nieuw imitatie w6
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: nieuw imitatie w6
de 44mm is een opgeboorde 39mm zonder enige aanpassingen..
Gezien de reactie van Claus wordt er nergens vermeld dat de set niet "Plug and Play" is
Ben tevens benieuwd naar de kwaliteit van de bijgeleverde zuiger...temeer daar er binnenkort weer voldoende keus is in de 44mm merken en maten.
Idd Wietse, het is beter een Athena te kopen...
Gezien de reactie van Claus wordt er nergens vermeld dat de set niet "Plug and Play" is
Ben tevens benieuwd naar de kwaliteit van de bijgeleverde zuiger...temeer daar er binnenkort weer voldoende keus is in de 44mm merken en maten.
Idd Wietse, het is beter een Athena te kopen...
- LVS
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
- Locatie: naaldwijk
- Gegeven waarderingen: 15 keren
- Ontvangen waarderingen: 127 keren
- Contacteer:
Re: nieuw imitatie w6
-------------------------------------------------------------KJ schreef:de 44mm is een opgeboorde 39mm zonder enige aanpassingen..
Gezien de reactie van Claus wordt er nergens vermeld dat de set niet "Plug and Play" is
Ben tevens benieuwd naar de kwaliteit van de bijgeleverde zuiger...temeer daar er binnenkort weer voldoende keus is in de 44mm merken en maten.
Idd Wietse, het is beter een Athena te kopen...
er zit een briefje bij , dat de zuiger niet past op een normaal blok ..
bij een sb - ktt zit ook een lange zuiger .. [ maar daar zit noot een briefje bij ]
parma 60 cc heeft ook een tijdje lange zuigers gehad [ zonder vermelding ]
en om nu te zeggen dat athena of parma beter zijn ..
want daar kom je wel eens tegen .. uitlaatpoorten 194 graden .. en wat te denken van spoelers met 138 graden
dus zo verkeerd zijn deze cilinders niet .
beter iets te kleine poorten ... met 7 pk .
vermaken naar 9 pk is dan geen probleem .
want te groot poorten , daar kan je niks meer aan doen .
die cilinders geven dan wel topvermogen ,, maar een smalle powerband .
##
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: nieuw imitatie w6
Goede zaak dat er een briefje met die informatie bij wordt geleverd.
Idd Claus, het beste is gewoon nog steeds een originele MAHLE, eventueel met een nieuw wandje.
Idd Claus, het beste is gewoon nog steeds een originele MAHLE, eventueel met een nieuw wandje.
- fantast
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw imitatie w6
het is precies zo als wat LVS zegt
wat heb je aan een parmakit met bv racetiming
als je hem voor dagelijks gebruik koopt
of een cilinder met cross timing voor race doeleinden
je moet hem toch zelf aanpassen
als de basis van de cilinder maar goed is
wat heb je aan een parmakit met bv racetiming
als je hem voor dagelijks gebruik koopt
of een cilinder met cross timing voor race doeleinden
je moet hem toch zelf aanpassen
als de basis van de cilinder maar goed is
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: nieuw imitatie w6
Een Athena heeft toch geen racetiming?
Volgens mij standaard 185,122,170? kan er een graadje naastzitten.
Zet je hier een langere zuiger in dan is't helemaal niet zo slecht.
Een orginele W6 heeft toch iets van 178,112,145?
De buitenkant is gewoon heel netjes maar timingen van de KT vallen mij tegen.
Parmakit wil ik het niet over hebben want dat gaat nergens over.
Wietse
Volgens mij standaard 185,122,170? kan er een graadje naastzitten.
Zet je hier een langere zuiger in dan is't helemaal niet zo slecht.
Een orginele W6 heeft toch iets van 178,112,145?
De buitenkant is gewoon heel netjes maar timingen van de KT vallen mij tegen.
Parmakit wil ik het niet over hebben want dat gaat nergens over.
Wietse
- fantast
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 29 jul 2008, 15:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: nieuw imitatie w6
klopt wietse de athena
wil verder prima
maar de parmakit
van een bepaalde serie
daar kon je zo mee gaan racen.....
je zal hem maar hebben op je straatkreidler........verschrikkelijk
wil verder prima
maar de parmakit
van een bepaalde serie
daar kon je zo mee gaan racen.....
je zal hem maar hebben op je straatkreidler........verschrikkelijk
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: nieuw imitatie w6
De oude serie Parma had een uitlaattiming van 190 en een spoeltiming van 116.fantast schreef:klopt wietse de athena
wil verder prima
maar de parmakit
van een bepaalde serie
daar kon je zo mee gaan racen.....
je zal hem maar hebben op je straatkreidler........verschrikkelijk
de nieuwe serie heeft een uitlaat van 156 en een spoel van 131 graden.
