Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 9:14 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Er is mij een Kreidler frame te ruil aangeboden maar ik weet niet wat zoiets mag kosten. Waar moet ik op letten bij eventueel inruil van het frame. Er is een kenteken bij dat frame
maar verder weet ik helaas niets, de eigenaar wil mij verder geen gegevens geven bang voor fraude??? Frame en kenteken nummer bedoel ik dan. Hij wil wel langskomen dan mag ik het controleren of het gestolen is. Waar kan ik dat terug eventueel terug vinden

Maar wat is uit het frame nummer herleiden ? Welk bouwjaar, wel type en misschien welk land??

Ik wil namelijk graag een uitvoering met schijf rem en vierbak direct geschakeld en wat ik belangrijk vind origineel in NL geleverd . De bedoeling was om hem zo origineel mogelijk te maken


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 9:42 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ja aan dat nummer kan je veel opmaken, jaar, land, type
Schijfrem kwam pas ca. 1978
Moet in ieder geval met een 11... Beginnen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 9:50 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Enzo-tvdzijden schreef:
Moet in ieder geval met een 11... Beginnen


11 is dat het "landnummer"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 10:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hummer schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Moet in ieder geval met een 11... Beginnen


11 is dat het "landnummer"

Daar beginnen Nederlandse brommers mee.

Ga je hem met een kaal frame opbouwen. Dat is de duurste optie. Beter een opknapper met kenteken kopen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 10:18 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Enzo-tvdzijden schreef:
hummer schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Moet in ieder geval met een 11... Beginnen


11 is dat het "landnummer"

Daar beginnen Nederlandse brommers mee.

Ga je hem met een kaal frame opbouwen. Dat is de duurste optie. Beter een opknapper met kenteken kopen.

Enzo


Ik begrip dat dat de duurste optie is. Het is een hobby en een hobby kost nu eenmaal geld. Alleen een frame zonder kenteken is voor mij geen optie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 10:25 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Als hij klaar is rij je kosteloos met een eendaags kenteken bij de rdw aan te vragen naar een rdw keurings station.

voor een schijfrem modellen jaar zal het NL framenummer beginnen met 121.... of 122.....

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 22, 2016 11:41 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9232
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
bang voor fraude??? Frame en kenteken nummer bedoel ik dan


Die verkoper spoort niet voor een meter, zeg hem dat maar.
Op de weg zie ik miljoenen kentekens, en op een kreidler evenement dito frame nummers en kentekens.

Lui die achter iedere struik een struikrover zien moet je zo ver als mogelijk bij je deur vandaan houden.
Die zijn namelijk niet goed. :roll:

Trouwens ik twijfel ook een beetje aan jou :wink: :lol:
Hoe haal je het in je hoofd om met een kaal frame te beginnen, oja, de hobby mag geld kosten, nou ik heb nieuws voor je, die van jou gaat minimaal 2x een Golf GTI kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 12:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Zoals gewoonlijk zit er weer een knijterharde kern van waarheid in wat Henk zegt. Spaar voor een redelijk kompleet exemplaar wat redelijk naar je zin is en verfraai in de loop der tijd tot je 100% tevreden bent. Het is altijd beter als je meteen kunt rijden of er ten minste licht aan het einde van de tunnel is. Een kaal frame kopen met (bromfiets)kenteken doe je voor 250 euro minimaal en dat is prima als je zekerheid wilt van het niet hoeven keuren. Ik zou voor een leuke aanbieding nooit weglopen dus als je een frame met kenteken wilt kopen kun je dat alvast doen. Vervolgens een rijdende Kreidler zonder kenteken en je kunt beide verenigen tot een legaal rijdbaar geheel.
Succes en welkom bij de rest van de gekken.
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 12:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di maart 09, 2010 11:30 pm
Berichten: 314
Woonplaats: Arnhem
och als je deze naam kiest;

Afbeelding

Maak ik me niet druk over zijn onkosten.

