Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Had het er gisteravond nog over met een (gepensioneerde) mede-collectioneur.
We hebben beiden tot op heden nog geen schrijven ontvangen van zijn voormalige werkgever.
Hij heeft er "slechts" 2 waarvoor weer MRB verschuldigd is, voor mij zijn dat er negen stuks Gelukkig juist één mooie motor verkocht aan een echte liefhebber.
Mijn idee om alle kentekens waarvoor MRB verschuldigd is in te leveren werd door hem in eerste instantie afgeraden.
Als dit massaal gedaan wordt dan heeft hij het vermoeden dat de eisen en- / of- kosten voor herkeuring/tzt opnieuw verkrijgen van het oude kenteken opgeschroefd worden.
Beter nog ff afwachten wat Wouter van Embden cs bereiken met hun schrijven aan de leden van de Eerste Kamer.
Dat "gat" in de begroting moet gedicht worden, lukt dat op deze wijze niet...en dat lijkt erop dan wordt er wel iets anders bedacht.
Oftewel hoe we het ook wenden of keren......we worden genaaid
We hebben beiden tot op heden nog geen schrijven ontvangen van zijn voormalige werkgever.
Hij heeft er "slechts" 2 waarvoor weer MRB verschuldigd is, voor mij zijn dat er negen stuks Gelukkig juist één mooie motor verkocht aan een echte liefhebber.
Mijn idee om alle kentekens waarvoor MRB verschuldigd is in te leveren werd door hem in eerste instantie afgeraden.
Als dit massaal gedaan wordt dan heeft hij het vermoeden dat de eisen en- / of- kosten voor herkeuring/tzt opnieuw verkrijgen van het oude kenteken opgeschroefd worden.
Beter nog ff afwachten wat Wouter van Embden cs bereiken met hun schrijven aan de leden van de Eerste Kamer.
Dat "gat" in de begroting moet gedicht worden, lukt dat op deze wijze niet...en dat lijkt erop dan wordt er wel iets anders bedacht.
Oftewel hoe we het ook wenden of keren......we worden genaaid
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Bij geen gebruik overgang`s regeling.
- Bijlagen
-
- mb.JPG (88.77 KiB) 7738 keer bekeken
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Leuk he dit land in heel de eeg is de wegenbelasting er af of zit het bij de benzine en dan is het ook nog goed koper als hier maar hier niet hoor,hier is het alleen maar plukken ,ja je zou eens wat moeten hebben als hobby.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Als je dus betaalt dan kost de MRB je ca. 30 euro per jaar. Mag je niet rijden in januari, februari en december.
Flauwe grap van de belastingdienst om weer een paar centen binnen te halen.
Maar als je er 10 hebt staan, toch een vervelende grap. Zeker als schorsen ook al 24 euro per jaar kost.
Mijne is van 1978.
Flauwe grap van de belastingdienst om weer een paar centen binnen te halen.
Maar als je er 10 hebt staan, toch een vervelende grap. Zeker als schorsen ook al 24 euro per jaar kost.
Mijne is van 1978.
- heru
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 17 aug 2013, 00:01
- Locatie: amsterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Je wordt zo en zo genaaid.
vroeger betaalde ik voor de motor (ik heb er 2) een half jaar tarief a 59 euro daar mocht ik dan het hele jaar mee rijden.
Nu betaal je een kwart van 112 euro = 28 euro per motor en dan moet je ze nog 3 mnd laten staan ook
of snap ik het niet helemaal ?
vroeger betaalde ik voor de motor (ik heb er 2) een half jaar tarief a 59 euro daar mocht ik dan het hele jaar mee rijden.
Nu betaal je een kwart van 112 euro = 28 euro per motor en dan moet je ze nog 3 mnd laten staan ook
of snap ik het niet helemaal ?
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Naar mijn idee hebben we dit te danken aan bepaalde bevolkings groepen (uitzonderingen daar gelaten) die over het algemeen de oude afgedankte
auto's uit Duitsland halen, ouder dan 25 jaar en er hier dan heerlijk goedkoop mee rondrijden.
