Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 3:49 pm 
Offline

Geregistreerd: wo okt 10, 2018 1:48 pm
Berichten: 3
Hallo,

Ik ben Ronald en heb in de jaren '60 en '70 diverse brommers gereden en onlangs is de interesse weer een beetje teruggekomen.
Als hobby op zoek naar een goede mooie klassieke brommer.

Als totale leek op het gebeid van de juiste kleuren en stickers op de diverse Kreidlermodellen heb ik een paar vragen over brommers die ik heb gezien en waar ik misschien
belangstelling voor heb.

Ik heb al zoveel mogelijk op internet en de diverse info pagina's proberen uit te zoeken, maar heb daar nog geen echte duidelijkheid gekregen.
Er waren zoveel uitvoeringen, modeljaren en zelfs verschillen tussen kleuren en stickers in landen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Als ik een brommer koop wil ik dat hij in ieder geval zo origineel mogelijk is zoals geleverd in NL of in een evt. land van herkomst in het juiste modeljaar.

Ik hoop dat de experts hier op het forum mij dus kunnen helpen. Foto's in de bijlagen.

Allereerst een Rode Kreidler RM uit bouwjaar 1979.

Volgens mij kloppen de kleuren hier niet met wat ik elders ben tegengekomen.
Volgens mij werd dit type in Frankrijk geleverd, maar waren de tank en de beschermkappen zwart en het frame juist rood.

Dat is bij deze brommer precies andersom, en lijkt op het kleurenschema van de Cross uitvoering, waarbij dit wel het geval was.

Misschien dat de vorige eigenaar die kleuren en bestickering mooier vond? Wie zal het zeggen.

Dan een gele Kreidler RMC Elektronik K53/42uit 1977.

Ook hier de vraag of de kleuren en bestickering origineel zijn.

RMC sticker op de tank ipv onder het zadel bijvoorbeeld.

Ook goudkleurige ipv zilveren KREIDLER sticker op de tank.

Tevens ook maar meteen de vraag of deze specifieke modellen bepaalde zwakke punten hebben of dat er wellicht andere modellen/bouwjaren de voorkeur zouden moeten hebben.

Want er zullen ongetwijfeld goede en minder goede typen/bouwjaren geweest zijn neem ik aan.

Alvast bedankt voor de hulp en het advies.

Gr. Ronald.


Bijlagen:
Kreidler RMC 1977 Elektronik -klein b.JPG
Kreidler RMC 1977 Elektronik -klein b.JPG [ 48.71 KiB | 632 keer bekeken ]
Kreidler RMC 1977 Elektronik -klein a.JPG
Kreidler RMC 1977 Elektronik -klein a.JPG [ 49.46 KiB | 632 keer bekeken ]
Kreidler RM 1979-b.JPG
Kreidler RM 1979-b.JPG [ 101.38 KiB | 632 keer bekeken ]
Kreidler RM 1979-a.JPG
Kreidler RM 1979-a.JPG [ 123.87 KiB | 632 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 5:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Lekker rijden. Ze zien er goed uit.
Als je aan origineel denkt kan je ze beide opnieuw gaan restaureren.
Lijkt me geen goed plan.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 5:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9517
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Mooie Kreidlers, geniet ervan.
Die rode is waarschijnlijk < 1976 , gezien de plaats van het typeplaatje.
Om ze helemaal origineel te krijgen ben je wel even bezig.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 817
Woonplaats: Nootdorp
De bovenste is het meest origineel. Op de buddy na is die qua type onderdelen vrij origineel.

De onderste klopt niets van de kleurstelling en je hebt trappers (voor de meesten een nadeel, vind ze voor toeren het fijnst maar stabiel is het niet). En overigens is de stuurschakelaar een beetje vreemd


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Leiden
Volgensmij hebben Enzo en Caspar verkeerd begrepen :wink:
De beste man vraagt om koopadvies, de kreidlers zijn nog niet in zijn bezit.

Hier nog een linkje naar de gele:
https://www.speurders.nl/overzicht/page ... y=kreidler

Ik zou voor de gele gaan, deze ziet er een stuk strakker afgebouwd uit dan de rode rm. (op de kabels en buddy na dan :wink: )
De rode rm is een beetje een samenraapsel, om daar een zwak punt van te noemen: De hendels. De zwarte hendels op de gele kreidler zijn van goede kwaliteit.

Allebei kopen en de zadels omwisselen :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 10, 2018 10:46 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
marwin98 schreef:
De rode rm is een beetje een samenraapsel, om daar een zwak punt van te noemen: De hendels. De zwarte hendels op de gele kreidler zijn van goede kwaliteit.

Allebei kopen en de zadels omwisselen :mrgreen:
de gele ook :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 8:34 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4785
Woonplaats: Amstelveen
Ik zou ook voor de gele gaan, en inderdaad zadel omwisselen.

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 9:53 am 
Offline

Geregistreerd: wo okt 10, 2018 1:48 pm
Berichten: 3
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle informatie en adviezen!

Ik had inderdaad zelf ook al het vermoeden dat van de rode bromfiets er qua originaliteit niet veel klopte.

Ik vind de gele ook veel mooier, en als ik het goed begrijp zijn alleen de buddyseat en de kabels niet origineel voor dit model/bouwjaar.

Een platte/vlakke buddyseat zoals op de rode bromfiets is hopelijk dan nog wel ergens op een beurs of anderszins te krijgen.

Wat is er niet origineel aan de kabels? Ik neem aan dat wel originele kabels ook nog wel ergens te krijgen zijn? Welke zou ik dan moeten hebben?

