Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:31 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Beste mensen,

Ik poste een paar foto's van mijn Fluor RS op het Duitse Jogy Forum. Duimpjes omhoog en ook puntjes van kritiek.
Dat laatste gaan we voor. Want kritiek kan ook een goede tip zijn.

Punt 1 de stand van de hendels waar Henk het voor de tweede keer over had.
Dat was een kwestie van zo zat het toen ik het kreeg en ben er aan gewend.
Punt 2 de benzinekraan niet origineel. Dat was ook volledig juist. Vorig jaar had ik de originele kraan weer gemonteerd na vervangen van het rubbertje maar begon weer te lekken. Je weet dat zoiets wel moeite kost, aftappen enz.
Nog een poging gewaagt en weer frame onder de spray. Toen was ik er effe klaar mee. Inmiddels heb ik betere afdichtingen.
Punt 3 daar komt hij :lol: waarom monteren die Nederlanders allemaal de kentekenplaat te LAAG. Zo heeft Kreidler het niet bedoeld :!:

Tja wat moet je dan zeggen. Mijn plaat zat er al op toen ik hem kocht en (bijna) iedereen heeft hem exact hetzelfde zitten.
Afgelopen nacht liggen woelen in de slaap en vandaag de boor en schroevendraaier gepakt. :mrgreen:

Enzo


Bijlagen:
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 29 33.jpg
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 29 33.jpg [ 102.38 KiB | 6070 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van IMG_5129.jpg
Herschaalde kopie van IMG_5129.jpg [ 129.35 KiB | 6072 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van IMG_5130.jpg
Herschaalde kopie van IMG_5130.jpg [ 126.04 KiB | 6072 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:35 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Toen het onderzoek waarom doen we dit ?????

In Nederland weinig RS verkocht in zeventiger jaren. Dus géén referentiepunt.

Wat wel de testen van de journalisten

1968. viewtopic.php?f=22&t=5431

1973. viewtopic.php?f=22&t=8960

1975. viewtopic.php?f=22&t=3248

en daarna volgen we.


Bijlagen:
Herschaalde kopie van 204_2015123014_p10901482000x925.jpg
Herschaalde kopie van 204_2015123014_p10901482000x925.jpg [ 198.39 KiB | 6065 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item8.jpg
Herschaalde kopie van item8.jpg [ 106.24 KiB | 6069 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:53 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Automatisch gaat het goed bij Weltmeister buddy met rek. Hier zit een haakse beugel en komt het vlak onder het achterlicht.

http://www.kreidlerparts.com/parts/37.8 ... eltmeister


Bijlagen:
DSCN0409 (Small).JPG
DSCN0409 (Small).JPG [ 40.66 KiB | 6055 keer bekeken ]
DSCN6571 (Small).JPG
DSCN6571 (Small).JPG [ 44.71 KiB | 6055 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Nu de eitanken. Met 3 schroefpunten


Bijlagen:
1354_2015123024_002.jpg
1354_2015123024_002.jpg [ 151.31 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item.jpg
Herschaalde kopie van item.jpg [ 102.62 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item1.jpg
Herschaalde kopie van item1.jpg [ 132.84 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item3.jpg
Herschaalde kopie van item3.jpg [ 164.54 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item4.jpg
Herschaalde kopie van item4.jpg [ 191.69 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item5.jpg
Herschaalde kopie van item5.jpg [ 143.19 KiB | 6051 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van item7.jpg
Herschaalde kopie van item7.jpg [ 85.26 KiB | 6051 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 8:58 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Buffeltank Bernd een Zwitser, ok


Bijlagen:
Herschaalde kopie van 204_2015123036_p11007032000x1333.jpg
Herschaalde kopie van 204_2015123036_p11007032000x1333.jpg [ 129.24 KiB | 6049 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:08 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
De oplossing voor de 1973. Gebruik van het extra 3e schroefpunt op de ULO voet.


Bijlagen:
1087_2015122948_bildschirmfoto2015-12-29um22.28.12.jpg
1087_2015122948_bildschirmfoto2015-12-29um22.28.12.jpg [ 96.05 KiB | 6039 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 31 14.jpg
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 31 14.jpg [ 145.26 KiB | 6039 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 30 57.jpg
Herschaalde kopie van Bestand 30-12-15 19 30 57.jpg [ 134.54 KiB | 6039 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van 52a1c778be9eef1089df48d41b631f08.jpg
Herschaalde kopie van 52a1c778be9eef1089df48d41b631f08.jpg [ 142.58 KiB | 6039 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Bij de Zwitserse 1973 heeft Kreidler een foutje gemaakt met het bagagerek. (blijft een bastaard zo'n Zwitser :mrgreen: )

Enzo


Bijlagen:
Herschaalde kopie van item9.jpg
Herschaalde kopie van item9.jpg [ 184.2 KiB | 6037 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:11 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 19, 2013 12:36 pm
Berichten: 82
Woonplaats: 2070 Zwijndrecht/Antwerpen
Toen ik de restauratie van
Melvin zijn TM zag viel me dit ook op.
Ik zou nog een alu plaat moeten maken de grootte van het nummerplaat.
En deze op de beugel monteren.

