Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 7:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
rs-r schreef:
Ik merkte deze vaal gele kleur ook op op de cilinderwand van mijn TM, wellicht de film die smeert.
Ook merkte ik een tijdje geleden een licht vermogenverlies op topsnelheid ( moeilijk doortrekken in vijfde boven de 70km/u).
Dacht ja, komt toch wel wat sleet op het beestje na 40000km met originele zuiger en zo..
Toch maar weer eens het eindstuk en losse demper bekeken op enige loskomende roetdelen of aankoek van roet.Maar ik zag door de gaten van het tussenschot, mega opgekrulde roetvellen aan het conische gedeelte van de uitlaat, had ik nog nooit in deze mate gezien.Dus maar uitlaat volledig er af en alles verwijderen.. Zo een soort van aankoling in de uitlaat heb ik nog nooit gezien.

Het goeie nieuws is dat na de roetverwijdering mijn Tm terug doortrekt als ooit voorheen, als de beste dus.
Blijft eine starke machine..

Het is wel een apart spulletje dat Triboron. Die gele film op de wand is niet verontrustend maar de kool aangroei op plekken waar de gassnelheid en temperatuur erg hoog zijn zoals in mijn uitlaatpoort vind ik niet goed. Het beïnvloedt het karakter van de fiets en wat als ie zijn warmte niet meer kwijt kan? Het laatste restje heb ik 1:90 gemengd. Als ik alles opgereden heb gaat de set er af en bekijk ik verder alles. Ik wil toch al een nieuw zuigerveertje monteren.
Gr.,
Eric


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 9:08 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
Eigenlijk moet ik me nergens mee bemoeien
Maar jullie schroeven de boel zo vaak los
Dus iets meer aanslag ,, boeien,,
Loopt lekker erop , rookt minder , misschien pk winst ,
Wat wil je nog meer ?
Mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 9:09 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
We zijn nu bijna 3 jaar verder.

Het gehele Triboron verhaal komt niet van de grond.
Er ontbreekt een marketing verhaal, met een reclame offensief, vlammende teksten en dito beelden, incl. overtuigende testen van gerespecteerde instituten.

Het geheel, incl. de verkoop is amateuristisch opgezet en gedoemd te sterven, vergelijk het met Power-up, nog zo een wondermiddel uit de jaren 80-90.
Minimale distributie en verkoop kanalen in Nederland op wat hele kleine gelukzoekers na die er wel handel in de marge in zien.

Het gaat hem helaas niet worden, ik zeg helaas, want het heeft wel iets sympathieks wat bijdraagt aan onze 2 tact hobby.

Ook Triboron kan in het rijtje kretologieën als, 'can't believe what it did to my engine,!!

Jammer, heel erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn, stank en rookloos rijden.
Op naar het volgende wondermiddel, vast wel ergens ontwikkeld in een half geblindeerde kelder van een gelukzoeker met als droom, hele diepe zakken. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 9:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 296
Woonplaats: Nootdorp
Ik verbaasde me ook al over de marketing. Als het zo'n wondermiddel was zorg je toch tenminste voor een strakke website ipv ene Zündappwinkel die het ff voor je importeert. Ik kon ook niet alle soorten Triboron uit elkaar halen, motorversterker dit, smeermiddel dat... Ik overwoog het nog, niet eens om de rook/stank (ik vind het een fijne lucht), maar om het minder te hoeven ontkolen van je uitlaat etc. Kun je gelijk lekker 1:70 smeren met Triboron, dan heb je minder slijtage.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jul 08, 2017 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Henk 3bakvoet schreef:
We zijn nu bijna 3 jaar verder.

Het gehele Triboron verhaal komt niet van de grond.
Er ontbreekt een marketing verhaal, met een reclame offensief, vlammende teksten en dito beelden, incl. overtuigende testen van gerespecteerde instituten.

Het geheel, incl. de verkoop is amateuristisch opgezet en gedoemd te sterven, vergelijk het met Power-up, nog zo een wondermiddel uit de jaren 80-90.
Minimale distributie en verkoop kanalen in Nederland op wat hele kleine gelukzoekers na die er wel handel in de marge in zien.

Het gaat hem helaas niet worden, ik zeg helaas, want het heeft wel iets sympathieks wat bijdraagt aan onze 2 tact hobby.