Let wel dit is de smalle tap, voor straatgebruik is het net niks.......
Wietse
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
ik heb hem gemonteerd, de 60cc, nadat carters aangepast waren
originele voetpakking eronder 0.4mm
uit 183 graden
spoel 114 graden
inlaat 147 graden
allen iets lager als wat lvs gemeten had
kan aan de pakking liggen, blok, zuiger, zeg het maar
welke uitlaat adviseren julie om mee te beginnen
4p, 6p of de ori rs pijp
originele voetpakking eronder 0.4mm
uit 183 graden
spoel 114 graden
inlaat 147 graden
allen iets lager als wat lvs gemeten had
kan aan de pakking liggen, blok, zuiger, zeg het maar
welke uitlaat adviseren julie om mee te beginnen
4p, 6p of de ori rs pijp
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
heey grapjas, zoek je een manier om me voorbij te komenroaldvand schreef:doe de pijp van je cupper maar en onder je cupper een 4p !!
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 637 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: nieuw imitatie w6
roaldvand schreef:nee geintje de 6p en dan de kamer iets verlengen dan heb
je een goede 63cc pijp
de nieuwe Homoet/baan 60cc demper/uitlaat ....staat in de shop GJ.
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
de 60 w6 zit erop, zo uit de doos, niets aan gedaan
carters aangepast want zuiger kwam er tegen aan
homoet 4p mechanisch gedempt doet het prima
hij heeft er nu 500 kilometer mee gereden
geen centje pijn
loopt lekker door naar 90 kmh met 13 - 35 vertanding
ook rustig rijden gaat lekker in de 5 versnelling hoef je niet terug te schakelen
om sneller te gaan
al met al fijne cilinder om mee te beginnen
carters aangepast want zuiger kwam er tegen aan
homoet 4p mechanisch gedempt doet het prima
hij heeft er nu 500 kilometer mee gereden
geen centje pijn
loopt lekker door naar 90 kmh met 13 - 35 vertanding
ook rustig rijden gaat lekker in de 5 versnelling hoef je niet terug te schakelen
om sneller te gaan
al met al fijne cilinder om mee te beginnen
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nieuw imitatie w6
Dat is goed om te horen GerritJan,GerritjanS schreef:de 60 w6 zit erop, zo uit de doos, niets aan gedaan
carters aangepast want zuiger kwam er tegen aan
homoet 4p mechanisch gedempt doet het prima
hij heeft er nu 500 kilometer mee gereden
geen centje pijn
loopt lekker door naar 90 kmh met 13 - 35 vertanding
ook rustig rijden gaat lekker in de 5 versnelling hoef je niet terug te schakelen
om sneller te gaan
al met al fijne cilinder om mee te beginnen
Welke zuiger heb je gebruikt? Wordt ie met een goede zuiger geleverd?.
Wat voor aanpassing aan het carter heb je moeten doen?. Volstaat het als je blok is aangepast voor hemd 50?
Mvg,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: nieuw imitatie w6
Eric je moet het carter uitkotteren voor de 44MM zuiger, dat kan Peter wel voor je doen ...je kan ook als goedkope en snelle oplossing de zuiger inkorten, maar dan heb je kans dat de inlaattiming aan de hoge kant staat waardoor ie minder gemakkelijk is af te stellen en meer loopt te sputteren onderin. je hebt dan ook minder sjeu bij lage toeren, wel zal die bovenin beter lopen, dat dan weer wel.
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nieuw imitatie w6
Hee Pascal!nozems schreef:Eric je moet het carter uitkotteren voor de 44MM zuiger, dat kan Peter wel voor je doen ...je kan ook als goedkope en snelle oplossing de zuiger inkorten, maar dan heb je kans dat de inlaattiming aan de hoge kant staat waardoor ie minder gemakkelijk is af te stellen en meer loopt te sputteren onderin. je hebt dan ook minder sjeu bij lage toeren, wel zal die bovenin beter lopen, dat dan weer wel.
mijn 5-bak is al zo ruim dat er een SB-cilinder opkan, dit is dus kennelijk wat anders dan plek maken voor een 44mm zuiger. De zuiger inkorten betekent dat de inlaat eerder opengaat en langer openstaat? Je zou zeggen dat dat juist gunstig is of gaat ie dan terugspuwen in de carburateur?
