Moet je technisch zijn om een kreidler te hebben ?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 21:55
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Moet je technisch zijn om een kreidler te hebben ?
Ik zoek al een tijdje een leuke kreidler alleen ik zit met een probleem ik ben niet zo motortechnisch aangelegd kan ik dan wel gewoon een kreidler kopen? Of denken jullie dat dat beter niet kan ?
Atlanta !
Atlanta !
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 420 keren
- Contacteer:
Ja, maar tenzij je geld zat hebt, moet je er echt op rekenen dat er altijd wel wat te sleutelen valt aan een Kreidler, dus dat moet je leuk vinden en je moet wat gereedschap hebben en een plekkie om te sleutelen.
Iets wat je zelf repareert en bouwt geeft wel veel voldoening en je kunt op dit forum altijd om hulp vragen. Gebruik ook de zoekfunctie want er is al heel veel besproken.
Join the Club!
Iets wat je zelf repareert en bouwt geeft wel veel voldoening en je kunt op dit forum altijd om hulp vragen. Gebruik ook de zoekfunctie want er is al heel veel besproken.
Join the Club!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 aug 2003, 21:55
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bedankt maar dan weet je ook gelijk waar je voor werkt !
maarre t lijkt me ook leuk om iets te restaureren mijn familie hebben ze ook allemaal kreidler gereden dus die kunnen mij ook helpen en als je restaureerd weet je ook gelijk hoe alles in elkaar zit maar kmoet ff kijken wat ik doe maar in ieder bedankt voor de vele reacties !
I will join the club !
Atlanta !
maarre t lijkt me ook leuk om iets te restaureren mijn familie hebben ze ook allemaal kreidler gereden dus die kunnen mij ook helpen en als je restaureerd weet je ook gelijk hoe alles in elkaar zit maar kmoet ff kijken wat ik doe maar in ieder bedankt voor de vele reacties !
I will join the club !
Atlanta !
-
- Winnaar Kreidlerverkiezing november 2003
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 27 okt 2002, 19:10
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Joris zit alleen bijna met zijn handen tussen zijn knieën :DFlip Oude Weernink schreef:vind 1.80 een prima lengt, en groter hoeft niet altijd een probleem te zijn hoor, Joris zit toch ook prima op zn brommer?[heb ongeveer 15km bij em achterop gezeten zonder problemen!]
Volgens mij kan je met 1,65 zeer prima op een kreidler zitten, met 1m90 ook gewoon. Maakt niks uit.
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- tonnie de groot
- 3-voudig winnaar Kreidlerverkiezingen.
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 21:28
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Remco
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
- Locatie: Apeldoorn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Dag Atlanta,
Ik ben zelf ook zo stom geweest een barrel RMC te kopen destijds voor 500 euro. Als je er 1 koopt, koop er dan in ieder geval 1 van iemand die kan aantonen dat ie misschien ooit gereviceerd is, en als je toch wilt restaureren 1 met een goede bases. Dus kijk naar de vering buddy, tank, motorschermen velgen, en ding dan zoveel af dat je je motorblokje alsnog kan reviceren.
En de dingen die je tegen komt kan je allemaal op dit geweldige forum terugvinden .
Remco
Ik ben zelf ook zo stom geweest een barrel RMC te kopen destijds voor 500 euro. Als je er 1 koopt, koop er dan in ieder geval 1 van iemand die kan aantonen dat ie misschien ooit gereviceerd is, en als je toch wilt restaureren 1 met een goede bases. Dus kijk naar de vering buddy, tank, motorschermen velgen, en ding dan zoveel af dat je je motorblokje alsnog kan reviceren.
En de dingen die je tegen komt kan je allemaal op dit geweldige forum terugvinden .
Remco
- Kreidler4Life
- Berichten: 1535
- Lid geworden op: 14 apr 2003, 13:31
- Gegeven waarderingen: 5 keren
- Ontvangen waarderingen: 3 keren
-
- Berichten: 2401
- Lid geworden op: 03 apr 2003, 22:18
- Locatie: Ede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
Ik vind dat Tonnie de Groot erg overdrijft met zijn prijzen. (ik wil je niet beledigen hoor, maar ik wil nieuwelingen ook zker niet ontmoedigen) bijvoorbeeld mijn blokrevisie was 200 euro met nieuwe zuiger. Mijn Florett bijvoorbeeld heb ik voor 700 euri met gereviceerd blok, en nieuwe kabels, haast alles opnieuw gespoten nieuwe velgen enz.
