Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 01, 2016 10:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Hallo Mannen,

Ik heb een vraag, wie rijden allemaal met de competitie 102 van Firezone en met welke setup en wat zijn de ervaringen hier mee?

Groet Bert


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 10:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 07, 2005 5:18 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Baarn
Ik rij hiermee, bevalt zeer goed, compressie kan dan iets omhoog. Ik rij met een getunde 60cc.. deze levert rond de 12pk

Groeten dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 11:38 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Het is wel agressiever dan Euro 95 of Aral 102. Dus niet beter voor je rubbers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 12:43 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Heb het vorig jaar 1 keer getankt in aalsmeer. merkte er weinig van.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 12:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2451
Woonplaats: Beverwijk
Andy schreef:
Heb het vorig jaar 1 keer getankt in aalsmeer. merkte er weinig van.

Andy,

Ze schijnen het in IJmuiden te hebben daar langs het kanaal. Ik wil het zeker gaan proberen al ben ik er van overtuigd dat het alleen zin heeft als je met de compressie over de detonatiegrens heen zit. Nu rijd ik altijd met E95 en met gas loslaten op toptoeren produceert mijn RS'je wel wat geluiden die aan pingelen doen denken. Kijken of dat dan minder wordt.
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 5:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 6:27 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45300
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
bertRS schreef:
Ik zelf rij hier ook mee en mijn set is een 60cc en 15pk. Nu heb ik hier problemen mee en is mij verteld dat deze benzine zich moeilijk laat mengen met de 2-takt olie door de toevoegingen erin.
Vandaar ook mijn vraag of hier er meer zijn die problemen hebben.
Voorheen reedt ik met Aral 102 en toen eigenlijk geen problemen.

Dat mengen zal wel mee vallen. Is toch zelf goed te controleren.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 8:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo aug 10, 2011 11:16 am
Berichten: 2081
Ik gebruik het ook,mengt prima en de Kreidler rijd er goed op,daarvoor gebruikte ik BP ultimate,ook die
benzine doet het goed,al rijd het met de 102 voor mijn gevoel net wat beter.Ik heb inmiddels 1700km gereden met de Firezone.
900km met een getunde cilinder die 12500 draaide,maar waar de borgclip van de zuiger is afgebroken.
Momenteel rij ik met een licht getunde originele Mahle die max 10000 draait,ook dat gaat goed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 9:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 05, 2007 1:50 am
Berichten: 406
Ik rij er ook mee in de 60c membraan setup.
Loopt perfect en blijft heel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 10:08 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 10:09 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Ik heb er ook mee gereden maar als je de compressie er niet op aanpast en de ontsteking , dan heeft het niet zo veel nut volgens mij. Sterker nog , waarschijnlijk kost het vermogen. Als je wel de compressie en ontsteking erop aanpast kom je in de problemen als je tijdens en toertocht moet tanken omdat het slecht verkrijgbaar is tenzij je octaan booster mee neemt. Maar dan kan je net zo goed 95 of 98 gaan rijden met octaanbooster.

Ik had er geen profijt van en rij nu weer 98.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 11:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
nozems schreef:
Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?


Hoi Pascal,

Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.

Gr. Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 02, 2016 11:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
nozems schreef:
Heb je dit echt nodig voor jouw setup Bert? Staat hij zo scherp dan?


Hoi Pascal,

Set zal tegen het maximale aanzitten maar is niet zo scherp dat ik het echt nodig zou zijn.
Voor de zekerheid ben ik competitie 102 gaan tanken eerst Aral ( in Duitsland ) en nu Firezone hier in de buurt. Met Aral had ik niet echt problemen maar na de overschakeling wel problemen met mijn set van 15+ pk. Nu heb ik bijna alles uitgesloten dus ben benieuwd wie er allemaal mee rijden en welke Setup. Nu heb ik informatie gekregen dat er toch wel meer zijn die er problemen mee hebben gehad en ook weer zijn over gegaan na andere benzine dus vandaar dat ik graag wat meer informatie hier over wil hebben.