Ik vind het wel mooier dat deze zo hoog onder het achterlicht zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:17 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
En speciaal voor Henk en mijn Duitse Jogy vrienden ook even de hendels wat verzet.

Komende dagen even een verse plaat laten maken. Zo mooi was hij niet meer. Probleem blijft dat je wel eens blijft haken of iemand er tegen aan loopt. Daar wordt het gat niet beter van.

Voordeel van op 3 punten is dat je helemaal niet meer met grote ringen of rubbers hoeft te werken. Het zit er gewoon als een huis op. En trillingsvrij. Voor zo ver je daar van een Kreidler over mag spreken. :lol:

En de kentekenplaat verlichting kan zijn werk doen. Ook al is het maar 6V.


Enzo


Bijlagen:
Herschaalde kopie van 8cfd17b31e5b1fd662f4f44260d66900.jpg
Herschaalde kopie van 8cfd17b31e5b1fd662f4f44260d66900.jpg [ 116.11 KiB | 6031 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
We zijn allemaal maar mensen ook Tjerry:) bedankt voor deze belangrijke aanvulling. Het is voor mij nog niet zover maar als het zover is weet ik hoe hij moet zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:32 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 13, 2012 3:37 pm
Berichten: 77
Zou het komen omdat wij het oude verzekeringsplaatje nog in ons achterhoofd hebben?
Dat zat eigenlijk zo laag mogelijk op het spatbord, maar stak niet uit.
Hoefde, dacht ik, ook niet verlicht te worden door het achterlicht, en daar kom je op een punt;
Als de nummerplaat strak onder het achterlicht wordt gemonteerd heb je wel nummerbordverlichting....

EDIT: Jij noemt het ook al, terwijl ik aan het typen was, en is ook goed te zien op de nieuwe foto.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
PetrolHead schreef:
Zou het komen omdat wij het oude verzekeringsplaatje nog in ons achterhoofd hebben?
Dat zat eigenlijk zo laag mogelijk op het spatbord, maar stak niet uit.
Hoefde, dacht ik, ook niet verlicht te worden door het achterlicht, en daar kom je op een punt;
Als de nummerplaat strak onder het achterlicht wordt gemonteerd heb je wel nummerbordverlichting....

EDIT: Jij noemt het ook al, terwijl ik aan het typen was, en is ook goed te zien op de nieuwe foto.
Dat heeft zeker meegespeelt. Wij reden in Nederland immers Kreidler brommers en bijna geen motoren

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 9:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dan past deze eigenlijk ook wel in de topic. Het Nederlandse ééndags kenteken om naar de RDW te gaan. Dit is gratis en je kan er naar toe rijden die dag.
De meesten knippen een kartonnetje echter werkte Marcel bij een auto importeur en dacht ik ga choqueren. Ik bestel een plaat.
En geen keuze in formaat.

Enzo


Bijlagen:
Herschaalde kopie van DSCN0741.jpg
Herschaalde kopie van DSCN0741.jpg [ 129.21 KiB | 5991 keer bekeken ]
Herschaalde kopie van DSCN0755.jpg
Herschaalde kopie van DSCN0755.jpg [ 146.42 KiB | 5991 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:30 pm 
Offline

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 5:55 pm
Berichten: 117
Bijlage:
maarten 7.jpg
maarten 7.jpg [ 32.3 KiB | 5951 keer bekeken ]
mijn oplossing voor de kentekenplaat. de gaten waren veel te groot, er een strip op pas gemaakt en er op gesoldeerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:43 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
henk stet schreef:
mijn oplossing voor de kentekenplaat. de gaten waren veel te groot, er een strip op pas gemaakt en er op gesoldeerd.


De oudere eitanks had alleen de originele kentekenplaat montage verticaal gecentreerd op twee punten.

Met de nieuwere eieren tank modellen hebben (model 1965), dat de plaat bij Mokick gewoon werd geschroefd op de verticale deel van de console, de motorfiets kon dan naar beneden deze horizontale houder te gebruiken en kreeg het hellende oppervlak van de beugel voor de helling van de kentekenplaat in Duitsland.
( beetje vertaald uit het Duits )

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op wo dec 30, 2015 10:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 10:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Enzo-tvdzijden schreef:
De oplossing voor de 1973. Gebruik van het extra 3e schroefpunt op de ULO voet.


Tjerry, jij met jouw fabeltastisch geheugen herinnert vast nog mijn vraag enkele jaren geleden en jouw antwoord,
Eigenlijk had je het licht al veel eerder over de kentekenplaat kunnen laten schijnen :mrgreen: :wink:

"In het ULO achterlicht zit trouwens een boutje waarvan ik het doel niet goed begrijp.
Er zitten twee boutjes om het achterlicht aan het spatbord te monteren en in het midden zit in een messing plaatje met schroefdraad ook een M6 boutje. Ik vraag me af waar dit voor dient?
Iemand het licht gezien?

