Henk 3bakvoet schreef:Ik wil gewoon niet als een aso bestempeld worden.
En dat etiket krijg je als je voor een bak overlast zorgt.
Nog niet zo erg lang geleden zetten de rokers een restaurant blauw, dat moet je nu in je hoofd halen
Tijden veranderen je gaat mee, of je houdt vast aan oude verouderende smeer technieken, dat je daarbij voor je eigen ondergang tekent in het huidige politieke klimaat moet je dan maar op de koop toenemen.
Maar dan niet klagen.
De Saab boys in Zweden hebben die problemen niet die wij hier aan het verzinnen zijn, en geloof me, de revisie van een Saab blok is andere koek als zo een lullig kreidlerblokje.
ik ben het met je eens Henk maar moeten we de zaken niet een keer goed vergelijken, hoe vervuilend zou een Outlander PHVE zijn die 80.000 per jaar rijdt.
Productie van accu's van b.v. Tesla..... ook een elektrische auto is per kilometer vervuilender dan een Kreidler al gooien we 1 op 1 castrol A747 in de tank.
Welke idioot bedenk het een auto van 2000 kg of meer te bouwen om een persoon van 80 tot 100 kg van A naar B te brengen en weer terug. De vervuiling is dan wel indirect maar vele malen erger dan het beetje rook wat onze brommers produceren.
Milieu in Nederland is een farce.
Waar ik wel moeite mee heb is dat mensen hun soort olie en mengverhouding niet juist kiezen en met een standaard 40 km/h brommer bijvoorbeeld 1 op 20 smeren omdat in dat boekje van 40 jaar oud staat dat het moet of met een standaard RS A747 1 op 30 smeren omdat het zulke goeie olie is. Een olie met race toepassing gooi je in een racer en niet in een machine die dat niet goed verbrand, het geeft ons een slechte naam.
Gebruik de juiste olie in de juiste verhouding voor de juiste toepassing, dat scheelt al een heel stuk. Wij kunnen met een goede meng olie ook wel 1 op 60 of 1 op 70 smeren maar waarom doen we het niet? omdat het geadviseerd wordt.