En dat deze aangepakt worden is op zich natuurlijk niet zo erg maar de echte oldtimer liefhebber, die maar een paar keer per jaar rondrijd,
is nu ook de l*l.
Dus de goede moeten onder de kwade lijden.
Gijs v Z
auto's uit Duitsland halen, ouder dan 25 jaar en er hier dan heerlijk goedkoop mee rondrijden.
En dat deze aangepakt worden is op zich natuurlijk niet zo erg maar de echte oldtimer liefhebber, die maar een paar keer per jaar rondrijd,
is nu ook de l*l.
Dus de goede moeten onder de kwade lijden.
Gijs v Z
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Ja Gijs, maar waarom is een echte liefhebber iemand die er 5 keer mee rijdt per jaar en 'm verder onder een kleedje heeft staan? De echte liefhebber wil er misschien gewoon veel mee rijden.
Daarnaast was er een regeling voor oldtimers, en die regeling is door mensen gebruikt. Ik zeg niet dat dit de intentie was van de wetgever, maar nergens stond dat je slechts beperkt van de weg gebruik mocht maken met je Mercedes diesel. Wel misschien in de oldtimer verzekeringspolis.
Een oldtimer auto moet nu ook van de weg af in de winter, een stalling in die niet iedereen heeft.
Het is vooral geldklopperij. En relatief schone lpg auto's gaan terug naar benzine bouwen
Daarnaast was er een regeling voor oldtimers, en die regeling is door mensen gebruikt. Ik zeg niet dat dit de intentie was van de wetgever, maar nergens stond dat je slechts beperkt van de weg gebruik mocht maken met je Mercedes diesel. Wel misschien in de oldtimer verzekeringspolis.
Een oldtimer auto moet nu ook van de weg af in de winter, een stalling in die niet iedereen heeft.
Het is vooral geldklopperij. En relatief schone lpg auto's gaan terug naar benzine bouwen
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Ja Maarten, dat is ook wel zo, als er een paar Nederlanders zo met de regeling omgaan is er niets aan de hand.Maarten schreef:Ja Gijs, maar waarom is een echte liefhebber iemand die er 5 keer mee rijdt per jaar en 'm verder onder een kleedje heeft staan? De echte liefhebber wil er misschien gewoon veel mee rijden.
Daarnaast was er een regeling voor oldtimers, en die regeling is door mensen gebruikt. Ik zeg niet dat dit de intentie was van de wetgever, maar nergens stond dat je slechts beperkt van de weg gebruik mocht maken met je Mercedes diesel. Wel misschien in de oldtimer verzekeringspolis.
Een oldtimer auto moet nu ook van de weg af in de winter, een stalling in die niet iedereen heeft.
Het is vooral geldklopperij. En relatief schone lpg auto's gaan terug naar benzine bouwen
Maar als ik bij een keuringstation ben staan er zgn oldtimers in rotten van 4 opgesteld. ( meest afgedankte Duitsers)
Dus er is een complete handel ontstaan en dan maakt men daar een eind aan.
Zelfs op RDW terreinen word er nog gehandeld.
Tenminste dat denk ik want ik kan er niets van verstaan.
Dus daarom het gezegde; de goede met de kwade.
Gijs v Z
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Re: Belasting oldtimer Motorfiets
Ja, zo is het inderdaad wel mis gegaan Gijs, vooral met de Duitse diesels, want die auto's zijn goed genoeg om voordelig dagelijks mee te rijden.
Met een Amerikaanse auto laat je het wel uit je hoofd, daar gaat over het algemeen zoveel werk, tijd en geld inzitten, en gaat alles zo achteruit als je er dagelijks mee gaat rijden, dat je 'm echt liever stil laat staan in de winter en in de spits.
De Eerste Kamer gaat er 17 december over stemmen.
