Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 8:04 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Geld dit ook voor de tweetakt uit de pomp?


Bijlagen:
tanken.JPG
tanken.JPG [ 154.58 KiB | 8387 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 8:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
yep, welkom in milieuvriendelijker tijden.
Beetje overdreven is het artikel wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 8:45 am 
henk ik heb gisteren mijn grijze buffel gestart die vanaf de grijze buffeltoer 2012 niet meer heeft gedraaid,de euro 95 die erin zit heb ik er in juni 2012 in gedaan,geen enkel probleem,heb ik nou geluk?
dirk


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 9:17 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4697
Woonplaats: Amstelveen
Ach, het zal wel mee vallen toch................ anders hadden wij er op de site wel (meer) van gehoord :wink: :roll:

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 9:59 am 
Offline

Geregistreerd: do jan 24, 2013 10:53 am
Berichten: 294
Bio ethanol wordt al jaaaaaren bijgemengd. Het percentage wordt echter steeds hoger onder druk van politieke afspraken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 11:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 05, 2008 5:25 pm
Berichten: 344
Woonplaats: Zuidoost gelderland
Ik heb gisteren toevallig mijn LF die een jaar stil heeft gestaan gestart.
Moest hem wel even een duwtje geven, maar hij startte eigenlijk gelijk en kon hem daarna gewoon aantrappen.
Dus geen probleem, ik gebruik wel euro 98 maar dat zal niet uitmaken denk ik.
Gr :rs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 12:54 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Binnenkort moet de grasmaaier weer aan de loop, voorgaande jaren helemaal geen probleem gehad om hem te starten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 12:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 25, 2011 7:43 pm
Berichten: 195
Woonplaats: thuis in de schuur
heeft allemaal met de nieuwe emissie norm te maken..
zowel benzine als diesel.
gr koda


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 2:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Grasmaaiers hebben wel eens een membraan gestuurd benzinepompje. Die zullen er meer last van hebben.

Verstandiger is met een BP ultimate (laag ethanol) te mengen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 4:52 pm 
Offline

Geregistreerd: di mei 02, 2006 7:59 pm
Berichten: 150
Woonplaats: Joure
ik had in alle 3 kreidlers nog benzine in zitten van vorig jaar en ze starten allemaal


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 5:40 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 21, 2006 10:04 am
Berichten: 578
Woonplaats: Utrecht
Niks van gemerkt beste Henk, ook voorgaande jaren niet.
Na 6 mnd stilstand 1 x trappen en vroemmm.
Morgen weer de eerste rit vanaf Paleis Soestdijk.
Met de benzine van vorig jaar...
Nicolaas.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 6:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Meer problemen als gedacht !

-Tankcure coating lost op.
-Benzineslangetjes krimpen en worden knetterhard.
-Oude krukaskeerringen gaan er door lekken.
-Kunststof Bing vlotter schijnt ervan te krimpen.
-Rubber tip van vlotternaald dicht niet meer af door vervorming.
-Roest onder in een niet-gecoate tank door verzuring van aangetrokken condens.
-Startproblemen door beperkte houdbaarheid van de moderne brandstof.
-ontmenging van de (toch al slecht mengbare-)recinus/castor mengsmeerolie.
-opzwellen van de rubber delen in bepaalde benzine kranen. Daardoor lekkage

allemaal om het milieu te ontzien #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 7:14 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Dan toch maar de Aspen? weliswaar is deze brandstof 2 x zo duur € 3.92 t.o.v. brommix uit de pomp € 1.90.

Ik hoor hele goede verhalen over de Aspen, jaren houdbaar, geen kool afzetting, bijna geen rook en stank uit de uitlaat.
Als ik 50 liter per seizoen weg stook praten we over 200 euro, als daarmee een hoop ellende te voorkomen valt?.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 7:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De berichten over Aspen 2T zijn overwegend positief.
Een enkeling meld negatieve berichten.

Ken iemand die het al 2 jaar gebruikt in een Sparta 3V , geen problemen , altijd starten.
Ook hoor ik dat mensen Aspen 4T kopen en dan hun eigen synthetische mengsmeerolie toevoegen.

Feit is dat het spul relatief jong is , de tijd zal het leren. Het heeft ook even geduurd voordat we wisten dat bio-ethanol zooi is.