Veel plezier met sleutelen Hummer. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 9:39 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Waarom de verkoper het op deze manier wil kan ik niets aan veranderen, ik vind het ook raar ben ik met je eens . Volgens mij heb jij geen flauw idee wat een restauratie van een Golf GTI (Type 1) kost,
voor dat geld wat mij dat in de jaren heeft gekost had ik de schuur redelijk kunnen vullen met Kreidlers. Ik ben op zoek naar een Kreidler en dit kwam toevallig op mijn pad .

Enne Hummer heeft helemaal niets met die gele bak op wielen te maken en ik heb helaas de euro's ook niet voor het opscheppen Haha :mrgreen:

Maar bedankt voor jullie reacties ben weer wat wijzer geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 10:19 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9232
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Volgens mij heb jij geen flauw idee wat een restauratie van een Golf GTI (Type 1) kost,


Als jij net als met de kreidler RMC-S (NL) van plan bent en begonnen met een kaal GTI chassis weet ik dat niet nee.

Je begrijpt toch wel dat je moet beginnen met een redelijke gezonde basis.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 11:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9038
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
De waarheid is inderdaad hard als je met een kaal frame begint, je kan het ook uitsmeren over een langere tijd, maar dat betekend niet rijden. Denk wat Eric zegt nog een mooie optie kan zijn. Tja een auto een veel duurdere hobby is mag geen verassing zijn, laat staan als je hem gaat restaureren! Mij is altijd wel opgevallen dat veel mensen schreeuwen dat een Kreidler een (te) dure hobby is en er gal over spugen dat er overal de hoofdprijs voor betaald moet worden...maar het zijn diezelfde mensen die rustig 10 tot 20.000euro neerkakken voor een stom stuk blik voor de deur, om zo de buurman de ogen uit te kunnen steken en als er dan eens bij een grote beurt wat tegenzit en er 1200euro betaald moet worden hoor je ze ineens niet meer, net als die enorme wegenbelasting die ze moeten betalen omdat hun auto's afgeladen vol allerlei luxe troep zit, stel je toch eens voor koude handen aan het stuur of zweten op een zomerdag in de auto kan toch echt niet meer :p

Maar lees je goed in, en denk niet in prijzen van 30jaar terug, want een beetje gek moet je wel zijn, en ook niet volledig bij realiteitszin :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Natuurlijk niet ben ik niet met een kaal chassis begonnen maar met een complete auto en een redelijke basis. Maar je kunt beide denk niet echt met elkaar vergelijken bij een brommer kun je veel dingen zelf doen bij een auto gaat dat helaas niet, een plaatje inlassen lukt nog wel maar lassen aan dragende delen is een ander verhaal. Een frame spuiten zal mij ook wel lukken maar een hele auto niet laat staan het voorbewerken. Het project heeft mij toen rond de 20.000 euro gekost en dat vang je nooit terug bij verkoop maar het plezier wat ik er van heb gehad is onbetaalbaar. Ik rij nu nog steeds in een GTI van 25 jaar oud maar nu is het tijd voor wat nieuws.

Ik weet de prijzen heel goed ,voor onder de 2000 euro kan ik geen "perfectie" verwachten en voor de duidelijkheid het is een optie om met een kaal frame te beginnen geen must.

Iemand die de zelfde passie niet deelt zul je nooit kunnen overtuigen waarom je geld in iets stopt wat uiteindelijk niets oplevert en alleen maar geld kost.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 1:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
hummer schreef:
Iemand die de zelfde passie niet deelt zul je nooit kunnen overtuigen waarom je geld in iets stopt wat uiteindelijk niets oplevert en alleen maar geld kost.
Maar hier zijn veel mensen met passie en hebben ervaring met jou project.
Tevens weten wij de prijzen en de adressen waar je moet zijn en vooral waar je NIET moet zijn.

