Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Vroeger is mij verteld dat je een tank mengsmering met Castrol M of Castrol a747 nog dezelfde week moest leegrijden.
Is ook niet zelfmengend. Bij iedere manch goede schudden voor de start.
En idd zoals Wietse al zegt: niet geschikt voor straatgebruik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
kreidler844 schreef:
Ach jongens toch.... er zijn gevallen dat het niet kan, bijvoorbeeld oude Villiers blokken voor de rest moet iedereen het zelf weten. Foto van een gedemonteerde cilinder met meuk in de zuiger zegt mij niks, je moet kijken naar de smering in de lagers, vooral het big-end. Voorlopig krijgt dit goedje van mij het voordeel van de twijfel, ik gebruik het niet maar wie weet wordt dit anders.


Wat denk je dan te zien aan een big-end die reeds 40.000km in deze Kreidler zit?
Misschien was hij volgens de maatstaf al versleten, en kunnen we eigenlijk niet meer afgaan op een uitgebreide diagnose..
Alvast na de rit van vandaag hoor ik nog steeds geen bijklanken uit het blokje komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
rs-r schreef:
kreidler844 schreef:
Ach jongens toch.... er zijn gevallen dat het niet kan, bijvoorbeeld oude Villiers blokken voor de rest moet iedereen het zelf weten. Foto van een gedemonteerde cilinder met meuk in de zuiger zegt mij niks, je moet kijken naar de smering in de lagers, vooral het big-end. Voorlopig krijgt dit goedje van mij het voordeel van de twijfel, ik gebruik het niet maar wie weet wordt dit anders.


Wat denk je dan te zien aan een big-end die reeds 40.000km in deze Kreidler zit?
Misschien was hij volgens de maatstaf al versleten, en kunnen we eigenlijk niet meer afgaan op een uitgebreide diagnose..
Alvast na de rit van vandaag hoor ik nog steeds geen bijklanken uit het blokje komen.


Dat big end is zo taai die gaat nooit meer kapot. :lol: :lol:
Het enige wat ik aan wil geven dat olie bij of in de zuiger niet uit maakt, dat doet de olie van de Action ook, het gaat om hogere toerentallen in het big-end.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 8:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:16 pm
Berichten: 1281
Woonplaats: hoofddorp
kreidler844 schreef:
Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.


Nou,dan zal het wel zo wezen.............
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 17, 2016 9:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
tet schreef:
kreidler844 schreef:
Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.


Nou,dan zal het wel zo wezen.............
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........


Tja, er is hier niemand die dat wil beweren.... Tet

Morgen Castrol maar een keer bellen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 11:13 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
kreidler844 schreef:
tet schreef:
kreidler844 schreef:
Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.


Nou,dan zal het wel zo wezen.............
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........


Tja, er is hier niemand die dat wil beweren.... Tet

Morgen Castrol maar een keer bellen?


Gisteren een mail gestuurd naar castrol, deze gaf het volgende antwoord op mijn vraag hoe lang de gemengde brandstof houdbaar is met A747.

Beste Wietse,

Max 2 weken, bij een gunstige droge opslag.

Met vriendelijke groeten,

Coert van der Velde
Customer Service Representative
BeNe Automotive Lubricants
Email: smeermiddelen@castrol.nl | lubricants@castrol.be
Tel: 0800 0200355 (NL), 0800 48436 (BE/Nl)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 11:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
tet schreef:
kreidler844 schreef:
Dit is gebaseerd op adviezen vanuit de racewereld.


Nou,dan zal het wel zo wezen.............
Shit........doe ik het al een jaartje of 40 fout...........


Inderdaad...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 3:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:16 pm
Berichten: 1281
Woonplaats: hoofddorp
Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 4:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
tet schreef:
Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René


Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 4:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
tet schreef:
Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René


Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Beide niet. A747 is een plantaardige olie.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 7:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:16 pm
Berichten: 1281
Woonplaats: hoofddorp
Bijna goed Tjerry,
Vroeger was het volledig plantaardig,nu niet meer.
Dat plantaardige was ook een reden dat het beperkt houdbaar was,het ging rotten.Maar dat was vroeger.............
http://www.opieoils.co.uk/p-768-castrol ... e-oil.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Enzo-tvdzijden schreef:
kreidler844 schreef:
tet schreef:
Leuk dat antwoord van castrol,jammer dat er geen reden wordt opgegeven.........
Zoals ik al zei,heb ik het gewoon na maanden weer gebruikt zonder problemen en heb van andere coureurs ook nog nooit gehoord dat het niet zou kunnen................
Als het anders is.........so be it.........
René


Tja zo zie je maar, ik had ook een uitgebreide vraag gesteld, vroeger was A747 bij mijn weten minerale olie en tegenwoordig is het synthetisch dus vroeg ik of daar nog verschil in zat maar ik kreeg een heel kort antwoord.
Aan jou ervaring wordt ook veel waarde gehecht René, misschien zal het allemaal wel niet zo'n vaart lopen.
Beide niet. A747 is een plantaardige olie.

