Nederland op zijn smalst - Brommers verboden in Amsterdam

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Nederland op zijn smalst - Brommers verboden in Amsterdam

#1 Bericht door brommer » 25 feb 2016, 15:43

Brommers taboe in Waterland

AMSTERDAM - Brom- en snorfietsen van voor 2011 zijn over een kleine twee jaar taboe in heel Amsterdam, inclusief stadsdeel Noord en het Waterlandse deel van de stad (landelijk Noord). Amsterdam wil een schone gemeente worden en vervuilende voertuigen weren.
Door redactie Dagblad Waterland - 25-2-2016, 6:29 (Update 25-2-2016, 6:30)

Er komen per 1 januari 2018 aparte milieuzones voor verschillende soorten voertuigen. In alle gevallen zijn die grofweg begrensd door de Ring A10, exclusief Amsterdam-Noord. Alleen voor oudere brom- en snorfietsen geldt dat ze ook niet meer in Noord mogen rijden en evenmin in de bebouwde kommen van de dorpjes in landelijk Noord.

Ben ik blij dat die van mij op motorkenteken staat.
Maak vaak een rondje in dit gebied, kan ik dus blijven doen.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4100
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 228 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#2 Bericht door hermanngas » 25 feb 2016, 16:06

Ze zijn helemaal de weg kwijt in dit land, zeker als het om het "milieu" gaat.

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#3 Bericht door brommer » 25 feb 2016, 16:20

hermanngas schreef:Ze zijn helemaal de weg kwijt in dit land, zeker als het om het "milieu" gaat.
Ja Herman en moet je kijken wat er in Oost Europa rondrijdt, even zozeer als bij jou ex en mijn werkgever met de snelheidsbegrenzers, Grrrrrrrrrrrrrrr.

Jan
Berichten: 3284
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 91 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#4 Bericht door Jan » 25 feb 2016, 17:12

Ik ben voor een schoon millieu, wie niet. en alle beetjes helpen.
Maar het wrange van deze besluitvorming is dat dit wordt bepaald door lieden die zeer waarschijnlijk in een huis wonen met een inhoud van meer dan 500 kubieke meter die ze dagelijk warm moeten stoken en die zich verplaatsen in een Audi A8 van minimaal 4000 cc of groter.
En dan tegen jou roepen dat je 50cc brommertje teveel vervuiling geeft, erg kortzichtig.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf, ik denk dat ze dat is ontschoten.

Lars
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 mei 2015, 12:49
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Nederland op zijn smalst

#5 Bericht door Lars » 25 feb 2016, 19:03

Weet er iemand toevallig hoe dit in de gemeente Rotterdam geregeld is? Ik hoop deze zomer op mijn Kreidler de stad onveilig te maken, maar dan moet het nog wel mogen. (Zo niet, dan zal je me alsnog zien rijden ;) )

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#6 Bericht door nozems » 25 feb 2016, 20:06

Het is slechts een kwestie van tijd voordat ook de oude en erg kleine groep vervuilende oldtimer motorfiets(jes) de sjaak zijn, wellicht over 10jaar al, als we dan niet als makke schapen blijven wachten en het aanvechten dan komen we er wellicht vanaf met nog meer beperkingen en anders kan die voor altijd binnen staan, of naar het oud ijzer...

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#7 Bericht door Henk 3bakvoet » 25 feb 2016, 20:58

Er komen per 1 januari 2018 aparte milieuzones voor verschillende soorten voertuigen
@Brommer, ook jij op je tweetakt MOTOR ontspringt de dans niet.
Uitzonderingen worden niet gemaakt, winnen van de milieu lobby, kansloos in dit land.
Geloof mij maar.

brommer
Berichten: 777
Lid geworden op: 07 sep 2002, 12:43
Locatie: Sijbekarspel
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 3 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#8 Bericht door brommer » 25 feb 2016, 21:47

Henk 3bakvoet schreef:
Er komen per 1 januari 2018 aparte milieuzones voor verschillende soorten voertuigen
@Brommer, ook jij op je tweetakt MOTOR ontspringt de dans niet.
Uitzonderingen worden niet gemaakt, winnen van de milieu lobby, kansloos in dit land.
Geloof mij maar.
Ga ik aan Jan de Vries vragen of hij mijn Kreidler ook om wil bouwen naar een 4 takt. :wink:

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#9 Bericht door hermanp » 25 feb 2016, 22:42

Gewoon niks van aantrekken. De temperatuur in huis een graadje lager, dan mag je zeker blijven doorrijden met je Kreidler. Zonder sjoemelsoftware, minder fijnuitstoot dan de moderne diesels, vermoed ik en zeker minder kilometers, dus, waar maken ze zich druk om.

