Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 8:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Rick ik gebruik heel wat anders dan het gaasmateriaal dan wat er in het zeefje zit, door een origineel kreidlerzeefje kan meer rommel komen als wat ik ik nu heb, maar pak veel meer lucht, met een extra gat erin met tule pakt ie voldoende lucht.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 8:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
nozems schreef:
Rick ik gebruik heel wat anders dan het gaasmateriaal dan wat er in het zeefje zit, door een origineel kreidlerzeefje kan meer rommel komen als wat ik ik nu heb, maar pak veel meer lucht, met een extra gat erin met tule pakt ie voldoende lucht.
Ben het met Pascal eens. Haal alle gaasjes op 2 na uit je zeefje en frot er een netjes uitgeknipt pannensponsje tussen. Laat veel meer lucht door dan het standaard zeefje met wel 7 of 8 gaasjes................... Ik heb nu op mijn rode RS een 60cc zitten van Claus, hoeveel PK die heeft weet ik niet, ik schat iets van 9 PK. Ik heb zelfs mijn tules nog boven in het frame zitten, ik rij met een 23mm BING met sproeier 80. Het zou best kunnen dat ie met een Twinair ietsje sneller is maar de extra bak herrie heb ik liever niet. Bovendien rijdt ie dan bij lage RPM vaak minder. Wel interessant trouwens dit "nieuwe" Twinair filter. En wel of niet inoliën van zo'n filter, daar zijn de meningen ook over verdeeld. Waar niet over met een Kreidler :wink: :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 9:32 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 7:35 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Wouw
Ik heb om reactie gevraagd van de beste man en dit is wat ik terug kreeg. Lijkt mij klare taal, precies wat ik dacht dat het zou zijn.
Ik weet dat deze man niet zo geliefd is hier op het forum maar dat betekend niet dat zijn technisch vlak in combinatie met het team van twin air niet goed zijn :!:
Lijkt me dus een mooie uitvinding voor de big bore rijders die toch van de natuur willen genieten. :lol:

Citaat:
Hallo,

Het filter bestaat uit 3 lagen schuim.
Het normale filter is voorzien van Twin Air dubbel filterschuim.
Het binnenfilter is gemaakt van F.R. geluids dempingsschuim.
Het complete filter in ingeolied met Denicol Air Filter Fluid.
Het oppervlakte is zo groot dat het gemakkelijk de gevraagde
liters lucht kan doorlaten (± 15000 liter lucht voor 1 liter benzine).
De standaard koker heeft hier een beperking qwa doorlaat,
de aansluiting op het frame + de luchtgaten boven in het frame.
Dus ook al plaats je een Twin Air filter (zoals Formule Cross filter) in de
koker hou je ademnood.

Met vriendelijke groeten / Mit freundlichen Grüßen / Best regards,


P.J. ********


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 10:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Kijk.......nu hebben we info. Als het filter voor de 21mm BE er is ga ik het proberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 10:34 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 7:35 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Wouw
RS3001 schreef:
Kijk.......nu hebben we info. Als het filter voor de 21mm BE er is ga ik het proberen.

Volgens mij staat deze ook al in zijn shop! Het is nu dus geen Twin air maar Tripple air haha :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 12:15 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Heb gebeld, vanaf volgende week komt het prototype......testen en dan in productie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 4:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik ga gewoon de gok wagen:
-1- Ik heb bij KJ een Twin-Air besteld van de Formule-Kreidler die dus in de ori luchtfilterbuis komt.
-2- Als tzt de geluidsarme Twin-Air voor de 21mm DellOrto binnen is bij ProTuning , zal ik die ook bestellen en proberen.

Eerlijk gezegd twijfel ik aan beide oplossingen: -1- Met een aangepaste ori filterbuis heb ik nu al te weinig lucht , zelfs zónder het zeefje. Met die Twin air er in zal hij minder lucht krijgen , toch ?
-2-En geluiddempend schuim van de 2e optie zal best werken , maar ben benieuwd of het geluid dan wel enigzins acceptabel zal zijn :?:
We gaan het meemaken.....