De belangrijkste punten waarop de Eerste Kamer de regeling nog kan tegenhouden:
- Het is de 3e grote wijziging in 4 jaar tijd, en dit is onbetrouwbaar en onfatsoenlijk bestuur.
- Een grote groep oldtimerliefhebbers, en de branche, worden onevenredig hard geraakt, hun bezit daalt enorm in waarde en bedrijven gaan failliet. Wel HEEL erg dramatisch wordt het als je meerdere grote auto's bezit van rond de 30 jaar oud.
- De vorige maatregel van 2012, waarbij de overgangsregeling naar 30 jaar werd ingevoerd, en brandstoftoeslag voor LPG en Diesel auto's, zorgde er al voor dat de import sterk afnam en de export van oldtimers nam toe. Wat dat betreft is de nieuwe maatregel helemaal niet nodig.
- Het adviesorgaan van de regering, de Raad van State, is ook tegen het plan.
Toch moet ook gezegd worden: ik heb het nog eens nagerekend, dat de nieuwe regeling met rijden op benzine en 120 euro MRB, nog niet zo heel beroerd is. Het is in ieder geval toch nog een mogelijkheid om je geliefde bezit te behouden. Hier zie je toch ook al snel het verschil tussen de echte liefhebber en de investeerders, want die laatste groep is druk bezig met verkopen en exporteren, terwijl de liefhebber probeert alles te behouden. Voor mij, met de Chevy Van, is er nog de mogelijkheid om te keuren als camper. Ben daar druk mee bezig. Dan betaal ik ca. 65 euro per maand, maar kan dan wel onbeperkt rijden op LPG. Vooral als je eens een weekendje wilt touren, is het rijden op benzine bij 1 op 4 niet echt leuk meer, 160 euro benzine aan het begin van de dag in de tank gooien, en die tank is 's middags weer leeg.
Voor de Kreidlers valt het nog te overzien, meeste zijn al 40 jaar oud, en die anderen worden dat snel. Als je dan 30 euro per jaar moet betalen, en je rijdt toch al niet in de winter, dan is het te doen. Behalve als je er 10 hebt staan.
Met een Amerikaanse auto laat je het wel uit je hoofd, daar gaat over het algemeen zoveel werk, tijd en geld inzitten, en gaat alles zo achteruit als je er dagelijks mee gaat rijden, dat je 'm echt liever stil laat staan in de winter en in de spits.
De Eerste Kamer gaat er 17 december over stemmen.
De belangrijkste punten waarop de Eerste Kamer de regeling nog kan tegenhouden:
- Het is de 3e grote wijziging in 4 jaar tijd, en dit is onbetrouwbaar en onfatsoenlijk bestuur.
- Een grote groep oldtimerliefhebbers, en de branche, worden onevenredig hard geraakt, hun bezit daalt enorm in waarde en bedrijven gaan failliet. Wel HEEL erg dramatisch wordt het als je meerdere grote auto's bezit van rond de 30 jaar oud.
- De vorige maatregel van 2012, waarbij de overgangsregeling naar 30 jaar werd ingevoerd, en brandstoftoeslag voor LPG en Diesel auto's, zorgde er al voor dat de import sterk afnam en de export van oldtimers nam toe. Wat dat betreft is de nieuwe maatregel helemaal niet nodig.
- Het adviesorgaan van de regering, de Raad van State, is ook tegen het plan.
Toch moet ook gezegd worden: ik heb het nog eens nagerekend, dat de nieuwe regeling met rijden op benzine en 120 euro MRB, nog niet zo heel beroerd is. Het is in ieder geval toch nog een mogelijkheid om je geliefde bezit te behouden. Hier zie je toch ook al snel het verschil tussen de echte liefhebber en de investeerders, want die laatste groep is druk bezig met verkopen en exporteren, terwijl de liefhebber probeert alles te behouden. Voor mij, met de Chevy Van, is er nog de mogelijkheid om te keuren als camper. Ben daar druk mee bezig. Dan betaal ik ca. 65 euro per maand, maar kan dan wel onbeperkt rijden op LPG. Vooral als je eens een weekendje wilt touren, is het rijden op benzine bij 1 op 4 niet echt leuk meer, 160 euro benzine aan het begin van de dag in de tank gooien, en die tank is 's middags weer leeg.
