Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 25, 2016 3:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat geloof ik, maar ik had geen last van een slippende koppeling toen.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2016 7:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
http://bromfiets.nl/files/hoofdartikel.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 28, 2016 10:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:53 pm
Berichten: 2611
Woonplaats: ZHZ
Dit was in een verkeerd topic geplaatst #-o

Maar wil dit even kwijt.
Ik heb niet gelezen dat er een wetswijziging heeft plaats gevonden . :roll:
Maar wij rijden toch op brommers die door de RDW en volgens de WVW opgestelde regels van deze instanties dmv. afgegeven kentekens zijn goedgekeurd voor de openbare weg ?
Het lijkt mij dat er dan niet zomaar zonder wetswijziging van deze regels afgestapt kan worden. :roll:

Binnenkort wordt er in Rotterdam weer een kolengestookte centrale gestart, dus laten ze zich daar eerst maar een druk over maken ipv mensen dwars te zitten die een hobby uit oefenen. :evil: :evil:
Deze zal per dag meer fijn stof uitstoten dan wij met al onze brommertjes bij elkaar in een jaar ](*,)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr apr 29, 2016 12:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Dacht ik ook toen de vrijstellingsbrief mbr verviel door het geen 40 jaar oud zijn. Toch hebben meerdere rechters bepaald dat de wetmakende regering met parlement dit mogen doen en dat is eigenlijk ook wel terecht. Dit betekent dat we bij de volgende verkiezingen beter op moeten letten.

Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2016 5:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Jeffrey als ik zijn naam goed schrijf heeft gister meegereden op een volgens mij 86 cc de jager blok met Triboron. Volgens mij is hij goed thuis gekomen en heb hem gevraagd of hij verslag wil doen hier. Ik zeg Jeffrey is een held. :-)

Heb tijdje achter hem gereden en hij gaf een stuk minder rook dan de andere en of hij nog een luchtje had kon ik niet helder krijgen :-)

:clap :clap :clap :clap :clap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 06, 2016 11:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Kijk, nu dus ook al een snelle bigbore op Triboron:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 11:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8735
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Saab 2takt is ook bigbore en blijft ook heel op Triboron ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 11:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 29, 2005 9:08 pm
Berichten: 12
Woonplaats: Sweet lake city RS
huib schreef:
Jeffrey als ik zijn naam goed schrijf heeft gister meegereden op een volgens mij 86 cc de jager blok met Triboron. Volgens mij is hij goed thuis gekomen en heb hem gevraagd of hij verslag wil doen hier. Ik zeg Jeffrey is een held. :-)

Heb tijdje achter hem gereden en hij gaf een stuk minder rook dan de andere en of hij nog een luchtje had kon ik niet helder krijgen :-)

:clap :clap :clap :clap :clap :clap



Dank je wel Huib voor de introductie,
Een kleine correctie is op zijn plaats ik rij met de groene Kreidler met een 70cc cilinder van de Jager en ik ben misschien met dit soort dingen een risico nemer!
Inderdaad een hele gezellige rit gehad met de nozem rijders. Met Tjerry voorop die altijd de juiste plekken weet te vinden helemaal top.

Nu de ervaring om met Triboron te rijden;
-lagere temperatuur +/- 8 graden gemeten onder de bougie
-bougiebeeld voor en na de test koffie bruin
-zuiger beeld (met endoscoop) voor de test lichtelijk zwart, na de test mooi schoon op de randjes na
-in het algemeen pakt hij iets sneller op en loopt iets meer door
-voor de duidelijkheid; benzine van firezone 102 met triboron

Na het vertrekpunt stompwijk richting eetcafé Bregje rustig aan gedaan. Na de koffie pauze de Kreidler echt op zijn flikker gegeven, niets ontzien ook niet warm gereden en in alle versnellingen tot zijn eind doorgetrokken.
Al met al een tevreden gevoel over Triboron volgende test met de 86cc wordt vervolgd!