Met een standaard Twin-Air filter loopt hij zuigergestuurd in ieder geval als een speer , alleen die herrie :(
Ik olie de Twin-Air filters altijd in , werkt beter. Tips: zéér GOED uitknijpen en beschermen tegen regen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 5:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Wel olie, geen olie......ben een keer bij Cees Veldt op de bank geweest met Marinus. Het eerste wat Cees en Marinus deden.......die troep er uitspoelen. Dus......zeg het maar. :-k met olie zal hij ook zeker stiller zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 5:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mét olie filtert hij beter , zonde olie gaat er meer lucht doorheen natuurlijk.
Tja , het is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik ga voor heel houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 6:58 pm 
Offline
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03

Geregistreerd: za sep 07, 2002 9:42 am
Berichten: 1816
Ik heb met mijn TM toenertijd ook problemen gehad met het originele filter en het twinairfilter werd erg snel vies. Wat ik gedaan heb uiteindelijk lostte mijn probleem op met het feit dat een getunede cilinder, die van mij wel in ieder geval, veel terugslag geeft bij lage toeren. Met name bij toerritten trok ik echt dikke blauwe wolken omdat het hele filter vol met olie zat. Iets wat voor je bougie en zuiger en uitlaat poort ook niet echt goed is.
Ik heb het originele filter erin gezet met een nieuw origineel gaasfiltertje. Vervolgens heb ik in het luchthuis twee gaten geboord met een normaal niet te groot boortje, misschien wel 3 of 4 hoor, ik weet het niet precies meer. En daaroverheen heb ik het twinair filter vastgezet met tie raps. Hierdoor had ik een normaal aanzuig geluid en meer lucht naar de cilinder. Ik had een van de gaatjes precies achter de carburateur aan de onderzijde geboord waardoor het residu er uit kon lopen en ik bijna geen last meer had van die enorme kwalmen uit de uitlaat. Bovendien was alles goed gefilterd. Een beetje het beste uit twee werelden en het werkte perfekt voor mij. En dan heb je zo`n filter als hier beschreven is ook niet meer nodig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 8:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De meesten denken dat ik nog steeds met iets van een spons rijdt tussen m,n zeefjes, maar dat is al jaren geleden, ik heb iets wat binnen de koker past en een veel groter doorlaatoppervlak heeft, met een in mijn ogen goede filtratie, hij houdt meer deeltjes tegen dan het originele onaangepaste standaard zeefje.......en ik heb een aardige sproeierbezetting in m,n 20mm bing 102hoofd en een 45er stationair, roken doet ie alleen de eerste meters als ie koud is :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 9:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
De ring van een 20 mm bing past op een Black edition, dus het 0riginele filter past erop dus ook dit filter.

Zie topic http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=34951&hilit=black

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 9:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Klopt als een bus Gijs , maar dan wordt hij topzwaar en valt de ring van de B.E. af. Blijft niet goed zitten.
De standaard luchtfilterbuis steunt/klemt nog op de frame aansluiting en blijft zodoende wél goed zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 9:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
had ik niet zo'n last van. paste eigenlijk verrassend. Als ik er definitief mee was blijven rijden had ik hem wel wat aangepast.
En zo'n schuimfilter is natuurlijk lichter.
Denk dat ik er 1 bestel, of heeft Dick ze al.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 10:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Heb Dick gister nog gesproken , maar heb het hem niet gevraagd.
Welke wil je proberen Gijs , de stille van Pro of die van KJ ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 10:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
van Pro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 27, 2011 11:57 pm 
*rick* schreef:
Ik heb hem zelf op mijn honda NSR met 10pk+, (mijn kreidlers hebben zoveel vermogen niet dus rijden met orgineel filter). ik zeg ook niet dat het niet nodig is omdat een aanzuigbuis dit niet kan leveren. Wat ik bedoelde is dat een Twin-air veel te veel levert voor een bromfiets, deze zijn geconstureerd voor crossmotoren! ik denk dat een extra inlegfilter dus zeker zorgt voor minder geluid en tevens dus ook minder lucht maar nog altijd wel genoeg denk ik! Als ik morgen tijd heb ga ik zo'n inlegfiltertje in elkaar lijmen en proberen!