Voor de Kreidlers valt het nog te overzien, meeste zijn al 40 jaar oud, en die anderen worden dat snel. Als je dan 30 euro per jaar moet betalen, en je rijdt toch al niet in de winter, dan is het te doen. Behalve als je er 10 hebt staan.
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9755
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 831 keren
- Ontvangen waarderingen: 418 keren
- Contacteer:
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Ik heb het teruggezocht, ik betaalde in 2003 voor het laatst voor de Kreidler (25 jaar oud toen) en het was toen € 54,00 per jaar.
- jamojamo
- Berichten: 3748
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 356 keren
- Ontvangen waarderingen: 198 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Ik ken niet precies de regeling in Duitsland maar ons grote voorbeeld zie ik toch echt daar. 30 jaar en technisch in redelijk originele staat en nagerust met katalysator of roetfilter is het een H-kenteken waard. Bij dit H-kenteken horen belastingtechnische voordelen. In de oldtimer handel is het dan ook gestaag zaken doen en als ik soms de commentaren in duitse oldtimermagazines lees snappen ze daar ook niet waar men in NL mee bezig is.
Er zijn volgens mij meer landen in Europa die 30 jaar hanteren en dit was ook de aanleiding om in de overgangsregeling hier naar toe te werken.
Ik heb trouwens wel de brief van de RDW gehad voor de BMW op gas die volgend jaar 30 jaar oud word maar nog niet voor het Kreidlerframe van 1978 dat ik op motorkenteken heb staan. Kwestie van centjes denk ik.
En @Gijsvanzanten: als ik er geld voor had reed ik een Porsche Speedster (zo eentje waar James Dean zich in doodgereden heeft) maar dat kan ik niet betalen. Een BMW 316 uit 1984 op gas gaat financieel net zo goed als een Kia Picanto maar om dezelfde reden dat jij Kreidler rijdt en niet een Sym Mio kies ik voor de BMW ipv een Kia. Wij worden door de fiscale regels gedwongen een auto te gaan rijden die we helemaal niet willen want waarom zijn sommige soms achterlijk dure en grote auto's zo laag in bijtelling / vrijgesteld van BPM en MRB? Vanwege de uitstoot? Ga eens uitrekenen wat de belasting op het milieu is om die sloepen te produceren. Bron: https://www.milieudefensie.nl/publicati ... -autos-pdf
Mvg,
Eric
Er zijn volgens mij meer landen in Europa die 30 jaar hanteren en dit was ook de aanleiding om in de overgangsregeling hier naar toe te werken.
Ik heb trouwens wel de brief van de RDW gehad voor de BMW op gas die volgend jaar 30 jaar oud word maar nog niet voor het Kreidlerframe van 1978 dat ik op motorkenteken heb staan. Kwestie van centjes denk ik.
En @Gijsvanzanten: als ik er geld voor had reed ik een Porsche Speedster (zo eentje waar James Dean zich in doodgereden heeft) maar dat kan ik niet betalen. Een BMW 316 uit 1984 op gas gaat financieel net zo goed als een Kia Picanto maar om dezelfde reden dat jij Kreidler rijdt en niet een Sym Mio kies ik voor de BMW ipv een Kia. Wij worden door de fiscale regels gedwongen een auto te gaan rijden die we helemaal niet willen want waarom zijn sommige soms achterlijk dure en grote auto's zo laag in bijtelling / vrijgesteld van BPM en MRB? Vanwege de uitstoot? Ga eens uitrekenen wat de belasting op het milieu is om die sloepen te produceren. Bron: https://www.milieudefensie.nl/publicati ... -autos-pdf
Mvg,
Eric
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Voor de K100RT betaalde ik in 2011 voor het laatst het halftarief van € 64.- (incl Provinciale opslag Groningen)Maarten schreef:Ik heb het teruggezocht, ik betaalde in 2003 voor het laatst voor de Kreidler (25 jaar oud toen) en het was toen € 54,00 per jaar.
