Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 3:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Tjerry als ik weer eens aanwezig ben bij een nozemavond dan kunnen we dat mooi checken, maar ik weet nu al dat je dat zult zien, zelfs bij auto's kun je dat dan zien.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jul 17, 2016 5:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45422
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Tjerry als ik weer eens aanwezig ben bij een nozemavond dan kunnen we dat mooi checken, maar ik weet nu al dat je dat zult zien, zelfs bij auto's kun je dat dan zien.
Precies vooral dieselauto's zijn viezerikken kwa fijnstof.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 10:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mijn bedrijfswagen heeft een roetfilter.
Dat is allemaal leuk en aardig. De uitlaat is ook brandschoon van binnen.
Opgelost zou je denken.
Kijk dan maar eens wat een moderne diesel er aan stikstof oxide uitgooit :-(
O ja , daarnaast gebruikt hij 1:9, 8
Zal wel allemaal aan mijn rechter voet liggen ....

Maar effe terug naar de realiteit: de brommer is de schuldige. Die moeten we uitroeien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 11:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Het aantal 2takt brommers voor dagelijks gebruik is zwaar in de minderheid,de meeste zijn tegenwoordig 4takt.
De laatste keer dat ik een Kreidler of Zuignap in het wild gezien heb is alweer een tijd geleden.
Hier rijden ze bijna allemaal op die Chinese 4takt scooters die je gratis krijgt als je een bankstel set koopt.
Dus waar maken we ons druk om.Hier verbranden boeren regelmatig afval in de natuur,als je ziet wat er dan de lucht in gaat
is daar over je druk maken veel nuttiger.
Buiten dat schijnen bijna alle autofabrikanten te liegen over de uitstoot en verbruik van hun zogenaamde schone moderne auto,s,dus daar valt ook nog het nodig te verbeteren,die paar meestal hobbymatig gereden km,s met 2takten is een druppel in een heel grote oceaan.Vroeger was zure regen een hot item,slecht voor de gezonheid,de milieu activisten voorspelde de ondergang van de aarde,nu hoor je er niemand meer over,zo kan ik er nog vele opnoemen.Is er niets aan de hand dan verzinnen die groene treehuggers wel weer wat om toch vooral weer in het nieuws te kunnen komen.
Vergeten daarbij dat de natuur zelf de allergrootste vervuiler is,bosbranden,natuurlijke methaan uitstoot of 1x een grote vulkaan uitbarsting en we zijn het haasje.
Opwarming van de aarde,laat me niet lachen,als de zon minder actief word zitten we zo weer in een nieuwe ijstijd,iets wat meteorologen en astronomen zeer waarschijnlijk achten binnen deze eeuw.
Koop gerust die dure Triboron als het je geweten sust,ik blijf wel gewoon 2takt mengolie verstoken,en voel mij daar zeker niet
schuldig bij.
@Caspar,Volkswagen zeker :oops: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 12:01 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45422
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Mach4 schreef:
Het aantal 2takt brommers voor dagelijks gebruik is zwaar in de minderheid,de meeste zijn tegenwoordig 4takt.
De laatste keer dat ik een Kreidler of Zuignap in het wild gezien heb is alweer een tijd geleden.
Hier rijden ze bijna allemaal op die Chinese 4takt scooters die je gratis krijgt als je een bankstel set koopt.
Dus waar maken we ons druk om.Hier verbranden boeren regelmatig afval in de natuur,als je ziet wat er dan de lucht in gaat
is daar over je druk maken veel nuttiger.
Buiten dat schijnen bijna alle autofabrikanten te liegen over de uitstoot en verbruik van hun zogenaamde schone moderne auto,s,dus daar valt ook nog het nodig te verbeteren,die paar meestal hobbymatig gereden km,s met 2takten is een druppel in een heel grote oceaan.Vroeger was zure regen een hot item,slecht voor de gezonheid,de milieu activisten voorspelde de ondergang van de aarde,nu hoor je er niemand meer over,zo kan ik er nog vele opnoemen.Is er niets aan de hand dan verzinnen die groene treehuggers wel weer wat om toch vooral weer in het nieuws te kunnen komen.
Vergeten daarbij dat de natuur zelf de allergrootste vervuiler is,bosbranden,natuurlijke methaan uitstoot of 1x een grote vulkaan uitbarsting en we zijn het haasje.
Opwarming van de aarde,laat me niet lachen,als de zon minder actief word zitten we zo weer in een nieuwe ijstijd,iets wat meteorologen en astronomen zeer waarschijnlijk achten binnen deze eeuw.
Koop gerust die dure Triboron als het je geweten sust,ik blijf wel gewoon 2takt mengolie verstoken,en voel mij daar zeker niet
schuldig bij.
@Caspar,Volkswagen zeker :oops: :lol:

http://www.autoblog.nl/nieuws/veroorzaa ... post-89160


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 12:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wat jammer is en blijft dat de uitstoot van een 2tact niet te meten zijn, dan weten we waar we nu eigenlijk staan. We krijgen wel de zwarte piet toegespeeld, maar ik denk dat dat wel erg meevalt. De 2tact beleeft al langer zijn nadagen en zal uiteindelijk ook uitsterven, wellicht al voordat de 'olie' voorraden op zijn. We zijn ook nog eens met een klein clubje, het gaat nergens over, blijft alleen de directe hinder over, en dan is Triboron de oplossing! Zo moet je het bekijken, het is natuurlijk leuk om elke keer de fijnstofartikelen erbij te halen, maar als je ook maar enigszins ook om je 'buren' denkt kun je het overwegen om te gebruiken, voor die paar centen meer is dat ook geen probleem, een kopje koffie minder op die 8ritten per jaar is toch geen probleem??

Neemt niet weg dat als de koolaangroei in de kop doorzet ik wel stop met Triboron, ik heb geen zin om elke 5000km de kop los te moeten halen, was ervoor met de reguliere olie ook niet nodig.... Maar ik kijk het aan, ook bij gewone mengolie had ik vrij snel een laagje kool, maar gek genoeg blijft het daarna stabiel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 2:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Tja als geld geen rol speelt ga dan over op Aspen,dan heb je geen tot zeer weinig koolaanslag en het rookt ook veel minder dan benzine met normale mengolie.Het is juist speciaal ontwikkeld voor mensen die veel met machines met 2takt motoren werken,zodat
ze nog enigszins normaal adem kunnen halen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 3:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Er zijn grenzen he :mrgreen: Ik waag dat eigenlijk te betwijfelen, gezien mijn huidige ervaring, nogmaals rijdt je door een dorp, passeer je fietsers en of erger nog denk je op waardering te rekenen bij het starten voor een terras denk dan aan Triboron.. ik lijk wel een vertegenwoordiger :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 3:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Nou mij ervaring is dat mensen bijvoorbeeld een Kreidler heel mooi vinden als hij stilstaat,maar minder waardering kunnen
opbrengen voor de rook en geluid.Dus op de aanhanger zetten en stoppen bij een terras en laat hem daar staan :idea:
Voordelen zijn legio,geen slijtage,geen dure mengseltjes nodig,bespaard liters benzine,geen uitstoot van gevaarlijke gassen en aardige omstanders :lol:
Het alternatief is blijven rijden van thuis naar thuis,voordelen kost je maar weinig boze gezichten, bespaard appelgebak
en koffie,kortom in beide gevallen een win win situatie. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 5:47 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4742
Woonplaats: alhier
nvliet schreef:
Ik zit dit gebeuren over de Triboron nou een tijdje te volgen en wat mij opvalt is dat heel veel mensen dingen vinden die meer vervuilen als een tweetakt, ik heb daar wat moeite mee, omdat je niet moet kijken naar dingen die meer vervuilen, maar naar dingen die minder vervuilen, proberen om dingen te verbeteren dus, deze triboron lijkt me een stap in de goeie richting en neemt de geitenwollensokkenfiguren de wind uit de zeilen, die kant moeten we op, als iedereen in Amsterdam triboron zou gebruiken hadden ze de tweetakt in de binnenstad niet kunnen bannen omdat er geen onderbouwing voor te vinden was en had je dat dus als reden kunnen aanvoeren, als we nog een poosje van onze tweetakten willen genieten, moeten we die kant op denken, en ja ik weet ook wel dat een vliegtuig meer uitstoot en een schip ook. Maar een waterstof motor stoot minder uit en wat er uitkomt zou je theoretisch kunnen opdrinken.