Gr. Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 10:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Juist, ik heb hier een firezone om de hoek zitten die dat ook verkoopt, en ik wilde dat gaan tanken voor de winteropslag naar het schijnt verouderd die benzine veel minder snel dan de reguliere E95 (die ik altijd gebruik) o.a vanwege de 5% bio-ethanol die in de E95 zit. Maar Wietse merkt op dat het ook wat agressiever is voor de rubbers e.d en dat is voor mij dan weer niet ideaal als je de boel voor langere tijd stil zet.

Intressant topic!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 10:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Zover mij bekend veroudert het net zo snel Pascal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 10:48 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Oke, maar hoe zit het dan met die door ons vermaledijde toegevoegde bio-ethanol? Dit zou 'de' boosdoener zijn van een hoop (verouderings)ellende en dit ontbreekt bij de Competitie 102 en zou daarmee langer houdbaar zijn?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:18 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr maart 13, 2015 8:34 pm
Berichten: 110
Woonplaats: Zuid-Scharwoude
http://competition102.com/faq/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:19 am 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Heemskerk
Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.


Bijlagen:
q.jpg
q.jpg [ 16.59 KiB | 2493 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:22 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
lbs schreef:
Bedenk wel hoe hoger het octaangehalte van een brandstof is hoe lager de verbrandigssnelheid.Door dit verschijnsel levert het toepassen van een brandstof met een hoger octaan, zonder verdere aanpassingen niets op.
Wordt de compressie verhoogd, dan zal ook de temperatuur oplopen, waardoor een gedeelte van de verwachte winst omgezet wordt in thermische verliezen. Ook wordt bij het verhogen de mechanische belasting (op de krukas) verhoogt,wrijvingsverliezen.
Het zoeken van meer vermogen door het toepassen van andere brandstof/meer compressie is dus niet simpel !
Arno Koch heeft hier een mooi artikel over geschreven.


Wat te denken van het ontstekingstijdstip


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:37 am 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Heemskerk
Helemaal mee eens Wietze. Hier nog wat opmerkingen (Midde)


Bijlagen:
q.jpg
q.jpg [ 32.68 KiB | 2480 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:40 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik kan het allicht ook eens proberen straks. Vroeger reedt ik met mijn snelle 60cc ook met E98 maar merkte er weinig (eigenlijk niks) van toen ik eens E95 probeerde en sindsdien heb ik niets anders getankt. Niettemin kan ik het wellicht proberen als mijn snelle RS klaar is en hij afgesteld is of hij er dan ook beter mee rijdt en er koeler op blijft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 11:59 am 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2007 5:12 pm
Berichten: 259
Woonplaats: Heemskerk
kreidler844 schreef:
Ik rij als het mogelijk is met Aral 102, scheelt in ieder geval behoorlijk in de temperatuur en die van mij loopt er beter op, ik rij met een hele lage compressie en een vroeg ontstekingstijdstip.

Klopt als een bus, door het ontstekingstijdstip te vervroegen,wordt de lagere verbrandingssnelheid gecompenseerd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 12:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8735
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De enigste reden dat ik Aral Ultimate102 tank , is dat er geen bio-ethanol in zit.
Het octaan getal van RON102 heb ik helemaal niet nodig.

Mijn auto merkt het hogere octaan getal wél op en past inspuiting en ontsteking er op aan.
Vooral met volle bepakking op de autobahn is het merkbaar.
Ik tank het dus alleen als ik een verre rit heb met volle bepakking .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do nov 03, 2016 12:40 pm 
Offline

Geregistreerd: wo sep 17, 2008 1:16 pm
Berichten: 139
Vorig jaar eens geprobeerd.
Zonder verder iets aan te passen geen verschil gemerkt, eerder slechter voor mijn gevoel.

Groet Koos


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!