Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2016 11:36 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Oosterse wijsheid: " Het leven is té kort om 4takt te rijden ".


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2016 12:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
nvliet schreef:
Ach m'n CB50-je doet het ook prima.


met een stickertje erop..... "Gelukkig rijd ik ook KREIDLER" :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 14, 2016 3:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik heb een SS50 gehad,mijn meest betrouwbare brommer ooit,niet kapot te krijgen wat ik ook probeerde,
maar oersaai en er zat geen gang in vergeleken met een Kreidler.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 7:53 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Dag Paul,

Een Kreidler is van origine een zéér betrouwbare brommer/motor.

Van origine wel te verstaan!.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 9:00 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Freek Plomp op zijn ori onversleutelde RMS-S 5 met 2,9 pk en 34.000 km op de klok.


ik voel mij toch verplicht om er even een vermelding van te maken.ik zie mijzelf toch wel als een van de pioniers met het oog op triboron. maar nu na zo een 3800km na volle tevredenheid te hebben gereden, ligt toch mijn bigend er uit; of het door triboron komt?geen idee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 9:02 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Enzo-tvdzijden schreef:
Freek Plomp op zijn ori onversleutelde RMS-S 5 met 2,9 pk en 34.000 km op de klok.


ik voel mij toch verplicht om er even een vermelding van te maken.ik zie mijzelf toch wel als een van de pioniers met het oog op triboron. maar nu na zo een 3800km na volle tevredenheid te hebben gereden, ligt toch mijn bigend er uit; of het door triboron komt?geen idee.


dat is veel te vroeg... kooi kapot?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 9:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
34.000km is niks voor een standaard brommertje... maar wie weet is het blok ook al fabrieksafaan nooit meer open geweest? Wat kan betekenen dat het motortje lange tijd heeft stil gestaan, wat nooit goed natuurlijk. Bij mijn bigend was er niks aan de hand, eerste 1000km met gewone olie gereden en daarna ca 4000km met Triboron, moeilijk te zeggen hoe of wat bij Freek..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 10:36 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Weet je wel hoe vaak Freek rijd op zijn enige vervoermiddel. Heel veel en vaak.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:04 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Als dat blokje origineel fabrieksaf nooit is los geweest kan het niet anders betekenen dat hij toch ergens lange tijd heeft stilgestaan, gezien de aantal kilometers. Stilstand is achteruitgang, maar het is maar een idee, ook hier geldt zoek het maar eens uit wat er werkelijk is gebeurt, ik wilde er eigenlijk al niet eens meer wat over schrijven opdat ik straks weer word beticht de handel overhoop te helpen. Dus jongens uit wat ik geschreven heb valt dus geen conclusie te trekken hetgeen er gebeurt is, blijf vooral testsen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:13 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ga dan is testen met nieuw ( dus vers gereviseerd door een echte Specialist en nieuwe zuiger en genicasilde cilinder ) en niet met oude meuk.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Enzo-tvdzijden schreef:
Freek Plomp op zijn ori onversleutelde RMS-S 5 met 2,9 pk en 34.000 km op de klok.


ik voel mij toch verplicht om er even een vermelding van te maken.ik zie mijzelf toch wel als een van de pioniers met het oog op triboron. maar nu na zo een 3800km na volle tevredenheid te hebben gereden, ligt toch mijn bigend er uit; of het door triboron komt?geen idee.


Het is een publiek geheim dat het Kreidler big-end van dit type een zwakke schakel is.
Ik heb er in het verleden ook al diverse versleten.
Denk niet dat Triboron hier zomaar als dader kan worden aangewezen.
34.000km op de klok is ook een factor die meespeelt. Als ik het goed begrijp onversleuteld.

Met een verse Rito drijfstangset opnieuw beginnen en kijken hoe het afloopt.
Dat is de enigste manier.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:59 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Met onversleuteld bedoel ik dat er geen slopers aan hebben gezeten met pisvingers. Als er een vakman wat onderhoud aan heeft gepleegd is dat voor mij nog steeds onversleuteld.

Dit bij Freek
toen ik deze kreidler kocht stond er 19000 op de teller en was de keering achter de ontsteking stuk en ik had de o ringen vervangen. voor de rest een perfect blok zonder bijgeluiden of iets dergelijks..heeft altijd als een nieuw blok gelopen


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 1:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Henk 3bakvoet schreef:
Dag Paul,

Een Kreidler is van origine een zéér betrouwbare brommer/motor.

Van origine wel te verstaan!.

Ja als je er met je vingers vanaf blijft wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 6:49 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Mach4 schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
Dag Paul,

Een Kreidler is van origine een zéér betrouwbare brommer/motor.

