Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 8:46 am 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Hallo, nadat m'n 67 GT een jaar of 5 geleden gestolen is geweest eindelijk terug budget en eentje gevonden. :-)

Weet er iemand of ik die brommer die nu op brommer kenteken staat en rdw gekeurd is in Belgie als motor ga kunnen inschrijven (want dat is ie eigenlijk wel, 5bak)
Heb ooit wel is wat gelezen over deze materie maar kan het niet meer vinden.

Bedankt voor alles, zal blij zijn terug te kunnen rijden en lieft officieel als moto zonder rollenschrik ;-)


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 8:58 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Leopold kan je alles vertellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Ik heet niet Leopold , maar weet wel dat het verstandiger is om hem eerst in Nederland om te keuren naar motorfiets.
Daarna pas uitvoeren en in België als motorfiets inschrijven.
Anders kan het wel eens een hele lange geschiedenis worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 11:55 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45328
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Caspar schreef:
Ik heet niet Leopold , maar weet wel dat het verstandiger is om hem eerst in Nederland om te keuren naar motorfiets.
Daarna pas uitvoeren en in België als motorfiets inschrijven.
Anders kan het wel eens een hele lange geschiedenis worden.
:thumbleft


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 12:55 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Hmmm, merci voor de antwoorden, dat beloofd een gedoe te worden..
Is wel een gedoe wrschlk om zomaar ter herkeuren in NL, ik betwijfel of ik de verkoper daar to bereid zal zijn. Heeft daar iemand een beeld op, qua tijd en kosten om dat geregeld te krijgen ?

en anders zal het een groter tandwiel achteraan worden zodat hij maar tegen de 60 komt en dan als brommer, niet ideaal maar goed woon in een stad dus+60 zou toch alleen kunnen bij een rondritje


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 1:07 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Als ik aan de douane/div kan aantonen dat hij 'geboren' is als motor zou dat toch los moeten staan van het feit dat iemand hem in het verleden onterecht als brommer ingeschreven heeft in Nederland...
Alleen zal een uitrekseltje van Malloud wellicht niet volstaan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 15, 2016 4:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Na een afspraak ben je gemiddeld binnen 2 weken aan de beurt.
Je kunt ook gewoon op de bonnefooi binnenwaaien bij de RDW , wel vroeg komen.
Bel van tevoren even of ze op die dag wel een keurmeester hebben die motoren keurt.
Het keuren zelf is binnen een half uur klaar. Het is meer een administratieve handeling: controleren van nummers en wegen.
Volgens mij was het € 55,- zonder de nummerplaat , maar die heb je ook niet nodig in jouw geval.

Het is inderdaad wel zaak dat je de verkoper , of een andere Nederlander bereid vind om hem bij de RDW aan te bieden.

Ik heb van Leopold vernomen dat het niet meevalt om hem in België om te keuren naar motor.
Gaat lang , heel lang duren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
is het een framenummer met 5 ?
zo ja, absoluut geen probleem

papieren aanvragen bij dhr scheidt , waarop 85 km/h vermeld staat
hiermee naar douane, alsook met verkoopsovereenkomst (best vanuit duitsland)
vragen om in te voeren: hierbij krijg je de keus moto of brommer
met het 85 km/h papier kan je aantonen: motor

roos formulier vragen

naar verzeringsagent, die stuurt alles op naar div

klaar is kees


succes ermee

gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
trouwens al een aantal keer gedaan, fluitje van een cent eigelijk...
met papieren van de rdw zijn ze bij de douane niks..

gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 12:58 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Stabroek - Antwerpen Belgie
Hey

Er komt wel wat bij zien om een kreidler in te schrijven als moto.

Eerst moet deze thread een s doornemen op kreidlerforum.nl, maak daar ook ineens een profiel aan dit is altijd gemakkelijk voor de opbouw ed.

viewtopic.php?f=26&t=18727

Eerst moet je kreidler RS papieren krijgen van deheer Scheidt. Kreidler RS was vroeger bromfiets met snelheid van 80km/u daarom dat je deze papieren moet hebben.

scheidt.dortmund@t-online.de

Stuur daar een mail naar int duits

vb van mijn mail(verander de motornr en kadernr en jouw gegevens)

Goedentag


Ich bin Pieter Geerts aus Belgie und ich habe am 14/05/2011 eine K54/421 von 1979 angekäuft und wolte diesse wie eine motorrad einstellen in België.


