Kreidlers GAAN WEER WEGENBELASTING betalen

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#151 Bericht door Chrismetzwarteletters » 15 apr 2013, 21:49

Wat ben je toch een nare man Henk.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#152 Bericht door hermanp » 15 apr 2013, 21:58

Ik heb gisteren de aanvraag vrijstelling motorrijtuigenbelasting op de bus gedaan, dus even afwachten of en hoe erop gereageerd wordt.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#153 Bericht door hermanp » 23 apr 2013, 19:33

hermanp schreef:Ik heb gisteren de aanvraag vrijstelling motorrijtuigenbelasting op de bus gedaan, dus even afwachten of en hoe erop gereageerd wordt.


Ondanks dat de motor van april 1987 is, kreeg ik vandaag te horen dat de motorfiets al een jaar belastingvrij is.
Hij staat op naam van mijn vader, was toen verzekeringstechnisch voordeliger, waarschijnlijk heeft hij vorig jaar wel de papieren ontvangen, maar bij het oud papier gedaan of zo.
Ben benieuwd wat ze zeggen van een auto, die wel op mijn naam staat, die van september 1987 is.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#154 Bericht door hermanp » 24 apr 2013, 21:41

"Regeling oldtimers versoepeld"


Oldtimers op een beurs in Rosmalen
ANP
Toegevoegd: woensdag 24 apr 2013, 20:38
Update: woensdag 24 apr 2013, 20:59
De afspraken uit het regeerakkoord over motorrijtuigenbelasting voor oldtimers worden versoepeld. Dat is het gevolg van een akkoord dat staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) heeft gesloten met een aantal brancheverenigingen die de belangen van eigenaren van oldtimers vertegenwoordigen. Dat meldt BNR.

De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar. Voor benzineauto's ouder dan 26 jaar komt er een zogeheten 'kwarttarief', met een maximum van 120 euro per jaar. Diesels en lpg-auto's zijn uitgezonderd van het kwarttarief.

Verder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.

Deel deze pagina

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#155 Bericht door MichielJ » 24 apr 2013, 21:50

Normaal gesproken hoef je zelf ook niet om vrijstelling te vragen Herman. De belastingdienst heeft beschikking over de datum eerste tenaamstelling en die is bepalend voor het moment van vrijstelling.

Voor wat betreft de herziening vrijstelling..lastig verhaal. De overheid wil (terecht) af van de 190's die worden ingezet als dagelijks vervoersmiddel maar de oldtimerliefhebbers tegemoet komen. Een 60 dagen kaart, zoals eerder voorgesteld, werkt ook voor veel mensen niet. De oldtimer mag n.l. niet op de openbare weg staan buiten die dagen. Niet iedere eigenaar heeft een garage of eigen afgesloten terrein. Mijn gevoel is dat er een verlaagd tarief uit gaat komen...zoiets als voor motoren destijds. De MRB voor motoren is echter ook al weer 33% (!!) gestegen sinds vorig jaar (van 89 euro naar 120 euro)

super5
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 feb 2011, 18:40
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#156 Bericht door super5 » 24 apr 2013, 21:57

Ik las het net ook op autoblog.nl . Daar staat ook dat je de wintermaanden december, januari en februari met oldtimers jonger dan 40 jaar niet mag rijden ! groet Erik.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#157 Bericht door hermanp » 24 apr 2013, 23:08

MichielJ schreef:Normaal gesproken hoef je zelf ook niet om vrijstelling te vragen Herman. De belastingdienst heeft beschikking over de datum eerste tenaamstelling en die is bepalend voor het moment van vrijstelling.

Voor wat betreft de herziening vrijstelling..lastig verhaal. De overheid wil (terecht) af van de 190's die worden ingezet als dagelijks vervoersmiddel maar de oldtimerliefhebbers tegemoet komen. Een 60 dagen kaart, zoals eerder voorgesteld, werkt ook voor veel mensen niet. De oldtimer mag n.l. niet op de openbare weg staan buiten die dagen. Niet iedere eigenaar heeft een garage of eigen afgesloten terrein. Mijn gevoel is dat er een verlaagd tarief uit gaat komen...zoiets als voor motoren destijds. De MRB voor motoren is echter ook al weer 33% (!!) gestegen sinds vorig jaar (van 89 euro naar 120 euro)
Ik denk dat de RDW uitgaat van de Nederlandse datum op het kenteken. Dus van mijn ingevoerde BMW, bouwjaar 1984, Nederlands kenteken 1997. Ik heb hiervan geen automatisch bericht gekregen, heb het zelf moeten aanvragen.
Van mijn motor is het blijkbaar automatisch gegaan, ondanks dat het bouwjaar april 1987 is.

