Geplukt Joep Gubbels

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9743
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 813 keren
Ontvangen waarderingen: 413 keren
Contacteer:

Geplukt Joep Gubbels

#1 Bericht door Maarten » 10 jun 2021, 21:50

Geplukt Joep Gubbels

Bron: Hallo Horst Aan De Maas, Week 23, 10-06-2021
Tekst en beeld: Niels van Rens

Joep
Joep
joep.jpg (132.08 KiB) 888 keer bekeken

De grootste droom van Joep is niet om een wereldreis te maken of de jackpot te winnen. Nee, hij wil graag ooit in zijn geboortedorp Kronenberg wonen. Als een echt dorpsmens zit hij dan ook bij veel verenigingen en op z'n tijd stapt hij op zijn Kreidler of zijn C-Kadett om door Horst aan de Maas te touren. Deze week wordt Joep Gubbels (32) uit Sevenum geplukt.

"Zo'n Kreidler geeft je zoveel vrijheid", vertelt hij terwijl hij trots naar zijn brommer kijkt. "Ik heb voorheen motor gereden, maar dan rijd je voornamelijk op hoofdwegen en moet je aan allerlei regels houden. Op een Kreidler heb je alle vrijheid. Je komt op plekken die je nooit verwacht." Joep is een echte auto- en brommergek. Al sinds kleins af aan had hij wat met de voertuigen. "Mijn vader was altijd aan het sleutelen. Ik ben niet zo technisch, maar laat mij maar crossen. Ik reed al vroeg op een elektrische motor en later crosste ik met een gemotoriseerde skelter door Kronenberg. Te gek was dat."

Leuke dag bezorgen
Zijn jeugd heeft hij altijd fantastisch gevonden. "Wij kwamen niets tekort, pap was aan het werk en mam zorgde (en nu nog) altijd goed voor ons. We hadden een gezellig doorsnee gezinnetje. Samen met mijn zus had ik het goed. Ze woont ook in Sevenum en heeft samen met haar man een dochter, Loïs. Ik ben haar peetoom en zo'n kleine met streken zien opgroeien is geweldig." Na de middelbare school ging Joep een Sociaal Pedagogische opleiding volgen en vertrok daarna naar Breda om daar Leisure Management te gaan studeren. "Ik werkte in de weekenden als bijbaantje bij attractiepark Toverland in Sevenum. Ik vond het daar superleuk en ik merkte dat ik mensen graag een leuke dag wilde bezorgen. Vooral op sociaal gebied had ik het echt naar mijn zin, ook met de collega's. Enkele vaste collega's hadden Leisure Management gedaan en zo kwam ik in Breda terecht." Pretparkdirecteur worden was zeker niet zijn droom. "Nee, dan ben je veel meer met andere dingen bezig", zegt hij. "Ik hou ervan om direct met mensen in contact te staan, daar haal ik echt mijn energie uit."

Afwisseling en uitdaging
Deze energie kon Joep kwijt bij Rendiz in Panningen. Daar startte hij onder andere het bedrijf Toffedag.nl op, bekend van onder andere familie- en vriendenuitjes. "We hebben een mooie combinatie van commerciële activiteiten in combinatie met maatschappelijke impact. Zo werken we met mensen met een inhaalslag op de arbeidsmarkt. Je bent dan ook zinvol aan het werk, je doet het voor hen en ziet dan ook echt de impact door de ontwikkeling van mensen. We geven mensen en materialen kansen, ongeacht leeftijd, achtergrond of uitdaging." In 2019 wilde Joep iets anders doen. "Voor mij is het belangrijk dat ik enorm veel afwisseling en uitdaging heb, het werk moet niet saai worden en ik wil iets betekenen voor mensen." Dus besloot hij het roer om te gooien en Toffdag.nl over te dragen aan zijn collega's. "Ik bleef bij Rendiz, maar ging iets totaal anders doen. Nu ben ik eindverantwoordelijk, MT-lid en teamleider bij het realiseren van prefab huisvesting met maatschappelijke impact, van starterswoningen tot studentenkamers en van leslokalen tot prefab badkamers. Daarnaast ben ik nog veel bezig met opleidingen en trainingen voor onze mensen en mezelf, want onze markt verandert continu en in iedereen zit groei. Als je dan onze mensen ziet groeien en zinvol bezig ziet zijn, dan weet je: daar doe ik het voor."