Ook Triboron kan in het rijtje kretologieën als, 'can't believe what it did to my engine,!!

Jammer, heel erg jammer, het had zo mooi kunnen zijn, stank en rookloos rijden.
Op naar het volgende wondermiddel, vast wel ergens ontwikkeld in een half geblindeerde kelder van een gelukzoeker met als droom, hele diepe zakken. :lol:

Als het van mond tot mond reclame moet komen gaat het niet lukken. Positieve praktijk ervaringen op een forum als dit doen wonderen, maar de praktijk is voor mij helaas dat mijn enthousiasme is bekoeld en dat ik terug ga naar Kroon Tornado in de verhouding 1:60. Geen koolaanslag is voor sommigen eng maar ik wordt bang van de aangroei letterlijk in de uitlaatpoort op de rand van de cilinder waar de zuiger duizenden keren per minuut langskomt. Wat als er iets loskomt tijdens de terugkerende puls? Een bezinksel in het flesje wekt ook geen vertrouwen. Wat als er bestanddelen ontmengen? Het was een goed experiment en hij reed echt beter met 0,0 rook. Misschien dat het volgende wondermiddel eerst op getunede luchtgekoelde 50cc'tjes getest kan worden ipv SAABs die zelden op toeren gejaagd worden als ze al de garage uitkomen.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 8:55 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
rij nu ook met triboron
en rijd inderdaad beter, loopt veel beter door de versnellingen heen
en minder last van de wind.
er is natuurlijk ook een maar!
hij rinkelt nu.
donderdag de kenners maar in noord holland laten luisteren.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 10:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik zal m'n oor te luister leggen Bertus :lol: Het blijft een apart goedje, het zal kwa smeren wel goed zitten, maar dat aankolen en vooral dat de kool ook zo hard is. Als ik het weer zou gebruiken moet ik ca elke 4000km de boel weer loshalen :shock: goed als je 600km per jaar rijdt zou je 4000/600=om de 6,6 jaar de boel moeten schoonmaken, dan kan het gebruik van Triboron geen beletsel wezen :lol: los daarvan vraag ik me nog steeds af wat het met kunststof doet en hoe de koelende werking is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 1:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
nozems schreef:
Ik zal m'n oor te luister leggen Bertus :lol: Het blijft een apart goedje, het zal kwa smeren wel goed zitten, maar dat aankolen en vooral dat de kool ook zo hard is. Als ik het weer zou gebruiken moet ik ca elke 4000km de boel weer loshalen :shock: goed als je 600km per jaar rijdt zou je 4000/600=om de 6,6 jaar de boel moeten schoonmaken, dan kan het gebruik van Triboron geen beletsel wezen :lol: los daarvan vraag ik me nog steeds af wat het met kunststof doet en hoe de koelende werking is.

Louter theoretisch is de koelende werking beter door dunnere smeerlaag (betere warmteoverdracht) en lager gehalte in je mengsel aan andere stoffen dan de benzine zelf. Benzine verdampt heel snel en zal dus ook een hoog koelende werking hebben. Iets dat makkelijk verdampt onttrekt warmte aan oppervlakten.
Ik ben vooralsnog de enige met veel kool in de uitlaatpoort. Kan aan andere dingen liggen dan Triboron natuurlijk. Alleen mijn bevinding zou niet bepalend moeten zijn voor conclusies.
Ik vind het wel positief dat je RSje beter rijdt Bertus!
Tot donderdag!
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 5:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat verhaal snap ik wel, maar als je ziet hoeveel olie(residu) achterblijft in de krukasruimte dan lijkt mij daar weinig mogelijkheid mbt koelen door verdampen, ik kan het mis hebben, maar ik denk dan dat de koeling dan meer van de olie afkomt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 15, 2017 9:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
b.bonk schreef:
rij nu ook met triboron
en rijd inderdaad beter, loopt veel beter door de versnellingen heen
en minder last van de wind.
er is natuurlijk ook een maar!
hij rinkelt nu.
donderdag de kenners maar in noord holland laten luisteren.
mvg bertus


Doe maar snel weer anders Bertus....... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 9:44 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
ik snap de bezorgdheid wietse.
ik doe vaak na het werk ff een rondje
de bochten waar ik eerst terug naar 3 moet om weer een beetje
gang te krijgen , kan ik nu in 4 blijven .
net of hij nu wat meer gif heeft.
ook stationeer iets hoger toerental.
is gelijk een andere brommer.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 11:30 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mengsmeerolie in de benzine verstoord de verbranding.
Hoe méér olie , hoe slechter/trager je verbranding verloopt .
Het is dus verklaarbaar dat hij met 1:100 Triboron beter loopt.

