alles origineel?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 11:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
alles origineel?
Hallo,
Ik heb hier twee vragen waar dit forum mij hopelijk mee kan helpen.
Ik heb op internet mijn type brommer proberen te matchen met het type en de typegoedkeuring op het frame,
alleen daar kwam ik niet echt uit.
Nu is mijn eerste vraag, klopt de typegoedkeuring met het type?
Op het typeplaatje onder het zadel staat type K53/1NL bouwjaar 1976 en het framenummer begint met 1216 typegoedkeuring op het frame is A 0023.
Mijn tweede vraag is, in hoeverre klopt het dat dit een 'originele' RM is uit 1976 en wat zou er eventueel niet origineel meer zijn?
Het is overigens een 4-bak indirect.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Thijs
Ik heb hier twee vragen waar dit forum mij hopelijk mee kan helpen.
Ik heb op internet mijn type brommer proberen te matchen met het type en de typegoedkeuring op het frame,
alleen daar kwam ik niet echt uit.
Nu is mijn eerste vraag, klopt de typegoedkeuring met het type?
Op het typeplaatje onder het zadel staat type K53/1NL bouwjaar 1976 en het framenummer begint met 1216 typegoedkeuring op het frame is A 0023.
Mijn tweede vraag is, in hoeverre klopt het dat dit een 'originele' RM is uit 1976 en wat zou er eventueel niet origineel meer zijn?
Het is overigens een 4-bak indirect.
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Thijs
- Bijlagen
-
- links.jpg (83.59 KiB) 4154 keer bekeken
-
- rechts.jpg (83.89 KiB) 4154 keer bekeken
-
- voor.jpg (115.64 KiB) 4154 keer bekeken
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: alles origineel?
Natuurlijk klopt dat niet. Typenummer is uit 1968 en typegoedkeuring uit 1978-1982.
Plaatje zijn demontabel, blanco te koop en in te vullen en dus onbetrouwbaar.
Kijk eens hier viewtopic.php?f=25&t=13991
En 1216***** is een K53-402 RMC-S of RM Super met cockpit maar wel met 4-Bak direct uit 1977.
Enzo
Plaatje zijn demontabel, blanco te koop en in te vullen en dus onbetrouwbaar.
Kijk eens hier viewtopic.php?f=25&t=13991
En 1216***** is een K53-402 RMC-S of RM Super met cockpit maar wel met 4-Bak direct uit 1977.
Enzo
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 11:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: alles origineel?
Bedankt voor je antwoord,
Het typeplaatje is dus 'vals' omdat een K53/1NL niet uit 1976 kan komen?
Maar als ik het goed begrijp kan een 1216*** met typegoedkeuring A 0023 wel een RM 4-bak indirect zijn uit 1976?
Thijs
Het typeplaatje is dus 'vals' omdat een K53/1NL niet uit 1976 kan komen?
Maar als ik het goed begrijp kan een 1216*** met typegoedkeuring A 0023 wel een RM 4-bak indirect zijn uit 1976?
Thijs
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: alles origineel?
- jathijsam schreef:Bedankt voor je antwoord,
Het typeplaatje is dus 'vals' omdat een K53/1NL niet uit 1976 kan komen?
Maar als ik het goed begrijp kan een 1216*** met typegoedkeuring A 0023 wel een RM 4-bak indirect zijn uit 1976?
Thijs
- nee
-
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 55 keren
Re: alles origineel?
Zo te zien is het wel een nieuwer type frame met het korte typeplaatje achter de schokbrekers, maar zonder haken voor accubakken. Die zouden er wel op moeten zitten als het een 78’er is.
Het blok incl. cilinder, buddy, stuur en koplamp zijn in ieders geval niet origineel voor een frame met dat nummer. Maar het is wel een mooie combinatie van Kreidler onderdelen van verschillende jaartallen. Ik vind het een mooi geheel.
Het blok incl. cilinder, buddy, stuur en koplamp zijn in ieders geval niet origineel voor een frame met dat nummer. Maar het is wel een mooie combinatie van Kreidler onderdelen van verschillende jaartallen. Ik vind het een mooi geheel.
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
Re: alles origineel?
121 framenummer icm geen accubakhaken, lijkt mij een omgebouwde LF of het RM instapmodel van omstreeks 1979.
- Andy
- Berichten: 10275
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 332 keren
Re: alles origineel?
Het zijn wel originele delen van kreidler, behalve de buddy.
Dat de delen niet op dit model horen is duidelijk niet voor op dit type.
Wat is je volgende stap, origineel maken zoals die is geweest en veel geld in steken. Of technisch in orde maken en lekker ervan genieten
Andy,
Dat de delen niet op dit model horen is duidelijk niet voor op dit type.
Wat is je volgende stap, origineel maken zoals die is geweest en veel geld in steken. Of technisch in orde maken en lekker ervan genieten
Andy,
- pimvandongen
- Berichten: 4707
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 56 keren
Re: alles origineel?
Precies, niet origineel, wel een leuke uitvoering.Helmantel schreef: Het blok incl. cilinder, buddy, stuur en koplamp zijn in ieders geval niet origineel voor een frame met dat nummer. Maar het is wel een mooie combinatie van Kreidler onderdelen van verschillende jaartallen. Ik vind het een mooi geheel.
Ik denk dat een A-tank het geheel nog mooier maakt.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 mar 2016, 11:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: alles origineel?
Bedankt voor al jullie reacties
Verder heb ik hem gekocht omdat ik hem mooi vond, ga hem niet helemaal origineel maken, dat gaat te veel geld kosten denk ik en ik vind hem nu mooi zo.
Lekker van genieten dus!
Thijs
Hij is technisch al helemaal in orde en rijdt super. Hij heeft wel wat gebruikssporen zoals stuurinslag, paar andere deukjes in de tank en de lak is niet heel mooi meer. Ik wil de zwarte delen zoals motorschermen, koplamp en dergelijke opnieuw laten spuiten en misschien de tank weer in orde maken.Andy schreef:Het zijn wel originele delen van kreidler, behalve de buddy.
Dat de delen niet op dit model horen is duidelijk niet voor op dit type.
Wat is je volgende stap, origineel maken zoals die is geweest en veel geld in steken. Of technisch in orde maken en lekker ervan genieten
Verder heb ik hem gekocht omdat ik hem mooi vond, ga hem niet helemaal origineel maken, dat gaat te veel geld kosten denk ik en ik vind hem nu mooi zo.
Lekker van genieten dus!
Thijs
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
- kreidler844
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 48 keren
- Ontvangen waarderingen: 232 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: alles origineel?
Er klopt niet veel van. Boeiend ? Nee
Als jij het mooi vind en het rijd goed , dan is het goed.
Wel zie je vaak dat het op een gegeven moment toch begint te jeuken.
Beetje bij beetje wordt hij dan toch weer langzaam zoals hij was.
Maar voor nu: rijden en genieten.
Als jij het mooi vind en het rijd goed , dan is het goed.
Wel zie je vaak dat het op een gegeven moment toch begint te jeuken.
Beetje bij beetje wordt hij dan toch weer langzaam zoals hij was.
Maar voor nu: rijden en genieten.