Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#126 Bericht door hannes » 20 mar 2016, 19:18

nozems schreef:Mijn set is getund, maar niet hoogtoerig, maar juist laagtoerig. En dat doet veel met de draaiende delen. Dus de bangerds onder ons wacht het maar hoe het mij na een aantal tankbeurten vergaat.


:clap respect Pascal!
Ik vindt zelfs dat meer mensen hun nek moeten uitsteken.
Zoals blok reviseurs,deze zouden dan in het algemeen belang deze blokjes in de gaten kunnen houden en evt los gooien om alle aspecten te controleren.
Nu gooit jan met de pet zijn blokkie voor de leeuwen en de rest zit op afstand te wachten of het fout of goed gaat.
Komt misschien een beetje hard over , maar het is in ieder zijn belang.
Gr Hannes :wink:

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#127 Bericht door hermanp » 20 mar 2016, 20:28

Mooi streven Hannes, maar lijkt me niet realistisch.
Zo lang de gemiddelde diesel veel meer kwalmt, rookt en stinkt dan mijn Kreidler, denk ik er niet over om over te stappen. Daarna waarschijnlijk ook niet. Als je dan echt milieubewust bezig wilt zijn, moet je alle verbrandingsmotoren de deur uit doen, ook niet electrisch gaan fietsen of rijden, maar alles met de fiets en/of openbaar vervoer.

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#128 Bericht door midde » 20 mar 2016, 21:26

Het is een beetje wachten tot er wat stuk loopt wat met triboron gesmeerd word en daar zou dan ook de oorzaak bij gelegd worden. Hoeveel setjes zijn er met power rs, a747, motul of wat dan ook voor een olie kapot gelopen ?

Gr Thijs

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#129 Bericht door kreidler844 » 20 mar 2016, 22:16

Ruik je het echt niet?

Gebruikersavatar
hannes
Berichten: 2278
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:27
Locatie: arnhem-holland
Gegeven waarderingen: 88 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#130 Bericht door hannes » 21 mar 2016, 06:57

kreidler844 schreef:Ruik je het echt niet?
Nee 8)
Gr Hannes :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#131 Bericht door nozems » 21 mar 2016, 08:14

Nee je ruikt het echt niet. En ik denk dat het allemaal wel losloopt Ronald, maar onbekend maakt onbemind.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#132 Bericht door kreidler844 » 21 mar 2016, 09:36

nozems schreef:Nee je ruikt het echt niet. En ik denk dat het allemaal wel losloopt Ronald, maar onbekend maakt onbemind.
Oh wat jammer, ik was bijna om. :lol: :lol:

redfox
Berichten: 2689
Lid geworden op: 09 jul 2006, 22:53
Locatie: ZHZ
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#133 Bericht door redfox » 21 mar 2016, 14:47

Ik ben vorige week ook overgestapt op Triboron en ben er inmiddels al wat km's mee wezen rijden.
Ik heb vooraf wel mijn tank helemaal leeg gehaald om een goed resultaat vwb. rook en reuk te hebben.

Vanmorgen weer even wat gereden en de rechterspiegel laag gezet om te kunnen zien wat de rook uitstoot zou zijn, maar er was gewoon niets te zien.
Voor wat betreft de geur heb ik ook niets kunnen waarnemen.
Voorlopig eerst de TM en als het goed blijft gaan dan komt ook de RM aan de beurt als ik het restant van de brandstof en olie heb opgebruikt.

Hierbij een filmpje van de TM waarbij ik ook zag dat de nummerplaat trilde waar ik tijdens het rijden niets van merk , dus dat gaan maar even veranderen.

PS. Pascal mijn bougie (een nieuwe) vooraf geplaatst ziet er kwa kleur net zo uit als die van jou.


View My Video

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#134 Bericht door jvr » 21 mar 2016, 23:31

Hoe zit het nu met van binnen, de cilinder - zuiger - big end - small end - zuigerveren - kop - bougie ???
Blijft de (evt; roet - cq aanslag) nu binnen op de draaiende delen ??plakken ?? Zou dat wel eens willen zien na een paar 100 km, of blijft alles BRANDSCHOON ?? Ik hoop het wel, want er komt nu geen rotzooi uit de uitlaten.
T' is maar een vraagje hoor, de tijd zal het ons leren denk ik. !! Gr; Jan.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#135 Bericht door Henk 3bakvoet » 21 mar 2016, 23:54

Ik wil gewoon niet als een aso bestempeld worden.
En dat etiket krijg je als je voor een bak overlast zorgt.

Nog niet zo erg lang geleden zetten de rokers een restaurant blauw, dat moet je nu in je hoofd halen :twisted:

Tijden veranderen je gaat mee, of je houdt vast aan oude verouderende smeer technieken, dat je daarbij voor je eigen ondergang tekent in het huidige politieke klimaat moet je dan maar op de koop toenemen.
Maar dan niet klagen.

De Saab boys in Zweden hebben die problemen niet die wij hier aan het verzinnen zijn, en geloof me, de revisie van een Saab blok is andere koek als zo een lullig kreidlerblokje.