Enzo


Had een plantaardige basis Tjerry maar is tegenwoordig een vol syntheet.

http://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusio ... 8PK4Z8.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 9:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.

Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 9:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
Enzo-tvdzijden schreef:
Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.

Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.

Enzo


Castrol geeft zelf aan dat de brandstof na het mengen met A747 maar 2 weken houdbaar is ook al is het een volsyntheet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 9:49 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
kreidler844 schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Ik heb alleen de witte flessen gereden en die waren wel degelijk op ricinus basis.

Als jullie ineens op de allernieuwste syntheet overschakelen moet je ook niet gaan zemelen over de oude eigenschappen van kort houbaar, temperatuur enz.

Enzo


Castrol geeft zelf aan dat de brandstof na het mengen met A747 maar 2 weken houdbaar is ook al is het een volsyntheet.
marketing verkooppraat. Ligt meer aan de huidige brandstof dan aan de olie.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 19, 2016 9:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
tja............. #-o


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 12:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
We wijken nu toch een beetje af (niet erg hoor) maar de kreidler, en dan specifiek het bigend in het motorblok van rsr heeft al 40.000km met normale olie goed gefunctioneerd, dus als hij nu ook goed blijft functioneren zegt mij dat genoeg:)

Rene dat TSL gebruikte jij dat nou als mengsmering of gebruikte je het als toevoeging aan de motorolie? Zelf heb ik het eens in de motorolie gebruikt en kon echt merken dat hij soepeler liep echter toen ik ging googlen op de nadelen van TSL, je olie kan daardoor sneller verzuren en hij schijnt makkelijker vocht op te nemen... Helaas ben ik dat stuk kwijt. Wat weet jij ervan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 6:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:16 pm
Berichten: 1281
Woonplaats: hoofddorp
Pascal ik deed tsl in de benzine,10cc per 5 liter 1:25 a747 mengsmering en in de bak 5cc.
Het verzuren is bij een raceblok geen issue omdat het na een paar races toch uit elkaar gaat en er nieuwe olie ingaat.
Of het vocht opneemt en verzuurt zou ik niet kunnen zeggen,de hoeveelheid die je toevoegt is dermate klein dat ik denk(maar niet zeker weet)dat dat wel meevalt.
Ik ben het gaan gebruiken op aanraden van Aalt Toersen die er een fervent voorstander van was/is,het gaf wat meer vermogen vanwege verminderde wrijving en minder snel vastlopers is mijn ervaring.
Overigens denk ik dat het in een gewone brommer of lichte motor weinig voordeel brengt,een kwart pk vermogenswinst is niets bij normaal straatgebruik...........alleen bij gebruik in de versnellingsbakolie zul je wat minder slijtage hebben,dat dan weer wel.
René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 10:58 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Bedankt voor je reactie Rene:) ik ga het tzt weer toepassen, in de bak dan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 2:03 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik gebruik ook TSL.
Maar merk wel dat de koppeling sneller slipt op de 60cc.
Weet niet zeker of het ideaal is voor een natte plaat koppeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 2:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4307
Woonplaats: opende
nozems schreef:
Bedankt voor je reactie Rene:) ik ga het tzt weer toepassen, in de bak dan.


Zou ik niet doen tenzij je een droge koppeling hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 20, 2016 3:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 16, 2005 9:16 pm
Berichten: 1281
Woonplaats: hoofddorp
Bij een natte koppeling zeker niet meer dan 3% toevoegen,misschien beter helemaal niet.
Sorry maar ik dacht alleen aan m'n racers,niet aan brommers.
De racer had ook een natte koppeling maar met idioot zware veren,bijna geen slippen mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2016 12:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Oke daar had ik toen ik met de GP10 olie reed geen last van, ik ga het toch weer proberen, mocht ie slippen ververs ik de olie gewoon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2016 3:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Tsl heb je er niet meteen helemaal uit na een keertje olie verversen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!