En daarbij een pleidooi om niet onnodig 1:25 te mengen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 4:13 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Wietse waarom moet Bert gauw op wat anders overstappen dan Triboron?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 6:36 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
nozems schreef:
Wietse waarom moet Bert gauw op wat anders overstappen dan Triboron?


denk omdat me big end eigenlijk al in het begin van het jaar
met pensioen moest.
en het nu muziek gaat maken.
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 16, 2017 9:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
nozems schreef:
Wietse waarom moet Bert gauw op wat anders overstappen dan Triboron?


Ik heb er geen vertrouwen in...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 10:45 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
Waar een keer poetsen al niet goed voor is.
Zit het chrome dekseltje van me voorwiel los. :oops:
Rinkelen foetsie :D
Mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 11:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
b.bonk schreef:
Waar een keer poetsen al niet goed voor is.
Zit het chrome dekseltje van me voorwiel los. :oops:
Rinkelen foetsie :D
Mvg bertus

Valt er dan niks meer te luisteren in Wogmeer Bertus? #-o
Gelukkig rinkelt mijne voor 2 :evil:
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 17, 2017 11:43 am 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 600
Rammelt nog van alles haha
Op het moment hoor ik alleen maar regen op het dak :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 03, 2017 3:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 25, 2010 4:03 pm
Berichten: 194
Ondertussen 1500 km gereden met triboron 1:90 op de werkbrommer. Houdt zijn pep beter vast bij tegenwind. Koolaanslag? Zal wel. Als deze fles leeg is gaat het weer terug naar de ouwerwetse mengolie ( 1:65. Voor de RS gaf het verschil dat de imi 20mm even opnieuw afgesteld moest worden. Zelfde verhaal. Fles leeg? Goede mengolie 1:65. Dat vind de ongereviseerde Mahle SB W1 uit de jaren 70 waarschijnlijk geen probleem. Triboron is leuk maar ook niet de oplossing van alle 2-takt problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 1:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Ik werd gek van het geratel dus alles wat kon ratelen losgehaald: nog steeds dat irritante geluid. De bougie er even uit en aan het vliegwiel gedraaid met een schroevedraaier door het gat op de zuiger, en ja hoor SPELING!
K#t nee he, mijn big-end eraan?
Zie hieronder wat de speling gaf. De drijfstang voelt nu spelingloos in lengterichting dus dat is gelukkig nog heel.
Bijlage:
PistonpenTrib (1).JPG
PistonpenTrib (1).JPG [ 130.23 KiB | 569 keer bekeken ]

Bijlage:
PistonpenTrib (2).JPG
PistonpenTrib (2).JPG [ 149.01 KiB | 569 keer bekeken ]


Of de 5 flessen Triboron die ik leeggereden heb hier debet aan zijn weet ik niet maar het topsetje is er vernieuwd opgegaan en kort daarna ben ik met Triboron gaan rijden. Ergo; ik gebruik het niet meer maar dat had ik hierboven al vermeld.

Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 4:18 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
jamojamo schreef:
..............
Of de 5 flessen Triboron die ik leeggereden heb hier debet aan zijn weet ik niet maar het topsetje is er vernieuwd opgegaan en kort daarna ben ik met Triboron gaan rijden. Ergo; ik gebruik het niet meer maar dat had ik hierboven al vermeld.

Mvg,
Eric


zeker beter :clap


mijn bericht : viewtopic.php?f=8&t=44032&start=75


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 5:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
hoe ziet het lager er uit?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 6:10 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Natuurlijk maar 1 geval. Daar kan je het niet mee meten.

Maar hoop niet voor de huidige rijders dat we de topic titel moeten aanpassen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 10:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma feb 09, 2015 9:50 pm
Berichten: 1081
Dan hoeft alleen het woordje niet eruit :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma sep 04, 2017 11:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
kreidler844 schreef:
hoe ziet het lager er uit?

De rolletjes lijken blauw maar ik heb geen vergelijk op dit moment.
Mvg,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 587 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!