Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 1:28 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 22, 2003 5:03 pm
Berichten: 184
Woonplaats: Haarlem
Beste Kreidler liefhebbers,

Dit wil ik toch even delen met jullie.
Afgelopen donderdag ben ik met mijn Kreidler RS naar de RDW geweest voor een motor keuring. Ik heb deze Kreidler zo'n 3 jaar geleden opgebouwd uit voornamelijk onderdelen die ik had nog liggen en verder wat zaken via MP gekocht. Ik noem deze ook de restjes Kreidler. Al die tijd liep ik er een beetje tegen aan de hikken of ik wel of niet zou gaan keuren. Dit kwam ook omdat ik het frame niet helemaal vertrouwde. De aankoop was een beetje vreemd gegaan, maar toen een paar weken terug met hulp van Enzo het type wel overeen kwam met documentatie en ik juiste gegevens van Louis had gekregen heb ik een afspraak gemaakt.
Door het slechte weer was ik er nog niet aan toegekomen om met deze Kreidler te gaan rijden. De zondag voor de keuring alles nagekeken en een klein stukje gereden en alles leek goed te zijn.
Donderdag de 23ste begon al goed. Ze hadden droog weer voorspeld, maar het regende toch echt die ochtend.
Ik woon zo’n 7 km van het keuringstation in Amsterdam vandaan. Ik woon aan de meest oostelijke kant van Haarlem en het keuringstation ligt aan de meest westelijke kant van Amsterdam.
Toen ik in Halfweg was bleek ik op eens geen druk meer op mijn koppeling hendel te hebben en ik dacht dat er iets met de kabel aan de hand was. Ik besloot toen toch maar het fietspad te nemen, maar toen stopte de Kreidler er mee. Klein stukje gelopen om hem weer aan de praat te krijgen wat niet lukte en kijkend op mijn horloge schoot de tijd al behoorlijk op om op tijd aanwezig te zijn. Ik kreeg het een beetje Spaans benauwd. Gelukkig wat primair gereedschap meegenomen en de carburateur schoon gemaakt en toen liep hij weer. Ik was precies op tijd voor de aanmelding.
Ik werd op tijd geholpen en had vriendelijke keurmeester van mijn eigen leeftijd. Ik maakte bijna een fout om met hem in discussie te gaan over het motornummer. Deze zit er niet in, omdat het een Zwitsers blok betreft. Ik bedacht mij ter plekke dat er vast wel een of ander nummer onderop stond. Deze hebben toen maar gebruikt.
Nadat de keurmeester wat papier werk had verricht wilde hij dat ik de brommer startte. Deze deed het en hij wilde alleen het de lichten en claxon controleren. Daarna werd de Kreidler gewogen en heeft de keurmeester ook nog van internet een BPM formulier uitgedraaid en toen kon ik naar de balie om af te rekenen en het BPM formulier verder in te vullen.
Kortom : de keuring was geslaagd.
Toen ik buiten kwam was het net op gehouden met zachtjes regenen en hoos het. Ik startte de Kreidler en deze liep direct, maar ik realiseerde mij dat de koppeling het niet deed. Toen de Kreidler uitgezet en om deze eerst in zijn 2 te zetten en daarna aan te lopen, maar ik kreeg deze niet meer in een versnelling ook deed mijn Kickstarter het niet meer. Ik begreep dat er iets goed mis was binnen in de motor en dat ik heel veel geluk had dat de Kreidler net nog wilde startte tijdens de keuring. Anders had ik een afkeuring gehad.
Omdat ik niemand wilde lastig vallen om mij op te halen en ik niet wilde dat de brommer wat onhandig zou worden vervoerd had ik besloten om maar te gaan lopen.
De afstand bleek toch wat zwaarder te zijn en duurde ook wat langer dan in geschat. Na 7 kwartier was ik thuis. Ik was doorweekt van het zweet.
Thuis bleek het koppelingshuis los te zijn gelopen. Hoe is mij nog steeds een raadsel, maar het zit er weer op en zodra het kenteken binnen is en weer beter is dan ik dan eindelijk gaan rijden.

Groeten
Harry

Foto volgt nog.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 1:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3659
Ten eerste Gefeliciteerd met de keuring, ff wachten op de papieren en dan het bord er op en gaan met die banaan, wens jou vele mooie ritjes toe . gr Jan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 2:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8531
Woonplaats: kreidler eiland
Blijf het maar vreemd vinden.

Vorig jaar 2 rs'en 1 tm en dit jaar 1 rs en een yamaha dt80 uit 1994 en hoefde niet te starten of enig ander controle van technische staat.
Enkel controle frame en motor nr. en van documentatie op internet en meegebrachte papieren.

Dat van die CH motoren zonder nr weten ze allang al, heb er al zoveel laten keuren. |Dat weten ze gerust wel, lijkt of ze erop kicken hoe jij erop reageerd.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 2:34 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 05, 2005 5:50 pm
Berichten: 3659
Als jij er heen gaat Andy, hebben ze de rode -loper al uit liggen, denken ze daar komt Alfred-Andy Kreidler weer aan. hahaha gr Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 3:10 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8771
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Een heel verhaal Harry !
Eind goed , al goed.

@Andy : ik denk dat jij ondertussen de RDW financieel op de been houd. ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 28, 2017 8:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8531
Woonplaats: kreidler eiland
Denk het ook :lol: Tip, ga nooit discuseren met de keuringmeester :roll:

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 29, 2017 12:26 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 30, 2005 1:55 pm
Berichten: 490
Woonplaats: Katwijk
Leuk verhaal, mooi dat het toch een kenteken opgeleverd heeft!
Keuren gaat iedere keer anders, de ene keer wordt alles gecontroleerd en de andere keer komt de keurmeester niet eens van zijn stoel, maar idd, nooit in discussie gaan!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!