Kostenplaatje restauratie
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Ik lees al een hoop commotie in het te koop topic "a tank' gezocht. Ik heb je vaker dat soort vragen zien stellen, waarop ik dan reageerde dat het opknappen van een Kreidler een slechte investering is, maar het lijkt in mijn ogen dan toch altijd weer daarom te draaien, ook in het algemeen hoor je het vaak 'restaureer je Kreidler in geheel originele staat, dan is hij meer waard' ik snap dat dus niet, zoiets doe je toch voor je plezier? Tijdje terug kocht jij voor een habbekrats een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook een vette bek mee hebt gehaald, ding ging voor dik geld in onderdelen de deur uit (excuus als ik er finaal naast zit) maar dan mag een mede 'hobbyist' er dan toch ook een centje op verdienen? Hopelijk heb ik niet weer op lange/zere tenen gestaan
Ik ben voor het rijwielgedeelte iets van 3500,- kwijt, maar heb het niet goed bijgehouden, zolang ik het gewoon kan betalen doe ik lekker waar ik zin in heb, kan ik het niet betalen, moet ik m'n brood ervoor laten staan of uit principe dat ik iets overgewaardeerd vind dan koop ik het gewoon niet.
Ik ben voor het rijwielgedeelte iets van 3500,- kwijt, maar heb het niet goed bijgehouden, zolang ik het gewoon kan betalen doe ik lekker waar ik zin in heb, kan ik het niet betalen, moet ik m'n brood ervoor laten staan of uit principe dat ik iets overgewaardeerd vind dan koop ik het gewoon niet.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2290 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Ik ga ook voor jou laatste alinea Pascal ipv van geleuter
Anderen kunnen er van leren is verspilde moeite. Ze doen toch wat ze in hun hoofd hebben en luisteren dan niet.
Laat het maar stranden. Komt het weer voor weinig op de markt.
Enzo
Anderen kunnen er van leren is verspilde moeite. Ze doen toch wat ze in hun hoofd hebben en luisteren dan niet.
Laat het maar stranden. Komt het weer voor weinig op de markt.
Enzo
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 357 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Diep ademhalen Pascal, tot tien tellen en nog eens lezen wat je geschreven hebt voor je op “bevestig” drukt. Als het je niet aanstaat reageer je beter niet dan zo (denk ik). Even goede vrienden hoor maatje maar laat de boel opnaaien maar aan anderen over
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
-
- Berichten: 3306
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 98 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
No hard feelings hoor Pascal, het is alleen jammer dat wanneer ik een hele algemene vraag stel, andere mensen dat niet goed lezen en er een geheel eigen interpretatie aan geven en mij vervolgens betichten van info achterhouden etc,
Topic mag wel dicht wat mij betreft!
Topic mag wel dicht wat mij betreft!
-
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 108 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Voordat het topic gesloten wordt, nog even een vraag c.q. opmerking of verzoek. Het lijkt erop dat het de bedoeling is dat je een schuurvondst gaat aanschaffen en je wilt weten of het rendabel kan worden? Laat dan ook even weten, achteraf, of het dat ook werkelijk is. Was het echt (en dat is best wel subjectief) nodig om het motorblok (compleet of gedeeltelijk) te reviseren? De zwarte delen worden gestraald en gespoten/gepoedercoat? Voor welke velgen en spaken heb je gekozen en vlecht je de wielen zelf of laat je het doen?Jan schreef:Mannen,
Ik weet niet of er al eerder is geschreven over het kostenplaatje van een Kreidler restauratie cq flinke opknapbeurt.
Ben echter wel benieuwd, want ik krijg de indruk dat het er allemaal niet goedkoper op wordt.
Ben nu met een RMC bezig en dat is zeker niet de meest dure Kreidler, maar toch loopt het aardig op.
Uitgangspunt is een mooie schuurvondst, welke compleet is, maar nog geen kenteken heeft.
Velgen en spaken zijn aan vervanging toe.
Blokje is aan revisie toe.
Buddy heeft de nodige beschadigingen en moet opnieuw bekleed worden.
Tank heeft deuken en slecht chroom, moet opnieuw verchroomd worden.
Volledig overspuiten niet noodzakelijk, maar wel achterbrug, middenbok en subframe.
Voorvork reviceren.
Achterschokkers reviceren of nieuwe kopen.
Verder nieuwe kabels, ketting, tandwielen, remsegmenten en ander klein spul.
Als je een aankoopbedrag hebt van pakweg €800 tot €1000,- dan schat ik in dat je het onder de €2000,- niet gaat redden.
Wat is jullie ervaring cq mening over de te maken kosten?
En dan de volgende vraag; wat is een al dan niet complete Kreidler zonder kenteken waard? Ik ben zelf, al jaren, bezig met een RS bouwjaar 1970; ik heb al een frame, mooie tank en zo goed als nieuwe buddy. Qua kosten zit ik al op de aanschafprijs van mijn nieuwste aanwinst, een erg nette originele LFC, bouwjaar 1975. Het kan verkeren, zei Bredero...
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9314
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 949 keren
- Ontvangen waarderingen: 781 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Een Kreidler 6-Gang MC- Motor.... nieks KVVnozems schreef:Ik lees al een hoop commotie ................ een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook .....
van wie heft Van Veen die 6 bakken gekocht, Tjerry ?
- Bijlagen
-
- DSC00154.JPG (75.84 KiB) 1536 keer bekeken
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Kostenplaatje restauratie
Het is mij niet te doen om te stoken of wat dan ook. Wat een restauratie kan kosten is van heel veel faktoren afhankelijk en niet uniform kwa financiele uitkomst. Het is maar net hoever je wilt gaan:)