Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 2:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
huib schreef:
toch een beetje jammer dit....

Ik maak de laatste tijd niet zo veel kilometers Huib, maar alles blijft heel op 1:100 Triboron. Vanwege de koppelingskabel heb ik laatst het luchtfilter er af gehad en alles was net zo vettig als met 1:50 mengsmering door de terugslag uit mijn 18mm teurtje.

Ik kan natuurlijk niet zien wat er bij het bigend gebeurt tot het blok gesplitst wordt maar ik heb er zo ook wel vertrouwen in.
Pascal waarschuwt ook terecht jongens die getuned rijden om er scherp op te zijn. Ik denk dat je dat bij een zo drastische verschraling van je mengsmering altijd moet zijn. Ik ben van 1:60 Kroon Toronado naar 1:100 Triboron gegaan. Bij 1:60 Kroon Toronado was namelijk het carter en de krukasschijven binnenin super vettig.

Ik ben het met je eens dat het jammer is dat dit verhaal minder vervolg krijgt dan het verdient.

Gr.,
Eric


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 04, 2016 7:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Oke Eric, :clap

Ik heb nog steeds wel het idee om als mijn olie op is over te gaan..

Dus ik hoop dat er nog wel wat mensen hier wat blijven posten, zodat er toch een ervaringsveld of zoiets blijft :-)

Groet uit delfgauw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 7:44 pm 
Offline

Geregistreerd: di jul 05, 2016 7:53 pm
Berichten: 1
na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieu
bewust te zijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 8:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45302
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
marienus schreef:
na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieu
bewust te zijn

Ik lees je bericht maar stel je eerst eens voor :idea:

Welke setup, hoelang rij je met de setup voordat je overschakelde op triboron enz.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 09, 2016 8:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Ben ik ook wel naar benieuwd Enzo. Volgens mij ben je de eerste anders hadden wij het hier al lang gelezen. Bij mij is er ook wel eens iets kapot gelopen en was toen ook niet de schuld van de smering. Meestal is het te arm of onvoldoende kwaliteit waar het voor wordt gebruikt en bijna nooit de smering als er iets kapot loopt. Het lijkt mij daniet ook sterk dat triboron hier de boosdoener is.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 8:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
marienus schreef:
na 35 km direct een vastloper , lang leve het wondermiddel . nu wel een strop van 300 e . dus koop het niet . dacht ook even milieubewust te zijn


Beste Marienus,

ik zou ff contact opnemen met de leverancier/importeur met betrekking tot het geheel.
In het geval het duidelijk aan de Triboron is te wijten dat de set is kapot gelopen dan lijkt me dat je een zaak hebt.
Ik vraag me overigens af welke Triboron je gemengd hebt met de benzine, en aansluitend bij de vorige reaguurders wat je setup is, carburateur, sproeierbezetting etc etc.

Dat de hele zaak kapot loopt na 35Km kan vele aanwijsbare maar zeker ook niet aanwijsbare oorzaken hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 10:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1172
Woonplaats: Zoetermeer
KJ schreef:
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)


Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 10:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jul 09, 2006 10:53 pm
Berichten: 2611
Woonplaats: ZHZ
Ik heb er probleemloos al ruim 700km opzitten met Triboron. :wink:
Dus wat je zegt KJ welke Triboron heeft ie :roll:

Wim.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 10:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Als je het op de juiste manier mixt maakt het niet uit of je de hightech heb of de verdunde versie voor oliepomp.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 10:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Ik smeer nu 1:70 met Bell Ray SI 7 en ga bij de volgende tank benzine 1:100 smeren , tot nu toe gaat het prima .
We zullen zien wat er gebeurt , het is geen hoogtoerige set ik draai max 9500 RPM .
Gisteren nog 120 km gereden zonder probleem .
Als 1:100 bij een buitenboord motor kan moet het bij de kreidler ook kunnen we gaan het zien .

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 11:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Zolenheuvel schreef:
KJ schreef:
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)


Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees


De Brandstofversterker heeft een minimaal (gemeten) effect in benzineauto's (Citro C1 / Peugeot 306 1.4 getest)
In een Diesel daar in tegen geeft het goede resultaten.
Mijn Jumpy 2.0 HDI (met 208.000Km op het klokje) ging met de brandstofversterker naar de 1100Km waar hij normaalgesproken bij een 800 - 850Km een dringend beroep deed op een tankbeurt.
Heb de laatste drie tankbeurten zonder brandstofversterker gereden om zeker te weten dat ik mezelf niet voor de gek houd.
Binnenkort gaat er weer brandstofversterker bij de diesel in de tank.

Een verversing van de motorolie staat voor deze week in de planning, dan zal ik ook de motorolieversterker toevoegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 11:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1172
Woonplaats: Zoetermeer
KJ schreef:
Zolenheuvel schreef:
KJ schreef:
Ik neem de volgende stap met Triboron Brandstofversterker.
( )
Heb de Brandstofversterker ook maar ff aan de euro95 van de familie-C1 toegevoegd.
Ben vooral benieuwd naar de resultaten van de C1 gezien de sportieve rijstijl van mijn vrouw :wink:
Zodra die tank leeg is volgt een update, dat is ws pas aan het einde vd week (vakantie)


Klaas Jan,
of de C1 rijdt super zuinig, of de sportieve rijstijl van jouw vrouw valt wel mee, of de C1 staat met een kapotte motor en volle tank aan de kant, maar een update van jouw bericht van 2 augustus heb ik nog niet gelezen. :wink:
Ben benieuwd... #-o

Groet Kees


De Brandstofversterker heeft een minimaal (gemeten) effect in benzineauto's (Citro C1 / Peugeot 306 1.4 getest)
In een Diesel daar in tegen geeft het goede resultaten.
Mijn Jumpy 2.0 HDI (met 208.000Km op het klokje) ging met de brandstofversterker naar de 1100Km waar hij normaalgesproken bij een 800 - 850Km een dringend beroep deed op een tankbeurt.
Heb de laatste drie tankbeurten zonder brandstofversterker gereden om zeker te weten dat ik mezelf niet voor de gek houd.
Binnenkort gaat er weer brandstofversterker bij de diesel in de tank.

