Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Ga naar mobiele versie


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kreidler op snorkenteken
BerichtGeplaatst: wo aug 23, 2017 11:18 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Volgende maand heb ik een afspraak bij de RDW voor een kenteken op een Eitank.
Hoe gek is het om er een snorkenteken op aan te vragen?
Niet dat ik dat serieus van plan ben, maar wat zijn zoal de voor en nadelen van een snorkenteken.
Wat doet het met de handelswaarde?
Zijn er al Kreidlers op snorkenteken?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 12:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3636
Je hoeft geen helm meer te dragen (zomers lekker uitwaaien) voordeel.
Je mag maar 25 km p/uur (schiet niet op ) nadeel.
Rij je met een snelheid van 15 - 20 - 25 - 30 -35 km /etc tegen een Boom aan voelt het zelfde aan, je wordt wakker in een ziekenhuis dus niet leuk, rij je 45 - 55 - 65 - 80-met helm, wordt je echt niet meer wakker ( nadeel dus).
Rij je met 90 - 100 - 120 - km tegen een boom of auto, kom je tussen 6 plankies of een oven.( heel erg nadeel)
Ik zou maar eerst denken wat ik zou doen, bezint eer gij begint Jan. gr Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 9:19 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Hahaha die Jan, ik heb heerlijk om je tekst gelachen!!
Ik heb een paar Kreidlers startklaar, dus kan ik kiezen.
Een toertochtje daar gelaten rij ik heel erg weinig en als ik het doe is het uitsluitend met een temperatuur van ruim 20 graden boven nul wel te verstaan.
Neem jou gisteren, zalige temperatuur en een ritje richting zee gemaakt en dan rij je weer met zo'n knots van ern helm op je kop, vind ik echt heel vervelend.
Dergelijke ritjes gaan met zeer lage snelheid, gemiddeld 30 km per uur, geen haast en rij voorzichtig.
Hoe lekker zou het zijn met alleen een petje op ipv een grote helm.
Dus als je nou 1 Kreidler op snorkenteken kan krijgen voor bovengenoemde uitstapjes, dan blijft er altijd nog een Kreidler in de schuur beschikbaar met geel kenteken voor andere ritjes waar het wat sneller gaat of drukker om je heen is.
Maar hoe knijp je voor de keuring je Kreidler tot 25 km per uur, ook niet eenvoudig.
Terug bouwen is geen kunst. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 9:23 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Nootdorp
Het lijkt me een interessante optie op een eitank. Maar eerlijk gezegd heb ik snorfietsen nooit begrepen en nu al helemaal niet: Een E-bike hoef je nauwelijks te trappen, mag je 25, geen verzekering, geen rijbewijs, geen rollerbanken en geen verkeersboetes. En je verbruik is ook niets.

Dit zal de echte eitankliefhebber niet in de weg staan zijn brommertje als 25km te laten keuren, maar ik snap het toch niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 9:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jan, handelswaarde?? Dus de hobby is voor jou puur iets als een belegging? Ik denk dat je je geld dan beter kunt besteden/investeren. En de gedachte dat je op snorsnelheid 'veilig' rijdt is ook een illusie, zelf heb ik eens een schuiver gemaakt met 30km/h op de klinkertjes zonder handschoenen, het waren net rauwe biefstukjes....

Als je het fijner vind om zonder helm te rijden is dat toch een prima optie, ik had begrepen dat 'snelheid' een Eitank rijder niks zegt.

Nadelen lijken mij dat senioren op hun elektrische fiets voortdurend in je kielzog rijden, of wielrenners die even in de luwte willen rijden, en het bedrog dat je denkt dat het veilig is, ook met 30km/h kan het al hard gaan, maar grote voordeel is wel dat als het misgaat dat je het al weken ziet aankomen wij malloten op de RS'jes hebben hooguit 2tiende van een seconde reactie tijd..affen wat overdreven maar het zal dus niet snel misgaan op een snorfiets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 10:13 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
11/38 tandwielen erop en een grote sproeir, gaat echt niet meer sneller dan 35km.