Ik vind dat je daar ook naar moet kijken. Naar andere grootvervuilers. Alhoewel, in de eerste plaats moet even vermeld worden dat er tweetakten zijn die aan alle emissie-eisen voldoen, een tweetakt is niet per definitie een grotere vervuiler dan een viertakt. Wat denk je van de goedkope Chinese viertakten die na enkele duizenden kilometers dusdanig versleten zijn dat ze aan geen enkele uitstoot-eis meer voldoen? En wat te denken van een nieuwe Ferrari, om maar eens iets extreems te noemen. Schoner dan een netjes afgestelde Kreidler? Sowieso vind ik het raar dat voertuigen met een typegoedkeur op sommige wegen wel en op andere wegen niet mogen rijden. Toch een soort van discriminatie.
Waarom mag ik met mijn oude diesel of Kreidler niet een bepaald stadscentrum in? Ruiken ze dan de barbecues niet meer, of de open haarden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jul 18, 2016 11:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Verkeer is een makkelijk aan te pakken groep,plaats een aantal camera's en de bekeuringen floepen weer automatisch binnen,
weer een prima melkkoetje voor de gemeente.Je kan natuurlijk wachten op de volgende stap en dat is dat alleen elektrisch
aangedreven voertuigen nog de stad in mogen.Dat je op Triboron rijd doet niet terzake,volgens het kentekenregister is het een oud lijk en dat moet geweerd worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 19, 2016 12:32 pm 
Offline

Geregistreerd: do jan 24, 2013 10:53 am
Berichten: 294
Ach, op korte termijn willen ze 9 kolencentrales sluiten.... Scheelt 31% CO2 zeggen ze....
Dan vallen die paar kreidlers erbij in het niet. Misschien dat maar aanpakken als argument om protest aan te tekenen tegen milieuzones ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 8:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 11:03 pm
Berichten: 120
Woonplaats: Roermond
Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van een Triboron-mengsel met wel of geen ethanol houdende benzine?

Gr. Ben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 8:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8772
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Dat is een hele goede vraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 8:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo feb 23, 2005 6:03 pm
Berichten: 455
Woonplaats: Heerhugowaard
Net als bij de 2-takt olie vermelden het veiligheidsblad en de verpakking daar niets over.
Bij beperkte houdbaarheid zou dit zeker op de verpakking zijn vermeld.
Ik ga er van uit dat RON95 brandstof eerder onbruikbaar is dan de Triboron.

Ronald


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 1:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jongens ik moet een enorme rectificatie doen, onlangs poste ik foto's van een toch wel behoorlijk vervuilde zuiger en cilinderkop...begin dit jaar toen ik overging op Triboron trok mijn motor de tandverhouding van 15/33 nog makkelijker, kortom superlatieven komen tekort en de rijeigenschappen begon steeds meer op die van een Pan Europeen motor te lijken...maar gaandeweg leek het toch weer iets minder te worden ik dacht door het warme weer... Vandaag daarom toch maar de cilinder gelicht en het was een zwarte bende onder de zuiger?? Eerst dacht ik aan de zuigerveren, maar toen viel mij een krasje op die bovenop de zuigerkop doorliep naar het pistonpengat?? Toch maar eens een vergrootglas erbij en toen kon ik goed zien dat de zuiger van bovenkant tot pistonpengat gescheurd was!