Als je zoekt kan je echt wel een technisch goede kreidler voor ca 700 euro vinden. meestal zien ze er dan nog best mooi uit.
Zelfs de dure Paul hendriks heeft voor 450 euro een tecnisch helemaal goede kreidler, alleen ziet die er niet uit.
Als je particulier koopt, weet je natuurlijk nooit wat je krijgt. Bij mijn eerste kreidler nam ik het risico, ik heb er 450 euro voor gegeven, en ik had laatst uitgerekent dat hij me totaal ongeveer 1250 euro heeft gekost. Maar toch vind ik dat nog geen giga prijs voor een nette kreidler met gereviceerd blok.
Met de Florett heb ik weer een gok genomen, maar ik heb wel dat ding goed bekeken, iemand meegenomen die er veel verstand van heeft, en een testrit gereden.
Trouwens, toen ik begon wist ik niet eens wat een carberateur was, dus maak je daar geen zorgen over
En als je hulp nodig hebt met iets kleins, ik woon maar 1 wijk van je af
Als ik jou was zou ik bij Dick Baan een Kreidler kopen, hij is goedkoop, en je hebt de zekerheid van een betrouwbaar persoon. Hij heeft Kreidlers die heel mooi lopen en er goed uitzien voor ca 750 euro.
Ik heb er zelf bijna een groene kreidler RMC gekocht met accubakjes, nl-vierbak, spaakvelgen en weltmeister. Hij zei dat die ''niet duur'' was, dus dan weet ik genoeg
Als je zoekt kan je echt wel een technisch goede kreidler voor ca 700 euro vinden. meestal zien ze er dan nog best mooi uit.
Zelfs de dure Paul hendriks heeft voor 450 euro een tecnisch helemaal goede kreidler, alleen ziet die er niet uit.
Als je particulier koopt, weet je natuurlijk nooit wat je krijgt. Bij mijn eerste kreidler nam ik het risico, ik heb er 450 euro voor gegeven, en ik had laatst uitgerekent dat hij me totaal ongeveer 1250 euro heeft gekost. Maar toch vind ik dat nog geen giga prijs voor een nette kreidler met gereviceerd blok.
Met de Florett heb ik weer een gok genomen, maar ik heb wel dat ding goed bekeken, iemand meegenomen die er veel verstand van heeft, en een testrit gereden.
Trouwens, toen ik begon wist ik niet eens wat een carberateur was, dus maak je daar geen zorgen over
En als je hulp nodig hebt met iets kleins, ik woon maar 1 wijk van je af
Als ik jou was zou ik bij Dick Baan een Kreidler kopen, hij is goedkoop, en je hebt de zekerheid van een betrouwbaar persoon. Hij heeft Kreidlers die heel mooi lopen en er goed uitzien voor ca 750 euro.
Ik heb er zelf bijna een groene kreidler RMC gekocht met accubakjes, nl-vierbak, spaakvelgen en weltmeister. Hij zei dat die ''niet duur'' was, dus dan weet ik genoeg
- Dimage
- Expert
- Berichten: 6624
- Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
- Locatie: Maassluis
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Het is bij het bezitten van een bromfiets altijd wel handig om technisch aangelegd te zijn, zeer zeker om de kosten van het onderhoud te drukken.
Uiteraard is het geen must, want anders zou niemand bromfiets kunnen rijden.
Er zijn denk ik genoeg leden bij jou in de buurt die je de simpele onderhoudsdingen willen leren, blokrevisie laten de meesten doen en hier hoef je je dan ook niet in te verdiepen.
@ Tonnie; Heb je je reactie wellicht per abuis in de verkeerde topic geplaatst? De topic waarin iemand namelijk de vraag stelt of hij een beetje een redelijke Kreidler kon kopen voor 800 euro stond namelijk gelijk boven deze topic.
viewtopic.php?p=43778#43778
Uiteraard is het geen must, want anders zou niemand bromfiets kunnen rijden.
Er zijn denk ik genoeg leden bij jou in de buurt die je de simpele onderhoudsdingen willen leren, blokrevisie laten de meesten doen en hier hoef je je dan ook niet in te verdiepen.
