Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#351 Bericht door jamojamo » 04 okt 2016, 14:39

huib schreef:toch een beetje jammer dit....
Ik maak de laatste tijd niet zo veel kilometers Huib, maar alles blijft heel op 1:100 Triboron. Vanwege de koppelingskabel heb ik laatst het luchtfilter er af gehad en alles was net zo vettig als met 1:50 mengsmering door de terugslag uit mijn 18mm teurtje.

Ik kan natuurlijk niet zien wat er bij het bigend gebeurt tot het blok gesplitst wordt maar ik heb er zo ook wel vertrouwen in.
Pascal waarschuwt ook terecht jongens die getuned rijden om er scherp op te zijn. Ik denk dat je dat bij een zo drastische verschraling van je mengsmering altijd moet zijn. Ik ben van 1:60 Kroon Toronado naar 1:100 Triboron gegaan. Bij 1:60 Kroon Toronado was namelijk het carter en de krukasschijven binnenin super vettig.

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat dit verhaal minder vervolg krijgt dan het verdient.

Gr.,
Eric

Gebruikersavatar
huib
Berichten: 2242
Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 9 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#352 Bericht door huib » 04 okt 2016, 19:14

Oke Eric, :clap

Ik heb nog steeds wel het idee om als mijn olie op is over te gaan..

Dus ik hoop dat er nog wel wat mensen hier wat blijven posten, zodat er toch een ervaringsveld of zoiets blijft :-)

Groet uit delfgauw

marienus
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2016, 19:53
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#353 Bericht door marienus » 09 okt 2016, 19:44

na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieu
bewust te zijn

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#354 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 okt 2016, 20:14

marienus schreef:na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieu
bewust te zijn
Ik lees je bericht maar stel je eerst eens voor :idea:

Welke setup, hoelang rij je met de setup voordat je overschakelde op triboron enz.

Enzo

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#355 Bericht door midde » 09 okt 2016, 20:26

Ben ik ook wel naar benieuwd Enzo. Volgens mij ben je de eerste anders hadden wij het hier al lang gelezen. Bij mij is er ook wel eens iets kapot gelopen en was toen ook niet de schuld van de smering. Meestal is het te arm of onvoldoende kwaliteit waar het voor wordt gebruikt en bijna nooit de smering als er iets kapot loopt. Het lijkt mij daniet ook sterk dat triboron hier de boosdoener is.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#356 Bericht door KJ » 10 okt 2016, 20:12

marienus schreef:na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieubewust te zijn
Beste Marienus,

ik zou ff contact opnemen met de leverancier/importeur met betrekking tot het geheel.
In het geval het duidelijk aan de Triboron is te wijten dat de set is kapot gelopen dan lijkt me dat je een zaak hebt.
Ik vraag me overigens af welke Triboron je gemengd hebt met de benzine, en aansluitend bij de vorige reaguurders wat je setup is, carburateur, sproeierbezetting etc etc.

Dat de hele zaak kapot loopt na 35Km kan vele aanwijsbare maar zeker ook niet aanwijsbare oorzaken hebben.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#357 Bericht door Zolenheuvel » 10 okt 2016, 22:06

KJ schreef:Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)
Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#358 Bericht door redfox » 10 okt 2016, 22:08

Ik heb er probleemloos al ruim 700km opzitten met Triboron. :wink:
Dus wat je zegt KJ welke Triboron heeft ie :roll:

Wim.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#359 Bericht door midde » 10 okt 2016, 22:45

Als je het op de juiste manier mixt maakt het niet uit of je de hightech heb of de verdunde versie voor oliepomp.

Gr Thijs

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#360 Bericht door lazy rider » 10 okt 2016, 22:52

Ik smeer nu 1:70 met Bell Ray SI 7 en ga bij de volgende tank benzine 1:100 smeren , tot nu toe gaat het prima .
We zullen zien wat er gebeurt , het is geen hoogtoerige set ik draai max 9500 RPM .
Gisteren nog 120 km gereden zonder probleem .
Als 1:100 bij een buitenboord motor kan moet het bij de kreidler ook kunnen we gaan het zien .

Johan

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#361 Bericht door KJ » 10 okt 2016, 23:17

Zolenheuvel schreef:
KJ schreef:Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)
Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees
De Brandstofversterker heeft een minimaal (gemeten) effect in benzineauto's (Citro C1 / Peugeot 306 1.4 getest)
In een Diesel daar in tegen geeft het goede resultaten.
Mijn Jumpy 2.0 HDI (met 208.000Km op het klokje) ging met de brandstofversterker naar de 1100Km waar hij normaalgesproken bij een 800 - 850Km een dringend beroep deed op een tankbeurt.
Heb de laatste drie tankbeurten zonder brandstofversterker gereden om zeker te weten dat ik mezelf niet voor de gek houd.
Binnenkort gaat er weer brandstofversterker bij de diesel in de tank.

Een verversing van de motorolie staat voor deze week in de planning, dan zal ik ook de motorolieversterker toevoegen.

Gebruikersavatar
Zolenheuvel
Berichten: 2285
Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 32 keren
Ontvangen waarderingen: 264 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#362 Bericht door Zolenheuvel » 10 okt 2016, 23:20

KJ schreef:
Zolenheuvel schreef:
KJ schreef:Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)
Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees
De Brandstofversterker heeft een minimaal (gemeten) effect in benzineauto's (Citro C1 / Peugeot 306 1.4 getest)
In een Diesel daar in tegen geeft het goede resultaten.
Mijn Jumpy 2.0 HDI (met 208.000Km op het klokje) ging met de brandstofversterker naar de 1100Km waar hij normaalgesproken bij een 800 - 850Km een dringend beroep deed op een tankbeurt.
Heb de laatste drie tankbeurten zonder brandstofversterker gereden om zeker te weten dat ik mezelf niet voor de gek houd.
Binnenkort gaat er weer brandstofversterker bij de diesel in de tank.