Onderstaande scan ff gemaakt van BOVAG nieuws pagina uit de ScooterXpress van december 2013
- Bijlagen
-
- MRB opbrengsten.JPG (182.34 KiB) 7335 keer bekeken
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Als iedereen hier nou ook deze ff ondertekend...... http://petities.nl/petitie/oldtimerbela ... ar-40-jaar
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
@KJ: Goed initiatief , maar dit heeft geen zin: Petitie word pas 30-12-2013 ingediend , de eerste kamer stemt er 17-12 al over.
Mosterd na de maaltijd....
Mosterd na de maaltijd....
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Niets doen is ook geen optie.
Dus kom op Kreidlermannen....ondertekenen deze petitie.
Ook al ben je niet in het bezit van een Motorfiets...gewoon doen.
Gijs v Z
Dus kom op Kreidlermannen....ondertekenen deze petitie.
Ook al ben je niet in het bezit van een Motorfiets...gewoon doen.
Gijs v Z
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Ik heb nóg zo'n fiscaal geintje aan de hand :
Ik rijd voor mijn werk in een auto op grijs kenteken mét een black box er in voor de fiscus.
(de privacy wetgeving telt voor iedereen , maar niet voor de fiscus )
Van de werkgever mag ik 0,0km privé rijden. Ok , geen punt: ik heb thuis nog een andere auto.
Maar nu mag ik van de fiscus helemaal niks meer:
-Als ik op de terugweg bij de school stop om mijn zieke kind op te halen , dan is dat al prive.
-Ik zit geregeld in the middle of nowhere , als ik dan in de pauze een toilet bezoek is dat privé.
-Als ik na het werk de kerstviering bezoek , is dat privé.
-Als ik bij overwerk een broodje ga halen is dat privé.
Nu wil mijn zoon ook techneut worden , ik heb hem dat afgeraden.
Belastingdienst , leuker kunnen we het niet maken.......
Ik rijd voor mijn werk in een auto op grijs kenteken mét een black box er in voor de fiscus.
(de privacy wetgeving telt voor iedereen , maar niet voor de fiscus )
Van de werkgever mag ik 0,0km privé rijden. Ok , geen punt: ik heb thuis nog een andere auto.
Maar nu mag ik van de fiscus helemaal niks meer:
-Als ik op de terugweg bij de school stop om mijn zieke kind op te halen , dan is dat al prive.
-Ik zit geregeld in the middle of nowhere , als ik dan in de pauze een toilet bezoek is dat privé.
-Als ik na het werk de kerstviering bezoek , is dat privé.
-Als ik bij overwerk een broodje ga halen is dat privé.
Nu wil mijn zoon ook techneut worden , ik heb hem dat afgeraden.
Belastingdienst , leuker kunnen we het niet maken.......
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Ieder positief inititatief om als groep van ons te laten horen is iets.Caspar schreef:@KJ: Goed initiatief , maar dit heeft geen zin: Petitie word pas 30-12-2013 ingediend , de eerste kamer stemt er 17-12 al over.
Mosterd na de maaltijd....
Idd is dit na 30-12 maar dan nog....niets doen is geen optie lijkt me...iets met makke schapen en slachtbank
Begreep dat iemand reeds zijn verwijderde gastank (ongefrankeerd?) had opgestuurd naar het ministerie t.a.v. Dhr Weekers
Laatst gewijzigd door KJ op 08 dec 2013, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijsvanzanten
- Berichten: 2056
- Lid geworden op: 23 jan 2009, 20:53
- Gegeven waarderingen: 13 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Verzoek aan Maarten;
Misschien is het zinvol dit topic te plaatsen onder recent onderwerp.
Gijs v Z
Misschien is het zinvol dit topic te plaatsen onder recent onderwerp.