Gebruikersavatar
heru
Berichten: 150
Lid geworden op: 17 aug 2013, 00:01
Locatie: amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nederland op zijn smalst

#10 Bericht door heru » 26 feb 2016, 00:21

alleen suv en hummers krijgen ontheffing
ik denk dat ik mijn brommer om laat bouwen door volkswagen.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#11 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 feb 2016, 07:01

:lol:
Bijlagen
brom.JPG
brom.JPG (156.04 KiB) 11894 keer bekeken

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#12 Bericht door nozems » 26 feb 2016, 08:32

Er word vooralsnog gesproken over bromfietsen....maar het is slechts een kwestie van tijd.

henk stet
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#13 Bericht door henk stet » 26 feb 2016, 12:01

Heren techneuten, ik ben een echte leek als aan komt op de uitstoot van onze 2 taktjes. maar ik vraag me af hoe het komt. is er bij voorbeeld winst te behalen als we de benzine mengen met minerale olie? en zou het mogelijk zijn om naar een auto bedrijf te gaan om de uitstoot te meten? ik bedoel hiermee dat als we de uitstoot weten te reduceren dat we dan wel een vuist naar de politiek kunnen maken. ik ben benieuwd of iemand hier meer duidelijkheid in kan brengen. v. gr. Henk Stet

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5510
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Nederland op zijn smalst

#14 Bericht door kreidler844 » 26 feb 2016, 12:09

Men heeft de gedachte dat rook meer vervuilt dan geen rook, ik kan je verzekeren dat over de levensduur genomen (inclusief productie) iedere auto, elektrisch of niet, meer vervuilt dan een kleine 2-takt.
Ze moeten een keer onderzoek doen naar de accu's van die batterijauto's.

henk stet
Berichten: 246
Lid geworden op: 03 mei 2015, 17:55
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 5 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#15 Bericht door henk stet » 26 feb 2016, 14:43

Ja dit begrijp ik. dit staat ook in alle media, maar dit is geen antwoord op mijn vraag. v. gr Henk Stet

hermanp
Berichten: 6983
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 107 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#16 Bericht door hermanp » 27 feb 2016, 00:01

Men (en dan bedoel ik de milieufreaks die keer op keer onze lieftallige oldtimers in een kwaad daglicht proberen te stellen vanwege de uitstoot) komt met cijfers ( 200, 500 tienduizend keer meer vervuilend dan een gemiddeld busje (voor of na de ontdekking van sjoemelsoftware?)), dus zal men wel wat gemeten hebben. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik met mijn oldtimer (4000 km per jaar, is 100 liter benzine, 2 liter olie) vervuilender bezig ben dan iemand die 100.000 km rijdt. Want als ik niet met mijn brommertje de binnenstad in mag, stap ik in mijn vervuilende (echter toch moderne) diesel, ga verkwistend gas geven in de binnenstad en zal overal mijn dieseltje een tijdje stationair laten ronken.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10471
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 237 keren
Ontvangen waarderingen: 223 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#17 Bericht door nozems » 27 feb 2016, 10:03

Die uitstoot cijfers zijn natuurlijk nergens op gebaseerd en gewoon bedoeld om te shockeren... maar als je als zo'n groenl.l een rokende brommer ziet, dan heb je gelijk een stok om mee te slaan, tel daarbij de bijzonder debiele rijstijl op van menig scooterrijder op en 1 plus 1 is 2... want eerlijk is eerlijk ze rijden je waar het kan omver en knallen (rakelings) langs wandelaars/fietsers met een onverminderde bloedgang voorbij. Dat zo'n groenl.l in een dikke decadente auto rijdt met een belachelijk oversizde motor erin met sjoemelsoftware dat vergeten we even net als al die keren dat ze lekker ver weg op vakantie zijn met het vliegtuig... Ik hoop dat er flink geprotesteerd gaat worden en het niet doorgaat of nog erger wordt... want het gaat over het gehele mobiele (wagen)park om maar een heel klein aantal voortuigen waarvan de meeste mensen er ook alleen maar mee zullen rijden als het lekker weer is bij minimaal 20graden en dan ook alleen nog voor plezierritjes, dus waar gaat het nou eigenlijk over (maar daar stappen ze geheel aan voorbij en pakken het plezier van diegene er gewoon mee af)

Gebruikersavatar
Bullet
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 apr 2013, 16:38
Locatie: eindhoven
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#18 Bericht door Bullet » 27 feb 2016, 16:00

en daar zit nu de kneep, ALLES van de burger afpakken niet alleen z'n geld maar ook zijn pleziertjes.