Ben benieuwd wat ik straks moet gaan betalen voor de auto's die al wel belastingvrij zijn. Niet dat het veel uitmaakt, ze zijn toch geschorst. Maar dat zullen ze dan ook nog wel een tijdje blijven.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#158 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 apr 2013, 06:40

Met het voorstel zo als het er nu ligt kan ik leven, de echte hobbyist met zijn echte oldtimer wordt niet gedupeerd.

Alle gasbommen en pluimende diesels waarbij de peilstok staat te dansen in het carter gaan betalen.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#159 Bericht door hermanp » 25 apr 2013, 19:40

Het schorsen schijnt volgens mijn buurman ook te worden veranderd. Nu kost het nog, motorrijtuigen ouder dan 15 jaar althans, 23 nog wat per jaar. Momenteel hoef je alleen maar de eerste 5 te betalen, iedere volgende is gratis. Het schorsen zou straks 135 euro per jaar gaan kosten, waarbij voor ieder voertuig betaald moet worden. M'n buurman heeft er nu 50 geschorst, dat zou hem dus 6750 euro gaan kosten.
Ben benieuwd wat ze er allemaal door drukken in de kamer.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10341
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#160 Bericht door Andy » 25 apr 2013, 21:45

Henk 3bakvoet schreef:Met het voorstel zo als het er nu ligt kan ik leven, de echte hobbyist met zijn echte oldtimer wordt niet gedupeerd.

Alle gasbommen en pluimende diesels waarbij de peilstok staat te dansen in het carter gaan betalen.

Het maakt jou toch niet uit Henk, jij hebt geen oldtimer auto/motor :shock:

Mijn bmw e21 blijft belasting vrij. 35jaar en op benzine.

Andy,

Gebruikersavatar
alex
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:58
Locatie: Groningen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#161 Bericht door alex » 25 apr 2013, 22:07

Andy, belastingvrij gaat voor een benzine auto/motor vanaf 40 jaar. Jouw auto komt in het kwarttarief terecht. Zoals het nu lijkt zou je hem dan in de wintermaanden dan ook niet mogen gebruiken.

Voor benzineauto’s (motoren) die nu ouder zijn dan 26 jaar kan er een kwarttarief worden aangevraagd, als er in de wintermaanden niet mee wordt gereden.

Van de site van de KNAC:

Overzicht gevolgen nieuwe regeling:


Leeftijd Aut--Benzine Auto--- Diesel Auto------LPG-------------Motoren-------Bedrijfsauto’s
26-30 jaar-----kwartregeling--- Volledig tarief--Volledig tarief--kwartregeling--kwartregeling
30-34 jaar-----kwartregeling--- Volledig tarief--Volledig tarief--kwartregeling--kwartregeling
35-39 jaar-----kwartregeling----Volledig tarief--Volledig tarief--kwartregeling--kwartregeling
> 40 jaar------vrijgesteld-------vrijgesteld-------vrijgesteld------vrijgesteld-------vrijgesteld
Laatst gewijzigd door alex op 25 apr 2013, 22:16, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#162 Bericht door Maarten » 25 apr 2013, 22:09

Andy schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Met het voorstel zo als het er nu ligt kan ik leven, de echte hobbyist met zijn echte oldtimer wordt niet gedupeerd.

Alle gasbommen en pluimende diesels waarbij de peilstok staat te dansen in het carter gaan betalen.

Het maakt jou toch niet uit Henk, jij hebt geen oldtimer auto/motor :shock:

Mijn bmw e21 blijft belasting vrij. 35jaar en op benzine.

Andy,
120 euro per jaar Andy, en niet mogen rijden in december, januari en februari.

Mijn Chevy Van gaat naar camper kenteken, dan ben ik ongeveer 65 euro per maand kwijt op lpg.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#163 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 apr 2013, 22:11

Andy schreef:
Henk 3bakvoet schreef:Met het voorstel zo als het er nu ligt kan ik leven, de echte hobbyist met zijn echte oldtimer wordt niet gedupeerd.

Alle gasbommen en pluimende diesels waarbij de peilstok staat te dansen in het carter gaan betalen.

Het maakt jou toch niet uit Henk, jij hebt geen oldtimer auto/motor :shock:

Mijn bmw e21 blijft belasting vrij. 35jaar en op benzine.

Andy,
Het maakt mij wel uit, ik heb ook een hobby bakkie voor de kreidler, en ik moet 79 euro in de maand betalen, waarom ik wel en een ander niet?

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10341
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 344 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#164 Bericht door Andy » 25 apr 2013, 22:35

Het gaat over oldtimers Henk, voor mijn renault betaal ik ook de volle pond.

