Kleinere Carb op een TM uit '70 met 5.3 pk en 18 mm carb ?
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Kleinere Carb op een TM uit '70 met 5.3 pk en 18 mm carb ?
Hallo allemaal,
Ik heb een aantal vraagjes :
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een kleinere carb te zetten op een TM uit '70 met 5,3 pk en 18 mm carb..
En wat zijn de gevolgen van de kleinere carb ? beroerd lopen ? of gewoon een lagere top ?
En heeft iemand enig idee, wat voor carb erop moet om plusminus 65 a 70 te rijden ?
De TM rijdt nu veel te hard. Tegen de 100 aan, maar het is dan ook een motorfiets. Wil hem als brommer gaan verzekeren... Vandaar dus dat ik wil dat ie iets zachter gaat lopen...
Hoop graag wijzer te worden van jullie....
Erwin
Ik heb een aantal vraagjes :
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om een kleinere carb te zetten op een TM uit '70 met 5,3 pk en 18 mm carb..
En wat zijn de gevolgen van de kleinere carb ? beroerd lopen ? of gewoon een lagere top ?
En heeft iemand enig idee, wat voor carb erop moet om plusminus 65 a 70 te rijden ?
De TM rijdt nu veel te hard. Tegen de 100 aan, maar het is dan ook een motorfiets. Wil hem als brommer gaan verzekeren... Vandaar dus dat ik wil dat ie iets zachter gaat lopen...
Hoop graag wijzer te worden van jullie....
Erwin
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Blijkbaar zijn er niet zoveel personen hier die er ervaring mee hebben. Ik ook niet echt, heb alleen een sb gehad die met een 16mm vrijwel net zo hard liep als met een 20mm. Je zou dus nog kleiner moeten, naar bijvoorbeeld 12mm, maar dat past niet goed bij een 5.2pk cilinder en zal nooit zo mooi kunnen lopen als met de originele. Een betere optie is volgens mij om een kleinere carburateur te combineren met een kleinere uitlaat, zodat dat in ieder geval op elkaar afgestemd is. Dat wordt ook gedaan door fabrikanten, die een 6pk cilinder geschikt maken voor de Nederlandse wetgeving.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
zet een 12:35 vertanding onder je TM , je originele uitlaat is begrenst genoeg om niet teveel toeren te maken en je rijdt dan hooguit 75km/uur maar ook wind tegen .. of verkoop je 5,3pk cilinder en 18mm bing en 32mm uitlaat en koop een originele 2,9pk met 28mm uitlaat en 14mm carburateur dat loopt hooguit 70km/uur en rijdt ook goed.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben nog bezig met afstellen ,maar hij gaat heerlijk ASOCIAAl hard
De power en toeren die er in zitten zijn ongewoon en ik verwacht toch wel rond de 105 echte km uit te komen als hij helemaal goed is afgesteld.
Een verschrikkelijk genot om zoon kreidlertje over de 12000 toeren te trekken met een jankpijp eronder en leuk voor de buren
Het ging gisteren nog bijna helemaal mis.......door een braampje op de gasschijf ( door de stationair schroef)bleef deze helemaal openstaan na het starten......met een koude moter gelijk vol in de toeren,en dan geen uitknop of kontakt sleutel hebben........
Maar als hij helemaal goed loopt wil ik hem op de test bank hebben en dan laat ik het wel zien op dit forum
De power en toeren die er in zitten zijn ongewoon en ik verwacht toch wel rond de 105 echte km uit te komen als hij helemaal goed is afgesteld.
Een verschrikkelijk genot om zoon kreidlertje over de 12000 toeren te trekken met een jankpijp eronder en leuk voor de buren
Het ging gisteren nog bijna helemaal mis.......door een braampje op de gasschijf ( door de stationair schroef)bleef deze helemaal openstaan na het starten......met een koude moter gelijk vol in de toeren,en dan geen uitknop of kontakt sleutel hebben........
Maar als hij helemaal goed loopt wil ik hem op de test bank hebben en dan laat ik het wel zien op dit forum
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als het een 5.3 is heeft deze een schuine inlaat en zijn er naar mijn weten geen passende spruitstukken voor een 12mm carb.
De beste optie lijkt mij gewoon een standaard cilinder monteren met bij passende carb.......Ik dacht dat jan bougie nog een aantal geforceerde koeling cilinders te koop had.....
Mocht je hem als brommer willen berijden heb je toch al een probleem als je aangehouden wordt want er staat geen type goedkeuring in het frame, kun je hem dus net zo goed hard laten lopen.......
Bij aanhouding heb je zowiezo kans op inbeslag name.......hoe hard hij ook loopt
bij een ongeval kans dat de verzekering niet uitkeerd..........
En hoe het met de opstapel staande kenteken keuring afkomt weet nog niemand.
Voorlopig lijkt mij de beste optie om ook een NL frame te gaan zoeken en alles om te bouwen om echt problemen te voorkomen
Ik denk niet dat ik je heb blij gemaakt maar toch nog een eerlijk antwoord
De beste optie lijkt mij gewoon een standaard cilinder monteren met bij passende carb.......Ik dacht dat jan bougie nog een aantal geforceerde koeling cilinders te koop had.....
Mocht je hem als brommer willen berijden heb je toch al een probleem als je aangehouden wordt want er staat geen type goedkeuring in het frame, kun je hem dus net zo goed hard laten lopen.......
Bij aanhouding heb je zowiezo kans op inbeslag name.......hoe hard hij ook loopt
bij een ongeval kans dat de verzekering niet uitkeerd..........
En hoe het met de opstapel staande kenteken keuring afkomt weet nog niemand.
Voorlopig lijkt mij de beste optie om ook een NL frame te gaan zoeken en alles om te bouwen om echt problemen te voorkomen
Ik denk niet dat ik je heb blij gemaakt maar toch nog een eerlijk antwoord
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 23:26
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0