Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 12:25 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Zuid Limburg
Omdat ik nieuwschierig was waarom de Super 5 in vergelijking met de Super 4 slechts zelden te koop wordt aangeboden, heb ik op http://Www.kreidlermuseum.de, een berekening gemaakt van de geproduceerde Supers aan de hand van de framenummers. Ik weet niet of daarbij mag worden uitgegaan van de daar vermelde framenummers, maar hieronder is het resultaat.

Verkochte aantallen

Super 1962/1964 type K54/2. B15/3 motor. 27Watt. 14/33 Tandw.
frame nr:
615.001-649999. verkocht 34.998 stuks
825001-840341. ,, 15.340. ,,
totaal. ,, 50.338. ,,
---------------------------------
Super 1964 type K54/2. B15/3 motor. 27W. 14/33 tw
frame nr:
2050100-2067650. verkocht 17550 stuks
---------------------------------
Super 1965. type K54/2 en K54/4 B15/3 motor 34Watt 13/35 tw
frame nr:
K54/2
2067651-2075450. verkocht 7799 stuks
K54/4
4000000-4053300. ,, 53300. ,,
------------------------------------
Super 5. 1965 type K54/5. B15/5 motor 34W. 13/35 tw
frame nr:
5000000-5032840. verkocht 32840
------------------------------------
als ik even alle Super 4 typen optel is het totaal
34.998+15.340+17.550+7.799+53.300= 128.987 stuks
Ik kom dus op 32840 stuks Super 5 en op 128.987 Super met 4 versnellingen.
Vandaar dat de Super 5 bijna niet meer is uit te halen.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 1:39 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9224
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Omdat ik nieuwschierig was waarom de Super 5 in vergelijking met de Super 4 slechts zelden te koop wordt aangeboden


Dit is simpel te verklaren.

De super 5 is slechts één jaar gemaakt.
De super 5 dankt zijn naam aan het bouwjaar 1965 en aan het aantal versnellingen 5, en aan het framenummer wat begint met een 5 en natuurlijk het aantal pk`s 5.2.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 10:31 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
hoi,


henk aanvullend vraagje; wat zijn de bloknummers, net zoals bij de latere modellen kreidlers een beetje onder het framenummer of ...?
Ik zie af en toe wel eens een blokje passeren dat begint met bvb 7......, is dat er dan een? of is dit er een? http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 1926356930


gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 11:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Zuid Limburg
sven bosch schreef:
hoi,


henk aanvullend vraagje; wat zijn de bloknummers, net zoals bij de latere modellen kreidlers een beetje onder het framenummer of ...?
Ik zie af en toe wel eens een blokje passeren dat begint met bvb 7......, is dat er dan een? of is dit er een? http://www.ebay.de/itm/Kreidler-Florett ... 1926356930


gr sven


De bloknummers liggen inderdaad in buurt van het framenummer als ze samen zijn verkocht oorspronkelijk en horen beiden met een 5 te beginnen als het om een originele Super 5 gaat.
Het nummer van het blokje uit jou ebay link lijkt mij te beginnen met een 3, maar dat is mij een beetje onduidelijk.
De Super 5 hoort in ieder geval met 5 te beginnen als het een origineel super 5 blok of frame betreft.


Laatst bijgewerkt door Thei op zo dec 27, 2015 11:46 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 11:39 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9224
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Hoi Sven,

Ik zou het niet weten of het 7 cijfer nummers van het blok “mede” een indicatie is of je met een bepaalt type te maken hebt.
Zoals Thei al aan geeft werden de blokken voorzien van een blok nummer, bijvoorbeeld B15/3 uit 1965, ook een super, maar geen super 5 blok, dat is dan weer de B15/5

Naast de super5 een soort van luxe jubileum Kreidler, werd de gewone kale super en super 4 ook in 1965 door geproduceerd.

Ik denk dat het korps aan Kreidler reviseur`s door hun ervaring hier beter antwoord op kunnen geven, naar ik aanneem houden die er een gedegen administratie op na en kunnen de wezenlijke verschillen tussen de type blokken, en die zijn er, vertellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 11:41 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Zuid Limburg
van Louis kreeg ik onderstaande screenshot gemaild en hij is het niet eens met de door mij genoemde aantallen . De in zijn pdf vermelde Supers 5 hebben allen een datum eerste toelating van 1966 en volgens kreidlermuseum.de zijn de super 5 modellen in 1965 gebouwd en verkocht. Louis geeft met deze lijst aan dat dit model ook in 66 werd verkocht.
In de lijst van Louis Dorr komt vaak de datum 30-6 voor als eerste toelatings datum en ik weet dat door de rdw bij import motoren de datum 30-6 vroeger gewoon gekozen werd als er geen papieren bij het import voertuig waren of onbekend was wanneer die voor het eerst op de weg was gekomen. De datums 30-6 zijn naar mijn beste weten vaak gekozen datums die mooi in het midden van het jaar liggen.
Dus hoe het nu exact zit wat betreft de geproduceerde aantallen is nog steeds niet helemaal duidelijk en wie het weet , laat maar horen.