Valt nog mee 120euro :roll:

Andy,

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#165 Bericht door danahi » 27 apr 2013, 09:10

Dat is je eigen schuld Henk, als jij zo'n bakkie koopt voor de kreidler moet je in stijl en kijken naar de mogelijkheden. Dan had je voor onderstaande moeten gaan kijken, dan had je ook geen 79 euro per maand hoeven betalen...
Bijlagen
Image2.jpg
Image2.jpg (88.95 KiB) 8917 keer bekeken

Eric S
Berichten: 493
Lid geworden op: 08 jan 2006, 18:53
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#166 Bericht door Eric S » 27 apr 2013, 19:11

Mijn (2e) auto is 55 jaar oud dus ik heb nergens last van \:D/ maar dat ze de oldtimers gingen aanpakken zat er wel in en ik vind het niet eens zo erg ook.Gewoon aanpakken die stinkende /walmende of op gas rijdende 1e auto die net ouder is dan 25 jaar omdat dat lekker goedkoop is :clap

Gebruikersavatar
parid001
Berichten: 1926
Lid geworden op: 17 sep 2006, 10:33
Locatie: AMERSFOORT
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#167 Bericht door parid001 » 28 apr 2013, 08:50

Gas hadden ze van mij ook nog wel op kwart tarief mogen doen, mits minimaal 25 jaar op nederlands kenteken.
Maar die vieze stink diezels uit Duitsland geinporteerd, met zon nieuw kenteken er op VOLLE TARIEF.
I

Gebruikersavatar
Chrismetzwarteletters
Berichten: 1407
Lid geworden op: 27 jan 2009, 18:29
Locatie: Maasland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#168 Bericht door Chrismetzwarteletters » 29 apr 2013, 18:58

Tja, dat vind ik ook opmerkelijk. Dat een importbak onder dezelfde regeling door gaat als een oldtimer die 25 jaar lang zijn MRB netjes heeft betaalt aan de Nederlandse staat. Nieuw kenteken = nieuwe auto, al levert dat de staat natuurlijk lang niet zo veel op.

Ik ben aan het uitvogelen hoeveel het gaat kosten om mijn Olds weer om te bouwen naar benzine, 120 euro per jaar is nog te overzien ipv de 2680 als hij op LPG blijft rijden. Dan gaan we weer veel meer schadelijke stoffen uitstoten, best ironisch terwijl dat juist het argument was om de MRB ontheffing voor oldtimers te schrappen. #-o

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#169 Bericht door jamojamo » 29 apr 2013, 20:45

Chrismetzwarteletters schreef:Tja, dat vind ik ook opmerkelijk. Dat een importbak onder dezelfde regeling door gaat als een oldtimer die 25 jaar lang zijn MRB netjes heeft betaalt aan de Nederlandse staat. Nieuw kenteken = nieuwe auto, al levert dat de staat natuurlijk lang niet zo veel op.

Ik ben aan het uitvogelen hoeveel het gaat kosten om mijn Olds weer om te bouwen naar benzine, 120 euro per jaar is nog te overzien ipv de 2680 als hij op LPG blijft rijden. Dan gaan we weer veel meer schadelijke stoffen uitstoten, best ironisch terwijl dat juist het argument was om de MRB ontheffing voor oldtimers te schrappen. #-o
Wie heeft gezegd dat er logica inzit #-o . In Duitsland worden oude diesels als ze een H-kenteken (oldtimer) willen "nachgeruestet" met roetfilters e.d. vanwege het milieu :clap .
Ik vind het maar een zielig zooitje, mijn zwager leaset binnenkort (met tegenzin) een Mitsubishi Outlander hybride omdat ie dan 0% bijtelling betaalt :evil: . Hij nam liever weer een Audi Quattro maar dat wordt verhoudingsgewijs veel duurder. Logica?..... ver te zoeken
images.jpg
images.jpg (8.35 KiB) 8800 keer bekeken
Mvg,
Eric

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#170 Bericht door joto » 02 mei 2013, 19:04

Als het maar groot en duur is..zo'n Audi maakt toch een hoop van je mannelijkheid goed.

Ik zeg maar zo..............hoe groter de auto des te kleiner zijn de verstandelijke vermogens van de chauffeur.