Een verversing van de motorolie staat voor deze week in de planning, dan zal ik ook de motorolieversterker toevoegen.
Klaas Jan, bedankt.
Duidelijk antwoord.

Groet Kees

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#363 Bericht door KJ » 10 okt 2016, 23:28

midde schreef:Als je het op de juiste manier mixt maakt het niet uit of je de hightech heb of de verdunde versie voor oliepomp.

Gr Thijs

ik verkoop de verdunde versie (voorlopig) niet.....heb niets met brandstofinjectiescooters 8)
Bijkomend is er (eigenlijk) bij KreidlerService geen vraag naar de brandstofinjectie geschikte Triboron en staat dat spul niet voor de sier in de voorraadkast :lol: :lol:

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#364 Bericht door kreidler844 » 11 okt 2016, 10:25

Wat ik er tot nu toe van heb gezien is gematigd positief, koolaanslag op zuigers is heel hard en verbrand dus niet. Motorschade wat te wijten is aan Triboron heb ik niet kunnen vinden al is een aanwijsbare reden soms ook moeilijk. Als je een negatieve post wilt plaatsen over dit spul dan ben ik benieuwd naar foto's en eventueel het zaakje beoordelen...
Wel vraag ik mij af of dit metaal (Boron) toch in het milieu terecht komt, het rookt dan niet maar is een metaal niet schadelijker voor het milieu dan een beetje koolstof?
Ik ben nog steeds niet van plan het spul te gebruiken en zie het nut er ook niet zo van, pas nu eerst de mengverhouding eens en gebruik de juiste soort mengolie in je 2-takt dan wordt dat roken al een stuk minder erg, ik zie mensen een high performance race olie gebruiken in een bromfiets en dat is totaal nutteloos maar slaat de plank ook nog een keer mis omdat het spul niet verbrand en dus veel kool en dus ook rook veroorzaakt. Een goede mengolie in een bromfiets kun je ook gewoon 1 op 100 smeren maar ja we houden allemaal de veilige kant aan... Een brommer maakt 6.000 toeren en een racer 18.000, een big bore vaak ook minder dan 10.000 kies op deze basis de juiste olie of laat je goed adviseren.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#365 Bericht door nozems » 11 okt 2016, 15:57

Het mooiste is als je de uitstoot kunt meten, dus zowel met Triboron als met gewone mengolie, dan weet je wat. Wat er bij mij precies is misgegaan blijft nog een raadsel en natuurlijk is mijn vertrouwen geschaad, onterecht of niet maar ik blijf zelf met gewone olie rijden in de normale mengverhouding van 1op50, echter op het etiket staat dat ik deze olie ook tot 1op100 kan/mag mengen! Niet dat ik dat ga doen, kijk met een brommertje zal dat prima gaan maar met een getund ding hoog of laagtoerig wil ik mij daaraan niet wagen, wat niet wil zeggen dat het niet kan.. En Wietse wellicht bedoel je mijn bigbore die ik zelden op de 10.000rpm krijg? Want de meeste bigbore's die ik ken zijn een behoorlijk stukje hoogtoeriger, dat heb ik afgelopen zondag wel weer gezien :)

Dus Triboron is een mooi product, echter de ontstane harde koolvorming vind ik wel een nadeel.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#366 Bericht door Mach4 » 11 okt 2016, 16:27

Ik vraag mij af wat er met die harde kool gebeurd als er een stuk losraakt en tussen de spoelporten en de zuiger terecht komt.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#367 Bericht door Caspar » 11 okt 2016, 21:14

De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#368 Bericht door kreidler844 » 11 okt 2016, 21:29

Caspar schreef:De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen
die zit erg vast....

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#369 Bericht door nozems » 12 okt 2016, 01:09

Nee daar hoef je zeker niet bang voor te zijn dat dat loslaat, schuurpapier komt eerst om de kool te verwijderen.

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#370 Bericht door Mach4 » 12 okt 2016, 01:31

Ok,maar een eigenschap van 2takten is dat je blowby krijgt als de zuigerveren slijten,dan is het de vraag
wat die harde kool doet met de cilinderwand en zuiger.

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#371 Bericht door Eifelyeti » 12 okt 2016, 10:48

kreidler844 schreef:
Caspar schreef:De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen
die zit erg vast....
normale backofenreiniger gebruiken ;)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#372 Bericht door Henk 3bakvoet » 12 okt 2016, 13:51

Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?

Eifelyeti
Eifeltour Rijder
Berichten: 9264
Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
Locatie: Nirvana
Gegeven waarderingen: 921 keren
Ontvangen waarderingen: 764 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#373 Bericht door Eifelyeti » 12 okt 2016, 13:52

Henk 3bakvoet schreef:Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#374 Bericht door Mach4 » 12 okt 2016, 15:00

Henk 3bakvoet schreef:Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?
Tja,voor mensen die zonder schrik,vrees, nervositeit willen leven is er altijd nog een oer betrouwbare 4takt brommer.
Geen gezeur met Triboron,mengolie,overmatige koolaanslag,benzine verbruik,rook uitstoot en herrie,en mensen kijken je niet boos aan als je bij een terras aankomt of wegrijd,1 nadeel het is saai. :mrgreen:

Gebruikersavatar
nvliet
Berichten: 493
Lid geworden op: 13 mar 2015, 19:34
Locatie: Zuid-Scharwoude
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 53 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#375 Bericht door nvliet » 12 okt 2016, 15:19

Ach m'n CB50-je doet het ook prima.

Plaats reactie