Dus dat was de oorzaak van enige motorvermogenverlies en natuurlijk de behoorlijk aangekoolde verbrandingskamer! Ik zal een nieuw zuigertje steken(heb ik liggen) en dan weer een tijdje rijden, en owja het bigend voelt goed aan kon geen speling voelen dus met de smering moet het goed zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 3:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9070
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het scheurtje is trouwens te zien op de foto vd zuigerkop. Links aan van de buitenkant af naar het midden voor ca 1cm lengte zie je een 'krasje' (althans dat dacht ik eerst) lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 21, 2016 4:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Dan heb je toch geluk gehad,dit had een flinke motorschade kunnen worden.
Misschien heeft Triboron je nog gered,anders had je de kop laten zitten,het scheurtje is inderdaad goed te zien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 8:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
Ik ben al die milieu activisten eigenlijk meer dan zat, sodemieter toch een eind op. Ik overwoog om ook met triboron te gaan rijden. Als ik er goed over na denk, NIET DOEN! Kom op zeg, waar gaat het eigenlijk over? Pas je rijstijl aan waar veel mensen zijn, in dorpen, bij terrassen, rij normaal weg en niet met vol gas, etc. etc. Dag Triboron, leve de 2-takt olie :mrgreen: Dit hoort bij ons, klassieke 2-takt brom/motor fietsen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 10:21 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Tja de keus van Triboron wel of niet is er 1 die je zelf maakt,voor zover te lezen kan het spul geen kwaad
en als je daar een goed gevoel bij heb prima.Ik zelf heb nog 10 liter Putoline RS te verstoken voor mijn voorraad op is.
Rekening houden met andere mensen doe ik altijd al,niet hard langs fietsers scheuren,stoppen voor paardrijders en netjes rijden in dorpen,en niet hard langs huizen scheuren.
Ik krijg dan ook geen gebalde vuisten,opgestoken middenvingers of boze blikken :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door Mach4 op di jul 26, 2016 10:25 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 10:24 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9246
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ik onderschrijf het bericht van Jilles, maar kom er maar om, of krijg het maar voor elkaar.

Ik heb slechts een kleine toevoeging, parkeer je Kreidler (al helemaal met een groep) op gepaste afstand van een druk bevolkt terras, ik begrijp best dat het belangrijkste van je hobby, je Kreidler in je gezichtsveld wilt hebben staan.
Maar als ik soms foto`s zie, ze staan nog net niet met een sleepboot ketting verankerd aan hun terrasstoel, hoe paranoia moet je zijn? er is toch wel een gulden middenweg?
En we weten hoe het werkt in de praktijk bij het verlaten van het horeca terras, voor dat het circus eenmaal in beweging komt pas na het aanslaan van de meest slecht startende schroothoop, Mijn God.

Ik vind overigens wel dat Triboron een positieve ontwikkeling is in de tweetakt scene, het gebruik wel of niet is een ieders vrije keus.
Ik weet wel dat als morgen bij iedere benzinepomp tweetact te krijgen zou zijn 1:100 met Triboron als toevoeging en voor een euro de liter, alle vooroordelen als sneeuw voor de zon zouden verdwijnen, ja! Zelf bij de meest verstokte oldschool stokkers." :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 2:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 776
Woonplaats: Westerkwartier
Tja, Triboron zal geen verkeerd goedje zijn. Maar heb er (nog) niks mee. Ik heb me gister nog maar weer eens een busje Castrol gekocht.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 182.93 KiB | 1755 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 2:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4302
Woonplaats: Onder steen 13
da's de verkeerde Dré je hebt toch geen scootler ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 3:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 776
Woonplaats: Westerkwartier
KJ schreef:
da's de verkeerde Dré je hebt toch geen scootler ?


Neuh, heb geen scooter, :mrgreen: en lees nu ook dat dit een semi syntheet is. Kon hem nog ruilen. Moet dit de juiste fles zijn.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 163.99 KiB | 1730 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jul 26, 2016 3:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45422
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!