Gebruikersavatar
Tissue
Berichten: 790
Lid geworden op: 14 jul 2004, 16:00
Locatie: Epe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#136 Bericht door Tissue » 22 mar 2016, 12:19

wanneer gaan we over op aardgas of LPG?

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#137 Bericht door nozems » 22 mar 2016, 13:06

Zo vanmorgen 2de tankbeurt Triboron, wederom eerst tot iets voorbij de reservestand gereden, er zal dus nog steeds wat oude olie achtergebleven zijn, maar nu na de 2de tankbeurt zal dat toch wel sterk verdund en opgelost zijn. Heb normaal gereden, alleen een paar lange stukken de motor doodgetrokken in de lagere versnellingen (zodat de motor echt op z'n max toerental zit, maar er zit dan al geen kruimel vermogen meer) en dit enige tijd aangehouden alsook op (relatief) hoge snelheid met sterk geknepen gas achter een auto's gehangen en hij gaf geen krimp. Hij lijkt dus alleen wat rijker te lopen en ietsjes meer vermogen te hebben en hij lijkt ook iets stiller (maar dat kan ook de wens van de gedachte zijn) al met al weinig aan de hand dus.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#138 Bericht door nozems » 22 mar 2016, 13:17

En Eric omdat ik laatst m'n carburatuer had gedemonteerd om de lekkage op te sporen kon ik zien dat er geen overmatig residu in het luchtfilter was en het zeefje was mooi schoon en open.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#139 Bericht door kreidler844 » 22 mar 2016, 13:21

Henk 3bakvoet schreef:Ik wil gewoon niet als een aso bestempeld worden.
En dat etiket krijg je als je voor een bak overlast zorgt.

Nog niet zo erg lang geleden zetten de rokers een restaurant blauw, dat moet je nu in je hoofd halen :twisted:

Tijden veranderen je gaat mee, of je houdt vast aan oude verouderende smeer technieken, dat je daarbij voor je eigen ondergang tekent in het huidige politieke klimaat moet je dan maar op de koop toenemen.
Maar dan niet klagen.

De Saab boys in Zweden hebben die problemen niet die wij hier aan het verzinnen zijn, en geloof me, de revisie van een Saab blok is andere koek als zo een lullig kreidlerblokje.
ik ben het met je eens Henk maar moeten we de zaken niet een keer goed vergelijken, hoe vervuilend zou een Outlander PHVE zijn die 80.000 per jaar rijdt.
Productie van accu's van b.v. Tesla..... ook een elektrische auto is per kilometer vervuilender dan een Kreidler al gooien we 1 op 1 castrol A747 in de tank.
Welke idioot bedenk het een auto van 2000 kg of meer te bouwen om een persoon van 80 tot 100 kg van A naar B te brengen en weer terug. De vervuiling is dan wel indirect maar vele malen erger dan het beetje rook wat onze brommers produceren.

Milieu in Nederland is een farce.

Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen hun soort olie en mengverhouding niet juist kiezen en met een standaard 40 km/h brommer bijvoorbeeld 1 op 20 smeren omdat in dat boekje van 40 jaar oud staat dat het moet of met een standaard RS A747 1 op 30 smeren omdat het zulke goeie olie is. Een olie met race toepassing gooi je in een racer en niet in een machine die dat niet goed verbrand, het geeft ons een slechte naam.

Gebruik de juiste olie in de juiste verhouding voor de juiste toepassing, dat scheelt al een heel stuk. Wij kunnen met een goede meng olie ook wel 1 op 60 of 1 op 70 smeren maar waarom doen we het niet? omdat het geadviseerd wordt.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#140 Bericht door nozems » 22 mar 2016, 13:41

Wietse heeft een heel sterk punt in deze! Maar wij zijn gewoon slachtoffer van symboolpolitiek, meer niet.... Dat Triboron geen,of heel weinig rook geeft en een niet te bemerken geur vind ik mooi omdat je dan niet direct mensen tot last bent. Het wordt hoogtijd dat er iemand (mijn Kreidler staat ter beschikking) dat we de werkelijke uitstoot gaan meten, wellicht dat we dan nog een vuist kunnen maken?

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#141 Bericht door kreidler844 » 22 mar 2016, 13:54

nozems schreef:Wietse heeft een heel sterk punt in deze! Maar wij zijn gewoon slachtoffer van symboolpolitiek, meer niet.... Dat Triboron geen,of heel weinig rook geeft en een niet te bemerken geur vind ik mooi omdat je dan niet direct mensen tot last bent. Het wordt hoogtijd dat er iemand (mijn Kreidler staat ter beschikking) dat we de werkelijke uitstoot gaan meten, wellicht dat we dan nog een vuist kunnen maken?
Als je de samenstelling van het goedje weet dan kan een chemicus de uitstoot redelijk inschatten, uitstoot meten zal in deze niet makkelijk gaan omdat je niet weet wat je moet meten.
Verbrandingstemperatuur, rendement hebben ook heel veel invloed op de uitstoot.

