Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 3:25 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2044
Mooi topic voor jou Menno om te maken.
Onderdeelprijzen in al zijn vormen, van NOS tot schroot.
Leerzaam voor de beginners onder ons.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 6:39 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9223
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Ik lees al een hoop commotie in het te koop topic "a tank' gezocht. Ik heb je vaker dat soort vragen zien stellen, waarop ik dan reageerde dat het opknappen van een Kreidler een slechte investering is, maar het lijkt in mijn ogen dan toch altijd weer daarom te draaien, ook in het algemeen hoor je het vaak 'restaureer je Kreidler in geheel originele staat, dan is hij meer waard' ik snap dat dus niet, zoiets doe je toch voor je plezier? Tijdje terug kocht jij voor een habbekrats een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook een vette bek mee hebt gehaald, ding ging voor dik geld in onderdelen de deur uit (excuus als ik er finaal naast zit) maar dan mag een mede 'hobbyist' er dan toch ook een centje op verdienen? Hopelijk heb ik niet weer op lange/zere tenen gestaan :oops:


Ik ben voor het rijwielgedeelte iets van 3500,- kwijt, maar heb het niet goed bijgehouden, zolang ik het gewoon kan betalen doe ik lekker waar ik zin in heb, kan ik het niet betalen, moet ik m'n brood ervoor laten staan of uit principe dat ik iets overgewaardeerd vind dan koop ik het gewoon niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:04 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46680
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Ik ga ook voor jou laatste alinea Pascal ipv van geleuter

Anderen kunnen er van leren is verspilde moeite. Ze doen toch wat ze in hun hoofd hebben en luisteren dan niet.

Laat het maar stranden. Komt het weer voor weinig op de markt.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:06 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2605
Woonplaats: Beverwijk
Diep ademhalen Pascal, tot tien tellen en nog eens lezen wat je geschreven hebt voor je op “bevestig” drukt. Als het je niet aanstaat reageer je beter niet dan zo (denk ik). Even goede vrienden hoor maatje maar laat de boel opnaaien maar aan anderen over :D
Gr.,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:15 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 2:56 pm
Berichten: 2044
No hard feelings hoor Pascal, het is alleen jammer dat wanneer ik een hele algemene vraag stel, andere mensen dat niet goed lezen en er een geheel eigen interpretatie aan geven en mij vervolgens betichten van info achterhouden etc,
Topic mag wel dicht wat mij betreft!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 7:44 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2606
Nah is het toch nog een leuk topic geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 10:53 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4852
Woonplaats: alhier
Jan schreef:
Mannen,
Ik weet niet of er al eerder is geschreven over het kostenplaatje van een Kreidler restauratie cq flinke opknapbeurt.
Ben echter wel benieuwd, want ik krijg de indruk dat het er allemaal niet goedkoper op wordt.
Ben nu met een RMC bezig en dat is zeker niet de meest dure Kreidler, maar toch loopt het aardig op.

Uitgangspunt is een mooie schuurvondst, welke compleet is, maar nog geen kenteken heeft.
Velgen en spaken zijn aan vervanging toe.
Blokje is aan revisie toe.
Buddy heeft de nodige beschadigingen en moet opnieuw bekleed worden.
Tank heeft deuken en slecht chroom, moet opnieuw verchroomd worden.
Volledig overspuiten niet noodzakelijk, maar wel achterbrug, middenbok en subframe.
Voorvork reviceren.
Achterschokkers reviceren of nieuwe kopen.
Verder nieuwe kabels, ketting, tandwielen, remsegmenten en ander klein spul.

Als je een aankoopbedrag hebt van pakweg €800 tot €1000,- dan schat ik in dat je het onder de €2000,- niet gaat redden.
Wat is jullie ervaring cq mening over de te maken kosten?


Voordat het topic gesloten wordt, nog even een vraag c.q. opmerking of verzoek. Het lijkt erop dat het de bedoeling is dat je een schuurvondst gaat aanschaffen en je wilt weten of het rendabel kan worden? Laat dan ook even weten, achteraf, of het dat ook werkelijk is. Was het echt (en dat is best wel subjectief) nodig om het motorblok (compleet of gedeeltelijk) te reviseren? De zwarte delen worden gestraald en gespoten/gepoedercoat? Voor welke velgen en spaken heb je gekozen en vlecht je de wielen zelf of laat je het doen?
En dan de volgende vraag; wat is een al dan niet complete Kreidler zonder kenteken waard? Ik ben zelf, al jaren, bezig met een RS bouwjaar 1970; ik heb al een frame, mooie tank en zo goed als nieuwe buddy. Qua kosten zit ik al op de aanschafprijs van mijn nieuwste aanwinst, een erg nette originele LFC, bouwjaar 1975. Het kan verkeren, zei Bredero...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jan 22, 2018 11:03 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5881
Woonplaats: Kreuzau (D)
nozems schreef:
Ik lees al een hoop commotie ................ een RS met van Veen 6bak, waar je meen ik ook .....


Een Kreidler 6-Gang MC- Motor.... nieks KVV :mrgreen:

van wie heft Van Veen die 6 bakken gekocht, Tjerry ? :D


Bijlagen:
DSC00154.JPG
DSC00154.JPG [ 75.84 KiB | 482 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jan 23, 2018 12:12 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9223
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Het is mij niet te doen om te stoken of wat dan ook. Wat een restauratie kan kosten is van heel veel faktoren afhankelijk en niet uniform kwa financiele uitkomst. Het is maar net hoever je wilt gaan:)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!