Schakel naar volledige versie
Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats een reactie

MAHLE cillinders 15-13-91

za apr 23, 2016 5:36 pm

Hallo,

Ik ben bezig met het reviseren van mijn brommer een rmc uit 1978
Nu wil ik de cillinders vervangen de

Ik weet iemand die een volgende complete cillinders verkoopt 2e hands
met zuiger. Alles is orgineel van Kreidler:

MAHLE KREIDLER/FLORETT/TUM
40--ZD--13
15-13-91
PASSEND EEN 12 MM --BING
28MM TUIT AANSLUITING

Ik heb hier een paar vragen over

Is dit een goede set voor onder mijn brommer?
Wat is een redelijke vraagprijs voor zo´n set?
Waar moet ik op letten bij de Cillinders en zuiger?
Hoe hard, zacht rijdt je met deze set?

Alle info is welkom
Groet Job

Re: MAHLE cillinders 15-13-91

za apr 23, 2016 5:40 pm

Antwoord
1) deze hoort niet op jou 1978 Kreidler (kleine breitwand was tot eind 1976)
15.73.81 hoort op jou bouwjaar. De genoemde blokcilinder heeft ook zijn eigen model kop omdat deze clinder een andere maat koelribben heeft dan de cilinders die jij op het oog hebt.
2) 250 euro met nieuwe wand en zuiger
3) of de tuitnog mooi dik en rond is anders heb je altijd een lekkenede uitlaat met zwarte zooi en gebruikt is de chroomwand altijd hevig gesleten met stootrand. Meten of hij nog rond is kan alleen met speciale apparatuur
4) als alles origineel is ( lange uitlaat en dunne bocht en 12/36 tandwielen) 45 km/h
Met 28 mm bocht en kortere demper (enige wat er nog te koop is) en een groter voortandwiel 13 gaat hij 50-55 km/h


Enzo

Re: MAHLE cillinders 15-13-91

za apr 23, 2016 6:48 pm

Enzo-tvdzijden schreef:Antwoord
1) deze hoort niet op jou 1978 Kreidler (kleine breitwand was tot eind 1976)
15.73.81 hoort op jou bouwjaar. De genoemde blokcilinder heeft ook zijn eigen model kop omdat deze clinder een andere maat koelribben heeft dan de cilinders die jij op het oog hebt.
2) 250 euro met nieuwe wand en zuiger
3) of de tuitnog mooi dik en rond is anders heb je altijd een lekkenede uitlaat met zwarte zooi en gebruikt is de chroomwand altijd hevig gesleten met stootrand. Meten of hij nog rond is kan alleen met speciale apparatuur
4) als alles origineel is ( lange uitlaat en dunne bocht en 12/36 tandwielen) 45 km/h
Met 28 mm bocht en kortere demper (enige wat er nog te koop is) en een groter voortandwiel 13 gaat hij 50-55 km/h


Enzo

Hallo Enzo,
Bedankt voor je korte en duidelijk antwoorden. Degene die deze set wou verkopen verzekerde mij dat hij op een blok zou passen van een rmc uit 1978, blijkbaar een verkooppraatje. Daarom ben ik zo blij met dit forum, vanwege de goede adviezen e.d.

Re: MAHLE cillinders 15-13-91

za apr 23, 2016 7:13 pm

Natuurlijk past het maar hoort niet op het model. Dat vroeg je toch!
Als je hem toch wil kopen en monteren zal je alleen een bijpassende kop moeten kopen.

Enzo

Re: MAHLE cillinders 15-13-91

za apr 23, 2016 11:01 pm

Als je zo'n cilinder koopt, let dan goed op de meeste zijn namelijk versleten!
Ik kan je een cilinder aanbieden met nieuwe wand, is niet goedkoop maar kun je erg lang mee.
Je kunt natuurlijk ook eerst 3 van marktplaats halen die versleten zijn en dan uiteindelijk nog een nieuwe wand laten zetten.

Re: MAHLE cillinders 15-13-91

di jul 12, 2016 11:40 pm

Misschien gaan ze wel zo lang mee. In ieder geval erg lang.
Bijlagen
op de helft.jpg
op de helft.jpg (51.3 KiB) 1764 keer bekeken
Plaats een reactie