Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 10:41 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 12, 2009 10:10 pm
Berichten: 52
Woonplaats: Bruinisse
misschien een rare vraag maar zou het kunnen een turbo op een brommer te zetten heb het al wel eens op een motor gezien. maar zou dat dan ook op een twee-taktje kunne :P


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 10:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 02, 2009 1:16 pm
Berichten: 358
Woonplaats: Egmond Binnen
heb er wel eens iets ergens op internet over gelezen.
zijn wel verschillende projectjes geweest ik geloof met een mitsubithi turbo o.i.d omdat deze lekker klein en compact waren! maar naar mijn weten hadden ze er geen resultaat mee behaald. mischien dat andere mensen hier meer over kunnen vertellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 10:48 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 12, 2009 10:10 pm
Berichten: 52
Woonplaats: Bruinisse
ja ben er wel benieuwd na

(zie het al voor me een turbo op m'n kreidler. haha


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 10:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 01, 2003 11:21 am
Berichten: 7073
Woonplaats: Grunn


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:00 pm 
Offline

Geregistreerd: za apr 15, 2006 7:14 pm
Berichten: 496
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=28048

En op de kreidler van het snelheidsrecord zat ook een blower:
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:01 pm 
Offline

Geregistreerd: di jun 10, 2008 8:10 am
Berichten: 460
Woonplaats: gulpen
recordhouder van de 50cc reed ook met turbo, am-6 blokkie met turbo, liep net ff wat harder als een kreidlerblokkie......
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg


groeten christophe


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:03 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 12, 2009 10:10 pm
Berichten: 52
Woonplaats: Bruinisse
maar win je er ook wat pk's mee op een kreidler blok ?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:15 pm 
Offline

Geregistreerd: za feb 17, 2007 7:42 pm
Berichten: 136
Woonplaats: ermelo
christophe schreef:
recordhouder van de 50cc reed ook met turbo, am-6 blokkie met turbo, liep net ff wat harder als een kreidlerblokkie......
http://www.elsberg-tuning.dk/images/buddfab4.jpg


groeten christophe


Is wel geprobeerd, maar tijdens het record zat er geen turbo op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 10:00 pm
Berichten: 897
Woonplaats: Thailand
2Takt turbo! #-o

http://www.youtube.com/watch?v=m9vsV3Sw_SA


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 14, 2004 7:49 am
Berichten: 1112
Woonplaats: Wedde
alle snelle 2 takten hebben al een soort van turbo
denk dat je die werking niet wilt verstoren met 1 of andere ventilator in je uitlaat traject


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 9:53 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
Afbeelding
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173

Meestal blijft het bij turbo projectjes altijd bij een hoop dromen en gebeurt er uiteindelijk niks :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:20 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
tombo schreef:
Afbeelding
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=52173

Meestal blijft het bij turbo projectjes altijd bij een hoop dromen en gebeurt er uiteindelijk niks :P


Lijkt wel stoer Tom, maar of het iets uithaalt weet ik niet, misschien met een compressor (charger) en volgens mij kan het alleen met een schijfgestuurde inlaat, zoals bij die FS1.
Daarentegen moet je een charger ook aandrijven en meeslepen dus op een 50 cc lijkt het mij niet zo zinvol.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 1:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
IK weet uberhaupt niet of het werkt, maar het ziet er idd dik uit (en er is over nagedacht, zie de olieleidingen enzo). Dit is een Mitsubishi TD-02, die worden standaard toegepast op van die K-cars in Japan (600cc turbo). Ik heb ook wel eens gelezen dat ze deze turbo's op Honda 4-takt blokken proberen, daar schijnt het wel wat vermogen op te leveren (maarja, dat zijn dan vaak ook de +120cc blokken met Takegawa spul erop)

Hier nog 1:
Afbeelding
Met filmpje
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1U4bOtifdFU


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 1:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 06, 2003 10:08 pm
Berichten: 269
Hmm, bochtjes rechtsom lijken mij ook moeilijk. Grasbanen kan weer wel!
Zijn de Deense (.dk) Fs1-tjes trouwens ook niet met 2 bak uitgevoerd? Wel spannend dat jankt wel lekker...

