Verkeerd frame !!

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
maloud
Berichten: 1899
Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
Locatie: Amstelveen
Gegeven waarderingen: 10 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren
Contacteer:

Verkeerd frame !!

#1 Bericht door maloud » 27 jan 2016, 08:41

Als je als (semi) handelaar een 'aantal' frames koopt en thuis besluit de frames te registreren bij de Kreidlerdatabase kan het natuurlijk gebeuren dat er een 'fout frame' tussen zit.
Bij één frame was iemand 'creatief' op de plek van het framenummer aan de gang geweest.

Nadat ik dit had meegedeeld nam diegene die het betreft het enige goede besluit, als een echte Kreidler liefhebber:

p.s. Hulde om het zo correct af te handelen. :clap :clap :clap
Bijlagen
Het vernietigde framenummer
Het vernietigde framenummer
Foutframe_2.jpg (44.23 KiB) 4895 keer bekeken
Het doorgezaagde frame
Het doorgezaagde frame
Foutframe_1.jpg (54.1 KiB) 4895 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Verkeerd frame !!

#2 Bericht door nozems » 27 jan 2016, 09:04

Zonde, wat als je nou een goed frame heb kwa framenummer maar hij door een ongeluk zo krom als een hoepel is? Juist dan kun je de bloksteuntjes met frame nummer van het kromme frame afslijpen en op het 'foute' frame lassen, typeplaatje overzetten en klaar, scheelt in in geval van een RS-frame toch zomaar 500euro.

Gebruikersavatar
vrouwenverwarmer
Berichten: 520
Lid geworden op: 30 sep 2005, 13:55
Locatie: Katwijk
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Verkeerd frame !!

#3 Bericht door vrouwenverwarmer » 27 jan 2016, 11:56

Wat was er precies fout dan?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Verkeerd frame !!

#4 Bericht door Caspar » 27 jan 2016, 13:04

Citaat : Bij één frame was iemand 'creatief' op de plek van het framenummer aan de gang geweest.

Inderdaad een juiste beslissing om het zo op te lossen.

Een balhoofd of subframe recyclen op een ander frame vind ik nog aceptabel.
Maar complete nummers omtikken / overzetten op een fout frame blijft omkatten.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4833
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 624 keren
Ontvangen waarderingen: 82 keren

Re: Verkeerd frame !!

#5 Bericht door KJ » 27 jan 2016, 14:18

Gisteren toevallig een bericht vertaald van Dirk Wilke dat hij poste op Feestboek bij de Kreidler IG Schermbeck / Am Ramirez

Gesignaleerd in Duitsland maar onderstaande speelt zeker ook in Nederland. :mrgreen:

Iets wat in de markt speelt: Op dit moment worden er weer enkele hele dure RSjes te koop aangeboden.
Als een kenner goed kijkt ziet hij direct dat het Zwitserse her-import of omgetypte voertuigen betreft. (( Een K54-504 is geen K53-503 !! ))
Technich en wat betreft rijplezier hebben we daarbij geen bedenkingen, als alles goed omgebouwd is. Wat echter helemaal niet klopt is dat deze voertuigen als RS of in ieder geval niet als her-import voertuigen worden aangemerkt bij een doorverkoop. Niet alleen dat deze technisch op punten anders zijn dan de originele Duitse voertuigen…nee ze zijn Historisch gezien geen echte RSjes en zouden prijstechnisch dan ook in een hele ander prijs categorie ingedeeld moeten worden.
Wees er 100% zeker van dat datgene wat je koopt ook daadwerkelijk is wat er aangeboden word.
Een imitatie polshorloge heeft toch ook niet de gelijke handelswaarde als die van het echte merk…ook al zijn ze technisch en qua bouwkwaliteit hetzelfde.
De Interessen Gemeinschaft (vereniging) kan iedereen met enige tips ondersteunen.
Wij hebben leden die de originele Databladen en andere literatuur in hun archieven hebben waardoor zulke imitaties heel snel boven tafel komen.
Het gaat hier niet om ander rijplezier op zich, de basis is hetzelfde, het robuuste Kreidler-frame….wat voordelen heeft maar in dit geval de nieuwe lichting Kreidler enthousiastelingen gemakkelijke een ”namaak-RS” kopen laat, die dan ook veel te duur aangekocht wordt.
Mfg, Dirk Wilke


‎Dirk Wilke‎ aan Kreidler & Moped IG Schermbeck /Am Ramirez
Gisteren om 11:10

Mal etwas in eigener Sache! Momentan sind wieder einer sehr teure RS auf dem Markt. Beim genauen hinsehen aber erkennt aber SOFORT das es es sich um Schweizer Re-Importe oder ungetypte Fahrzeuge handelt. Technisch und vom Fahrspaß haben wir da auch keinerlei bedenken wenn alles vernünftig umgebaut wurde. Was aber absolut nicht geht diese Fahrzeuge dann als RS oder nicht eindeutig als Re-Import zu kennzeichnen bei einem Wiederverkauf. Nicht das diese oft technisch einiges anders haben wie die deutschen Modelle...Nein die sind historisch gesehen keine echten RS und dürfen preislich daher auch eine ganze Ecke preislich angesiedelt werden. Bitte erkundigt euch daher im Vorfeld sehr genau was man für eine "RS" angeboten bekommt! Eine nachgemachte Uhr hat auch nicht den gleichen Handelswert wie eine Echte..auch wenn beide ggf technisch und optisch 100% gleich sind. Die IG kann euch da ggf mit einigen Tips zur Seite stehen. Wir haben hier Mitglieder die Datenblätter und andere Literatuer in ihren Archiven haben die solche Fakes sehr schnell outen! Es geht hier wie gesagt nicht um den Fahrspaß an sich!!! Die Basis ist ja Kreidler Baukasten Sytem ...was Vorteile hat aber gerade Neueinsteiger auch schnell in eine "Fake-Falle" rennen läßt die dann zuteuer angekauft wird.


https://www.facebook.com/groups/2115896 ... tif_t=like

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Verkeerd frame !!