Groeten.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#171 Bericht door hermanp » 02 mei 2013, 21:05

Wat bedoelt u daarmee joto?
En wat is het verband met het onderwerp?

joto
Berichten: 272
Lid geworden op: 12 feb 2013, 15:21
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#172 Bericht door joto » 03 mei 2013, 19:39

Geen verband hoor, de moeilijke keuze van de zwager van jamojamo, deze moet kiezen tussen een japans ding of een duits ding.
Zijn altijd lastige dingen die keuzes. Of lomp en groot, of groot en lomp.
Het is altijd erg vervelend om uit te zoeken welke vrachtwagen je neemt. Vandaar.
Dus sorry, hermanp, het gaat eigenlijk nergens over, maar soms moet je op vraagstukken reageren. En bij sommige vraagstukken doe ik dat dus.
Zeker bij deze zeer moeilijke keuze. Wat neem je, een Outlander of een Quattro. :mrgreen:

Groeten.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#173 Bericht door hermanp » 04 mei 2013, 00:15

Outlander? Quattro? Wat zijn dat?
Mijn vader rijdt voor de fun heel af en toe in een brandweerwagen, als hij wegenbelasting zou moeten betalen, is de fun er af. Als je dan €2000 per jaar moet gaan betalen, zit je op ongeveer €4 per kilometer. Lijkt me toch een beetje krom.
Voor de mensen die hun 'oldtimer' (bouwjaar 1985 zeg maar) voor woon- werkverkeer gebruiken, is het een beetje anders.
Ik heb zelf nog een 320 uit 1982, als ik daarvoor het volle pond zou moeten betalen, gaat 'ie nog verder achter in de schuur. Om van de 750 maar niet te spreken.

Gebruikersavatar
kursl00
Berichten: 116
Lid geworden op: 03 jul 2011, 19:58
Locatie: Beegden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#174 Bericht door kursl00 » 16 mei 2013, 07:36

Er geldt vanaf 1 januari 2014 vrijstelling van MRB voor alle motorrijtuigen van 40 jaar en ouder. Het betreft benzine-, diesel- en LPG-oldtimers, motorfietsen, bussen, vrachtauto’s en kampeerauto’s. Daarnaast komt er een adequate overgangsregeling voor personen- en bestelauto’s rijdend op benzine, motorfietsen, bussen en vrachtauto’s die op 1 januari 2014 ouder zijn dan 26 jaar maar nog geen 40 jaar zijn (datum eerste toelating vanaf 1963 tot en met 1987). Deze voertuigen komen in aanmerking voor een kwarttarief in de MRB met een maximum van € 120 (€ 30 per kwartaal) mits er in de maanden december, januari en februari niet van de openbare weg gebruik wordt gemaakt.

Voor dieselauto’s en auto’s met een ingebouwde LPG-installatie geldt geen overgangsregeling. Dat betekent dat voor personenauto’s en bestelauto’s rijdend op diesel of met een ingebouwde LPG- installatie en die jonger zijn dan 40 jaar het volle MRB-tarief verschuldigd is. Indien auto’s met ingebouwde LPG-installatie in originele staat worden hersteld, kan voor deze auto’s de overgangsregeling voor benzineauto’s van toepassing worden.

Dit alternatief beoogt de liefhebber te ontzien terwijl het de huidige vrijgestelde veelrijder (dat zijn bijna altijd diesel- en LPG-rijders) gerichter raakt, aldus Weekers.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re: Kreidlers GAAN TOCH GEEN WEGENBELASTING betalen???

#175 Bericht door jamojamo » 16 mei 2013, 14:05

Weekers is niet wijs want lpg is een schonere brandstof dan benzine en door het ontbreken van MRB bij wegenbelastingvrije voertuigen reeds bij 4000 km terugverdiend. Dat lpg-rijders veelrijders zijn is flauwekul. Je moet die oude slurpers van benzine juist belonen dat ze voor een schone brandstof kiezen.
Het is zo jammer dat de milieudoelen helemaal niet gediend zijn bij de plannen en ook de staatskas niet. Wie ervoor kiest een auto of motor te rijden die vrijgesteld is van MRB doet dit uit liefhebberij en niet uit winstoogmerk. Als je economisch bent kies je voor een lichte kleine auto met net een jaartje APK die je op MP kunt kopen voor onder 1000 euro en die je na een jaar bij de sloop achterlaat voor 100. Geen onderhoud, sturen en weggooien.
Forumleden die hierop reageren alsof ik met mijn BMW'tje van 1984 op lpg milieudelicten aan het plegen ben moeten maar eens naar zichzelf kijken.

Verder @joto: mijn zwager kiest voor een Outlander die het milieu, zijn bedrijf en de europese economie schaadt maar goed is voor zijn portemonnee. Met naieve medewerking van de belastingdienst, milieupartijen en zijn bedrijf waar het laatste jaar diverse mensen zijn ontslagen door de crisis.
Met japans of duits of groot en lomp heeft het niets te maken, wel schrijf ik dat hij liever weer een Audi had gehad.

En ja, ik ben pissed off door deze kortzichtigheid die mij in mijn hobby of portemonnee raakt terwijl ik ook al 2 kinderen heb die volgend jaar (ja precies na de afschaffing van de studiebeurzen) eindexamen gaan doen.
Eric

Plaats reactie