Nog even serieus:
Wat doet turbo schoep voor negatiefs met de expansie werking in het uitlaatkanaal, zou je daar alleen al niet heel veel verliezen? Deze FS1 heeft niet echt een tailpipe die er toe doet. En natuurlijk hoe je de boel aanstuurt, de roterende schijf lijkt al heel veel op de kleppen in een viertakt, dus dan kom je al een aardig eind in de richting van hoe een turbo op een 4 takt werkt. Maar de hele handel moet wel allemaal door het carter waar het bij een 4 takt zich boven de zuiger afspeelt.
Technisch allemaal heel mooi, maar wel heel veel moeite! Plug&playtje uit NH of Brabant erop is volgens mij goedkoper!
Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 1:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 06, 2006 10:00 pm
Berichten: 897
Woonplaats: Thailand
Krijg je van die turbo verhalen! :roll: bron Telegraaf vandaag!

VIANEN - De politie heeft woensdag 10 maart, twee 16-jarige jongens uit Hagestein en Vianen aangehouden die op hun brommers met een vaartje van 90 kilometer per uur op de A27 bij Vianen reden. Dat meldde de politie donderdag
Ze verklaarden tegenover de politie dat ze het wel een leuke stunt vonden om met de brommer op de snelweg te rijden. De bromfietsen zijn in beslag genomen en tegen de jongens is proces-verbaal opgemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 2:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
tombo schreef:
IK weet uberhaupt niet of het werkt, maar het ziet er idd dik uit (en er is over nagedacht, zie de olieleidingen enzo). Dit is een Mitsubishi TD-02, die worden standaard toegepast op van die K-cars in Japan (600cc turbo). Ik heb ook wel eens gelezen dat ze deze turbo's op Honda 4-takt blokken proberen, daar schijnt het wel wat vermogen op te leveren (maarja, dat zijn dan vaak ook de +120cc blokken met Takegawa spul erop)

Hier nog 1:
Afbeelding
Met filmpje
http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=1U4bOtifdFU


Het kan dus wel met een membraam.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 4:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 06, 2003 10:08 pm
Berichten: 269
En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: twee takt
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 5:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 28, 2005 2:29 pm
Berichten: 3375
Woonplaats: schagerbrug
om maar eens een idee te geven waar twee takt staat tegenwoordig!!!!!!!!!!!!





Technologisch meest geavanceerde tweetaktmotor


Snow Goer
BRP's Rotax 600 H.O. E-TEC Engine
Ski-Doo's E-TEC directe brandstofinjectie technologie is misschien wel de grootste sneeuwscooter product nieuws voor 2009. Deze technologie maakt een twee-takt motor branden zo netjes dat de emissie-ratings zijn schoner dan sommige van vier slagen

dit hangen we tegenwoordig voor de lol in kleine rubberbootjes

funride zeggen we dan

mart

ik bak nog maar weer een biefstuk :D


Bijlagen:
2stroke met compressor.jpg
2stroke met compressor.jpg [ 8.2 KiB | 10260 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 6:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 06, 2002 1:56 pm
Berichten: 2026
Woonplaats: Nijmegen
Bo17 schreef:
En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.

Zou je dan niet last gaan krijgen van een "zwevende" wastegate (als de wastegate continu open en dicht gaat?).
Ik vraag me trouwens af of je perse een expansieuitlaat nodig hebt voor een turbo 2-takt. Als je puur voor het vermogen gaat, en je hebt het hele turbo gebeuren incl afstelling goed voor elkaar, dan lijkt me gewoon dat je de turbodruk opschroeft (alhoewel dat natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan is) om het gebrek aan expansieuitlaat te compenseren.
Dit zijn trouwens allemaal draw-through setups, ik heb nog geen 2-takt blow-through setups (zoals bij een auto) kunnen vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 7:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
tombo schreef:
Bo17 schreef:
En zie ook de positie van de turbo: na de tailpipe, waarbij de FS1 hem 'in' de bocht heeft zitten.
Maar wat doet de overdruk van de Turbo met het membraam? Staat de waste gate dan open tot het moment dat er onderdruk in het carter komt?
Maar allemaal leuk, nog meer varianten? En wie heeft de eerste (foto) van de Kreidler-turbo?
Gr.

Zou je dan niet last gaan krijgen van een "zwevende" wastegate (als de wastegate continu open en dicht gaat?).
Ik vraag me trouwens af of je perse een expansieuitlaat nodig hebt voor een turbo 2-takt. Als je puur voor het vermogen gaat, en je hebt het hele turbo gebeuren incl afstelling goed voor elkaar, dan lijkt me gewoon dat je de turbodruk opschroeft (alhoewel dat natuurlijk makkerlijker gezegd dan gedaan is) om het gebrek aan expansieuitlaat te compenseren.
Dit zijn trouwens allemaal draw-through setups, ik heb nog geen 2-takt blow-through setups (zoals bij een auto) kunnen vinden.


Wastegate lozen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!