Gr. Jeffrey


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 3:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Mooie berichten Jeffrey. Ik heb ook weer een flesje in huis en ga er weer mee rijden. Er moeten nog meer mensen over de streep om de slechte naam van de tweetakten te verbeteren. Laten de andere olie fabrikanten ook maar eens over deze toevoeging nadenken. Dat komt de prijs en verkrijgbaarheid ook ten goede.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 11:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Ben niet zo'n benzine kenner Jeffrey, waarom Firezone 102? is dat beter dan gewoon euro 95?

Hou ons op de hoogte, top wat je doet. Ik heb nog 5 flessen TTS staan als die op zijn dan... wil ik ook over.

Groet Huib


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 11:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jeffrey als het bij jouw snelle bigbores ook al goed blijft gaan zegt dat genoeg. Ik ga er gemakhalve vanuit dat je 1op100 smeert?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 07, 2016 11:31 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
huib schreef:
Ben niet zo'n benzine kenner Jeffrey, waarom Firezone 102? is dat beter dan gewoon euro 95?

Hou ons op de hoogte, top wat je doet. Ik heb nog 5 flessen TTS staan als die op zijn dan... wil ik ook over.

Groet Huib

Alleen als je met hoge compressie rijd Huib. Tevens heeft het voordeel omdat deze hoge octaan benzines weing alcohol bevatten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2016 5:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8735
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Weinig of geen bio ethanol , dat is voor velen de reden.
Hoge compressie geschiktheid is meegenomen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 08, 2016 9:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
ff van Facebook "geplukt"

Citaat:
Paul Muller‎
aan
Oldtimer brommers
32 minuten · Beek ·

Vandaag met mijn 3 handversnelling Zündapp met mijn vrouw achterop de stijlste heuvels van Zuid Limburg beklommen.
De Zündapp is voorzien van een 3 Poorts Minitherm met 17mm Carburateur.
Deze configuratie is zeer hoogtoerig met een heel laag koppel.
Dus bij de meeste heuvels minutenlang jankend met zeer veel toeren in de 1ste versnelling naar boven.
Dit was dus de ultieme test voor mijn blokje in combinatie met de 1:100 Mengsmering waarbij de olie geen 2takt olie is maar Triboron.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 8:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Zo hier weer een verslagje van mijn kant omtrent mijn ervaringen met Triboron, heb er nu 3 tankjes van weggereden. Vandaag was weer een mooie dag voor een Triboron test, ik was vandaag naar mn schoonouders gereden in Haaksbergen, deels snelweg deels binnendoor.

Op de snelweg de wind deels in de rug en werd geklokt op 100/110km/h rechtop, in de zeeburgertunnel werd zelfs even 125km/h afgelezen op de autoteller, wel met tandwiel verhouding 15/33 dus niet met veel toeren, maar wel enige tientallen kilometers volgas! De motor liep erg lekker met dit koudere weer, al liep de motor ook wel erg hoog stationair? Eenmaal op plaats van bestemming zag ik pas wat het probleem veroorzaakte, de wartel van carburateur deksel was losgelopen, oeps! Vast gezet en hij liep weer normaal, wel dus de gehele rit met valse lucht gereden. Zelf valt me ook op dat bij koude start al dan niet met of zonder vlotteren er toch enige rook zichtbaar is, minimaal maar toch.

