Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 3:27 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
ik ben ivm de regen maar weer even verder gegaan met de Eitank.
Ik heb van een andere oude carb de gasschuif gebruikt, want die heeft de juiste maatvoering.
De bovenste 7 mm afgezaagd en netjes afgebraamd en deze bovenop de bestaande gasschuif gelegd.
De gasbuitenkabel ongeveer 10 mm ingekort.
De veer in de gasschuif in ingedrukte situatie ook 7 mm ingekort en het spul gemonteerd.
De gasschuif gaat nu nog maar net voor de helft omhoog, dus volgas gaat niet meer.
Omdat er toch wel speling in de draaibuis van het handvat zit, valt dit stukje minder gasgeven niet of nauwelijk op.
Hij behoudt het juiste mengsel, de motor start en loopt dus prima en ik verwacht een topsnelheid van 30 km per uur,
Ik had dat gisteren al met plakbandjes en vitstift op het gashandel gemerkt.
Omdat het me teveel regent, komt de eitank niet buiten, dus een proefrit wordt later gedaan.
Ben benieuwd, maar ik denk wel dat dit goed werkt.
Wordt vervolgd.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 3:42 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Zo ziet het eruit, gemonteerd zitten de vlakken natuurlijk mooi vlak op elkaar.
Gasschuif kan nog maar +/- 40% open.


Bijlagen:
IMG_1502.JPG
IMG_1502.JPG [ 184.01 KiB | 792 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 08, 2017 5:31 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Veel trager kan ik hem niet maken, maar mocht ik een fractie sneller willen, dan haal ik 1 mm van het losse stukje af, kwestie van de grens opzoeken.
Grens is 35 echte km per uur voor een snorkenteken???
Ga ik er net even onder zitten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 5:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jul 25, 2007 7:38 pm
Berichten: 775
Woonplaats: Westerkwartier
35 km is een WOK melding. Bij 34 km, zit je nog net goed.


https://webapps.politieacademie.nl/nasl ... rollenbank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 09, 2017 6:51 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik ga volgende week kijken wat de snelheid nu is, ik verwacht onder de wettelijke limiet.
Ik heb nog niet definitief beslist of ik evt voor snorkenteken ga.
Ik kan de aanvraag nog wijzigen en heb nog kleine 3 weken om te beslissen.
Zijn er Eitanken op snorkenteken bekent?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di sep 12, 2017 9:41 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Vandaag testritje gemaakt en het is bijna ongelooflijk, maar hij loopt nog te hard.
De gasschuif gaat voor minder dan de helft open en dat is kennelijk nog teveel.
Geen idee wat de werkelijke snelheid nu is, de tellernaald hangt tegen de 40 km per uur aan, dus de werkelijke snelheid zal wat lager liggen.
Omdat ik niet aan het mengsel heb geknoeid loopt hij nog steeds prachtig en dat wil ik ook zo houden.
Heb daarna de uitlaatdemper voor de helft afgedicht, dat werkt natuurlijk wel, maar dan loopt hij super beroerd en dat wil ik niet.
Hebben jullie nog suggesties, simpel en doeltreffend?? :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 8:37 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Langere bocht


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 9:54 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik heb het originele uitlaatje eronder, dat dunne ding met vaste bocht.
Je Kreidler loopt eerder 80 km dan 35 km, bizar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 11:01 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Begrijp je bedoeling niet helemaal.
Is het ook de bedoeling dat die na de snorkeuring 30km blijft rijden??? Of na de keuring weer 45km laten rijden.

Anders een grote sproeier en tw, 11/38. dan zal ie wel een toontje lager zingen :) Heb nog wel een 38t. voor je.

Of gewwon wat ik de vorige keer al meldden. De derde versnelling blokkeren in de handel.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 11:29 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Andy, het is alleen maar bedoeld om door de keuring heen te komen, daarna mag hij weer terug naar 45 km.
Hendel blokkeren wil ik liever niet, grotere sproeier wil ik wel even uitproberen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 2:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Je kan em gratis ophalen.............