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 184.86 KiB | 3165 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 1:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 25, 2015 7:04 pm
Berichten: 228
Woonplaats: Zuid Limburg
De framenummers beginnend met 50 en type nummers K54/5 van de Super 5 werden ook gebruikt voor de Super Ts zie ik nu, dus de alleen in 1966 gebouwde Super 5 met de grote tank. Dat maakt mij ook duidelijk waarom Louis twijfelt aan de aantallen uit mijn berekening.
De Super 5 TS van 1966 heeft namelijk ook een K54/5 als type aanduiding en zijn nummers starten ook met 5000000.
Het komt er dus op neer denk ik dat van het door mij genoemde aantal van 32.840 stuks gebouwde echte Super 5 eitanks, ook een gedeelte bestaat uit de Super 5 TS met buffeltank geproduceerd in 1966.

http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/L_ ... 103-30.htm


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Ook dit is een Super 5 en die werd dus in 1966 alleen verkocht.
image.jpeg
image.jpeg [ 63.32 KiB | 3095 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 5:23 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9224
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Een super 5 met het BOUWJAAR 1966 bestaan niet.
Op de historische kentekens praat met niet over een bouwjaar. Datum eerste toelating, wat werkelijk iets anders is als het bouwjaar.
In Zwitserland is dat inverkehsetzung met de datum, volgens de database van louis zou dit dan ook het bouwjaar moeten zijn van mijn super 4. (8 maart 1967)
Wij weten allemaal dat dit onmogelijk is.

Verder is de echte "luxe" super 5 voorbehouden geweest voor de Duitse Markt.


Bijlagen:
1967.JPG
1967.JPG [ 105.56 KiB | 3009 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo dec 27, 2015 7:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3637
De SUPER 5 TS, van 1966, met bloknummers B 15-5 A (onderkant-Blok.
De SUPER 5 TS, even de buffeltank ,Buddysit, crome-rekje, Linker-moterscherm, en Frame-kappen er af
en je hebt weer de SUPER 5 1965. Zo ging dat in 1966, FF een nieuw Modelletje reed exact het zelfde als de Super 5 van "65.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 12:33 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 11:04 pm
Berichten: 1683
Henk 3bakvoet schreef:
Een super 5 met het BOUWJAAR 1966 bestaan niet.
Op de historische kentekens praat met niet over een bouwjaar. Datum eerste toelating, wat werkelijk iets anders is als het bouwjaar.
In Zwitserland is dat inverkehsetzung met de datum, volgens de database van louis zou dit dan ook het bouwjaar moeten zijn van mijn super 4. (8 maart 1967)
Wij weten allemaal dat dit onmogelijk is.

Verder is de echte "luxe" super 5 voorbehouden geweest voor de Duitse Markt.


Henk dat eitje van jou was al een zooitje :lol: , maar jij hebt dus een "later" door een Zwitser geïmporteerde Kreidler (1967 import mit übereinstimmings bescheinigung). Op al die CH-kentekens staat idd alleen datum eerste toelating Zwitserland en verders niks over t bouwjaar. RDW kijkt daar helaas wel (alleen) naar bij 'n invoerkeuring en houdt die datum (CH-kenteken) aan als bouwjaar (datum eerste toelating). Heb ook n paar RS-jes die bouwjaar 1975 zijn, maar door het Zwitserse kenteken een later bouwjaar (datum 1ste toelating) hebben. (zeker nu met t wegenbelasting verhaal/40jaar en ouder erg jammer). Zwitsers hebben ook nooit een bouwjaar ingeslagen op t typeplaatje. Door de vele import Kreidlers kloppen veel cijfers dus niet, snap Louis wel, dat hij dit opgeeft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma dec 28, 2015 6:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3637
Ja Michel, nou kan je zien hoe slecht KREIDLER met cijfertjes was hahaha !!Zijn niet voor niets naar KL..t. gegaan,die Boekhouder was al slecht in komma,s zetten HIHI.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 5:09 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 19, 2013 12:36 pm
Berichten: 82
Woonplaats: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
@Michel
Mijn Zwitserse RS van 68'
had wel een baujahr ingeslagen op het origineel kentekenplaat.

groet,
Ben


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 6:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 14, 2005 11:04 pm
Berichten: 1683
VanHolt schreef:
@Michel
Mijn Zwitserse RS van 68'
had wel een baujahr ingeslagen op het origineel kentekenplaat.

groet,
Ben


Ok Ben. Ik heb t nog nooit gezien "bouwjaar op t typeplaatje" bij n Zwitser. Kentekenplaat is weer wat anders ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:34 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 19, 2013 12:36 pm
Berichten: 82
Woonplaats: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
Kijk. Niet zo goed zichtbaar de CH


Bijlagen:
image.jpeg
image.jpeg [ 95.96 KiB | 2738 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!