Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 4:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Thijs daar heb je gelijk in. Ronald ik ben vliegend over gegaan, maar een tijdje ervoor had ik de kop ook gelicht toen ik nog met gewone mengolie reed en had veel minder kool aan de binnenkop zitten, zuiger was met olie ook al zo dat er een dun laagje roet op zat die je er zo vanaf veegt... aan de afstelling heb ik niks veranderd..


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 4:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Nou als dit al zo is na 3000km,dan wil ik hem na 10000km op dat spul nog wel eens zien,bij 1:100 zou je een schonere
kop en zuiger verwachten.Als je het voor het milieu gebruikt dan zou je zeggen dat het spul nut heeft,voor een inwendig schonere motor hoef je het zo te zien niet aan te schaffen,want dan word het bedrag van een halve liter van dat spul een
dure grap zonder enige verbetering tegenover gewone mengolie wat het inwendige van de motor betreft.
Ik krijg bij dat spul een Slick 50 en andere zogenaamde frictie verminderaars gevoel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 5:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nou zo erg schat ik dat nog niet in, en hij rijdt er ietsjes beter op, nog een voordeel is dat je een kleinere fles mee hoeft als je eens een blokje om gaat (naar de Eifel bv) maar met de gewone mengolie had ik veel minder kool in de kop zitten, aan de afstelling ligt het niet..hij staat als ik het zo zie niet krap in ieder geval :mrgreen: ik kijk het nog even aan, over een tijdje licht ik de kop weer, word het erger dan meld ik dat wel weer.
Maar ik vind dat je dit soort dingen ook hoort te delen, ook als het minder gunstig lijkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 6:22 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9226
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Ik zag je met een bloedgang richting Beverwijk voorbij de watertoren van Assendelft rijden van de week.
Geen rookpluim te bespeuren.

Maar Pascal, wat had jij in een verbrandingsruimte verwacht, blank metaal? natuurlijk heb je roet, maar geen kool.
Een tweetact blijft een vervuilend systeem, maar bewezen met Triboron een stuk schoner.

Eigenlijk is er maar één ding belangrijk, de uitstoot van rook, dat moet tot een minimum beperkt worden.
Tijdens onze Eitank toer even door het haven gebied van Hoorn, overvolle terrassen stijf vol, honderden mensen aan een drankje en een lunch.
Ik moet eerlijk zeggen, het schaamrood staat op je kaken, als die Eitanken allemaal Triboron hadden gestookt had ik het nog wel eens willen zien, het gevoel om geen overlast te geven met een grote groep rijdt toch anders door drukke mensen massa's.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 6:23 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45314
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik smeer volsynthetische ester olie. Dat zorgt voor schone verbranding.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 7:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik weet niet wat sommige verstoken,maar achter mijn Kreidler hangt geen dikke rookwolk,alleen
bij de koude start rookt hij even.Ik heb een GT750 gehad,die rookte pas erg,daar kon een hele groep eitankjes niet
tegenop.Tja sommige mensen vinden dat niet fijn,andere mensen vinden juist het weer lekker ruiken.
Milieu belastend ,tja dat zal wel,maar 1 schip wat de haven invaart gooit vele malen meer rommel de lucht in,zo ook
vliegtuigen.Zit je daarmee koop een elektrische scooter en word de lieveling van het publiek.
Ouwe zooi is nu eenmaal vervuilend,gelukkig word er ook maar weinig mee gereden en dat scheelt.
Mijd zoveel mogelijk drukke plekken en je zal weinig last krijgen van boze mensen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 7:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Henk je had me dus gespot, ik had ongetwijfeld oogkleppen op, maar je hebt gelijk het is wel op de eerste plaats de directe uitstoot van rook en geur die ons groepje 2tact liefhebbers niet populair maakt. Met jullie Eitank toer had het wel mooi geweest als er geen spoortje rook en geur was vrijgekomen, dan heb je gegarandeerd meer mensen enthousiast.

Tjerry jouw Kreidler rookt ontzettend veel, (sorry dat ik het zeg) ik dacht eerst dat je stiekem 1op20 smeerde, technisch gezien zal het ongetwijfeld kloppen, maar of de door jouw gebruikte olie optimaal is voor een standaard RS? ik heb er natuurlijk geen problemen mee dat ie rookt, maar dat is niet de algemene opinie.

Toch blijf ik het na verhouding van de hoeveelheid gebruikte smeermiddel dat er wel veel koolvorming is opgetreden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 9:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Zie ginds komt de stoomboot van Tjerry al aan :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 9:23 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4733
Woonplaats: alhier
Mach4 schreef:
Zit je daarmee koop een elektrische scooter en word de lieveling van het publiek.