@ Tonnie; Heb je je reactie wellicht per abuis in de verkeerde topic geplaatst? De topic waarin iemand namelijk de vraag stelt of hij een beetje een redelijke Kreidler kon kopen voor 800 euro stond namelijk gelijk boven deze topic.
viewtopic.php?p=43778#43778
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 30 mar 2003, 15:54
- Locatie: Breda/Prinsenbeek
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hey Atlanta!
Geweldig dat je zoveel interesse hebt in Kreidlers. Je vraagt of je technisch moet zijn. Ja en Nee. Je hoeft het niet te zjin, maar je moet het wel worden. Niet zozeer dat je je hele motorblok uit mekaar kan halen en terug zetten (is wel fijn ), maar dat je de basisprincipes van je remmen, de tweetaktmotor en de rest snapt. Met de montagehandleidingen kom je heel erg ver. Als je een Kreidler zoekt is marktplaats.nl erg leuk, en paul hendriks is ook een zeer goed adres. De prijzen verschillen enorm. Mijn RMC-S Elektronik kostte 300 euro, en binnenkort zal hji perfect lopen voor een totale som (aankoop erbij dus) 600 euro. Hij heeft dan een revisie van het blok gehad een nieuwe cilinder en uitlaat, carburateur ,een lik verf en wat andere verfraaiingen. Bedenk wel, een Kreidler is nooit (lang) klaar. Er zal altijd wel wat te doen zijn. Bedenk je ook op de kosten die erbji komen: certificaat (30 euro) verzekering (238 euro) goede helm (70-120 euro) en eventuele andere dingen zoals rijschoenen, jacks en handschoenen. De kreidler die je koopt zal waarschijnlijk standaard lopen. Mocht je dat veranderen, komen er ook extra kosten aan. Je bent welkom om het Kreidlerfront te versterken, maar bedenk je dat de financiele kosten er niet om liegen. Hopelijk tot snel!
mvg,
Sam
Geweldig dat je zoveel interesse hebt in Kreidlers. Je vraagt of je technisch moet zijn. Ja en Nee. Je hoeft het niet te zjin, maar je moet het wel worden. Niet zozeer dat je je hele motorblok uit mekaar kan halen en terug zetten (is wel fijn ), maar dat je de basisprincipes van je remmen, de tweetaktmotor en de rest snapt. Met de montagehandleidingen kom je heel erg ver. Als je een Kreidler zoekt is marktplaats.nl erg leuk, en paul hendriks is ook een zeer goed adres. De prijzen verschillen enorm. Mijn RMC-S Elektronik kostte 300 euro, en binnenkort zal hji perfect lopen voor een totale som (aankoop erbij dus) 600 euro. Hij heeft dan een revisie van het blok gehad een nieuwe cilinder en uitlaat, carburateur ,een lik verf en wat andere verfraaiingen. Bedenk wel, een Kreidler is nooit (lang) klaar. Er zal altijd wel wat te doen zijn. Bedenk je ook op de kosten die erbji komen: certificaat (30 euro) verzekering (238 euro) goede helm (70-120 euro) en eventuele andere dingen zoals rijschoenen, jacks en handschoenen. De kreidler die je koopt zal waarschijnlijk standaard lopen. Mocht je dat veranderen, komen er ook extra kosten aan. Je bent welkom om het Kreidlerfront te versterken, maar bedenk je dat de financiele kosten er niet om liegen. Hopelijk tot snel!
mvg,
Sam
- Burning Tyre
- Berichten: 2221
- Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
- Locatie: Westervoort, bij Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
- Arjen
- Berichten: 1653
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 18:28
- Locatie: Amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Hallo sam,KreidlerFan schreef:RMC-S Elektronik kostte 300 euro, en binnenkort zal hji perfect lopen voor een totale som (aankoop erbij dus) 600 euro. Hij heeft dan een revisie van het blok gehad een nieuwe cilinder en uitlaat, carburateur ,een lik verf en wat andere verfraaiingen.
-waar kan jij EN je blok laten reviseren EN een nieuwe carberateur EN een nieuwe cilinder EN een nieuwe uitlaat kopen voor 300 euro???
-Heb je je brommer all-risk verzekerd ofzo? een oldtimer verzekering is 35euro?
Arjen