De prijs kan trouwens nog wel omlaag als je slim inkoopt , via een grossier of een groot verpakking. Spul is lang houdbaar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 10:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 28, 2005 9:08 pm
Berichten: 1095
Woonplaats: Midden-Drenthe
Aspen 2-t in 25 liter verpaking bij de landbouwcooperatie 75 euro.
je kunt het zelfs in 200 liter drums kopen; zal het per liter nog iets goedkoper zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 10:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:33 am
Berichten: 1811
Woonplaats: AMERSFOORT
In BP Ultimate 98 en Shell V power zit geen bio ethanol. alleen hoe lang is het nog verkrijgbaar.
Daarom Tank ik altijd BP Ultimate.
Zie hier onder.


Moderne benzine spaart het milieu maar niet uw motor
Eerst iets over de naamgeving: euro 95 is benzine waarbij de waarde 95 staat voor de klopvastheid van de brandstof. Door de hoge druk en temperatuur van een in bedrijf zijnde motor bestaat het risico dat de benzine te vroeg ontbrandt. De zuiger beweegt omhoog, de druk neemt toe en ruim voordat de zuiger het bovenste punt van zijn weg in de cilinder heeft bereikt, explodeert de benzine door de toegenomen druk en temperatuur van het samenpersen. Brandstof en cilinder “willen” beide iets anders (omhoog/omlaag) en dat geeft een naar rammelend geluid in de motor, het zogenaamde kloppen.
Benzine met een hoger getal (met octaangetal 98 bijvoorbeeld) is klopvaster. In het algemeen is Superplus 98 voor hoger vermogende motoren noodzakelijk. Maar allerlei minder krachtige motoren wordt ook Superplus 98 geadviseerd. De bouwer van de motor bepaalt dat aan de hand van testen en ervaring. Voor de portemonnee van de gebruiker is euro 95 te prefereren.
Voor zover bekend bevat Euro 95 bij alle merken nu reeds 5 % ethanol, ook in Nederland. (Zie: http://www.amt.nl/Nieuws/Welke-autos-lu ... enzine.htm)
Dit verklaart, waarom mensen, die nu Euro 95 tanken, al problemen hebben met tank coatings.

Super E10 bevat 10% ethanol
De ethanol wordt niet uit luxe toegevoegd. Het maakt duidelijk dat de olievoorraad eindig is en dat de afhankelijkheid van olie-exporterende landen onze economieën ook niet zint. Hoe meer ethanol, hoe minder ruwe olie er geïmporteerd moet worden. De EU heeft echter ook nog als doelstelling dat de uitstoot van CO2 verminderd wordt. De ethanol wordt gemaakt uit plantaardige producten. Of dat de voedselsituatie voor de armsten op aarde verbetert, dat is nu een punt van discussie. Ik maak me nog geen zorgen over de alcoholisten onder ons, die garandeer ik dat er voldoende ethanol in het glas blijft om de verslaving te onderhouden. De accijns daarop is lucratief voor elke overheid.


Ethanol, en dus E10, heeft nogal wat nadelen
Ethanol trekt van nature makkelijk water aan. Chemici zullen bevestigen dat 100% zuivere ethanol bijna niet voorhanden is. Er is altijd wel een kleine hoeveelheid water aanwezig, zelfs in een gesloten verpakking. Dat kun je mooi zien als je een spiritusbrandertje rustig leeg laat branden. Er blijft een restje onbrandbare vloeistof achter: water! Het is een vreemd idee dat moderne benzine na verloop van tijd veel water kan bevatten. U bent natuurlijk al een stap verder met denken: welke invloed heeft dat op de verbrandingswaarde van benzine. Of eenvoudiger opgeschreven: rij ik net zo ver als benzine zonder ethanol. Het antwoord is zeker NEE. Ethanol heeft een lagere verbrandingswaarde. De vluchtigheid (dampspanning) neemt boven de 7% ethanol ook flink af.
Water in de tank van een veteraan is natuurlijk zeer schadelijk. Water neemt zuurstof op en roestvorming van ijzer en corrosievorming van andere materialen ligt op de loer. (roesten is een vorm van het corroderen van ijzer, er wordt aantasting van ijzer met zuurstof bedoeld)

Super E10 samengevat
• is corrosief voor de tank maar ook voor pakkingen, tankseals en de tinnen tinverbindingen (soldeerverbindingen), geel- en rood koper. Deze materialen komen voor- en na restauratie veel voor in oude benzinetanks. Ook aluminium is niet veilig.
• de verbrandingskarakteristiek is anders waardoor niet elke motor lekker zal lopen
• Je rijdt er minder ver mee
De ethanol in de benzine tast ook andere materialen aan: tinlegeringen (soldeerverbindingen), geel– en roodkoper, alumiminum, kunstoffen en vele oude tanksealers (tankcoatings).