Een verversing van de motorolie staat voor deze week in de planning, dan zal ik ook de motorolieversterker toevoegen.


Klaas Jan, bedankt.
Duidelijk antwoord.

Groet Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 10, 2016 11:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
midde schreef:
Als je het op de juiste manier mixt maakt het niet uit of je de hightech heb of de verdunde versie voor oliepomp.

Gr Thijs



ik verkoop de verdunde versie (voorlopig) niet.....heb niets met brandstofinjectiescooters 8)
Bijkomend is er (eigenlijk) bij KreidlerService geen vraag naar de brandstofinjectie geschikte Triboron en staat dat spul niet voor de sier in de voorraadkast :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 10:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Wat ik er tot nu toe van heb gezien is gematigd positief, koolaanslag op zuigers is heel hard en verbrand dus niet. Motorschade wat te wijten is aan Triboron heb ik niet kunnen vinden al is een aanwijsbare reden soms ook moeilijk. Als je een negatieve post wilt plaatsen over dit spul dan ben ik benieuwd naar foto's en eventueel het zaakje beoordelen...
Wel vraag ik mij af of dit metaal (Boron) toch in het milieu terecht komt, het rookt dan niet maar is een metaal niet schadelijker voor het milieu dan een beetje koolstof?
Ik ben nog steeds niet van plan het spul te gebruiken en zie het nut er ook niet zo van, pas nu eerst de mengverhouding eens en gebruik de juiste soort mengolie in je 2-takt dan wordt dat roken al een stuk minder erg, ik zie mensen een high performance race olie gebruiken in een bromfiets en dat is totaal nutteloos maar slaat de plank ook nog een keer mis omdat het spul niet verbrand en dus veel kool en dus ook rook veroorzaakt. Een goede mengolie in een bromfiets kun je ook gewoon 1 op 100 smeren maar ja we houden allemaal de veilige kant aan... Een brommer maakt 6.000 toeren en een racer 18.000, een big bore vaak ook minder dan 10.000 kies op deze basis de juiste olie of laat je goed adviseren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 3:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9027
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het mooiste is als je de uitstoot kunt meten, dus zowel met Triboron als met gewone mengolie, dan weet je wat. Wat er bij mij precies is misgegaan blijft nog een raadsel en natuurlijk is mijn vertrouwen geschaad, onterecht of niet maar ik blijf zelf met gewone olie rijden in de normale mengverhouding van 1op50, echter op het etiket staat dat ik deze olie ook tot 1op100 kan/mag mengen! Niet dat ik dat ga doen, kijk met een brommertje zal dat prima gaan maar met een getund ding hoog of laagtoerig wil ik mij daaraan niet wagen, wat niet wil zeggen dat het niet kan.. En Wietse wellicht bedoel je mijn bigbore die ik zelden op de 10.000rpm krijg? Want de meeste bigbore's die ik ken zijn een behoorlijk stukje hoogtoeriger, dat heb ik afgelopen zondag wel weer gezien :)

Dus Triboron is een mooi product, echter de ontstane harde koolvorming vind ik wel een nadeel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 4:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik vraag mij af wat er met die harde kool gebeurd als er een stuk losraakt en tussen de spoelporten en de zuiger terecht komt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 9:14 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8735
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 11, 2016 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Caspar schreef:
De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen


die zit erg vast....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 1:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9027
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Nee daar hoef je zeker niet bang voor te zijn dat dat loslaat, schuurpapier komt eerst om de kool te verwijderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 1:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ok,maar een eigenschap van 2takten is dat je blowby krijgt als de zuigerveren slijten,dan is het de vraag
wat die harde kool doet met de cilinderwand en zuiger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 10:48 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
kreidler844 schreef:
Caspar schreef:
De harde kool laat vrij moeilijk los heb ik begrepen


die zit erg vast....


normale backofenreiniger gebruiken ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 1:51 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9223
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 1:52 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
Henk 3bakvoet schreef:
Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?


:lol: :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 3:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Henk 3bakvoet schreef:
Het is weer je reinste HORROR :lol: maar dat zijn we gewend in de gemotoriseerde wereld en aanverwante gelieerde onderwerpen.

Angst paniek stress ongerust schrik vrees nerveus, en dan hebben we het over een Kreidler met een beetje kool op de zuiger?


Tja,voor mensen die zonder schrik,vrees, nervositeit willen leven is er altijd nog een oer betrouwbare 4takt brommer.
Geen gezeur met Triboron,mengolie,overmatige koolaanslag,benzine verbruik,rook uitstoot en herrie,en mensen kijken je niet boos aan als je bij een terras aankomt of wegrijd,1 nadeel het is saai. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 12, 2016 3:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 13, 2015 8:34 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zuid-Scharwoude
Ach m'n CB50-je doet het ook prima.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!