Gebruikersavatar
danahi
Berichten: 2916
Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
Locatie: Baarn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#142 Bericht door danahi » 22 mar 2016, 16:57

En dan nog. Je verwacht toch niet dat we straks op de oude brommertjes wel Amsterdam binnen komen als we met Triboron smeren...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#143 Bericht door Enzo-tvdzijden » 22 mar 2016, 16:59

danahi schreef:En dan nog. Je verwacht toch niet dat we straks op de oude brommertjes wel Amsterdam binnen komen als we met Triboron smeren...
Precies. Het zit die omhoog gevallen ballen al jaren in het hoofd en het zal dus gaan gebeuren.

Enzo

Gebruikersavatar
Jekihero
Berichten: 468
Lid geworden op: 23 feb 2005, 17:03
Locatie: Kennemerland
Gegeven waarderingen: 22 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#144 Bericht door Jekihero » 22 mar 2016, 18:12

Heb mijn twee flesjes binnen.
Niet omdat het moet maar omdat het kan :D

Ronald
Laatst gewijzigd door Jekihero op 22 mar 2016, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#145 Bericht door Nico Ha » 22 mar 2016, 18:54

Heb ook Triboron besteld.
Ga het testen met mijn 350cc tweetakt motor.

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#146 Bericht door hermanp » 22 mar 2016, 19:45

Of je nou loopt met je oude bromfiets, of je er mee racet, één op 25 smeert, mensen, om maar eens te generaliseren, zien een oude bromfiets, "DUS" is het een milieuonvriendelijk, vervuilend, stinkend lawaaiding.
Dus omdat het kan, heb ik ander speelgoed aangeschaft.
Bijlagen
omdat het kan.jpg
omdat het kan.jpg (125.08 KiB) 5088 keer bekeken

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#147 Bericht door jamojamo » 22 mar 2016, 21:22

Nico Ha schreef:Heb ook Triboron besteld.
Ga het testen met mijn 350cc tweetakt motor.
Even opletten als je een mengoliepomp hebt moet je niet de geconcentreerde Triboron gebruiken maar die andere!!!!!!!!!!!!!!!!

Zag met eigen ogen dat Jean Davids in Heerhugowaard er een klant bijna een verkeerde meegaf en dat kon ik net verhinderen.

Zelf mengend gebruik je concentraat en bij een mengpomp op de motor gebruik je de variant die daar voor is.
http://triboron.de/html/produkte_2TaktOel.html

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#148 Bericht door Nico Ha » 22 mar 2016, 21:32

jamojamo schreef:
Nico Ha schreef:Heb ook Triboron besteld.
Ga het testen met mijn 350cc tweetakt motor.
Even opletten als je een mengoliepomp hebt moet je niet de geconcentreerde Triboron gebruiken maar die andere!!!!!!!!!!!!!!!!

Zag met eigen ogen dat Jean Davids in Heerhugowaard er een klant bijna een verkeerde meegaf en dat kon ik net verhinderen.

Zelf mengend gebruik je concentraat en bij een mengpomp op de motor gebruik je de variant die daar voor is.
http://triboron.de/html/produkte_2TaktOel.html

Mvg,
Eric

Ik meng zelf en heb de pomp uitgeschakeld.
Maar toch bedankt voor de tip.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#149 Bericht door jamojamo » 22 mar 2016, 21:42

kreidler844 schreef:Gebruik de juiste olie in de juiste verhouding voor de juiste toepassing, dat scheelt al een heel stuk. Wij kunnen met een goede meng olie ook wel 1 op 60 of 1 op 70 smeren maar waarom doen we het niet? omdat het geadviseerd wordt.
1 op 60 heb ik een paar tankjes gereden met Kroon Tornado http://www.kroon-oil.com/nl/catalogus/m ... ornado/60/ omdat na verwijderen van de cilinder het bigend (in elk geval alles onder de zuiger) met 1:50 zo vet was dat ik dat makkelijk aandurfde. Jammer genoeg is ook dit goedje bij de winkels hier in de buurt niet te krijgen. Brezan heeft een andere soort staan nu. Laatst kocht ik noodgedwongen maar een aanbieding Castrol spul dat ik niet zo vertrouw omdat ik nog niet gezien heb hoe het er nu onder de cilinder uitziet dus daar smeer ik weer 1:50 mee. Het rookt ook alleen maar met een koude start dus laat ik het maar even zo tot de voorraad op is. Die Triboron gaat er zeker weer komen in mijn tank! Het is ook beter voor wie 's winters zijn fietsje stil laat staan. Triboron helpt tegen het effect van ethanol in de benzine dat vocht aantrekt. (dat is althans de claim bij de Treibmittelverstaerker en niet terug te lezen bij de 2-takt olie)

Mvg,
Eric
Laatst gewijzigd door jamojamo op 22 mar 2016, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5513
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Triboron: Het lijkt mij niet verkeerd

#150 Bericht door kreidler844 » 22 mar 2016, 21:47

danahi schreef:En dan nog. Je verwacht toch niet dat we straks op de oude brommertjes wel Amsterdam binnen komen als we met Triboron smeren...
juist.

Plaats reactie