Advies
De CFM adviseert om deze reden om te kiezen uit drie opties:
Tank Superplus 98.
Shell V Power bevat helemaal geen alcohol en zal de komende tijd ook niet toevoegen.
Ook Aspen 4-takt brandstof bevat geen alcohol en zorgt ervoor dat de motor na een lange periode stilstand goed start. Deze brandstof is goed te verkrijgen bij tuinzaken (kettingzagen enz.) en de verbrandingsproducten zijn ook wat minder schadelijk, een reden dat hoveniers er (verplicht) veel mee werken.
De problemen met E10 zijn voorlopig te vermijden. Er is erg veel informatie in het Engels te lezen bij onze Engelse zusters van de Federation of British Historic Vehicle Clubs. Zie http://fbhvc.co.uk/bio-fuels.

Tank leeg maken
Een algemeen advies is om brandstof uit de tank te verwijderen en de motor “droog” te laten overwinteren.
De CFM waarschuwt al jaren voor het werken met benzine: doe het buiten. Op een volkomen onverwacht moment kan de damp in de tank of in de garage tot ontbranding komen. Een explosie is het gevolg. Als je binnen een behoorlijke benzinegeur ruikt, dan goed ventileren en geen werkzaamheden uitvoeren. En als u nu denkt: ik rook al jarenlang mijn shaggie en er is me nog nooit wat overkomen!: aan u het advies: koop geen staatslot, de kans dat u wint is nog veel kleiner dan dat u onvrijwillig de schuur wordt uitgeblazen. Bij veiligheid telt altijd: risico = kans x impact. De kans is niet groot, de impact wel!
Benzine bevat tolueen en benzeen: beide zeer kankerverwekkend, dus daarom: niet inademeen (hoewel het lekker ruikt, maar dat is een mening). Zo min mogelijk in contact laten komen met je huid want deze stoffen worden rechtstreeks opgenomen in je bloedbaan.

Nog een tip tot slot als we het toch over (verouderde) benzine hebben . . .
Als je een oude motor onder handen neemt, die lang heeft stil gestaan, dan tref je aan wat bijna alle hobbyisten uit onze club zullen herkennen: de carburateur bevat een vreemde smurrie die uiteen kan lopen van wit tot donkerbruin. Bespaar je moeilijkheden en dompel de carburateur in thinner. Een nacht laten staan en de smurrie is verdwenen. Ook met thinner erg voorzichtig zijn. Behalve explosie-gevaar is inademen ook schadelijk.

Een alternatief voor oldtimerbezitters kan een duurdere een premium brandstof zijn zoals V-Power van Shell of BP Ultimate.

Tot slot
Oldtimer bezitters in Duitsland zijn al in rep en roer over deze nieuwe E10 brandstof, op Porsche, VW, Mercedes forums wordt min of meer al geadviseerd om 2 tot 3% tweetakt olie in de benzine bij te mengen. Dit omdat het weinig smering bevat.
Op dit moment mag in Nederland al tot 5% ethanol in euro 95 bijgemengd worden, en geloof me dit spul is killing voor benzine slangen die nog uit de oude tijd stammen.


Laatst bijgewerkt door parid001 op vr apr 19, 2013 10:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 10:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Duits Oldtimermagazine met (heel wat betere kopij dan de "Bromfiets" Henk, inderdaad) heeft een jaar lang carburateurs weggezet in benzine met verschillende ethanol-gehalten en toevoegingen. Konklusie E10 (tussen 5 enb 10% ethanol) is niet slecht, met Bactofin zelfs heel goed voor je carb. Het vergomt niet en tast geen metaal aan. Voor slangen, pakkingen en keerringen geldt dat ze aangetast kunnen raken en je daar bij het aanschaffen op moet proberen te letten. Zie scans:
Bijlage:
Alkoholismus (Custom).JPG
Alkoholismus (Custom).JPG [ 181.79 KiB | 7824 keer bekeken ]

