Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 9:32 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 22, 2003 5:03 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Haarlem
Beste Kreidler fans,

Ik wil een kreidler gaan opbouwen. Nu kan ik bij iemand een frame kopen.
De één komt uit Duitsland en de ander is een Nederlands frame waarbij het type keuring ook onder het frame nummer is ingeslagen.
Beide zijn zonder papieren, dus dat wordt keuren, maar dat vind ik geen probleem. Ken de weg en de keuringseisen.

De vraag is nu: Wat raden jullie mij nu aan?
- moet ik er een motorfiets van maken of een bromfiets? Wat zijn de voor en tegens van een motorfiets of bromfiets.

Graag bij het beantwoorden het antwoord op de vraag afstemmen.

Ik weet waar ik aan begin en weet ook wat het kost etc.
De reden waarom ik op dit doe is dat ik nog wat spullen heb liggen die ik wil gebruiken inclusief motorblok.
Alleen een frame, tank en wielen ontbreken.

Groeten
Harry


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 9:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45692
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Als je in het bezit bent van rijbewijs A dan zou ik het wel weten. Een Motorfiets. Kan je veel meer mee.

Op polderwegen kan je hem als brommer rijden. En op de secondaire wegen kan je heerlijk uit de voeten ipv fietspadje op en af. Soms niet meer dan een rammeld tegelpad.
Ik kan het weten want ik heb beide vormen. Brommer rijden geniet ik ook zeker heel erg van.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:14 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1423
Woonplaats: Voorburg
meine006 schreef:
Nu kan ik bij iemand een frame kopen.
De één komt uit Duitsland en de ander is een Nederlands frame waarbij het type keuring ook onder het frame nummer is ingeslagen.
Beide zijn zonder papieren
De vraag is nu: Wat raden jullie mij nu aan?
Graag bij het beantwoorden het antwoord op de vraag afstemmen.


Als ik het goed lees, gaat het dus om twee frames. Bij die keuze kunnen we je - op grond van deze info- niet adviseren. Maar als het je alleen gaat om de keuze voor een brom- of motorfietskeuring, sluit ik mij in beginsel bij het advies van Enzo aan. Want ook naar mijn mening heb je met een motorkenteken op je Kreidler meer mogelijkheden. Maar om een antwoord echt op de vraag te kunnen afstemmen, zou je toch meer info moeten geven. Zo neem ik aan dat je een Rijbewijs A hebt, maar we weten niet wat jij eigenlijk wilt met de Kreidler die je gaat bouwen? Om voor de duidelijkheid maar twee uitersten tegenover elkaar te zetten: wil je rustige ritjes door een natuurgebied gaan maken of wil je met een snelle groep op 1 oor door de bochten knallen? Combineren is namelijk nogal lastig :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:23 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 22, 2003 5:03 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Haarlem
Heren,

Voor alle duidelijkheid ik heb mijn rijbewijs A. Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Dus ik weet net zoals julle het verschil. En net zoals Enno kan ik van de brommer ook genieten, maar een keer 'scheuren' op de RS vind ik ook wel leuk. Ik heb inderdaad de keuze uit twee frames. De een is een Nederlands frame met ingeslagen bromfiets type, dus dat zal lastig worden om deze als motor gekeurd te krijgen lijkt mij. Ik vind het verzamelen van spullen en opbouwen leuk om te doen. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:28 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45692
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
meine006 schreef:
Heren,

Voor alle duidelijkheid ik heb mijn rijbewijs A. Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Dus ik weet net zoals julle het verschil. En net zoals Enno kan ik van de brommer ook genieten, maar een keer 'scheuren' op de RS vind ik ook wel leuk. Ik heb inderdaad de keuze uit twee frames. De een is een Nederlands frame met ingeslagen bromfiets type, dus dat zal lastig worden om deze als motor gekeurd te krijgen lijkt mij. Ik vind het verzamelen van spullen en opbouwen leuk om te doen. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).

Beide frame's geven geen problemen bij de RDW

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4369
Woonplaats: opende
Ik ging voor de Duitser, is goedkoper om op kenteken te zetten.

Wietse


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: ma aug 20, 2012 10:48 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1423
Woonplaats: Voorburg
meine006 schreef:
Heren,
Ik ben nu al in bezit van een eitank brommer en een RS. Ik vermoed voor mezelf dan ook niet als het projekt klaar is dan ik er veel op ga rijden. Het is als ik hem tzt weg zou willen doen, waar is dan meer vraag na (lees misschien ook wel wat is meer waarde vast).


OK, je hebt al een brommer en een RS :roll: Ik maak uit je "misschien" op dat het je dus eigenlijk gaat om de beste investering. Dan haak ik af, want daar heb ik geen verstand van. Succes met bouwen en de verkoop.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 12:28 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9292
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
De reden waarom ik op dit doe is dat ik nog wat spullen heb liggen die ik wil gebruiken inclusief motorblok.
Alleen een frame, tank en wielen ontbreken.


Het enigste wat je dus nog mist, is een frame, een tank en de wielen.

En voor de rest is alles in the hous, van draadboom tot gereviseerde voorvork? of gaat er een zootje puin in?

Als dat echt zo is, en het is de bedoeling dat je geld gaat pakken, dan bouwde ik helemaal niets op, maar verkocht ik alles los.
Een ieder weet dat je de kosten die je moet maken om een redelijke kreidler in elkaar te meubelen nooit terug vangt.

Ga je echt restaureren doe je dat voor je zelf, het verhandelen komt niet eens bij je op, daar denk je niet eens aan, die kosten gaan je wildste fantasie te boven.

En dan nog, een bloktank van 100 euro, of een Atank van 250 euro, wielen? wat voor wielen die van 50 euro of van 500 euro, hendels? welke hendels ga je gebruiken ook daar zit een enorm verschil in prijs in.
De waarde op langer termijn is sterk afhankelijk van de toegepaste onderdelen een originele kettingkast op kleur of een imitatie kettingrandje van 6 euro
En als laatste, in een gemiddelde oplap kreidler gaat zo een 700 euro aan klein niet zichtbaar spul, heb je dat ook al of moet je dat nog kopen?.

Succes in de handel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Advies gevraagd
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 5:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45692
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Een zorgvuldig opgebouwde Kreidler met de juiste onderdelen is eigenlijk onverkoopbaar geworden door de hoge eindprijs.
Dus voor de waardevastheid hoef je het niet te doen want je komt er aan te kort.
Zoiets doe je alleen voor jezelf.

Pas ook op Marktplaats een John Bos Kreidler van een aantal jaar oud. Dus met de juiste onderdelen verkoopt niet als complete brommer.
Gesloopt brengt hij het dubbele op en ben je hem (de losse onderdelen) na een week kwijt.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!