Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za mei 28, 2011 9:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
RS3001 schreef:
Marinus en de meesten die ik ken rijden allemaal zonder olie.......ik ook.....sindsdien.


En als ze de kreidler de sloot inrijden voor extra koeling, wat dan :mrgreen:

Als je je spons gewoon licht in de filterolie zet merk je geen verschil hoor, maargoed ieder het zijne...


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 9:51 am 
nozems schreef:
Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.


zoveel keuzes en daarmee ook zoveel meningen :wink:
ik ga ook niet zeggen dat ik het goed doe :?:
maar wel dat mijn keus zonder problemen is en zonder overmatige slijtage aan zuiger en cilinder,en dat al jarenlang.
als jij zand in je koker hebt liggen en de aanzuiging standaard onder de buddy vandaan krijgt zoals origineel,zou ik mijn eigenbouw filter systeem toch nog eens goed nalopen :?: :wink:
niet kwaad bedoeld hoor =;
maar goed,het gaat hier ook om het aanzuig geruis,ben benieuwd wat de testers daar uit halen,beetje snelle kreidler mag van mij gerust wat meer ,,lawaai ,, maken :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 11:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
gebben schreef:
nozems schreef:
Nou Gebben, ik stond er laatst anders weer van te kijken hoeveel zand er in m,n koker lag, ben blij dat ik een eigenbouwfilter heb:)...gelukkig geen twinair nodig, dat hoop ik zo te houden.


zoveel keuzes en daarmee ook zoveel meningen :wink:
ik ga ook niet zeggen dat ik het goed doe :?:
maar wel dat mijn keus zonder problemen is en zonder overmatige slijtage aan zuiger en cilinder,en dat al jarenlang.
als jij zand in je koker hebt liggen en de aanzuiging standaard onder de buddy vandaan krijgt zoals origineel,zou ik mijn eigenbouw filter systeem toch nog eens goed nalopen :?: :wink:
niet kwaad bedoeld hoor =;
maar goed,het gaat hier ook om het aanzuig geruis,ben benieuwd wat de testers daar uit halen,beetje snelle kreidler mag van mij gerust wat meer ,,lawaai ,, maken :wink:



Iets meer lawaai vanuit de aanzuigbuis is niet verkeerd lijkt me.
Echter Roman waarschuwde in de topic over de Eifeltoer dat te "uitbundig" lawaaiende Kreidlers in de Eifel heel snel de aandacht trekken van de lokale Polizei met mogelijk een onaardig boetebedrag als gevolg.
Ik neem aan dat dat ook de reden is dat hij de Twin Air Silencer advertentie heeft aangehaald als mogelijk oplossing voor overdreven aanzuiggeruis icm een expansieuitlaat op maat.

Zoals eigenlijk altijd zijn er hiervoor weer meerdere oplossingen mogelijk, (met een verschillend prijskaartje) zonder (veel) afbreuk te doen aan de prestaties van de motorfiets.

De eerste voorraad "Formule Cross" filters van Twin Air zijn verkocht dus de testers zullen de terugkoppeling over de resultaten binnenkort wel doen.
Casper gaat als eerste de vergelijkingstest aan onder het motto "Zeker weten door zuiver meten" :clap


Laatst bijgewerkt door KJ op zo mei 29, 2011 2:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2011 1:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zal ook nog eerst gaan testen met niet-geoliede filters. ze filteren dan al stukken beter dan het standaard gaasje.

Ik wil "maar " 3 dingen:
-voldoende lucht in mijn cilinder.
-geen overmatig aanzuig geruis.
-geen stof en vuil in mijn cilinder.

Ik weet dat dat een lastige combinatie is , maar met mijn 250cc 2takt twin is het me ook gelukt met o.a. een K&N in de gemodificeerde ori luchtfilterbak. Zelfs zonder het ram-air effect heb ik nu 71pk aan de krukas. (was 51pk )
Kan effe duren , maar jullie horen hier meer van


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 9:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nieuwe puntvormige Twin-Air voor Kreidler formule-cross van KJ is binnen , zal er eens mee gaan stoeien.
Filter past mooi in de filterbuis en ziet er netjes uit , word vervolgd....