De reden dat ik wat cijfers laat horen is dat er dus nog steeds mensen zijn met bromfietsen die werkelijk denken dat 1op100 mengen met Triboron niet kan... Nou als het bij mij tamme 80cc bigbore kan onder de bovengenoemde omstandigheden dan moet het voor een bromfiets al helemaal geen probleem zijn! Mijn 80cc is kwa smering/belasting een stuk veeleisender als een bromfietsblokkie met 1.75pk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 8:51 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2342
Woonplaats: Dronten
Triboron rulez ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Ga eens achter een auto staan die start. Wat zie je ? Rook. Lijkt mij niet vreemd er wordt toch wat verbrand en dat geeft een rookgas ontwikkeling en die is soms zichtbaar.
Mijn broer is inmiddels ook om en enthousiast tot nu toe.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 10:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Thijs, daar heb je een punt, het is wel minimaal en ook voor Colin was het nu geen straf om achter mij aan te rijden, geen spoortje rook meer en ook geen kenmerkende tweetakt walm:) mijn verhaal is ook om de halstarige bromfietsjongens te overtuigen, kijk dat men terughouden is met een zwaar opgevoerde Kreidler kan ik dan nog wel begrijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 14, 2016 10:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Ziet er wel vreemd uit flink wegrijden zonder rook . Zag het bij mijn broer.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 3:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Triboron lijkt de claim minder verbruik waar te maken. Normaal als ik met de nozemavond meerijdt, staat de gaskraan vaak maar half open en desondanks liep hij nooit veel zuiniger dan 1op24. Nu na wederom een nozemavondje en wat kilometers zowaar ruim 1op26! Ook geeft hij nog steeds ietsjes meer vermogen voor het gevoel en na 4 tankbeurten rammelt hij nog net als voorheen, dus ik ben nog steeds heel positief over Triboron!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 4:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Na het een en ander gelezen te hebben heeft het ook mijn aandacht. Als ik die Castrol TTS heb opgemaakt ga ik het ook eens proberen. Ik neem aan dat eerst wel alle benzine met de dan nog aanwezige TTS meuk uit de tank moet zijn of maakt een beetje niet uit? En mengen dan 1:100? Ik lees alleen deze verhouding.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 5:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Zatopek schreef:
Na het een en ander gelezen te hebben heeft het ook mijn aandacht. Als ik die Castrol TTS heb opgemaakt ga ik het ook eens proberen. Ik neem aan dat eerst wel alle benzine met de dan nog aanwezige TTS meuk uit de tank moet zijn of maakt een beetje niet uit? En mengen dan 1:100? Ik lees alleen deze verhouding.



Je kunt het ook opbouwen van 1:50 - 1;65 - 1:90 -> 1:100 als je je dar beter bij voelt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 5:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4968
Woonplaats: Metropool Haarlem
Ik ben er niet zo bang voor KlaasJan om 1:100 te mengen. Ik ben nu op pagina 7 van het hele topic dus al veel erover gelezen. Pascal, Eric, Marc (Danahi) en nog een aantal anderen zijn laaiend enthousiast en mengen 1:100 dus waarom zou ik 1:70 o.i.d. smeren? Ik vertrouw deze mensen volledig. En als ik een vastnaaier krijg weet ik ze te vinden :twisted: :mrgreen:

Ook ik erger me aan de stank en die walmen van al die gekken die 1:20 of daaromtrent smeren maar zelf smeer ik ook 1:40 met mijn RSje en 1:50 met mijn brommert. Wil dus ook overgaan en wat de prijs betreft : ja, is wel 2x zo duur als bijvoorbeeld Castrol TTS maar vind ik niet z'n bezwaar. Ik heb uitgerekend dat het gebruik van Triboron per 1 liter benzine uitgaande van het feit dat je eerst 1:50 met gewone (Castrol TTS) olie smeerde en nu 1:100 met Triboron het circa € 0,33 duurder is. Dus als je een flinke toertocht hebt gemaakt van bijvoorbeeld 200 km en je rijdt 1:25 dan is dat 8 liter en dus ongeveer € 2,65. Ja, kan je één koffie minder of colaatje of 3 kleffe smerige stroopwafels ontdooid in de magnetron :wink: :) minder voor nemen. Nietwaar Nozemclub Zuid-Holland (Stompwijk of all places) of vonden jullie die ontdooide stroopwafels in De Meije wel te vreten, whaaaaaaaaaaaa!!! :mrgreen: Voor dat beetje meer en een bijdrage aan het milieu en meer respect van de medemens heb ik het er graag voor over. Whaaaa, word bijna misselijk van mezelf van al die klefkezerij de laatste zin, maar wel gemeend!

Ik ga ook 2 flesjes bij je bestellen op korte termijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 6:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Ondanks zeven pagina's met ervaringen bestaat er hier en daar nog niet het volle vertrouwen in Triboron als 2Takt olievervanger :mrgreen:

Ik smeer met Castrol vanaf het begin (1997) zonder problemen altijd al 1:50


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 29, 2016 6:10 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
KJ schreef:

Ik smeer met Castrol vanaf het begin (1997) zonder problemen altijd al 1:50
Staat zlefs origineel op mijn benzinedop van de RSH-GS :wink:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!