Dorpsliefde
Kronenberg is bijna zijn alles. "Ik ben er geboren en ik kom er nog steeds heel vaak. Samen met mijn vriendin Marlou zochten we een aantal jaar geleden een huis, maar in Kronenberg was niets te vinden. Daarom zijn we in Sevenum gaan wonen. Niet dat Sevenum niets is, want het is een prachtig dorp, maar ik heb toch echt iets met Kronenberg. Het is er altijd gezellig, iedereen kent iedereen en er heerst altijd een goede sfeer." Zijn grootste droom is dan ook om ooit de verhuisdozen in te pakken met een enkele reis richting het dorp van de Kroënekraan en Piëlhaas. Want ook carnaval gaat Joep aan het hart. "Ik ben in 2015 prins geweest, een fantastische tijd. Ik ben nog altijd lid van de vereniging en bestuurslid bij de oud prinsen, niet dat het superveel werk is, maar ook dat moet gedaan worden. Ik hoop dan ook ooit weer in Kronenberg te wonen. Waar je mij gelukkig mee maakt is een huis, en heel belangrijk, een garage in Kronenberg. Want daar kan ik mijn Kreidler en C-Kadett opslaan.

Sportfanaat
Joep is helemaal verknocht aan de buitenlucht. "Als het weer even meezit spring ik op mijn Kreidler en ga ik touren. Heerlijk is dat. Voor mij geen verre vakantie naar Canada of Mexico. Als je hier in de buurt eens een keer rechtsaf slaat waar je normaal gesproken linksaf gaat, dan kom je echt op mooie plekjes terecht." Een ander tweewielig voertuig waar Joep vaak op rijdt, is zijn wielrenfiets. "Met een groepje wielrenners fietsen we vaak als het goed weer is. Dan maken we tochten en hebben we zo'n 50 tot 75 kilometer in onze benen zitten." En daarnaast doet Joep ook aan hardlopen. "Ik ben een trouwe deelnemer aan de Venloop. Prachtig is dat, je wordt echt meegedragen door het publiek. Ik heb de laatste keer met een paar trainingen de halve marathon gerend. Ik zeg het eerlijk, het was pittig. Toen ik de Maasbrug over was, had ik zo'n 18 kilometer gerend en moest ik er nog een paar. Ik had op dat moment de kuiten onder aan de Maas hangen. Als je hem dan uitrent, geeft dat een enorm goed gevoel. Uitdagingen, die moet ik hebben."

Joep is ook blij met zijn vriendengroep VC Zachte Berm. "We zijn met z'n elven. We kennen elkaar allemaal nog van de basisschool, hebben allemaal verschillende karakters, maar zijn toch een mooie hechte club. Dus dat vind ik hartstikke mooi, zeker nu ook met de aanhang en de nieuwe generatie. Gewoon genieten van de kleine dingen in het leven. Niks is lekkerder dan dat."

Tekst en beeld: Niels van Rens
Deze gebruikers waarderen Maarten voor dit bericht (totaal 2):
Flocke (11 jun 2021, 01:40) • adriline (11 jun 2021, 06:56)
Waardering: 18.18%

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Geplukt Joep Gubbels

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 10 jun 2021, 23:36

De krant gehaald met de Kreidler.

Enzo

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Geplukt Joep Gubbels

#3 Bericht door Jan » 12 jun 2021, 11:05

Mooi verhaal van Joep.
Leuke Kreidler, maar die ” zijtas “ vind ik geen aanwinst op de brommer.
Veel bromplezier Joep.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Geplukt Joep Gubbels

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 12 jun 2021, 11:12

Jan schreef: 12 jun 2021, 11:05 Mooi verhaal van Joep.
Leuke Kreidler, maar die ” zijtas “ vind ik geen aanwinst op de brommer.
Veel bromplezier Joep.
Daar liep de loodgieter mee rond. Met een lang hengsel.

Enzo
Deze gebruikers waarderen Enzo-tvdzijden voor dit bericht:
vrouwenverwarmer (14 jul 2021, 06:39)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Stephan1978
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 aug 2014, 14:53
Locatie: Huijbergen
Gegeven waarderingen: 42 keren
Ontvangen waarderingen: 13 keren

Re: Geplukt Joep Gubbels

#5 Bericht door Stephan1978 » 12 jun 2021, 16:50

Toch een knap machientje...

Plaats reactie