Wij knappen al weer een aantal jaar complete brommers op (voor vrienden en kennissen) die aangekocht zijn voor de hoofdprijs maar waar alles aan mankeert.

Tevens hebben we voor ons zelf twee opknappers gerestaureerd en drie stuks opgebouwd van ALLEEN een frame.

En wat auto's betreft weet ik ook alles van. Ik rij al 18 jaar in dezelfde auto die net groots is voorgesteld in een autoblad.


Masr er staat er nu 1 bij Ronnie en Linda.
http://link.marktplaats.nl/m1013977383

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 1:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Is geen origineel Nederlands frame Tjerry.
Wel een betrouwbare verkoper.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 1:57 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Is geen origineel Nederlands frame Tjerry.
Wel een betrouwbare verkoper.
Klopt een Duitse RMC


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 23, 2016 8:56 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Het frame is niks geworden. Laat niets meer van zich horen. Hoeft trouwens ook niet meer te reageren.
Even in alle rust verder zoeken ik heb geen haast.

Ik heb weer wat info waar ik mee verder kan. Dank voor de reacties.
Als ik wat heb gevonden zal ik een topic aanmaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 9:08 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
dat frame met kenteken is van oorsprong van mijn oude rmc,s
die ik vorige week verkocht heb aan meneer
ik heb hem zelf naar groningen gebracht
jammer dat hij gesloopt is voor onderdelen
hierbij de foto hoe hij was.


Bijlagen:
kreidler 2014 004 (Kopie).JPG
kreidler 2014 004 (Kopie).JPG [ 97.47 KiB | 5016 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 9:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
bernard v d schreef:
dat frame met kenteken is van oorsprong van mijn oude rmc,s
die ik vorige week verkocht heb aan meneer
ik heb hem zelf naar groningen gebracht
jammer dat hij gesloopt is voor onderdelen
hierbij de foto hoe hij was.

Brrr ik moet er niet aan denken. Zo'n mooie RMC weer gesloopt voor de onderdelen. Of we daar nu allemaal wijzer van worden.
Schijnbaar wel.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 10:03 pm 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Eeuwig zonde


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 10:38 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9232
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Tja als je zo een mooie RMC-S onder de onderdelen prijs verkoopt bindt je de kat op het spek.

Bernard had hem zelf ook in onderdelen kunnen aanbieden, geheel gepeld brengt een mooie RMC-S nou eenmaal meer op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 24, 2016 11:27 pm 
Offline

Geregistreerd: ma okt 17, 2011 7:05 pm
Berichten: 110
Woonplaats: asten
ik heb hem voor een nette prijs verkocht
en een paar rs cilinders en onderdelen,
ben overgestapt naar een zundapp watercooler tt bj 1977
is voor mijn postuur toch een beetje luxer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 12:00 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
Ja Ronnie sloopt alles....
Aan hem ook ondertussen wat complete Kreidlers verkocht.
En ja, gesloopt, maar ook ondertussen redelijk wat zeer nette spullen van hem terug gekocht om andere Kreidlers weer compleet te maken.
Ik weet niet wat je zelf precies in gedachten hebt? Ik heb een RMC bijna klaar staan met schijfrem, directe 4-bak, origineel NL frame (rood). Mocht je evt interesse hebben hoor ik het wel. Alles is mogelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 1:16 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 7:05 pm
Berichten: 4294
Woonplaats: Onder steen 13
Heb nog een paar losse frame's liggen, oa een K54/540 van 1980 (RMC-S)

Wat zoek je precies ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo feb 03, 2016 2:37 am 
Offline

Geregistreerd: vr jan 15, 2016 1:18 am
Berichten: 11
Op de korte termijn zoek nog niets. Ik wil eerst de schuur leegmaken wat in kliko kan in de kliko wat verkocht kan worden verkopen.
En dan over een maand of zeven even gericht kijken. Wat ik al aangaf in de beginpost er werd mij opdat moment een frame aangeboden maar ik was eigenlijk helemaal nog niet op zoek.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!