Kreidler twin exhaust
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Kreidler twin exhaust
Beste Kreidlervrienden,
Hier even wat foto's van mijn kreid met dubbel uitlaatsysteem.met dank aan wilhelmus(wim),voor het maken van de bubbele bocht..stukje vakwerk van hem voor dit fraaie werk! .De uitlaatsteun links is slechts tijdelijk,en ga er een steun voor maken zelf welke vergelijkbaar is als de originele die rechts zit...even passen meten,maar gaat zeker lukken!...Gr.Peter
Hier even wat foto's van mijn kreid met dubbel uitlaatsysteem.met dank aan wilhelmus(wim),voor het maken van de bubbele bocht..stukje vakwerk van hem voor dit fraaie werk! .De uitlaatsteun links is slechts tijdelijk,en ga er een steun voor maken zelf welke vergelijkbaar is als de originele die rechts zit...even passen meten,maar gaat zeker lukken!...Gr.Peter
- Bijlagen
-
- IMG_1353.JPG (53.28 KiB) 11712 keer bekeken
-
- IMG_1352.JPG (46.17 KiB) 11712 keer bekeken
-
- IMG_1351.JPG (50.39 KiB) 11712 keer bekeken
-
- IMG_1348.JPG (35.08 KiB) 11712 keer bekeken
-
- IMG_1356.JPG (45.26 KiB) 11712 keer bekeken
Laatst gewijzigd door kreidlertwin op 25 jul 2015, 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Tja,smaken verschillen,dat mag ook.Wellicht dat als ik mijn kreid verder gerestaureerd heb naar zo veel mogelijk origineel,dan ook maar ff 2 ori dempers monteren of de imi zonder lasnaad!
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler twin exhaust
lekker creatief bezig.
inderdaad , 2 originele lange dempers zonder lasnaden was mooier.
maar vind die maar eens..........
inderdaad , 2 originele lange dempers zonder lasnaden was mooier.
maar vind die maar eens..........
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Hoi Caspar,Je hebt gelijk!....John bos zal ik even op hun website zoeken.....Er blijft altijd wel iets te wensen over!.
- Rein
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 09 mar 2010, 22:30
- Locatie: Arnhem
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
Re: Kreidler twin exhaust
Of iemand het nu mooi, niet origineel of lelijk vind.
ik ben benieuwd hoe het de rijeigenschappen van jouw setup beïnvloed.
ik ben benieuwd hoe het de rijeigenschappen van jouw setup beïnvloed.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Hij rijd er absoluut niet minder om!,heb nu een 32mm tuitaansluiting met 28mm demperaansluiting(en).Had ik 32/32 gehad was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest,en had hij veel te veel druk verloren.Set up is:5.8pk met 18mm bing i.c.m 5 bak indirect en t.w.v 14-36.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 29 mei 2013, 06:50
- Locatie: Fryslan
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Vergis je niet, je gaat bij de splitsing van 804 (Ø32) of 615 (Ø28) naar 1231 (2xØ28) vierkante millimeter. Dat geeft een behoorlijke echo terug je cilinderruimte in.
Maargoed, als je geen verschil merkt...
Maargoed, als je geen verschil merkt...
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Exact!...merk geen verschil in zowel top als acceleratie....Je berekeningen heb je helemaal juist!..
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kreidler twin exhaust
heb jij destijds wel een stromings gunstige bocht gebruikt Danahi?danahi schreef:Vergis je niet, je gaat bij de splitsing van 804 (Ø32) of 615 (Ø28) naar 1231 (2xØ28) vierkante millimeter. Dat geeft een behoorlijke echo terug je cilinderruimte in.
Maargoed, als je geen verschil merkt...
grt Wim
- Bijlagen
-
- 001.jpg (81.21 KiB) 11287 keer bekeken
-
- 005.jpg (94.11 KiB) 11287 keer bekeken
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Ik weet tenminste dat mijn kreid hier heel goed op loopt....wat wim maakt is berekent en goed!.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Kritiek leveren kan altijd nog!.Of je het zelf mooi vindt of niet moet je zelf weten.Ik vindt het vakwerk van clublid wim,en verder zal ik aan de bocht weinig veranderen.
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10819
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Kreidler twin exhaust
Als je er twee schuwlelijke blerpijpen op had gezet hadden ze op de stoelen gestaan, begeleid onder alle denkbare superlatieven.
Ik weet zeker dat als een dubbele bocht voor het oprapen was geweest er veel meer dit toe zouden passen op hun "special".
Na dubbele klokken in de koplamp, dubbele achter schokkers, dubbele remschijven nu dus de uitlaat.
Ik vind het niet misstaan onder de vlag van een special.
Belangrijk is echter wel het vervolg, de bevestiging van de uitlaat, dus geen houwtje touwtje broddelwerk.