Leuk die gedachte, op je eitank zonder helm.
Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Een LH zo rond 1975ér 3bak hand. Haal je voor de keuring de 3'de versnelling eruit. Door de versnellings handel in 3 te blokkeren.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 11:45 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Pascal, handelswaarde is niet zo heel belangrijk, want met alle respect gaat het in de bromfiets wereld nou niet bepaald om bedragen waar je slapeloze nachten van krijgt.
Snelheid heb ik helemaal niks mee en geloof mij een beetje wielrenner komt me voorbij, boeien!!
Voor woon werk verkeer kan ik me voorstellen dat je wat sneller wil, maar niet voor een recreatief ritje, naar Zee, althans dat vind ik.
Over veiligheid kunnen we kort zijn, hoe veiliger hoe beter, maar als mijn medeweggebruikers net zo voorzichtig zijn als ik, dan gebeuren er geen ongelukken, rij al 60 jaar zonder 'n schrammetje, cross my fingers

@Andy, ik heb nog wel 10 - 36 liggen, loopt hij 40 km/ uur op, dus dan moet er nog wat snelheid vanaf.
Als je de ontsteking wat vroeger zet, komt hij ook niet op toeren en uitlaatje nog wat knijpen.
Ik ben er nog lang niet uit, het borrelt nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 12:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3636
Ja tot 1974 / 75 was nog geen Helm-verplichting, dat was toch heerlijk zomer,s, dus zelf ook zo.n 5 jaar (1965-1970)zonder gereden,maar wij reden toen ook 80-90 p/uur, was dus poepie link, maar we wisten toen niet anders. Maar Jan gewoon wat jij zegt lekker zo,n 30 km gaan rijden zonder helmpie, DOEN !! En je hebt brommers zat om hard te gaan geen probleem toch. Sukses !! gr Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 12:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9024
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Jan als je toch meerdere exemplaren hebt staan, gewoon doen. Kan me best voorstellen dat bij rustig rijden en 25graden of meer je liever dat zweet ding van je hoofd zet:) je zou zomaar de eerste kunnen zijn met een snor-eitank:)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 1:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2342
Woonplaats: Dronten
Jan schreef:
Wat doet het met de handelswaarde?
Snorkenteken op Eitank is gelijk aan geen kenteken.
Zonder kenteken is de brommer altijd iets minder waard.
Maar als je er zat hebt, waarom niet. Altijd mooier dan een scooter!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 8:00 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Heren dank, ik zal ook eens informeren wat er gebeurd als je ooit weer van snor naar bromkenteken gaat.
Krijg je dan 'n 1 op je kenteken, of niet.
Kentekens met 'n 1 erop vind ik niet echt geweldig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 9:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Nootdorp
Nee een 1tje krijg je vgm alleen bij kenteken diefstal.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 24, 2017 9:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2342
Woonplaats: Dronten
MichelVH schreef:
Nee een 1tje krijg je vgm alleen bij kenteken diefstal.
En in dit geval . . .


Bijlagen:
Kentekenplaat Weg.JPG
Kentekenplaat Weg.JPG [ 191.65 KiB | 1777 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 7:44 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9220
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Als je de weelde draagt van twee Hollandse Eitanken vind ik een exemplaar op een snor kenteken niet eens zo gek.
Nadelen ten opzichte van een bromfiets kenteken kan ik zo één twee drie niet bedenken.

Eigenlijk zie ik meer voordelen als extreem mooi weer rijder.

Gewoon doen Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 10:35 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Met een snorkenteken hoef je geen helm te dragen, maar het mag wel!
Met een brommerkenteken moet je zo'n ding op je kop, ook bij 30 graden.
Ik ben er nog niet uit, heb nog 'n maand bedenktijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 8:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Gister gespot in akersloot, heb em vaker hier in de buurt zijn rijden.

