John Bos Kreidler
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
John Bos Kreidler
Hoi,
Ik kom wel eens een John Bos Kreidler tegen op internet en elke keer vraag ik mij het volgende af:
Is een John Bos Kreidler uit 1992 net zoveel waard als een rmc met bouwjaar 1977-1981 of zit daar veel waarde verschil in? Meer/minder geliefd? Ze lijken wel veel op een rmc.
Ik zelf heb er nooit van gehoord. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Verder vraag ik mij ook af of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
Hoor graag.
Ik kom wel eens een John Bos Kreidler tegen op internet en elke keer vraag ik mij het volgende af:
Is een John Bos Kreidler uit 1992 net zoveel waard als een rmc met bouwjaar 1977-1981 of zit daar veel waarde verschil in? Meer/minder geliefd? Ze lijken wel veel op een rmc.
Ik zelf heb er nooit van gehoord. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Verder vraag ik mij ook af of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
Hoor graag.
- Caspar
- Berichten: 13598
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: John Bos Kreidler
John Bos heeft de hele handel opgekocht toen Kreidler failliet ging.
In principe is hij in Goes destijds verder gegaan waar Kreidler stopte , met modellen van ca. 1980 dus.
Momenteel is het bedrijf gevestigd in Portugal en heeft ook een website en webshop.
Het zijn verder gewoon RMC en RS modellen met wat kleine afwijkende details.
o.a. buddy en hendels wijken iets af.
Er is hier een topic over de John Bos Kreidler van tvdzeijden , gebruik de zoekfuntie maar eens , dan kom je hem wel tegen.
waarde ? Tja....
In principe is hij in Goes destijds verder gegaan waar Kreidler stopte , met modellen van ca. 1980 dus.
Momenteel is het bedrijf gevestigd in Portugal en heeft ook een website en webshop.
Het zijn verder gewoon RMC en RS modellen met wat kleine afwijkende details.
o.a. buddy en hendels wijken iets af.
Er is hier een topic over de John Bos Kreidler van tvdzeijden , gebruik de zoekfuntie maar eens , dan kom je hem wel tegen.
waarde ? Tja....
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: John Bos Kreidler
kijk hier. 2003 laten bouwen. 14.000 km gereden. Nog in nieuwstaat.
Prachtig met zorg en kwaliteit opgebouwd.
En een begeerlijke 5-bak smalle steek hemd 47 van de directe TM.
Destijds alleen afgeleverd met imi buddy, duo voetsteuntjes, blauwe VDO tellers en achterschokbrekers verder alles origineel.
Enzo
Prachtig met zorg en kwaliteit opgebouwd.
En een begeerlijke 5-bak smalle steek hemd 47 van de directe TM.
Destijds alleen afgeleverd met imi buddy, duo voetsteuntjes, blauwe VDO tellers en achterschokbrekers verder alles origineel.
Enzo
- Bijlagen
-
- image.jpg (52.97 KiB) 4241 keer bekeken
-
- image.jpg (47.57 KiB) 4241 keer bekeken
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: John Bos Kreidler
Top er is idd veel te vinden Caspar!!
Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?
Mooie Kreidler Enzo!!
Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?
Mooie Kreidler Enzo!!
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60282
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: John Bos Kreidler
Afhankelijk van de gekozen brommer cilinder ook nog een uitlaatbocht met flensring.Caspar schreef:Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.
(wij spreken van rijwind gekoeld ipv luchtgekoeld )
Enzo
-
- Berichten: 6983
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 107 keren
Re: John Bos Kreidler
De eerste John Bos Kreidler, toen het eigenlijk nog Gekeler en Weller was en John Bos importeur was, waren vrijwel identiek aan de laatste RMC's.
Bouwjaar 1993, ruim tien jaar na het faillissement van Kreidler, ongeveer op het moment dat Bos de hele boel overnam.
Bouwjaar 1993, ruim tien jaar na het faillissement van Kreidler, ongeveer op het moment dat Bos de hele boel overnam.
- Bijlagen
-
- G&W-1993.JPG (172.35 KiB) 4102 keer bekeken
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: John Bos Kreidler
Dat bedoelde ik ook Thx voor de infoEnzo-tvdzijden schreef:Afhankelijk van de gekozen brommer cilinder ook nog een uitlaatbocht met flensring.Caspar schreef:Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.
(wij spreken van rijwind gekoeld ipv luchtgekoeld )
Enzo
-
- Berichten: 690
- Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: John Bos Kreidler
Hallo Upil,
Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?
Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?
- Bijlagen
-
- FB_IMG_1436626982027.jpg (77.03 KiB) 3751 keer bekeken