Als daarvoor de halve kreidler uit elkaar moet, dan moet dat maar, daar houd ik mijn hart voor vast.
De las weg slijpen (doe je zelf) en een nieuw chroom laagje op de bocht kost de kop niet, 20-25 euro.
Succes met je project.
Ik weet zeker dat als een dubbele bocht voor het oprapen was geweest er veel meer dit toe zouden passen op hun "special".
Na dubbele klokken in de koplamp, dubbele achter schokkers, dubbele remschijven nu dus de uitlaat.
Ik vind het niet misstaan onder de vlag van een special.
Belangrijk is echter wel het vervolg, de bevestiging van de uitlaat, dus geen houwtje touwtje broddelwerk.
Als daarvoor de halve kreidler uit elkaar moet, dan moet dat maar, daar houd ik mijn hart voor vast.
De las weg slijpen (doe je zelf) en een nieuw chroom laagje op de bocht kost de kop niet, 20-25 euro.
Succes met je project.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Re: Kreidler twin exhaust
Het zou kunnen dat de lasnaad gaat roesten want hij lijkt onbehandeld.
Misschien van de winter eens slijpen en verchromen. Maar nu eerst rijden met dat ding.
Ik vind het een mooi stukje fitwerk.
Misschien van de winter eens slijpen en verchromen. Maar nu eerst rijden met dat ding.
Ik vind het een mooi stukje fitwerk.
- danahi
- Berichten: 2916
- Lid geworden op: 24 aug 2004, 11:01
- Locatie: Baarn
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
wilhelmus schreef:heb jij destijds wel een stromings gunstige bocht gebruikt Danahi?danahi schreef:Vergis je niet, je gaat bij de splitsing van 804 (Ø32) of 615 (Ø28) naar 1231 (2xØ28) vierkante millimeter. Dat geeft een behoorlijke echo terug je cilinderruimte in.
Maargoed, als je geen verschil merkt...
grt Wim
Beste Wim,
Leuke beschrijving de stromings gunstige bocht en ja, dat was die van mij ook. Je hebt absoluut een nette bocht gemaakt, laat daar geen twijfel over bestaan. Volgens mij hoef ik jou het principe van de expansie uitlaat niet uit te leggen. Stroming gunstig of niet, je vergroot het oppervlak vrij snel na de cilinder wat een heel vroege echo geeft.
Dit is geen kritiek, alleen een waarneming.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 229 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
Re: Kreidler twin exhaust
Ik zie geen schroefdraad!Caspar schreef:Ik vind het een mooi stukje fitwerk.
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 27 nov 2014, 12:27
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 40 keren
Re: Kreidler twin exhaust
Beste Mark,danahi schreef:wilhelmus schreef:heb jij destijds wel een stromings gunstige bocht gebruikt Danahi?danahi schreef:Vergis je niet, je gaat bij de splitsing van 804 (Ø32) of 615 (Ø28) naar 1231 (2xØ28) vierkante millimeter. Dat geeft een behoorlijke echo terug je cilinderruimte in.
Maargoed, als je geen verschil merkt...
grt Wim
Beste Wim,
Leuke beschrijving de stromings gunstige bocht en ja, dat was die van mij ook. Je hebt absoluut een nette bocht gemaakt, laat daar geen twijfel over bestaan. Volgens mij hoef ik jou het principe van de expansie uitlaat niet uit te leggen. Stroming gunstig of niet, je vergroot het oppervlak vrij snel na de cilinder wat een heel vroege echo geeft.
Dit is geen kritiek, alleen een waarneming.
ik heb de bocht gemaakt zoals peter hem graag wilde hebben voor hem is het mooi dat zijn kreidler er goed op loopt en niet aan snelheid heeft hoeven toegeven.
tenslotte: ere wie ere toekomt jij was de eerste op dit forum die een dubbele uitlaat heeft gemaakt en gemonteerd onder zijn kreidler.
grt Wim
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Kreidler twin exhaust
Het is zoals Danahi al schreef als je het 2T principe een beetje begrijpt weet je dat dit onmogelijk kan werken dus als hij hetzelfde loopt als voorheen dan was er toen ook al wat mis.
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 22 jul 2015, 20:45
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Kreidler twin exhaust
Iedereen begrijpt hier het 2T principe!,en zelfs sparta,batavus,flandria hebben in de tijd ook een dubbel uitlaatsysteem gehad!!,en reed ook gewoon heel goed......En ja zelfs kreidler kon je op de GT in de jaren 70 zo'n systeem af fabriek bestellen,dus wat klets je nou?..Mijn kreidler nu met mijn 5.8 pk en dit systeem plus mijn niet al te gunstige bouw en gewicht rijd ook (GPS!)snelheid van gemeten 81 km/u!...al deze genoemde bromfietsen waren ook allemaal tweetakten,dus wees voorzicht met oordelen kan ik alleen zeggen...therorie is iets anders dan de praktijk!.