Kees

Enzo-t :idea: vdzijden schreef:
Er waren meer merken met dit ULO achterlicht.
Bij Kreidler zit er niet meer dan een loze platte schroef met ring in.
Gezien de constructie van de ingelijmde moer moet er iets uitwendig aan vast hebben gezeten.
Denk dan aan kentekenplaat, land plaatje, reflector, knipperlicht beugel.

Enzo

Mooi, weer wat geleerd en hoef niet meer na te denken wat er aan vast moet.
Tjerry, bedankt weer! "


viewtopic.php?f=23&t=40427&hilit=mooi+oranje+is+niet+lelijk#p663335

Groet, Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 11:14 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Leuk Kees. Ik had er me wel eens eerder in verdiept. Maar ja, dan ineens alles aanpassen als je niet 100% zeker bent doe je niet.
Nu kreeg ik de bevestiging en ben ik meteen aan de slag gegaan. De schroef die in mijn ULO voet zat gedraaid was gelijk aan de twee van de beugel. Die waren nog blijven zitten van de witte plaat van de Duitse eigenaar. Geweldig.

Maar in jou topic was ik even vergeten.

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op do dec 31, 2015 12:04 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 11:19 pm 
Offline

Geregistreerd: zo mei 03, 2015 5:55 pm
Berichten: 117
ik denk dat deze foto niet scherp is, maar het gaat erom dat de plaat goed onder het achterlicht zit.


Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: en ! de plaat precies onder achterlicht
maarten8.jpg
maarten8.jpg [ 14.66 KiB | 5894 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 11:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
henk stet schreef:
ik denk dat deze foto niet scherp is, maar het gaat erom dat de plaat goed onder het achterlicht zit.
Het is (bijna) de juiste maat voor een AVATAR ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 30, 2015 11:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Tjerry, er stond een inspiratiebron op een van de door jou geplaatste foto's.

Groet, Kees


Bijlagen:
Knipsel.PNG
Knipsel.PNG [ 19.7 KiB | 5888 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:09 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zolenheuvel schreef:
Tjerry, er stond een inspiratiebron op een van de door jou geplaatste foto's.

Groet, Kees

Net niet hoog genoeg Kees :lol:

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:16 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
hermanngas schreef:
henk stet schreef:
ik denk dat deze foto niet scherp is, maar het gaat erom dat de plaat goed onder het achterlicht zit.
Het is (bijna) de juiste maat voor een AVATAR ;-)


Dat doet hij om te treiteren :lol: ze worden al kleiner [-o<

Tjerry, voor de grote plaat rijders is dit goede info.

Die Roman van ons had dit natuurlijk allang moeten vertellen. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 12:26 am 
Offline

Geregistreerd: do sep 13, 2012 3:37 pm
Berichten: 77
Henk 3bakvoet schreef:
Die Roman van ons had dit natuurlijk allang moeten vertellen. :wink:


Nee joh, de naam zegt het al: Eiffelyeti, die zwerft rond in de bossen van de Eifel..... enige contact met de buitenwereld is dit forum...

Maar eerlijk is eerlijk: Zo Tjerry de plaat nu gemonteerd heeft vind ik "significant beter" staan.
Oder in gut hollandisch: Viel besser ! ;-)

Anton


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 2:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 03, 2005 9:18 pm
Berichten: 545
Woonplaats: Waregem (België)
Aan de grootte van de gaten in je plaat, was je bijna je plaat kwijt Thjerry.


Bij ons hier in België zijn er in elke hoek van de plaat gaatjes bij leverig en is het bij wet verboden om gaten bij te maken in de nummerplaat.
Daarom zet ik, om trillingen en afbreken van de plaat tegen te gaan, eerst een aluminium plaathouder waarop ik dan de nummerplaat bevestig.
En dan mag je er nog eens tegen botsen, ze zal niet zo snel meer ombuigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do dec 31, 2015 2:36 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45324
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
rs-r schreef:
Aan de grootte van de gaten in je plaat, was je bijna je plaat kwijt Thjerry.


Bij ons hier in België zijn er in elke hoek van de plaat gaatjes bij leverig en is het bij wet verboden om gaten bij te maken in de nummerplaat.
Daarom zet ik, om trillingen en afbreken van de plaat tegen te gaan, eerst een aluminium plaathouder waarop ik dan de nummerplaat bevestig.
En dan mag je er nog eens tegen botsen, ze zal niet zo snel meer ombuigen.

Bijna kwijt ? Nee hoor, er zaten grote ringen, busjes en harde rubber ringen op.

Een achterplaat lijkt beter maar ik vind het extra gewicht een groot nadeel op het spatbord. Die staan toch al niet bekend om de sterkste in zijn soort.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!