Het zou leuk zijn een wat snellere cilinder te hebben, en ze zijn niet duur.
@gerritjan: nog een vraagje erbij voor je: gebruik je een aangepaste kop?
Mvg,
Eric
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: nieuw imitatie w6
Dat is wat anders, de zuiger gaat dieper het carter in als het hemd van de cilinder, en fabrieksaf is het carter daar alleen geschikt voor een 40mm zuiger, ga je groter zul je dat moeten weghalen. Als je je zuiger inkort gaat ie eerder open en staat ie langer open, wat altijd gunstig is voor het topvermogen.......maar zoals je weet worden er niets voor niets membranen toegepast als inlaatsysteem. maar als je houdt van een nukkige opwind kreidler, die zich moeilijk laat afstellen is het helemaal niet verkeerd te keizen voor een hoge inlaattiming, echter is dat voor de toerentallen en vermogens die wij ermee draaien complete onzin, tot zo'n 160gr inlaattiming gaat altijd goed, daarboven kan het heel lastig worden ( maar ook niet altijd, het is een complexe samenspel van factoren).
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
merk zuiger weet ik niet, maar er is er een bijgeleverd met 1mm veerjamojamo schreef:Dat is goed om te horen GerritJan,GerritjanS schreef:de 60 w6 zit erop, zo uit de doos, niets aan gedaan
carters aangepast want zuiger kwam er tegen aan
homoet 4p mechanisch gedempt doet het prima
hij heeft er nu 500 kilometer mee gereden
geen centje pijn
loopt lekker door naar 90 kmh met 13 - 35 vertanding
ook rustig rijden gaat lekker in de 5 versnelling hoef je niet terug te schakelen
om sneller te gaan
al met al fijne cilinder om mee te beginnen
Welke zuiger heb je gebruikt? Wordt ie met een goede zuiger geleverd?.
Wat voor aanpassing aan het carter heb je moeten doen?. Volstaat het als je blok is aangepast voor hemd 50?
Mvg,
Eric
carter op 45 mm maken zodat 44 mm zuiger er door kan
korter maken is voor mij geen optie ivm de timingen
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nieuw imitatie w6
@ Gerritjan:
Ik heb er nu ook één onderweg die in het Bergische land gelijk aan de slag kan. Als de postbode op tijd is gaat ie morgen de eerste klapjes maken.
Een impressie laat ik vanzelfsprekend in dit topic achter.
Mvg,
Eric
Ik heb er nu ook één onderweg die in het Bergische land gelijk aan de slag kan. Als de postbode op tijd is gaat ie morgen de eerste klapjes maken.
Een impressie laat ik vanzelfsprekend in dit topic achter.
Mvg,
Eric
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: nieuw imitatie w6
De eerste 60 km zitten er al op met de 60cc. Het is heerlijk 60km/h rijden in z´n 5 nu. Ik heb nog maar even de 80km/h op de teller aangetikt en morgen naar Engelskirchen. Ook daar maar even rustig opbouwen. De indrukken zijn goed, poorten netjes afgewerkt en geen dikke ribben.
Wordt vervolgd,
Eric
Wordt vervolgd,
Eric
- GerritjanS
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 15 mei 2007, 20:45
- Locatie: Goor
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
Re: nieuw imitatie w6
kijk, alweer iemand tevreden over een goed product
welke tandwiel verhouding heb je
wij rijden 13-35
kan makkelijk nog naar 14-36, maar laat maar eerst goed inlopen
je zult zien dat na 1000 kilometer hij nog mooier en soepeler loopt
welke tandwiel verhouding heb je
wij rijden 13-35
kan makkelijk nog naar 14-36, maar laat maar eerst goed inlopen
je zult zien dat na 1000 kilometer hij nog mooier en soepeler loopt
- mucke
- Berichten: 662
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 15:40
- Locatie: Zuid-Limburg
- Gegeven waarderingen: 3 keren
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: nieuw imitatie w6
Andy schreef:Dat is dan snel gedaan Eric, heb je de vierbak gebruikt ???
Andy,
Jamojamo schreef:Het is heerlijk 60km/h rijden in z´n 5 nu