Bullet

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nederland op zijn smalst

#19 Bericht door Jupke » 27 feb 2016, 20:22

Ik vraag me af, wat maakt de scooter van 2011 zoveel schoner(want die mag wel nog) dan die van 2010 ?

Johanvdbij
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 dec 2015, 21:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nederland op zijn smalst

#20 Bericht door Johanvdbij » 28 feb 2016, 18:26

Kijk goed welke politieke partijen hier achter zitten en reken met ze af bij de eerst volgende gemeenteraad verkiezingen, dat is helaas het enige wat we kunnen doen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#21 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 feb 2016, 18:37

Johanvdbij schreef:Kijk goed welke politieke partijen hier achter zitten en reken met ze af bij de eerst volgende gemeenteraad verkiezingen, dat is helaas het enige wat we kunnen doen.
:thumbleft

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13597
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#22 Bericht door Caspar » 28 feb 2016, 20:52

Johanvdbij schreef:Kijk goed welke politieke partijen hier achter zitten en reken met ze af bij de eerst volgende gemeenteraad verkiezingen, dat is helaas het enige wat we kunnen doen.
Dat is inderdaad de enigste remedie.
Anderzijds: de landelijke milieu hype is zo wijd verbreid , het maakt niet uit of je nu door de hond of de kat gebeten wordt.

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#23 Bericht door jamojamo » 29 feb 2016, 10:47

Johanvdbij schreef:Kijk goed welke politieke partijen hier achter zitten en reken met ze af bij de eerst volgende gemeenteraad verkiezingen, dat is helaas het enige wat we kunnen doen.
Als dit inderdaad je grootste motief is voor een partijkeuze dan baseer je er maar je stemgedrag op. Een ander fenomeen dat de kop opsteekt zijn de petities. Een organisatie als de Fehac zou hier een aanzet toe kunnen doen maar die hebben in de nieuwe oldtimer regeling met toenmalig staatssecretaris Weekers al meegelobbied en ik verdenk die club ervan dat ze net als de fietsersbond brommers en scooters verfoeien.
Ook kunnen we als groep liefhebbers onze bevlogenheid laten blijken door middel van mails aan de "regerende" partijen in de gemeenteraad van Amsterdam.
Wat me het meest verbaast is dat voertuigen die van een kenteken voorzien zijn en kennelijk toegelaten op de Europese weg er door een gemeente uitgekickt kunnen worden. Grootstedelijke waanzin.
Eric
e-mail adressen van raadsleden van Amsterdam die er nog over moeten stemmen:
https://www.amsterdam.nl/gemeente/gemee ... -fracties/

e-mail adres van de verantwoordelijke (D66) wethouder:
https://www.amsterdam.nl/gemeente/colle ... wethouder/

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3731
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 348 keren
Ontvangen waarderingen: 191 keren

Re: Nederland op zijn smalst

#24 Bericht door jamojamo » 29 feb 2016, 10:54

Hier een pagina van de gemeente waar het plan wordt gepresenteerd:
https://www.amsterdam.nl/gemeente/colle ... ed-pakket/
Er staat genoemd als te weren voertuigen uit de milieuzone: scooters van voor 2011.
Alsof een Vespa ET4 (viertakt) uit 1997 vervuilender is dan een pakweg Piaggio Zip tweetakt uit 2011.
Er zijn weer "gegevens uit onderzoek" gebruikt van de fietsersbond en de Bovag ben ik bang. Het is dommigheid en grootstedelijke arrogantie.
Eric

Gebruikersavatar
kreidler844
Berichten: 5510
Lid geworden op: 20 aug 2006, 13:41
Locatie: opende
Gegeven waarderingen: 48 keren
Ontvangen waarderingen: 232 keren
Contacteer:

Re: Nederland op zijn smalst

#25 Bericht door kreidler844 » 29 feb 2016, 10:59

Tja Eric, milieu maatregelen in Nederland worden gesteund door de fabrikanten want dan kunnen zij namelijk nieuw verkopen, het staat er in dit artikel ook nog met grote letters bij. Het gaat niet om het milieu maar hoe kunnen we het meeste verdienen aan zgn milieumaatregelen door de eisen te omzeilen of te lobbyen zodat de eisen aangepast worden.

Plaats reactie