Aber fur derr administration leute gibst ein problem das deu Höchstgeswindigkeit nur 40 km/h auf de Betriebserlaubenis ist, aber er lauft jetz 80 km/h.


Gibt es eine mögelichheid fur eines neues Betriebserlaubenis oder Zweitschrift zur machen mit der Höchstgeeswindigkeit van 80 km/h


Fahrgestell – nr: 4098964

Motor Nr: 5151215

Fusschaltung


Documenten in beilage.

-Maloud Kreidlerdatabase
-Foto typenschild
-Beweis für den Verlust der Konformitätsbescheinigung der Polizei

Grüsse,

Dit heb ik gestuurd naar de heer Rudolf scheidt. Hij antwoord dan om 30€ te storten en als hij die ontvangen heeft krijg je de papieren opgestuurd.

Dan is je kreidler een RS met snelheid van 80km/u(volgens de papieren toch)

Dan ga je daarmee naar de douane voor een invoeren van de kreidler en krijg je ineens roos formulier, daarna ga je naar de DIV en die gaan je gegevens geven om de FOD mobiliteit te contacteren om een PVG nummer aan te vragen, dit heeft de DIV nodig voor elk belgisch voertuig die een nr plaat wil hebben.
Dit kost 60€ en na enkele weken krijg je dit nr doorgestuurd met een papier bewijs.

Daarna ga je met alle papieren naar de DIV en krijg je je plaat als alles in orde is.


Nu dit alles is wel 5jaar geleden en ik weet niet of nu nog zo gaat, ik had na 2mnd mijn plaat en was in totaal een kleine 100€ kwijt.


(dit heb ik gekopieerd van een ander forum waar deze vraag aan mij gesteld is beweest)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 16, 2016 8:32 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Kan dr Scheidt dat ook voor zwitserse Kreidler, want t'is een zwitser volgens kreidlerdatabase...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 12:58 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Stabroek - Antwerpen Belgie
Byenary schreef:
Kan dr Scheidt dat ook voor zwitserse Kreidler, want t'is een zwitser volgens kreidlerdatabase...


Geen idee, maar denk dat dit geen probleem is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 12:24 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
pirrebmw schreef:
Hey

Er komt wel wat bij zien om een kreidler in te schrijven als moto.

Eerst moet deze thread een s doornemen op kreidlerforum.nl, maak daar ook ineens een profiel aan dit is altijd gemakkelijk voor de opbouw ed.

viewtopic.php?f=26&t=18727

Eerst moet je kreidler RS papieren krijgen van deheer Scheidt. Kreidler RS was vroeger bromfiets met snelheid van 80km/u daarom dat je deze papieren moet hebben.

scheidt.dortmund@t-online.de

Stuur daar een mail naar int duits

vb van mijn mail(verander de motornr en kadernr en jouw gegevens)

Goedentag


Ich bin Pieter Geerts aus Belgie und ich habe am 14/05/2011 eine K54/421 von 1979 angekäuft und wolte diesse wie eine motorrad einstellen in België.


Aber fur derr administration leute gibst ein problem das deu Höchstgeswindigkeit nur 40 km/h auf de Betriebserlaubenis ist, aber er lauft jetz 80 km/h.


Gibt es eine mögelichheid fur eines neues Betriebserlaubenis oder Zweitschrift zur machen mit der Höchstgeeswindigkeit van 80 km/h


Fahrgestell – nr: 4098964

Motor Nr: 5151215

Fusschaltung


Documenten in beilage.

-Maloud Kreidlerdatabase
-Foto typenschild
-Beweis für den Verlust der Konformitätsbescheinigung der Polizei

Grüsse,

Dit heb ik gestuurd naar de heer Rudolf scheidt. Hij antwoord dan om 30€ te storten en als hij die ontvangen heeft krijg je de papieren opgestuurd.

