5bak en voetsteunen
- Ger
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 09:47
- Locatie: ZOETERMEER
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 8 keren
5bak en voetsteunen
Vanwege de te invoeren bromfiets keuring, vraag ik me af of een Kreidler
bromfiets van 1971 wel wordt goed gekeurd met een blok met kickstarter
en voetsteunen. Weet iemand dit??? Ik praat over een orginele NL bromfiets.
Groeten Ger
bromfiets van 1971 wel wordt goed gekeurd met een blok met kickstarter
en voetsteunen. Weet iemand dit??? Ik praat over een orginele NL bromfiets.
Groeten Ger
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Haakie
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 19:34
- Locatie: Borne (Ov)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Los van de vraag of die keuring er ooit komt.
Nee, dat gaat niet lukken. Je brommer wordt dan waarschijnlijk gekeurd conform de rijkskeur waaraan hij destijds voldeed. En toen zat er waarschijnlijk geen 4-gang kickstarter blok op.
Maar ik zou me niet al te druk maken. De kans dat die keuring er ooit komt wordt met de dag kleiner omdat dat geintje bakken geld gaat kosten en dát is nou net hetgene waar ome Bak-Ellende een hekel aan heeft...
Nee, dat gaat niet lukken. Je brommer wordt dan waarschijnlijk gekeurd conform de rijkskeur waaraan hij destijds voldeed. En toen zat er waarschijnlijk geen 4-gang kickstarter blok op.
Maar ik zou me niet al te druk maken. De kans dat die keuring er ooit komt wordt met de dag kleiner omdat dat geintje bakken geld gaat kosten en dát is nou net hetgene waar ome Bak-Ellende een hekel aan heeft...
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
Maar ALS ie er wel komt wil dat dus zeggen dat ik geen 5 bak met standaart cilinder meer onder mijn nederlandse rmc-s mag hebben?
Laatst gewijzigd door Melvin op 30 sep 2003, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 22:04
- Locatie: Maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik denk dat ze, als ze hem gaan keuren, niet echt gaan letten op de orginele onderdelen (Versnellingsbak bedoel ik dan). Natuurlijk een snelle cilinder en andere uitlaat jha dat zal wel niet mogen.
Ze zullen wel letten op de remmen en je licht en al dat soort dingen.
Nou ja dat hoop ik dan want ik rij natuurlijkzelf ook met een 5-bak .
Ze zullen wel letten op de remmen en je licht en al dat soort dingen.
Nou ja dat hoop ik dan want ik rij natuurlijkzelf ook met een 5-bak .
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Keep on dreaming...
Het gaat er zowiezo al om dat je een NL goedgekeurd exemplaar behoort te hebben.
Is dit niet het geval dan zal je een motorkeuring en kenteken moeten aanvragen.
Om te zien of de bromfiets aan de typegoedkeuring voldoet zal er zeker naar de volgende zaken worden gekeken;
Controle frame en motornummer
Cilinder, kop en zuiger
ontsteking
Carberateur, spruitstuk en luchtfilter
Uitlaat + bocht
tandwielverhouding
aantal versnellingen
Wielmaat
Voor de bijbehorende keuring moet je uitgaan van een soort APK effect en er zal dus op zeker naar de volgende punten gekeken worden;
banden
remmen
stuurinrichting
vering
verlichting
werking tellers
lekkages (benzine/olie)
Voorlopig is het echter nog lang niet zover (als het er nog van komt), dus ik zal je niet te druk maken hierover...
MVG
Het gaat er zowiezo al om dat je een NL goedgekeurd exemplaar behoort te hebben.
Is dit niet het geval dan zal je een motorkeuring en kenteken moeten aanvragen.
Om te zien of de bromfiets aan de typegoedkeuring voldoet zal er zeker naar de volgende zaken worden gekeken;
Controle frame en motornummer
Cilinder, kop en zuiger
ontsteking
Carberateur, spruitstuk en luchtfilter
Uitlaat + bocht
tandwielverhouding
aantal versnellingen
Wielmaat
Voor de bijbehorende keuring moet je uitgaan van een soort APK effect en er zal dus op zeker naar de volgende punten gekeken worden;
banden
remmen
stuurinrichting
vering
verlichting
werking tellers
lekkages (benzine/olie)
Voorlopig is het echter nog lang niet zover (als het er nog van komt), dus ik zal je niet te druk maken hierover...