#6 Bericht door Sander » 02 feb 2016, 22:42

nozems schreef:Zonde, wat als je nou een goed frame heb kwa framenummer maar hij door een ongeluk zo krom als een hoepel is? Juist dan kun je de bloksteuntjes met frame nummer van het kromme frame afslijpen en op het 'foute' frame lassen, typeplaatje overzetten en klaar, scheelt in in geval van een RS-frame toch zomaar 500euro.
500 euro, waarom? Duitse/Zwitserse RS frames liggen er voor het oprapen... (Ok Nederlandse RS frames zijn er van oudsher weinig geweest dus die zijn zeldzaam. Dus een NL RS frame mag een paar centen kosten)
Iedere Kreidler met wat voor frame ook keur je voor <250€ om naar motorfiets. Een bromfiets frame is niets waard die zijn er meer dan genoeg en kunnen ook omgekeurd, laat een net RS frame 100€ kosten dan zit je op 350€. Voor die 150€ kan toch iedereen zelf de moeite nemen z'n Kreidler te laten keuren? Ik vind de vraagprijzen van RS frames (en ondertussen ook bromfiets frames) met kenteken tegenwoordig belachelijk.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Verkeerd frame !!

#7 Bericht door nozems » 02 feb 2016, 23:05

Ik heb voor het gemak gekozen, ze zien me al komen daar met een special! Wel met een echt NL kenteken :)

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Verkeerd frame !!

#8 Bericht door nozems » 02 feb 2016, 23:07

En daarbij als je een ongeluk krijgt met je RS en het frame onbruikbaar, dan is een beetje laswerk niet erg toch?

Eric S
Berichten: 491
Lid geworden op: 08 jan 2006, 18:53
Locatie: Alphen aan den Rijn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Verkeerd frame !!

#9 Bericht door Eric S » 03 feb 2016, 13:13

Sander schreef:
nozems schreef:Zonde, wat als je nou een goed frame heb kwa framenummer maar hij door een ongeluk zo krom als een hoepel is? Juist dan kun je de bloksteuntjes met frame nummer van het kromme frame afslijpen en op het 'foute' frame lassen, typeplaatje overzetten en klaar, scheelt in in geval van een RS-frame toch zomaar 500euro.
500 euro, waarom? Duitse/Zwitserse RS frames liggen er voor het oprapen... (Ok Nederlandse RS frames zijn er van oudsher weinig geweest dus die zijn zeldzaam. Dus een NL RS frame mag een paar centen kosten)
Iedere Kreidler met wat voor frame ook keur je voor <250€ om naar motorfiets. Een bromfiets frame is niets waard die zijn er meer dan genoeg en kunnen ook omgekeurd, laat een net RS frame 100€ kosten dan zit je op 350€. Voor die 150€ kan toch iedereen zelf de moeite nemen z'n Kreidler te laten keuren? Ik vind de vraagprijzen van RS frames (en ondertussen ook bromfiets frames) met kenteken tegenwoordig belachelijk.

Duitse/Zwitserse RS frames voor het oprapen? Heb jij dan een Zwitsers RS frame uit 1972 voor me?Volgens mij kan ik nog beter op zoek gaan naar een maagd in een bordeel die is sneller gevonden.Die frameprijzen gaan idd nergens meer over :shock:

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Verkeerd frame !!

#10 Bericht door Sander » 03 feb 2016, 21:54

Eric S schreef:
Sander schreef:
nozems schreef:Zonde, wat als je nou een goed frame heb kwa framenummer maar hij door een ongeluk zo krom als een hoepel is? Juist dan kun je de bloksteuntjes met frame nummer van het kromme frame afslijpen en op het 'foute' frame lassen, typeplaatje overzetten en klaar, scheelt in in geval van een RS-frame toch zomaar 500euro.
500 euro, waarom? Duitse/Zwitserse RS frames liggen er voor het oprapen... (Ok Nederlandse RS frames zijn er van oudsher weinig geweest dus die zijn zeldzaam. Dus een NL RS frame mag een paar centen kosten)
Iedere Kreidler met wat voor frame ook keur je voor <250€ om naar motorfiets. Een bromfiets frame is niets waard die zijn er meer dan genoeg en kunnen ook omgekeurd, laat een net RS frame 100€ kosten dan zit je op 350€. Voor die 150€ kan toch iedereen zelf de moeite nemen z'n Kreidler te laten keuren? Ik vind de vraagprijzen van RS frames (en ondertussen ook bromfiets frames) met kenteken tegenwoordig belachelijk.

Duitse/Zwitserse RS frames voor het oprapen? Heb jij dan een Zwitsers RS frame uit 1972 voor me?Volgens mij kan ik nog beter op zoek gaan naar een maagd in een bordeel die is sneller gevonden.Die frameprijzen gaan idd nergens meer over :shock:
Ik heb nog wel een aantal RS frames staan ja, maar die zijn nog voor zelf te bouwen Kreidlers :).
En de frames zijn ook wel te vinden, alleen door de prijzen die tegenwoordig worden gevraagd is het geen pretje meer een frame te kopen. Omdat er nu prijzen van 500€ worden gevragen, gaan mensen ook proberen 250€ + proberen te vragen voor losse frames... En een aantal jaar geleden toen koste een RS frame met motorkenteken gewoon 300/350€ wat in mijn ogen wel een nette prijs is. Als ik de frames die ik toen heb verkocht had gehouden had ik er nu wel meer geld van kunnen maken in de huidige markt maarja [-X

Plaats reactie