Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Vroeger is mij verteld dat je een tank mengsmering met Castrol M of Castrol a747 nog dezelfde week moest leegrijden.
Is ook niet zelfmengend. Bij iedere manch goede schudden voor de start.
En idd zoals Wietse al zegt: niet geschikt voor straatgebruik.
Is ook niet zelfmengend. Bij iedere manch goede schudden voor de start.
En idd zoals Wietse al zegt: niet geschikt voor straatgebruik.
- rs-r
- Berichten: 845
- Lid geworden op: 03 mei 2005, 21:18
- Locatie: Waregem (België)
- Gegeven waarderingen: 238 keren
- Ontvangen waarderingen: 43 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Wat denk je dan te zien aan een big-end die reeds 40.000km in deze Kreidler zit?kreidler844 schreef:Ach jongens toch.... er zijn gevallen dat het niet kan, bijvoorbeeld oude Villiers blokken voor de rest moet iedereen het zelf weten. Foto van een gedemonteerde cilinder met meuk in de zuiger zegt mij niks, je moet kijken naar de smering in de lagers, vooral het big-end. Voorlopig krijgt dit goedje van mij het voordeel van de twijfel, ik gebruik het niet maar wie weet wordt dit anders.
Misschien was hij volgens de maatstaf al versleten, en kunnen we eigenlijk niet meer afgaan op een uitgebreide diagnose..
Alvast na de rit van vandaag hoor ik nog steeds geen bijklanken uit het blokje komen.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Dat big end is zo taai die gaat nooit meer kapot.rs-r schreef:Wat denk je dan te zien aan een big-end die reeds 40.000km in deze Kreidler zit?kreidler844 schreef:Ach jongens toch.... er zijn gevallen dat het niet kan, bijvoorbeeld oude Villiers blokken voor de rest moet iedereen het zelf weten. Foto van een gedemonteerde cilinder met meuk in de zuiger zegt mij niks, je moet kijken naar de smering in de lagers, vooral het big-end. Voorlopig krijgt dit goedje van mij het voordeel van de twijfel, ik gebruik het niet maar wie weet wordt dit anders.
Misschien was hij volgens de maatstaf al versleten, en kunnen we eigenlijk niet meer afgaan op een uitgebreide diagnose..
Alvast na de rit van vandaag hoor ik nog steeds geen bijklanken uit het blokje komen.
Het enige wat ik aan wil geven dat olie bij of in de zuiger niet uit maakt, dat doet de olie van de Action ook, het gaat om hogere toerentallen in het big-end.
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Nou,dan zal het wel zo wezen.............kreidler844 schreef:Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Tja, er is hier niemand die dat wil beweren.... Tettet schreef:Nou,dan zal het wel zo wezen.............kreidler844 schreef:Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........
Morgen Castrol maar een keer bellen?
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Gisteren een mail gestuurd naar castrol, deze gaf het volgende antwoord op mijn vraag hoe lang de gemengde brandstof houdbaar is met A747.kreidler844 schreef:Tja, er is hier niemand die dat wil beweren.... Tettet schreef:Nou,dan zal het wel zo wezen.............kreidler844 schreef:Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........
Morgen Castrol maar een keer bellen?
Beste Wietse,
Max 2 weken, bij een gunstige droge opslag.
Met vriendelijke groeten,
Coert van der Velde
Customer Service Representative
BeNe Automotive Lubricants
Email: smeermiddelen@castrol.nl | lubricants@castrol.be
Tel: 0800 0200355 (NL), 0800 48436 (BE/Nl)
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Inderdaad...tet schreef:Nou,dan zal het wel zo wezen.............kreidler844 schreef:Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.tet schreef:Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Beide niet. A747 is een plantaardige olie.kreidler844 schreef:Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.tet schreef:Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Enzo
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Bijna goed Tjerry,
Vroeger was het volledig plantaardig,nu niet meer.
Dat plantaardige was ook een reden dat het beperkt houdbaar was,het ging rotten.Maar dat was vroeger.............
http://www.opieoils.co.uk/p-768-castrol ... e-oil.aspx
Vroeger was het volledig plantaardig,nu niet meer.
Dat plantaardige was ook een reden dat het beperkt houdbaar was,het ging rotten.Maar dat was vroeger.............
http://www.opieoils.co.uk/p-768-castrol ... e-oil.aspx
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Had een plantaardige basis Tjerry maar is tegenwoordig een vol syntheet.Enzo-tvdzijden schreef:Beide niet. A747 is een plantaardige olie.kreidler844 schreef:Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.tet schreef:Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Enzo
http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8PK4Z8.pdf
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.
Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.
Enzo
Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Castrol geeft zelf aan dat de brandstof na het mengen met A747 maar 2 weken houdbaar is ook al is het een volsyntheet.Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.
Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.
Enzo
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
marketing verkooppraat. Ligt meer aan de huidige brandstof dan aan de olie.kreidler844 schreef:Castrol geeft zelf aan dat de brandstof na het mengen met A747 maar 2 weken houdbaar is ook al is het een volsyntheet.Enzo-tvdzijden schreef:Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.
Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.
Enzo
Enzo
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
We wijken nu toch een beetje af (niet erg hoor) maar de kreidler, en dan specifiek het bigend in het motorblok van rsr heeft al 40.000km met normale olie goed gefunctioneerd, dus als hij nu ook goed blijft functioneren zegt mij dat genoeg:)
Rene dat TSL gebruikte jij dat nou als mengsmering of gebruikte je het als toevoeging aan de motorolie? Zelf heb ik het eens in de motorolie gebruikt en kon echt merken dat hij soepeler liep echter toen ik ging googlen op de nadelen van TSL, je olie kan daardoor sneller verzuren en hij schijnt makkelijker vocht op te nemen... Helaas ben ik dat stuk kwijt. Wat weet jij ervan?
Rene dat TSL gebruikte jij dat nou als mengsmering of gebruikte je het als toevoeging aan de motorolie? Zelf heb ik het eens in de motorolie gebruikt en kon echt merken dat hij soepeler liep echter toen ik ging googlen op de nadelen van TSL, je olie kan daardoor sneller verzuren en hij schijnt makkelijker vocht op te nemen... Helaas ben ik dat stuk kwijt. Wat weet jij ervan?
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Pascal ik deed tsl in de benzine,10cc per 5 liter 1:25 a747 mengsmering en in de bak 5cc.
Het verzuren is bij een raceblok geen issue omdat het na een paar races toch uit elkaar gaat en er nieuwe olie ingaat.
Of het vocht opneemt en verzuurt zou ik niet kunnen zeggen,de hoeveelheid die je toevoegt is dermate klein dat ik denk(maar niet zeker weet)dat dat wel meevalt.
Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van Aalt Toersen die er een fervent voorstander van was/is,het gaf wat meer vermogen vanwege verminderde wrijving en minder snel vastlopers is mijn ervaring.
Overigens denk ik dat het in een gewone brommer of lichte motor weinig voordeel brengt,een kwart pk vermogenswinst is niets bij normaal straatgebruik...........alleen bij gebruik in de versnellingsbakolie zul je wat minder slijtage hebben,dat dan weer wel.
René
Het verzuren is bij een raceblok geen issue omdat het na een paar races toch uit elkaar gaat en er nieuwe olie ingaat.
Of het vocht opneemt en verzuurt zou ik niet kunnen zeggen,de hoeveelheid die je toevoegt is dermate klein dat ik denk(maar niet zeker weet)dat dat wel meevalt.
Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van Aalt Toersen die er een fervent voorstander van was/is,het gaf wat meer vermogen vanwege verminderde wrijving en minder snel vastlopers is mijn ervaring.
Overigens denk ik dat het in een gewone brommer of lichte motor weinig voordeel brengt,een kwart pk vermogenswinst is niets bij normaal straatgebruik...........alleen bij gebruik in de versnellingsbakolie zul je wat minder slijtage hebben,dat dan weer wel.
René
- Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 592 keren
- Ontvangen waarderingen: 826 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Ik gebruik ook TSL.
Maar merk wel dat de koppeling sneller slipt op de 60cc.
Weet niet zeker of het ideaal is voor een natte plaat koppeling.
Maar merk wel dat de koppeling sneller slipt op de 60cc.
Weet niet zeker of het ideaal is voor een natte plaat koppeling.
- kreidler844
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
- Locatie: opende
- Gegeven waarderingen: 49 keren
- Ontvangen waarderingen: 241 keren
- Contacteer:
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Zou ik niet doen tenzij je een droge koppeling hebt.nozems schreef:Bedankt voor je reactie Rene:) ik ga het tzt weer toepassen, in de bak dan.
- tet
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 16 dec 2005, 20:16
- Locatie: hoofddorp
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Bij een natte koppeling zeker niet meer dan 3% toevoegen,misschien beter helemaal niet.
Sorry maar ik dacht alleen aan m'n racers,niet aan brommers.
De racer had ook een natte koppeling maar met idioot zware veren,bijna geen slippen mogelijk.
Sorry maar ik dacht alleen aan m'n racers,niet aan brommers.
De racer had ook een natte koppeling maar met idioot zware veren,bijna geen slippen mogelijk.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd
Oke daar had ik toen ik met de GP10 olie reed geen last van, ik ga het toch weer proberen, mocht ie slippen ververs ik de olie gewoon.