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 3:12 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Klasse Andy, wanneer?
Mail of App me maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 6:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do nov 25, 2004 1:01 pm
Berichten: 1258
Woonplaats: Alkmaar / Huizen
Moderne brommer worden geknepen dmv een prop in de uitlaat.
Als je een ring in de uitlaatbocht maakt met een klein gaatje kan je met de grootte van het gaatje een beetje experimenteren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 13, 2017 8:08 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Dank je Jan Willem.
Ga eerst het 38 tands ATW nog even proberen en dan kom ik weer 'n stapje dichterbij en mocht het nodig zijn, dan komt de uitlaat aan de beurt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 14, 2017 4:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 295
Woonplaats: Nootdorp
Zou hij met de kortere vertanding juist niet sneller op toeren komen? Dan heeft de gasschuifbegrenzing weinig zin... Ik denk dat een "prop" in de uitlaat beter zal werken. Een geperforeerde schijf tussen het luchtfilter en de carburateur kan ook.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 14, 2017 4:29 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Vanmiddag het tandwiel bij Andy opgehaald en gemonteerd.
Ivm de vele regen komt de eitank niet naar buiten, misschien morgen.
Ben benieuwd naar de nieuwe snelheid.
Als hij nog te hard loopt, dan ga ik de uitlaat heel voorzichtig knijpen, of wat Michel aangeeft de lucht iets afknijpen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 15, 2017 12:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Vanmorgen gereden met het 38 tands ATW.
Op aanraden van Andy een snelheidsmeter App op mijn mobiel gedownload en de telefoon op de bromfiets gemonteerd.
Even creatief bezig geweest en dat gaat prima, zie foto.
Topsnelheid windje mee 34 km per uur en windje tegen 31 km per uur.
Zijn belaste metingen en de rollenbank is toch onbelast of niet?
Kom ik hier mee door de keuring??
Kan de uitlaat nog even klein beetje knijpen, wil eigenlijk naar 29 a 30 km per uur.


Bijlagen:
IMG_1505.JPG
IMG_1505.JPG [ 186.45 KiB | 613 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr sep 15, 2017 2:50 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Begonnen met de uitlaat te knijpen.
Ik vond een mooie M6 moer met vaste ring erachter, zie foto.
Deze valt precies in de achterkant van het losse eindstuk en sluit die 4 piepkleine gaatjes rondom je M6 draadeind af.
Je kan hem ook gebruiken om je eindstukje mee vast te draaien ipv een los M6 moertje.
Omdat ik hiermee 4 gaatjes afsluit, heb ik besloten om met de Rattenstaartvijl 1holletje te vijlen en kijken wat voor effect dat heeft.
De uitlaatlaat maakt een beetje ander geluid, hij blaast wat meer.
Stukje gereden en wat denk je, hij loopt nog even hard. :oops:
Begin het nu wel heel zachtjes aan zat te worden, pff
Dit is toch bijna bizar te noemen, moet het holletje nog kleiner!


Bijlagen:
IMG_1507.JPG
IMG_1507.JPG [ 181.23 KiB | 604 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2017 9:02 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jan 27, 2005 2:01 am
Berichten: 9227
Woonplaats: Koog aan de Zaan
Niet te temmen zo een Eitank. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2017 9:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2349
Woonplaats: Dronten
Henk 3bakvoet schreef:
Niet te temmen zo een Eitank. :D
Als je de teugels zelf maar stevig in handen hebt!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 16, 2017 11:37 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Jan schreef:
Begonnen met de uitlaat te knijpen.

Dit is toch bijna bizar te noemen, moet het holletje nog kleiner!


Laatst bij een snorscooter een busje met een diameter van 6 mm in de bocht geplaatst. Topsnelheid +/- 35 km/u.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2017 10:49 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik heb gistermiddag het ringetje met moertje zodanig gemonteerd dat nog slecht 'n half gaatje in de uitlaatdemper geopend blijft en nu rijdt hij nog maar 29 km per uur.
Loopt nog steeds goed alleen blaast de uitlaat nog wat meer!
Maar dat is niet vreemd als alles via een opening ter grootte van een luciferkop naar buiten moet.
Ik doe er niets meer aan, ben het wel zat.
Nu nog definitief beslissen of ik voor snor of brom kenteken ga.
Ik zit op 70/30 waarbij 70% snor.


Laatst bijgewerkt door Jan op zo sep 17, 2017 11:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 17, 2017 11:32 am 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Oh ja, nog vergeten op te schrijven: ik heb gisteren nog 'n extra ringetje in het carburateur deksel geplaatst, waardoor nog minder brandstof.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2017 10:01 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 1746
Ik heb de RDW een mailtje gestuurd met de vraag of snorkentekens binnenkort ook een helmplicht hebben.
Netjes antwoord gehad, dat het op dit moment nog niet aan de orde is, maar dat de Politiek daar wel mee bezig is.

Tja wat moet ik daarmee?
Ik begin wel meer te twijfelen over het aanvragen van een snorkenteken op mijn eitank.
Heeft het nog zin??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 21, 2017 10:34 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4736
Woonplaats: alhier
Jan schreef:
Ik heb de RDW een mailtje gestuurd met de vraag of snorkentekens binnenkort ook een helmplicht hebben.
Netjes antwoord gehad, dat het op dit moment nog niet aan de orde is, maar dat de Politiek daar wel mee bezig is.

Tja wat moet ik daarmee?
Ik begin wel meer te twijfelen over het aanvragen van een snorkenteken op mijn eitank.
Heeft het nog zin??


Jazeker heeft het zin. Gezien de 'snelheid' van de politiek (het lijken wel snorfietsers) zal pas ergens eind volgende eeuw een voorlopig besluit worden genomen. Mocht het onverhoopt toch sneller doorgedrukt worden, vallen bepaalde categorieën misschien weer buiten de nieuwe wetgeving. Zo niet, doe je toch weer een helm op?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!