Ik denk dat ik zaterdag even bij de gele bromfiets ga kijken, hij ziet er (voor een leek als ik) wel fraai uit, maar hij moet natuurlijk ook goed lopen, schakelen en remmen.
Dat kan alleen ter plekke worden bekeken.

Zijn er voor dit specifieke model nog zaken waar ik extra naar zou moeten kijken?

Wederom hartelijk bedankt voor alle hulp.

Gr. Ronald.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 10:02 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Wat is er mis met de buddy van de gele ? Was toch echt origineel te koop bij Van Veen.

viewtopic.php?t=4491

Je mist een sportbeugel voor het betere gezicht en stevigte aan je spatbord

https://www.kreidlerparts.com/parts/97. ... chikbaar...

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 10:32 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 817
Woonplaats: Nootdorp
Buddy is prima, maar voor originele looks en zitcomfort even vervangen door een originele.

@tjerry. Bij de Yamaha dealer verkopen ze ook Akrapovic, Mivv etc. Is toch ook geen origineel Yamaha dan....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 11:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 260
Woonplaats: Leiden
Kabels zijn niet slecht maar hangen los. Deze horen strak tegen het frame aan te zitten door de 2 framerubbers (waarschijnlijk vergeten te monteren). Meer een schoonheidspuntje)

Dat het origineel te koop was bij van veen, betekent niet dat iedereen het mooi vind :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 12:31 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Buddy is prima, maar voor originele looks en zitcomfort even vervangen door een originele.

@tjerry. Bij de Yamaha dealer verkopen ze ook Akrapovic, Mivv etc. Is toch ook geen origineel Yamaha dan....

Denfeld is originele montage :wink:
Jou vergelijking klopt niet echt.
En het type Francorchams die er naast staat is zelfs originele montage geweest.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 12:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 817
Woonplaats: Nootdorp
Het is een dealeraccessoire. Dus Kreidler produceert gloednieuwe brommers, verscheept deze naar de dealer en die schroeft er iets anders op. Dan vind ik het niet origineel Kreidler.

Maar bijna iedereen rijdt er tegenwoordig mee dus het maakt verder ook niet uit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 3:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Het is een dealeraccessoire. Dus Kreidler produceert gloednieuwe brommers, verscheept deze naar de dealer en die schroeft er iets anders op. Dan vind ik het niet origineel Kreidler.

Maar bijna iedereen rijdt er tegenwoordig mee dus het maakt verder ook niet uit
Wat een discussie. #-o

Van Veen is de Importeur die bepaald hoe de Kreidler er uit zien in Nederland. Die geeft de accessoire lijst uit. Door wie en wanneer het gemonteerd wordt is dan niet belangrijk.

De vraag is hoe origineel zijn de twee getoonde Kreidlers. Dat zijn ze beide niet. Ook de gele is een opgeknapte mengelmoes van Duitsland/Nederland.
Gaatjes boren in het spatbord, beugel er op en gaan.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 3:25 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 744
Dat is ook niet helemaal waar in het geval van zo'n buddy. Van Veen bestelde de Kreidlers zoals hij ze wou hebben voor de Nederlandse markt en dat was met een gewone lange buddy. Als je als klant liever wat anders had kon Van Veen je daar ook mee helpen.

Wat origineel voor de verschillende bouwjaren kun je eindeloos over discussieren. Als je het denkt te weten voor de Nederlandse en Duitse markt, moet je niet naar alle andere exportlanden kijken, want dan kom je soms de vreemdste kombinaties tegen. Er werd vaak gebruikt wat er nog in het schap lag lijkt het.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 5:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Volgens mij heeft de vraagsteller zijn info al
En ook adviezen. Wat hij daar mee wil kan hij zelf beslissen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 11, 2018 6:28 pm 
Offline

Geregistreerd: wo jul 29, 2015 8:53 pm
Berichten: 935
Enzo-tvdzijden schreef:
Volgens mij heeft de vraagsteller zijn info al
En ook adviezen. Wat hij daar mee wil kan hij zelf beslissen.

Enzo

ben ik het mee eens.
vind 2900,- wel knap aan de prijs .
mvg bertus


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:00 am 
Offline

Geregistreerd: wo okt 10, 2018 1:48 pm
Berichten: 3
Beste allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle informatie en adviezen, daar kan ik zeker wat mee.

Het is mij inmiddels met wat inlezen en rondkijken op het forum en elders op internet duidelijk geworden dat er heel veel verschillende uitvoeringen / opties etc. zijn geleverd door de jaren heen.
En inmiddels hebben we natuurlijk ook te maken met diverse import brommers en het verschil tussen landen qua standaard uitvoering en opties die ook verschilden per land.
Ook zijn diverse brommers door de vorige eigenaar/eigenaren soms naar eigen smaak aangepast, of gerestaureerd.

Belangrijkste is dat je een brommer mooi vindt en vooral dat hij technisch goed is zodat je er maximaal van kan genieten.

Een volledig 100% originele bromfiets vinden die geheel correct is qua opties, uitvoering en kleuren zal steeds meer een grote uitdaging worden....
Vooral ook omdat het moeilijk is om voor elk modeljaar, land van levering een gedetailleerd overzicht te vinden met detailfoto's om een aangeboden bromfiets te exact te kunnen beoordelen op deze aspecten.

Ik ga in ieder geval even kijken bij de gele bromfiets.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 10:25 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46942
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Dat is best makkelijk hoor. Met het framenummer weet je ALLES.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!