Van origine wel te verstaan!.

Ja als je er met je vingers vanaf blijft wel.


Dat zeg ik, van origine. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Caspar schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Freek Plomp op zijn ori onversleutelde RMS-S 5 met 2,9 pk en 34.000 km op de klok.


ik voel mij toch verplicht om er even een vermelding van te maken.ik zie mijzelf toch wel als een van de pioniers met het oog op triboron. maar nu na zo een 3800km na volle tevredenheid te hebben gereden, ligt toch mijn bigend er uit; of het door triboron komt?geen idee.


Het is een publiek geheim dat het Kreidler big-end van dit type een zwakke schakel is.
Ik heb er in het verleden ook al diverse versleten.
Denk niet dat Triboron hier zomaar als dader kan worden aangewezen.
34.000km op de klok is ook een factor die meespeelt. Als ik het goed begrijp onversleuteld.

Met een verse Rito drijfstangset opnieuw beginnen en kijken hoe het afloopt.
Dat is de enigste manier.


Rito of Samarin drijfstangen smeren het big end ook beter dan de standaard drijfstang, toch?

Ik zou het experiment kunnen doen, maar ik ben daarvoor nog te sceptisch naar dit wondermiddel Triboron. Eerst maar eens de praktijk afwachten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Er zijn al hele boeken geschreven over het big-end van kreidler .
Ik heb ook al eens een heel verhaal geschreven over de voor een nadelen van diversen merken drijfstangen .
Het grootste probleem van standaard kreidler krukas is dat deze geen axiaal schijven heeft , zodat je bij hogere toerentallen meer warmte ontwikkeling krijgt in het big end .
Als je kreidler gewoon standaard 40 km/h rijdt kan de de wereld er mee rondrijden .( waarschijnlijk ook met triboron )


Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 7:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Originele drijfstang heeft ook maar 1 magere smeersleuf.
Rito en Samarin doen dat beter


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 7:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Originele drijfstang heeft ook maar 1 magere smeersleuf.
Rito en Samarin doen dat beter

Voor de racers had Kreidler mooiere krukasjes.

Maar het betekend dus niet als dit additief werkt bij een bepaald merk 2-takt dat het bij alle merken (en bijbehorende constructies) werkt.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 7:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ja .
Ze wisten wel hoe het moest.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Had een verhaaltje met Jeffrey

Hey Huib,

Alles goed hier de laatste weken weer druk gehad vandaar mijn afwezigheid. met de ervaringen met triboron van de groene Kreidler 70cc zijn jou bekent, (zover ik weet dus goed, heb nog achter hem gereden :-) maar nu ook met de grijze 86cc wat een verbetering is dat ik blijf er zeer tevreden over
Ik zie je begin januari

In januari gaat hij de blokken reviseren en dan ben ik benieuwd wat hij dan denkt :-)

Groet Huib en Jeffrey


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 9:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9037
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat zijn weer positieve geluiden:) ben ook benieuwd hoeveel kilometer hij met zijn machines heeft gereden, ook niet onbelangrijk denk ik. We wachten het af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 10:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 6:34 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Vlak bij Lochem
Niemand die blokjes reviseerd gebruikt triboron.
Dat zegt mij genoeg.
En wie het verkoopt gebruikt het ook niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
pascal schreef:
Niemand die blokjes reviseerd gebruikt triboron.
Dat zegt mij genoeg.
En wie het verkoopt gebruikt het ook niet.



Dat laatste klopt niet Pascal....het zit als additief in de tank van mijn 2.0HDI :wink:
Qua vertrouwen in....die 4wieler heb ik dagelijks harder nodig dan de Kreidler 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 11:52 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Maar het gaat de mensen hier om het vertrouwen in hun kreidler niet niet in jou hdi. Er is naar mijn mening ook een wezenlijk verschil of je het als toevoeging gebruikt in een 4 tact of diesel , of als vervanging van de smeerolie in een 2 takt.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za nov 05, 2016 4:01 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5513
Woonplaats: Kreuzau (D)
midde schreef:
Maar het gaat de mensen hier om het vertrouwen in hun kreidler niet niet in jou hdi. Er is naar mijn mening ook een wezenlijk verschil of je het als toevoeging gebruikt in een 4 tact of diesel , of als vervanging van de smeerolie in een 2 takt.

Gr Thijs


pascal schreef:
Niemand die blokjes reviseerd gebruikt triboron.
Dat zegt mij genoeg.
En wie het verkoopt gebruikt het ook niet.





vol met eens.... :clap

en garantie is ook so een probleem bij de handelaars :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!