Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 6:06 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Denk dat je gelijk heb Bert, het materiaal 'verhardt' ook, ook door de productie indertijd maar niet geheel onbelangrijk door de tijd! Wel werd er in een rijtest gesproken van een rauwer klinkende motor als de tank niet meer vol was, een rijtest uit die dagen dus.(was wel rs met grote breitwand cilinder)
Het gonzen zal der later ingekomen zijn, wellicht toch slijtage? Weet ook niet of Kreidler maatregelen had genomen om het gonzen van de tank tegen te gaan? Dat kan alleen Tjerry weten:)

nee geen maatregelen.

Ik vind het wel wat hebben als de tank bijna leeg is.

Enzo


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 6:27 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Juist, ook weer opgehelderd! Zelf heb ik er ook, zei het binnen de perken geen problemen mee, het is inherent aan Kreidler eigenlijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 7:53 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
nozems schreef:
het is inherent aan Kreidler eigenlijk.


Even historisch zelf besef.

Een kreidler Florett was een klasse brommer.
Een Kreidler die gemiddeld in aanschaf prijs veel hoger lag. (M.u.v. de Zundapp)
Door de stand van de cilinder (horizontaal) was het rijden trillingvrij.
En er was geen helm plicht.

Denk je nou echt dat als er ook maar een gonsje te bespeuren was, De Kreidler Florett zo omarmd werd?
Stel je even voor, zonder helm op zo een gonsbak.

De Kreidler rijders (hun brommers) zouden afgemaakt worden als het gonzen van de tank als zijnde normaal ervaren werd.

Denk je dat het een gekkenhuis was vroeger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 8:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Je leest niet goed, mijn vraag is wat doet de tands des tijds met het materiaal? En daarbij zonder helm heb je juist minder last van het geluid wat je brommer maakt, helmen werken ook als klankkast en zodra je gaat rijden neemt de rijwind en het geluid ervan toe. Dat is niet gelogen maar proefondervindelijk waar. Maar maak je niet druk, ik heb er geen hinder van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 8:15 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
Dat Kreidler een klasse brommer is staat buiten kijf
Maar uit uw woorden maak ik op
Dat nicolaas ruim 20 jaar geleden lichtelijk besodemietert is
Door de restorateur
Misschien nog garantie!
Of ben ik nu abuis

Mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 8:27 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Nicolaas heeft zijn restauratie zelf uitgevoerd.

Het gonzen van de tank is iets wat wij zelf veroorzaken.

Chinese krukassen, andere vliegwielen, uitlaat systemen, luchtkokers, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Samengevat, Karaktermoord op de van oorsprong rijeigenschappen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 8:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
duidelijk.
misterie opgelost

mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 9:54 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Maar ja dat er iets in een 3-bakje mis gaat is natuurlijk ook vreemd.

Die zijn echt foolproef. Wat is daar dan mee mis Nicolaas?

Enzo


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op di dec 27, 2016 10:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 9:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2011 11:42 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Bad Honnef (D)
Henk 3bakvoet schreef:
Nicolaas heeft zijn restauratie zelf uitgevoerd.

Het gonzen van de tank is iets wat wij zelf veroorzaken.

Chinese krukassen, andere vliegwielen, uitlaat systemen, luchtkokers, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Samengevat, Karaktermoord op de van oorsprong rijeigenschappen.


Hallo Henk,

das stimmt nicht ganz. Kreidler Tanks bekommt man auch mit Ori Teilen kaputt. Im Winter 70 /71 hat die Zeitschrift Das Motorad eine neue RS über 10 000 km getestet. Schon nach 5 000 km hatte der Tank einen Riss und musste getauscht werden. Mit schlecht balancierten Imi Teilen geht das aber sicher noch schneller.

Gr.

Bernd

Gr.

Bernd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 10:17 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Hallo Bernd,

Ein Produktionsfehler ist immer möglich, aber ist ein Vorfall.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 10:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 588
Dus ook in duitsland werd er op
Maandag morgen gewerkt
Weer wat geleerd
De groeten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 27, 2016 10:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ziejewel vroeger was dus toch niet alles beter :mrgreen: de herinnering het vervaagt hoor. :lol: Schroot/inferieur noem het maar, maar mijn plezier is er niks minder om.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 3:16 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Citaat:
Ziejewel vroeger was dus toch niet alles beter


Dat het vroeger beter was zal je mij ook nooit horen zeggen Pascal, wij zaten vroeger thuis met 6 man naar 1 kip te staren op eerste kerstdag. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 5:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Dat bedoel ik, toen deed snelheid er nog echt toe als ik dat zo hoor :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 28, 2016 7:05 pm 
Offline

Geregistreerd: zo feb 07, 2016 6:45 pm
Berichten: 245
Woonplaats: Meppel
nozems schreef:
Dat bedoel ik, toen deed snelheid er nog echt toe als ik dat zo hoor :lol:


Wel als je de kip nog moest vangen :mrgreen:

Mvg,
René


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 19, 2017 11:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2347
Woonplaats: Dronten
Ja, de Kreidler hobby mag geld kosten.
Met dat gegeven heb ik die paar putjes maar laten boren, in plaats van zelf aan de slag te gaan ;-)

Mijn tank blijft heel :-)


Bijlagen:
Vliegwiel balans (1).jpg
Vliegwiel balans (1).jpg [ 89.93 KiB | 1232 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2017 8:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Waar heb jij dit laten doen hermanngas ?