Gijs v Z
- KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
- Gegeven waarderingen: 635 keren
- Ontvangen waarderingen: 84 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Statusupdate Vrijstelling Oldtimers
Beste ....,
Afgelopen week hebben wij verschillende contacten gehad met politici. In onze inmiddels meer dan een jaar durende actie, hebben wij nog geen politicus gesproken die het oneens was met ons! Heel fijn natuurlijk, maar tot op heden resulteert dat niet in het gewenste effect: het terugdraaien van de onrechtmatige maatregel om vele tienduizenden oldtimerbezitters te belasten met (buitensporige) belastingen en betuttelende winterregelingen.
Dat was ten tijde van onze Youngtimer actie in 2009 wel anders! Toen was rond deze tijd al een reparatie amendement aangenomen met steun van de gehele Tweede Kamer. Nu lijkt door het 'herfstakkoord', waarbij de regeringspartijen zich niet alleen versterkt hebben door 3 partijen maar ook een meerderheid in de Eerste Kamer hebben gevormd, het net zich rond de oldtimers te sluiten. Er lijkt een 'cordon sanitaire' rond de oldtimers te liggen.
Maar ondanks deze tegenslagen, gaan wij gewoon door met actie voeren!
Zoals eerder gemeld, informeren wij u uiterlijk 13 of 14 december met de laatste stand van zaken vanuit de Eerste Kamer. Indien wij dan geen beter nieuws te melden hebben, laten wij onze oproep los om geen actie te voeren. Op de Facebook groep worden inmiddels al verschillende plannen gemaakt. Wel vragen wij aan eventuele organisatoren met klem hun contactgegevens bij ons achter te laten.
Mocht de Eerste Kamer op 16 of 17 december akkoord gaan met het Belastingplan 2014 in zijn huidige vorm (dus met de 40-jaars maatregel), dan zullen wij direct overstappen op plan B. Gezien het feit dat wij momenteel nog in goed contact staan met politici, zullen wij U daarover pas informeren als het zover is.
Het blijft van belang om onze actie te steunen: steun ons.
Met vriendelijke groet,
Wouter van Embden,
Namens Team VrijstellingOldtimer
-
- Berichten: 2689
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
- Locatie: ZHZ
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Als er nu daadwerkelijk geld binnen moet komen dan lijkt het mij raadzaam om hier eens wat terug te gaan halen. of tenminste iets eerst eens goed uit te zoeken. Want daar zijn ze toch zo goed in
Filmpje duurt wel even maar kijk het maar eens af dan rijzen je de haren ten bergen.
En volgend jaar schijnt het nog erger te worden want dan mogen ze zonder vergunning hier in luilekkerland komen werken.
Lang leve de EU
http://youtu.be/-oA05vcD5p8
Filmpje duurt wel even maar kijk het maar eens af dan rijzen je de haren ten bergen.
En volgend jaar schijnt het nog erger te worden want dan mogen ze zonder vergunning hier in luilekkerland komen werken.
Lang leve de EU
http://youtu.be/-oA05vcD5p8
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Heb ooit gezegd, mijn kreidler gaat nooit weer de deur uit. Maar kom daar nu een beetje op terug. Het is gewoon niet leuk meer wat ze in Den Haag van plan zijn. Weer de kleine man met een "bescheiden" hobby pakken.
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Als de regels omtrent schorsen hetzelfde blijven, maakt het voor mij weinig uit. Heb wat ik heb feitelijk voornamelijk vanwege het verzamelen, sommige voertuigen gaan waarschijnlijk nooit meer rijden. Zeker niet als de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting wordt afgeschaft.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen
Pardonpolite schreef:Het is gewoon niet leuk meer wat ze in Den Haag van plan zijn. Weer de kleine man met een "bescheiden" hobby pakken.
Ik weet niet of je dit kreidler forum een beetje volgt?.
Kijk eens een beetje rond, lees de berichten goed.
Nou Polite, de echte kleine man kan hier alleen maar van dromen.