, of een ovale remtrommel.
Levens duur lampje achterlicht een paar weken. Plaats rubbers in je achterlicht zodat je lampje niet stuk trilt. Of plaat na het opvoeren een iets zwaardere lamp in je koplamp. inplaats van 6v 15/15watt een 6v 20/20watt.