MVG
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
moooh
Ik ga er van uit dat ze alleen op de technische staat van je brommer gaan letten dus vooral de remmen , je snelheid ,je geluidniveau, je licht en volgens mij hoef je alleen maar een goed werkende km teller te hebben , want sommigeauto's hebben ook geen toerenteller.
Of je nou een steppe balk of trappers hebt maak volgens mij niks uit .
anders hadden ze dat ook nooit afgeschaft....
Btw tegen woordig hoef je er nie meer mee te kunnen fietsen dus mag je gewoon een vaste steppebalk hebben ...
mzzzzl j-w
Ik ga er van uit dat ze alleen op de technische staat van je brommer gaan letten dus vooral de remmen , je snelheid ,je geluidniveau, je licht en volgens mij hoef je alleen maar een goed werkende km teller te hebben , want sommigeauto's hebben ook geen toerenteller.
Of je nou een steppe balk of trappers hebt maak volgens mij niks uit .
anders hadden ze dat ook nooit afgeschaft....
Btw tegen woordig hoef je er nie meer mee te kunnen fietsen dus mag je gewoon een vaste steppebalk hebben ...
mzzzzl j-w
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Ik heb even het 1 en ander nagezocht en de bromfiets behoort te voldoen aan de permanente eisen zoals gesteld in het voertuigregelement, welke je op de navolgende link kan vinden;
http://www.tdekkers.nl/vr-h5a6.htm
MVG
http://www.tdekkers.nl/vr-h5a6.htm
MVG
- Melvin
- Berichten: 8298
- Lid geworden op: 30 mei 2003, 16:32
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 131 keren
de orginele nederlandse bromfiets uitlaat was 26 mm. Maar je kon de vernouwing eruit trekken waardoor je een 28 mm kreeg. dit deed eigenlijk iedereen.tombo schreef:Over die uitlaat, Kreidler had toch origineel nog een kleinere bocht als 28mm? Die zie je nu nergens meer, hoe moeten we dan onze Hollandse brommers nog in originele staat krijgen? Als sommige onderdelen gewoon niet meer te verkrijgen zijn?
maar het lijkt me echt niet dat degene die die bromfietsen zou gaan contoleren nou in een folder uit 70 gaat kijken hoeveel versnelling die had.
en een steppenbank is tegenwoordig niet meer illegaal. dus dat zal wel gewoon mogen.
btw ik bedoelde idd rmc-s. gebeurt wel vaker. Dan heb ik in mijn hoofd wat ik wil typen, en dan typ ik toch wat anders. net zoals met mijn achternaam Ik heet van de Kraats maar ik schrijf soms heel onopgemerkt kreidler op omdat ik het zo vaak type
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Bovendien weet ieder toekomstig keuringsstation dat bromfietsen van vóór 1985 minder dan 5 versnellingen en trappers moet hebben. En de maximumsnelheid was toen ook beperkt tot 40km/u, i.p.v. 45 zoals het nu is.
Maar het zou wel mierenn**kerij zijn om een bromfiets af te keuren vanwege een versnelling teveel of pedalen te weinig. We zullen zien, als het ooit zover komt.
Maar het zou wel mierenn**kerij zijn om een bromfiets af te keuren vanwege een versnelling teveel of pedalen te weinig. We zullen zien, als het ooit zover komt.
- Gps
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 jun 2003, 20:16
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 999 keren
- Ontvangen waarderingen: 47 keren
Helaas is het heel simpel. Kreidler brommers hadden 4 vesnellingen, geen 5. Ik vraag me wel af hoe dat zit met een John Bos Kriedler. Mag die dan alleen maar omdat hij nieuwer is, wel 5 versnellingen voeren. Tussen beide brommers is technisch geen verschil.maar het lijkt me echt niet dat degene die die bromfietsen zou gaan contoleren nou in een folder uit 70 gaat kijken hoeveel versnelling die had.
Dus we gaan allemaal een frame bestellen bij Jon Bos?
Vroeger werden juist veel kreidlers en Zundap brommers gepakt omdat er een kickstarter onder zat.
En die 45 km/u is niet belangrijk, een brommer die 50 rijd is geen probleem, dat was het nog nooit. En anders douw je voor een eventuele keuring de uitlaat dicht.