Heeft iemand al met het "silence" model gereden ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
wordt de achterkant van de aanzuigbuis afgezaagd of worden er diverse gaten ingeboord?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 01, 2011 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nee , niet afgezaagd. Anders zit ik weer met een bak herrie.
Ik heb in de achterkant een gat zitten met een RS frame-tule er in ( die onder het zadel zitten ).
Bij onvoldoende lucht komen er aan de onderkant nog 1 of 2 gaten bij met tules.
Die tules houden het aanzuiggeruis vrij aardig binnen de luchtfilterbuis , daarom gebruik ik ze.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 02, 2011 5:53 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 12, 2007 7:35 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Wouw
Vandaag heb ik ook een kokertjes gemaakt voor in mijn twin air. Allemaal mooi gelukt past ook precies:D
Ik kan het alleen niet goed testen omdat de uitlaat van mijn brommer al zoveel herrie maakt dat je niet hoort of het aanzuiggeluid minder wordt. :lol:
Het is gemaakt van hetzelfde foam als de buitenlaag van een twinair.


Bijlagen:
IMG00038-20110602-1701 (Kopie).jpg
IMG00038-20110602-1701 (Kopie).jpg [ 40.09 KiB | 4407 keer bekeken ]
IMG00036-20110602-1701 (Kopie).jpg
IMG00036-20110602-1701 (Kopie).jpg [ 53.22 KiB | 4407 keer bekeken ]
IMG00040-20110602-1704 (Kopie).jpg
IMG00040-20110602-1704 (Kopie).jpg [ 53.93 KiB | 4407 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 1:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 20, 2007 5:13 pm
Berichten: 3282
Woonplaats: Enschede
Geluid zal er zeker minder door worden, ik heb destijds voor de motorkeuring ook een grotere twinair over de kleinere heen geschoven, werkte ook perfect.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 11:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Gisteren alweer 6 stuks Formule Cross filters afgestuurd naar het zuiden.
Deze zullen oa in de Eifeltoer ingezet.

Ben benieuwd naar de "lawaai resultaten" van deze oplossing :!:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 12:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
goed werk KJ.

Als ik weer wat tijd heb zal ik me er ook eens in verdiepen.

Ik heb nog een lawaai kreidler staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 12:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heb hem tijdelijk gemonteerd op een standaard 15.43.99 met 1/20/59 Bing in het originele luchtfilterhuis:
Heb hem bewust nog niet in de olie gezet , van sproeier 76 naar 78 gegaan , loopt nu iets makkelijker door naar zijn top.
Geluid gelijk aan standaard luchtfilter combinatie , net zo stil dus. zoals verwacht.
Resultaten met 60cc en DellOrto 21mm BE volgen tzt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 2:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
Hoi,

Je zegt dat iets gemakkelijker naar de top loopt, dit houdt in dat bij geopende gasschuif het gasmensel optimaler is geworden toch? de verhouding lucht/benzine. Nog een check gedaan met de kleur van bougie?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 7:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Nee, bougie nog niet bekeken: te weinig kilometers om een goed beeld te krijgen.
Maar je theorie klopt wel: er gaat meer lucht naar binnen , dus moest ik een iets grotere sproeier kiezen om de verhouding weer in orde te krijgen. Ik had het gevoel dat hij inhield met de standaard sproeier , na montage van een maatje groter bleek dat te kloppen.
Denk nou niet dat hij 6pk méér heeft en 20km harder loopt. ( het blijft een standaard RS) Maar hij loopt gewoon iets "vrijer" , heeft meer adem.
Alleen ben ik wel nieuwsgierig wat de teruggespuugde olie doet met de Twin-Air. Ik denk dat ik hem wat vaker ga uitspoelen als het standaard luchtfilterzeefje. De pasvorm is in ieder geval perfect. Maar ik vind het wel prettig dat hij nu stof buiten houd.
Want ben nou eens eerlijk: wat houd zo'n standaard zeefje nou tegen: alleen grofvuil , takken en stenen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 7:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 30, 2004 7:06 pm
Berichten: 3336
Woonplaats: noordwijkerhout
Nee , niet afgezaagd. Anders zit ik weer met een bak herrie.
Ik heb in de achterkant een gat zitten met een RS frame-tule er in ( die onder het zadel zitten ).
Bij onvoldoende lucht komen er aan de onderkant nog 1 of 2 gaten bij met tules.
Die tules houden het aanzuiggeruis vrij aardig binnen de luchtfilterbuis , daarom gebruik ik ze.

