John Bos Kreidler

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Upil
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

John Bos Kreidler

#1 Bericht door Upil » 09 jul 2015, 11:57

Hoi,

Ik kom wel eens een John Bos Kreidler tegen op internet en elke keer vraag ik mij het volgende af:
Is een John Bos Kreidler uit 1992 net zoveel waard als een rmc met bouwjaar 1977-1981 of zit daar veel waarde verschil in? Meer/minder geliefd? Ze lijken wel veel op een rmc.

Ik zelf heb er nooit van gehoord. Ben eigenlijk wel benieuwd.

Verder vraag ik mij ook af of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?

Hoor graag.

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: John Bos Kreidler

#2 Bericht door Caspar » 09 jul 2015, 12:20

John Bos heeft de hele handel opgekocht toen Kreidler failliet ging.
In principe is hij in Goes destijds verder gegaan waar Kreidler stopte , met modellen van ca. 1980 dus.
Momenteel is het bedrijf gevestigd in Portugal en heeft ook een website en webshop.
Het zijn verder gewoon RMC en RS modellen met wat kleine afwijkende details.
o.a. buddy en hendels wijken iets af.
Er is hier een topic over de John Bos Kreidler van tvdzeijden , gebruik de zoekfuntie maar eens , dan kom je hem wel tegen.

waarde ? Tja....

Upil
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: John Bos Kreidler

#3 Bericht door Upil » 09 jul 2015, 14:26

Dank voor je reactie,
Ik heb dat idd op de site gelezen op de site van John Bos dat hij de boel heeft overgenomen.
Bedankt voor de tip!! Ik ga zoeken.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: John Bos Kreidler

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jul 2015, 14:44

kijk hier. 2003 laten bouwen. 14.000 km gereden. Nog in nieuwstaat.
Prachtig met zorg en kwaliteit opgebouwd.
En een begeerlijke 5-bak smalle steek hemd 47 van de directe TM.

Destijds alleen afgeleverd met imi buddy, duo voetsteuntjes, blauwe VDO tellers en achterschokbrekers verder alles origineel.

Enzo
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (52.97 KiB) 4241 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (47.57 KiB) 4241 keer bekeken

Upil
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: John Bos Kreidler

#5 Bericht door Upil » 09 jul 2015, 15:07

Top er is idd veel te vinden Caspar!!

Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?

Mooie Kreidler Enzo!!

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: John Bos Kreidler

#6 Bericht door Caspar » 09 jul 2015, 16:25

Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: John Bos Kreidler

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 jul 2015, 16:32

Caspar schreef:Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.
Afhankelijk van de gekozen brommer cilinder ook nog een uitlaatbocht met flensring.

(wij spreken van rijwind gekoeld ipv luchtgekoeld :wink: )

Enzo

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: John Bos Kreidler

#8 Bericht door hermanp » 09 jul 2015, 19:36

De eerste John Bos Kreidler, toen het eigenlijk nog Gekeler en Weller was en John Bos importeur was, waren vrijwel identiek aan de laatste RMC's.
Bouwjaar 1993, ruim tien jaar na het faillissement van Kreidler, ongeveer op het moment dat Bos de hele boel overnam.
Bijlagen
G&W-1993.JPG
G&W-1993.JPG (172.35 KiB) 4102 keer bekeken

Upil
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: John Bos Kreidler

#9 Bericht door Upil » 10 jul 2015, 12:54

Caspar schreef:Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.
Thx duidelijk!!!

Upil
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2015, 11:44
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: John Bos Kreidler

#10 Bericht door Upil » 10 jul 2015, 12:55

Enzo-tvdzijden schreef:
Caspar schreef:Dat klopt , vergeet de afstandhoudertjes van het linker motorscherm en het roostertje tussen de motorschermen niet.
Afhankelijk van de gekozen brommer cilinder ook nog een uitlaatbocht met flensring.

(wij spreken van rijwind gekoeld ipv luchtgekoeld :wink: )

Enzo
Dat bedoelde ik ook Thx voor de info

Fred57
Berichten: 690
Lid geworden op: 14 jan 2008, 19:06
Locatie: Rotterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: John Bos Kreidler

#11 Bericht door Fred57 » 11 jul 2015, 17:09

Hallo Upil,

Rest de vraag aan de Kreidlerfans: of een geforceerde koeling om is te bouwen naar een luchtgekoelde. Volgens mij moet dat geen probleem zijn toch?
volgens mij het vervangen van een cilinder + kop en vliegwiel deksel plaatsen en de motorkappen vervangen of vergis ik mij?
Bijlagen
FB_IMG_1436626982027.jpg
FB_IMG_1436626982027.jpg (77.03 KiB) 3751 keer bekeken

Plaats reactie