Dan is je kreidler een RS met snelheid van 80km/u(volgens de papieren toch)

Dan ga je daarmee naar de douane voor een invoeren van de kreidler en krijg je ineens roos formulier, daarna ga je naar de DIV en die gaan je gegevens geven om de FOD mobiliteit te contacteren om een PVG nummer aan te vragen, dit heeft de DIV nodig voor elk belgisch voertuig die een nr plaat wil hebben.
Dit kost 60€ en na enkele weken krijg je dit nr doorgestuurd met een papier bewijs.

Daarna ga je met alle papieren naar de DIV en krijg je je plaat als alles in orde is.


Nu dit alles is wel 5jaar geleden en ik weet niet of nu nog zo gaat, ik had na 2mnd mijn plaat en was in totaal een kleine 100€ kwijt.


(dit heb ik gekopieerd van een ander forum waar deze vraag aan mij gesteld is beweest)


Pfff leer eerst eens fatsoenlijk Duits te schrijven dit staat vol met taalfouten. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 12:58 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Stabroek - Antwerpen Belgie
Mach4 schreef:
pirrebmw schreef:
Hey

Er komt wel wat bij zien om een kreidler in te schrijven als moto.

Eerst moet deze thread een s doornemen op kreidlerforum.nl, maak daar ook ineens een profiel aan dit is altijd gemakkelijk voor de opbouw ed.

viewtopic.php?f=26&t=18727

Eerst moet je kreidler RS papieren krijgen van deheer Scheidt. Kreidler RS was vroeger bromfiets met snelheid van 80km/u daarom dat je deze papieren moet hebben.

scheidt.dortmund@t-online.de

Stuur daar een mail naar int duits

vb van mijn mail(verander de motornr en kadernr en jouw gegevens)

Goedentag


Ich bin Pieter Geerts aus Belgie und ich habe am 14/05/2011 eine K54/421 von 1979 angekäuft und wolte diesse wie eine motorrad einstellen in België.


Aber fur derr administration leute gibst ein problem das deu Höchstgeswindigkeit nur 40 km/h auf de Betriebserlaubenis ist, aber er lauft jetz 80 km/h.


Gibt es eine mögelichheid fur eines neues Betriebserlaubenis oder Zweitschrift zur machen mit der Höchstgeeswindigkeit van 80 km/h


Fahrgestell – nr: 4098964

Motor Nr: 5151215

Fusschaltung


Documenten in beilage.

-Maloud Kreidlerdatabase
-Foto typenschild
-Beweis für den Verlust der Konformitätsbescheinigung der Polizei

Grüsse,

Dit heb ik gestuurd naar de heer Rudolf scheidt. Hij antwoord dan om 30€ te storten en als hij die ontvangen heeft krijg je de papieren opgestuurd.

Dan is je kreidler een RS met snelheid van 80km/u(volgens de papieren toch)

Dan ga je daarmee naar de douane voor een invoeren van de kreidler en krijg je ineens roos formulier, daarna ga je naar de DIV en die gaan je gegevens geven om de FOD mobiliteit te contacteren om een PVG nummer aan te vragen, dit heeft de DIV nodig voor elk belgisch voertuig die een nr plaat wil hebben.
Dit kost 60€ en na enkele weken krijg je dit nr doorgestuurd met een papier bewijs.

Daarna ga je met alle papieren naar de DIV en krijg je je plaat als alles in orde is.


Nu dit alles is wel 5jaar geleden en ik weet niet of nu nog zo gaat, ik had na 2mnd mijn plaat en was in totaal een kleine 100€ kwijt.


(dit heb ik gekopieerd van een ander forum waar deze vraag aan mij gesteld is beweest)


Pfff leer eerst eens fatsoenlijk Duits te schrijven dit staat vol met taalfouten. :lol:


Hahaha, kan geen letter duits en is vertaald met google translate. Het heeft toch geholpen want het is toch in orde gekomen :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 4:37 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Aha, ik heb al antwoord van Rudolf maar mijn Duits is zo goed als m'n chinees...
Kan iemand hier wat uit concluderen? Gezien hij z'n prijs vermeld (38) vermoed ik dat het goed kan komen..?