Bijlage:
Alkohlismus2 (Custom).JPG
Alkohlismus2 (Custom).JPG [ 199.17 KiB | 7824 keer bekeken ]

Bijlage:
Alkohlismus3 (Custom) (2).JPG
Alkohlismus3 (Custom) (2).JPG [ 190.77 KiB | 7824 keer bekeken ]

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 12:20 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2512
viewtopic.php?f=4&t=41614&p=682941#p682941


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 9:28 am 
Offline

Geregistreerd: di feb 12, 2013 4:21 pm
Berichten: 285
Ik tank al jaren V power van Shell. Daar zit bewezen veel minder ethanol in.
Het is wel wat duurder maar, zo heb ik ruim een jaar lang gekeken naar het verbruik van mijn auto, polo 1600 uit 1998, en motor, goldwing 1200 en beide verbruiken veel minder wanneer ik V power tank.
Zo rijdt de polo gemiddeld 1 op 16 met V power, en 1 op 14 met euro 95.
De goldwing gemiddeld 1 op 17 met V power en 1 op 15 met euro 95.
De Kreidler krijgt dus ook V power.

Wanneer ik in het buitenland ben tank ik super plus 98, tenminste als er geen shell pomp aanwezig is.

Krijg ik ook nog korting met air miles na een tankbeurt, dus scheelt het niets.
Sterker nog, ik ben goedkoper uit.

Groeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 11:31 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
@ Ed.P Een additief voor 10 euro op 10 liter benzine om gom vorming te voorkomen die al na 30 dagen ontstaat, het kan ook te gek in de marketing.

@ Caspar, Tot nu toe heb ik persoonlijk nooit enige vorming van achteruitgang gemerkt van de brommix na een winter of langer, evenwel het kranten bericht trok mijn aandacht.

@ joto, De totale branche is op zijn zachts gezegd niet te vertrouwen, alles is gebaseerd op emotie van de mens, de manier om geld te verdienen met een glanzende verpakkingen en wervelende teksten. Toevoegen doen ze niets, en helaas, misleiding staat hoog in het vaandel, genoeg voorbeelden daarvan zijn op internet en consumenten programma`s te zien.
Als ik alle brandstof besparende producten in en op mijn auto toe zou passen moet ik er brandstof uithevelen om maar eens wat te noemen.

@ Parid001, Mij bezig houden met alle veranderingen van de brandstof voor de auto of brommer doe ik niet, ik tank mijn hele leven al uit de pomp en zelf mengen doe ik niet.
50 of 100 liter benzine wil ik niet in mijn schuur of garage hebben, kant en klaar uit de pomp heeft mijn voorkeur.

Het rijden op een brommer doe ik niet om dat ik er één bezit, ik rijd op een brommer wanneer ik daar zin in heb, een tank van 12 liter leeg rijden is voor een standaard brommer in mijn geval een behoorlijke opgave.
De zin om te rijden moet ik verdelen over een paar brommers en dat betekent weinig kilometers per brommer en langdurig stilstand, als ik dit jaar 250 km met mijn beige buffel zal rijden is het al veel.
De meningen variëren, van een storm in een glas water tot ernstige schade aan allerlei onderdelen.
Gom vorming met de benzine van dit jaar 2013! is dat nou echt een serieuze bedreiging?.
Ze moeten wel in Poll Position staan bij mij, start klaar om te rijden, want zin hebben in een ritje met mooi weer kan zo maar gebeuren en dan moet hij het gewoon probleemloos doen, slecht twee controle punten heb ik, de inhoud van de tank en de banden spanning, en dat wil ik graag zo houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 12:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dan is Aspen 2T wellicht de oplossing voor jou Henk.
Zit ook nog een handige vultuit bij om zonder knoeien te tanken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 2:13 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
In Duitsland waren er problemen bij, met name Opel dacht ik, gebruik van de E10 benzine. Problemen met de leidingen en pakkingen die het begaven met soms zelfs brand tot gevolg.
De ervaringen van joto met betrekking tot de V-Power van Shell deel ik ook. Mijn BMW 325i was ongeveer 10% zuiniger en startte beter, zeker na lange stilstand.