Be: Een open lucht filter zal altijd meer geluid geven of in ieder geval anders!, als je dit natuurkundig bekijkt moet de lucht een veel langere afstand afleggen met allerei hoeken en vernauwingen. Dit werkt volgens hetzelfde princiepe als een uitlaatdemper van een auto. Hier worden de gassen ook van voor naar achter gestuurd door verschillende kamers, Hier komt geen demperwol bij kijken!


twin air levert teveel :?: waar rijdt een KTM 50 cc automaat crosser dan mee :?:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 12:04 am 
RS3001 schreef:
Wel olie, geen olie......ben een keer bij Cees Veldt op de bank geweest met Marinus. Het eerste wat Cees en Marinus deden.......die troep er uitspoelen. Dus......zeg het maar. :-k met olie zal hij ook zeker stiller zijn.


berend,marinus weet wel wattie doet :wink:
een luchtfilter................... rijden wij op de cuppers ook niet mee :!:
zonder luchtfilter kan veel afstellingproblemen geven,op een straatfiets :!: zeker met moderne carburatie :!: aanvoer van lucht met een luchtfilter is constanter,temperatuur en vochtigheid blijven met en zonder hetzelfde :wink:
de voorschrift van twin air,het is immers een filter voor de cross ontwikkeld,is dik in de olie,en zonder olie is de crosser van mijn zoon bij de verloren troepen,dat betreft dan overmatige slijtage van zuiger en cilinder,dus olieen dat filter :!: voor de crossbaan :!:
olie werkt in mijn optiek op de straat averechts :study
een racer heeft ook geen filter................................. met filter rijden op straat :?: voordeel is dan geen olie kopen :mrgreen:
wat betreft het zonder luchtfilter rijden met de cupper,ik heb er geen overmatige slijtage aan gezien.
dat vergelijk ik met een standaard opgevoerde RS ook zonder luchtfilter 8) tenminste,zonder de zeverij erin :!:
op mijn straatfietsen hebben nog nooit GEFILTERDE luchtfilters gezeten,dus alles eruit en geen problemen,maar daar cross ik dan ook niet mee :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 11:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Filterolie is er alleen voor om de fijnste deeltjes te laten plakken aan je filter zodat zodat ze niet naar binnen worden gezogen en voor slijtage zorgen.
Uitspoelen moet uiteraard regelmatig gebeuren om de teruggespuwde olie van de mensmering die naar beneden is gezakt in je filter er uit te krijgen. Dit zorgt voor vieze lekkage langs het blok, maar verminderd ook de luchtdoorlaat (is dat niet wat Cee en Marinus deden?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 11:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
Marinus en de meesten die ik ken rijden allemaal zonder olie.......ik ook.....sindsdien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 12:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:47 am
Berichten: 922
Woonplaats: ZOETERMEER
Heb voor mijn 60cc Ocin memraan zo,n beetje alle soorten luchtfilters geprobeerd, standaard koker met zeef, zonder zeef,koker met gaten met aangepaste zeef, zeef met dunne pannenspons er tussen gefrot en ga zo maar door. Feit is, dat set met een Twinair veruit gewoon het beste rijdt, trekt veel sneller en loopt aanzienlijk harder! Ja alleen die pokke herrie en daarom ga ik zo,n nieuw silence luchtfilter eens proberen! Groeten Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 1:01 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
alt 2 paginas voor so een Filter die noog niet is getest.... ](*,)



Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Eifelyeti op za mei 28, 2011 5:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 1:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 2:10 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
nozems schreef:
Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.


nu, darom bent je ook noog niet over de 100..... :wink: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 2:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb na een toerritje ook vaak alles onder het stof en zand zitten , dan toch maar een filter graag.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!