Plaat eens een fototje ervan ben benieuwd

RR


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
zoiets dus, ik heb links nog even een frame tule los er op gezet. als voorbeeld.
Deze 2 frame tules zijn trouwens door de 60cc cilinder naar binnen gezogen. :shock:
Ze lagen beiden in mijn luchtfilterhuis toen ik er nog geen gat had bijgemaakt.
Ik had er op dat moment géén luchtfilterzeef in zitten , ik was aan het testen.
ik moet er niet aan denken wat er gebeurd was als 1 van deze tules in de cilinder terecht was gekomen 8-[


Bijlagen:
DSCF5283 (Medium).JPG
DSCF5283 (Medium).JPG [ 95.39 KiB | 4255 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 9:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
lekker link zo, alles wat je achtterwiel rondslingerd zuigt ie op, en het geluid wordt ook nogg eens minder geddempt, als dat je ze er dwars opzet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 05, 2011 10:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
nozems schreef:
lekker link zo, alles wat je achtterwiel rondslingerd zuigt ie op, en het geluid wordt ook nogg eens minder geddempt, als dat je ze er dwars opzet.




Heb je denk ik gelijk aan Pascal.....laatst een goed kartfilter gedemonteerd.......tules zitten er ook dwars in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 11:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:47 am
Berichten: 922
Woonplaats: ZOETERMEER
Heb de silence luchtfllter binnen en inmiddels gemonteerd achter de 20mm Bing. Vanwege het natte weer nog niet gereden, echter wel even gestart en inderdaad minder herrie dan met een gewone Twinair. Zodra het droog is en ermee heb gereden zal ik mijn bevindingen hier posten! Gr Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 11:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat bedoel ik Bè :wink: ik ben niet gek :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 1:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik heb het trouwens eens geprobeerd met m,n snelle 60cc icm een dellortho, een twinair kegel in een standaard koker, zelfs met de gehele achterkant eraf kreeg ie nog te weinig lucht, met een minder snelle of standaard cilinder zal het nogwel gaan, maar ik zie geen meerwaarde erin, mijn huidige filter houdt meer vuil tegen als een originele zeefje(onaangepast dan,dus met alle gaasjes erin) dat doet, maar heeft een veel groter doorlaat oppervlakte, zonder dat zeefje scheelt het hoogop 1spoeiermaat groter, ik merk er vrij weinig van, maar met een echt snelle machine of een flink slagvolume zal dat ook niet meer gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 6:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Update: Met de standaard RS setup en ook de 4p cilinder is het Twin-Air "Formule-Cross" filter een verbetering heb ik gemerkt: Meer lucht , minder kabaal én een betere filtering dan het standaard zeefje. Zeker een aanwinst !

Met een bewerkte zuigergestuurde 60cc i.c.m. een DellOrto 21mm B.E. heeft hij ademnood met standaard luchtfilterbuis.
Wil nog gaan testen met de extra lucht-tules in het standaard luchtfilterhuis.
Ik wacht nog even de resultaten van Ger af , en zal dan waarschijnlijk ook eens de "Silence" uitvoering gaan proberen. Tot zover.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 1:54 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
Update:

Met een bewerkte zuigergestuurde 60cc i.c.m. een DellOrto 21mm B.E. heeft hij ademnood met standaard luchtfilterbuis.
Wil nog gaan testen met de extra lucht-tules in het standaard luchtfilterhuis.
Ik wacht nog even de resultaten van Ger af , en zal dan waarschijnlijk ook eens de "Silence" uitvoering gaan proberen. Tot zover.....



Hallo,

getestet met de bewerkte 60cc???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 2:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ja , de bewerkte KT 60cc van Dick Baan , bewerkt door Claus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 11, 2011 2:58 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
Caspar schreef:
Ja , de bewerkte KT 60cc van Dick Baan , bewerkt door Claus.


en het resultaat van de test??


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!