Productie van accu's is niet milieuvriendelijk. Het opladen, via kolengestookte centrales is niet milieuvriendelijk. Het recyclen van defecte accu's is niet milieuvriendelijk. Het geheel wordt danig overschat, gewoon doorrijden op je oldtimer Kreidler is volgens mij vele malen beter voor het milieu.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 10:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ja maar daar heeft het lokale publiek niet direct last van,van het in de mist van rokende brommers zitten wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 10:49 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45314
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Tjerry jouw Kreidler rookt ontzettend veel, (sorry dat ik het zeg) ik dacht eerst dat je stiekem 1op20 smeerde, technisch gezien zal het ongetwijfeld kloppen, maar of de door jouw gebruikte olie optimaal is voor een standaard RS? ik heb er natuurlijk geen problemen mee dat ie rookt, maar dat is niet de algemene opinie.
.
Maar je wil niet weten hoe mooi mijn zuigertje en kop er uit ziet. Mijn bougie heb je al gezien. Zeer bruin dus.

Roken met optrekken kan liggen aan mijn carburateur afstelling. Ik heb de stationairschroef behoorlijk in staan omdat ik bij gas los een hekel heb aan hooglopen en naijlen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik geloof je direct! :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jul 14, 2016 11:45 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45314
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Ik geloof je direct! :)

En benzine verbrand echt niet in de stoichiometrische vehouding hoor. Daar komen je onverbrande delen van. In theorie ontstaat er alleen CO2 en water ! Vergeet het maar.

En de Boor komt ook gewoon weer uit je uitlaat.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 12:45 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Klopt, ik houdt het in de peiling. Maar net als met veel dingen, en met Triboron in het bijzonder moet je ook de 'mindere' dingen delen. Wellicht ben ik een van de weinige Triboron gebruikers waar dit voorkomt, teveel in deellast gereden, te hoge of te lage verbrandingstemperatuur, toch een 'te' rijk mengsel etc etc?? Wie zal het zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 8:50 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
Ik denk er nog over na...... voorlopig nog gewoon lekkere 2-takt olie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
De Zuigerkop van mijn TM ziet er ongeveer gelijk uit van kleur als die van Pascal zijn zuigerkop.
Alleen heb ik nog maar één tankje leeggereden..


Bijlagen:
IMG_8317.jpg
IMG_8317.jpg [ 78.47 KiB | 1708 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 15, 2016 11:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Heb je ook nog een foto van de cilinderkop?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 8:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Bij mijn broer is ook de kop van de zuiger zwart evenals de cilinderkop.
Ik zou bijna zeggen dat normaal de olie er voor zorgt dat er niet overal roet vorming kan hechten en dat deze eigenschap triboron niet heeft.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 9:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je zou het bijna denken, zolang de aangroei van kool niet doorzet is het ook goed natuurlijk, want dat is niet wat ik zou willen met een opmaat binnenkop met bijpassende squish.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 10:51 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Tja de kool krijg je er gratis bij zo te zien,maar dat heb je ook met de normale 2takt olie.
Als minder roken het belangrijkste is dan voldoet het spul wel.Wondermiddeltjes waarbij je een glanzende zuiger en kop houd bestaan helaas nog niet.
Er is ook nog een alternatief,namelijk Aspen 2takt ,
http://www.googleadservices.com/pagead/ ... IGg&adurl=
Watch on youtube.com


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 11:28 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
nozems schreef:
Heb je ook nog een foto van de cilinderkop?

Jawel, maar deze heb ik in geen jaren meer ontkoold en heeft ondertussen al meer dan 3 soorten mengsmering verwerkt.


Bijlagen:
IMG_8319.jpg
IMG_8319.jpg [ 122.95 KiB | 1629 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 12:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bij het verbranden van minerale benzine in een tweetakt heb je altijd een residu : kool.
Daar veranderd Triboron weinig aan.
Ik geloof in de werking van Triboron , maar toveren kunnen ze daar ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 2:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9031
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat ziet er niet zoveel anders uit:) ik zal de squich wel meten en na een tijdje weer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 5:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 13, 2015 8:34 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zuid-Scharwoude
Ik zit dit gebeuren over de Triboron nou een tijdje te volgen en wat mij opvalt is dat heel veel mensen dingen vinden die meer vervuilen als een tweetakt, ik heb daar wat moeite mee, omdat je niet moet kijken naar dingen die meer vervuilen, maar naar dingen die minder vervuilen, proberen om dingen te verbeteren dus, deze triboron lijkt me een stap in de goeie richting en neemt de geitenwollensokkenfiguren de wind uit de zeilen, die kant moeten we op, als iedereen in Amsterdam triboron zou gebruiken hadden ze de tweetakt in de binnenstad niet kunnen bannen omdat er geen onderbouwing voor te vinden was en had je dat dus als reden kunnen aanvoeren, als we nog een poosje van onze tweetakten willen genieten, moeten we die kant op denken, en ja ik weet ook wel dat een vliegtuig meer uitstoot en een schip ook. Maar een waterstof motor stoot minder uit en wat er uitkomt zou je theoretisch kunnen opdrinken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 16, 2016 5:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45314
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Niet roken met triboron is "niet zichtbaar roken" in mijn ogen. Zeker een goed punt. Hebben jullie wel eens in het donker een triboron gestookte kreidler een lichtstraal van een zaklamp op de uitlaat gericht als je aan het gashendel hangt ?

Zie je dan rook (=onverbrande deeltjes) ?

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!