Wie sie schon sagen handelt es sich um ein Exportfahrzeug aus der Schweiz für das es keine deutsche ABE gibt.

Es besteht nur die Möglichkeit dieses Fahrzeug in ein deutsches Vergleichsmodell K54/52 GT 5-Gang umzutypen.
Ich erstelle dann Zweitschrift, das dazu passende Typschild und eine Konformitätserklärung für Belgien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 6:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik vraag mij af of dit goed gaat komen,die papieren regelen is geen probleem,maar die brommer staat al
geregistreerd ,kom je dan naar de keuring dan vraag ik mij af of ze kunnen zien dat hij in Nederland geregistreerd is geweest
als zijnde een brommer aan de hand van het framenummer.Kom je dan met een heel ander type nummer plaatje dan zouden
ze wel eens moeilijk kunnen gaan doen.Die van mij kwam direct uit Zwitserland en dan is het zeker geen probleem.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 7:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
in belgie doen ze helemaal niet moeilijk, volgens mij geen communicatie tussen div en rdw...


gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 7:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Byenary schreef:
Aha, ik heb al antwoord van Rudolf maar mijn Duits is zo goed als m'n chinees...
Kan iemand hier wat uit concluderen? Gezien hij z'n prijs vermeld (38) vermoed ik dat het goed kan komen..?

Wie sie schon sagen handelt es sich um ein Exportfahrzeug aus der Schweiz für das es keine deutsche ABE gibt.

Es besteht nur die Möglichkeit dieses Fahrzeug in ein deutsches Vergleichsmodell K54/52 GT 5-Gang umzutypen.
Ich erstelle dann Zweitschrift, das dazu passende Typschild und eine Konformitätserklärung für Belgien.


Kort: het betreft een Zwitsers export model waarvoor geen Duitse " algemeine betriebs erlaubnis" bestaat.
Er bestaat wel een mogelijkheid om het type te wijzigen in het vergelijkbare Duitse model K54/52GT 5bak.
Ik zorg dan voor het juiste typeplaatje , kopie eerste toelating en een conformiteitsverklaring voor België.
Einde vertaling


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 7:58 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
hmmm bedankt voor jullie input.
Dus de officiële man in Duistland zou me een nieuw typeplaatje sturen..? Lijkt me toch ook niet de meest legale actie om te doen. Lijkt me ook wel op te vallen als er zo'n nieuw plaatje op hangt te blinken. [-o<


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 8:01 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
je kan beter een plaatje bij kreidlerparts.com laten graveren, net echt
rudolf zijn slagcijfers zijn nogal groot

plaatje is in be ook niet van belang, framenummer kijken ze naar
en 99 procent van de frameplaatjes zien er nog superstrak uit

gr sven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 17, 2016 9:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Klopt,frameplaatjes zeggen niets ,die zijn veel te makkelijk te vervangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2016 9:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 08, 2011 12:58 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Stabroek - Antwerpen Belgie
sven bosch schreef:
je kan beter een plaatje bij kreidlerparts.com laten graveren, net echt
rudolf zijn slagcijfers zijn nogal groot

plaatje is in be ook niet van belang, framenummer kijken ze naar
en 99 procent van de frameplaatjes zien er nog superstrak uit

gr sven


Ik heb mijn oud typeplaatje laten hangen, daar kijkt geen man naar. Zolang het framenr maar correct is.

(btw Sven, staat jouw blokje nog te koop?)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 18, 2016 11:42 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo dec 23, 2009 12:11 am
Berichten: 451
Woonplaats: antwerpse kempen
Sorry, is weg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2016 2:14 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
En wat met dit ?
http://www.bfov-fbva.be/nl/procedures/v ... otorfiets/
Een andere weg naar Rome ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2016 5:43 pm 
Offline

Geregistreerd: za jun 18, 2005 5:36 pm
Berichten: 116
Woonplaats: GENT !
Niemand ervaring met bfov ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!