Heerlijk toch met je bolletje in de zon op de oldtimer :)

Andy,


Bijlagen:
20170826_182622 (Custom).jpg
20170826_182622 (Custom).jpg [ 79.93 KiB | 1550 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo aug 27, 2017 9:42 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Mooie GD50 Andy en de eigenaar schat ik in met een echte boerenpet op zijn hoofd! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 7:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Nootdorp
Een GI50 toch? Mijn vader had er zo eentje, 2 bak hand en reed nog behoorlijk rap door. En daarvoor trouwens een Solex à 25 gulden en daarna een Suzuki FZ50. Foto's van de Sparta zijn helaas "te groot"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 8:41 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Volgens het kenteken is het een GD 50, neem aan dat dan ook zo is, ik weet het niet!
Wel hele fraaie brommers, neem zo'n achterkant, dat wel even wat anders als 'n lullig Kreidler spatbordje.
Ook de buddy is fraai in combinatie met het frame.
Maat goed, laten we weer on topic gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 1:03 pm 
Offline

Geregistreerd: ma sep 14, 2009 11:03 pm
Berichten: 940
Woonplaats: Raamsdonksveer
Het is een Sparta GI50 sport uit 1965. Het laatste model met het ronde JLO blokje. Daarna kwamen de "hoekige" klokjes die niet tegen de pekel konden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 4:23 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Nootdorp
gcge schreef:
Het is een Sparta GI50 sport uit 1965. Het laatste model met het ronde JLO blokje. Daarna kwamen de "hoekige" klokjes die niet tegen de pekel konden.

Yass, begon al te twijfelen. Zeker een prachtding om te zien. Maar volgens mijn pa was het puur armoe waarom hij geen SS50 of een Zündapp had, hij vond sleutelen aan die Sparta niet erg fijn, en loodzwaar is hij ook. Maar hij heeft er nog een MT5 mee zoek gereden, dus hij is wel zo snel als hij eruit ziet :D . Hij doet me denken aan de Amerikaanse auto's uit de 60's. Mooi ding. Ze beginnen ook wel aardig duur te worden zie ik op MP.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 02, 2017 12:38 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Moet je een koopovereenkomst kunnen overleggen bij de RDW? dat wordt nl weleens beweerd!
Op mijn brommer zit het verzekeringsplaatje van 1985 er nog op.
Zeg je toch dat hij al 40 jaar in je bezit is en dat je geen aankoopbon meer hebt, sterker nog, nooit gehad ook, handje contantje ging het toen, trouwens nu nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 07, 2017 3:54 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Vandaag getracht de snelheid van de eitank te verlagen, helaas nog lang niet het gewenste resultaat.
Het 12 tands VTW vervangen door een 10 tands VTW.
Dit scheelt 'n paar kilometer, maar meer ook niet.
De mooie dikke sigaar uitlaat vervangen door het originele kleine uitlaatje uit 1 stuk.
Dit hielp jammer genoeg heel weinig, hij trekt nog beter dan voorheen, je kan vanuit stilstand in zijn 3e versnelling optrekken, bere sterk, maar dit hoeft allemaal niet, ik wil max 35 km / uur halen
Omdat ik wil dat hij toch netjes blijft lopen, ga ik binnenkort nog wat anders proberen.
Ik laat jullie tzt weten wat het is geworden en of het helpt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 07, 2017 5:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 285
Woonplaats: Nootdorp
Kleinere carburateur, of misschien zoals bij Derbi een "piemel" aan de uitlaatbocht lassen? Ziet er niet uit maar werkt goed op toerenbegrenzing. Anders misschien een nóg kortere vertanding? En werkt dat allemaal niet kun je voor de keuring ff een versnelling blokkeren op het handel...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 07, 2017 8:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1741
Heb nog even wat gemeten, berekend en uitgeprobeerd.
Als ik ervoor zorg dat mijn gasschuif ongeveer 6 mm minder ver omhoog kan, dan loopt hij gewoon goed op het mengsel, maar de topsnelheid ligt dan net boven de 30 km per uur.
Ben al bezig, er komt een busje met gelijk aan de buitendiameter van de gasschuif aan de onderkant van het carb dekseltje, zit vast op het stukje schroefdraad van de gasbocht wat door het deksel steekt.
Je houdt toch nog een behoorlijke draai op je gasgreep over, dus valt eigenlijk niet echt op.
Wordt vervolgd.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!