Vorig jaar had ik wel problemen met mijn grasmaaier, de benzineleiding was gaar. Of dat komt door de gewone Euro 95 benzine weet ik niet, kan ook ouderdom zijn. In voorgaande jaren ook altijd Euro 95 gebruikt en nooit problemen gehad in het voorjaar, als de grasmaaier na lange stilstand weer aan de loop gebracht moest worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 5:11 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2512
Henk 3bakvoet schreef:
@ Ed.P Een additief voor 10 euro op 10 liter benzine om gom vorming te voorkomen die al na 30 dagen ontstaat, het kan ook te gek in de marketing.

@ Caspar, Tot nu toe heb ik persoonlijk nooit enige vorming van achteruitgang gemerkt van de brommix na een winter of langer, evenwel het kranten bericht trok mijn aandacht.

@ joto, De totale branche is op zijn zachts gezegd niet te vertrouwen, alles is gebaseerd op emotie van de mens, de manier om geld te verdienen met een glanzende verpakkingen en wervelende teksten. Toevoegen doen ze niets, en helaas, misleiding staat hoog in het vaandel, genoeg voorbeelden daarvan zijn op internet en consumenten programma`s te zien.
Als ik alle brandstof besparende producten in en op mijn auto toe zou passen moet ik er brandstof uithevelen om maar eens wat te noemen.

@ Parid001, Mij bezig houden met alle veranderingen van de brandstof voor de auto of brommer doe ik niet, ik tank mijn hele leven al uit de pomp en zelf mengen doe ik niet.
50 of 100 liter benzine wil ik niet in mijn schuur of garage hebben, kant en klaar uit de pomp heeft mijn voorkeur.

Het rijden op een brommer doe ik niet om dat ik er één bezit, ik rijd op een brommer wanneer ik daar zin in heb, een tank van 12 liter leeg rijden is voor een standaard brommer in mijn geval een behoorlijke opgave.
De zin om te rijden moet ik verdelen over een paar brommers en dat betekent weinig kilometers per brommer en langdurig stilstand, als ik dit jaar 250 km met mijn beige buffel zal rijden is het al veel.
De meningen variëren, van een storm in een glas water tot ernstige schade aan allerlei onderdelen.
Gom vorming met de benzine van dit jaar 2013! is dat nou echt een serieuze bedreiging?.
Ze moeten wel in Poll Position staan bij mij, start klaar om te rijden, want zin hebben in een ritje met mooi weer kan zo maar gebeuren en dan moet hij het gewoon probleemloos doen, slecht twee controle punten heb ik, de inhoud van de tank en de banden spanning, en dat wil ik graag zo houden.



Ik snap niet waar je je druk over maakt...je rijdt nooit...heb je eigenlijk wel een brommer ? :lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 5:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jan 02, 2007 8:00 pm
Berichten: 1756
Woonplaats: Drenthe
En daarom ga ik morgen de grens over.... even 100 ltr Aral 102 ophalen. Niks van bovenstaande ellende, en de motor blijft ook nog stukken koeler met hoger octaan. Toch wel makkelijk zo dicht bij de grens :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 6:46 pm 
Offline

Geregistreerd: vr sep 07, 2012 1:27 am
Berichten: 177
Onze milieu-geile overheid gaat over lijken. Zonder omhaal worden additieven aan brandstof toegevoegd die schade aan diverse delen van motorvoertuigen toebrengt.
Die schade, daar mag de eigenaar zelf voor opdraaien. Vooral V-power van Shell is zo'n k.t product, waarbij het lijkt of je een hoogwaardige superbenzine tankt.
Niets is minder waar, als je goed zoekt, kom je erachter dat dit staatsbedrijf van brandstof gewoon 95RON aan U verkoopt, maar de klopvastheid door middel van additieven verhoogd.

Dat is voor mij al een reden om echt nooit 1 cent aan Shell uit te geven, alleen al omdat vadertje staat grootaandeelhouder is. (misschien moet daarom een Ferrari motor elke 30dkm een koprevisie van een dikke25 mille ondergaan....omdat ze Shell adviseren natuurlijk :mrgreen: )
De laatste 98 is BP ultimate, zolang het nog duurt...en een pomp in de Purmer: Zeilemaker, die ALLES nog heeft, ook met loodvv. Dat is handig voor de klassieker-rijders!
(OK, eerlijk is eerlijk, ik heb 1x 100RON in duitsland getankt bij Shell om het verschil te voelen, maar echt merkbaar verschil was er niet)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!