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2017 10:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2347
Woonplaats: Dronten
Zuntrade, Hengelo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2017 3:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Rijdt je zoveel met je Kreidler dat je een tank lek rijdt Hermann? Merk je verschil na het balanceren? Ik heb mijn Bosch vliegwiel ook laten balanceren (tijdje terug al) maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 20, 2017 7:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 718
Woonplaats: almere
Als het voor jou merkbaar geen verschil is wil niet zeggen dat het overbodig is. Zo te zien had het vliegwiel 6 gram onbalans en nu 0.1 dat is toch beter. Hoeveel onbalans had jou bosch ? Ligt ook aan het toerental wat je rijd of je het echt kan merken denk ik.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2017 12:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2347
Woonplaats: Dronten
nozems schreef:
Rijdt je zoveel met je Kreidler dat je een tank lek rijdt Hermann? Merk je verschil na het balanceren? Ik heb mijn Bosch vliegwiel ook laten balanceren (tijdje terug al) maar eerlijk gezegd merkte ik geen verschil.
Ik rij ongeveer 2000 km/jaar. Of je daarmee de tank lek rijd weet ik niet.
Maar ik vond de brommer best wel trillen, en na gelezen te hebben dat je de kokusan vliegwielen eigenlijk altijd eerst moet laten balanceren heb ik daartoe besloten.
Het vliegwiel nog niet terug gemonteerd, en zeker nog niet gereden.
Dat stel ik nog even uit.
Als het zover is (en ik ben het niet vergeten) dan zal ik melden of het merkbaar beter is.
Groet, HermaNN


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jan 21, 2017 5:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 28, 2002 12:15 pm
Berichten: 528
Woonplaats: noord holland
Hallo. Resonantie is natuurkundig gezien een "gedwongen trilling". Denk aan de filmpjes waarin een brug instortte bij een harde wind. De zogenaamde eigen frequentie deed de brug zo pulseren dat deze het begaf. Mijn ervaring is dat de gonzige trilling meestal wordt veroorzaakt door een ongebalanceerd vliegwiel. Een geplaatste Kokusan gaf bij mij een irritante gons/ resonantie. Na het monteren van de originele punten onsteking met (standaard) gebalanceerd Bosch vliegwiel leek het motorblok weer op een gladde electromotor.. De kokusan vliegwiel gaat voor uitbalancering naar een vakman. Kost wat maar levert ook weer wat op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 11:34 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Hoi Thijs er is indertijd amper wat materiaal van af gehaald, een paar kleine gaatjes meer niet. Hermann 2000km is natuurlijk niks dan zou je zoals ik 70.000km/2000= 35jaar kunnen rijden voordat je kans maakt op een lekke tank, en dan moet je ook nog eens met een bigbore rijden...Henk zou dan echt nooit van z,n leven dat aantal kilometers halen :lol: of hij moet de 150jaar gaan halen natuurlijk. Ik heb het bij al mijn en ook bij andere Kreidlers altijd opgemerkt dat dit min of meer aanwezig is, ook bij de standaard bromfietsjes e.d wat niet wil zeggen dat ze ooit zo de fabriek zijn komen uitrollen, maar als het heel erg aanwezig is (relatief begrip) dan kon er weleens iets niet in orde zijn. Ik merkte wel bij mijn 80cc op, die doorgaans vrij was van dat malle gegons hij het ineens wel begon te doen, uiteindelijk bleek de tank die gescheurd was de boosdoener te zijn, na het lassen was het weer oke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 11:46 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
nozems schreef:
Hoi Thijs er is indertijd amper wat materiaal van af gehaald, een paar kleine gaatjes meer niet. Hermann 2000km is natuurlijk niks dan zou je zoals ik 70.000km/2000= 35jaar kunnen rijden voordat je kans maakt op een lekke tank, en dan moet je ook nog eens met een bigbore rijden...Henk zou dan echt nooit van z,n leven dat aantal kilometers halen :lol: of hij moet de 150jaar gaan halen natuurlijk. Ik heb het bij al mijn en ook bij andere Kreidlers altijd opgemerkt dat dit min of meer aanwezig is, ook bij de standaard bromfietsjes e.d wat niet wil zeggen dat ze ooit zo de fabriek zijn komen uitrollen, maar als het heel erg aanwezig is (relatief begrip) dan kon er weleens iets niet in orde zijn. Ik merkte wel bij mijn 80cc op, die doorgaans vrij was van dat malle gegons hij het ineens wel begon te doen, uiteindelijk bleek de tank die gescheurd was de boosdoener te zijn, na het lassen was het weer oke.

Bosch word standaard al gebalanceerd.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jan 22, 2017 11:55 am 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2510
Wat heeft het voor nut als de krukas niet gebalanceerd word ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!