Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do nov 07, 2002 7:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:19 pm
Berichten: 1134
Woonplaats: Maastricht
Wie weet waarom zundapp regelmatig tot vaak waterkoeling heeft en een kreidler zeg maar nooit (heb er nog geen een gezien). Ligt dit aan het verschil in toeren die de cil's draaien? of aan het feit dat de zundap cilinder rechtop staat?

Ik vind het nl vrij gek, want ik vind het wel heel mooi zo'n radiator eronder...kijk maar eens naar de meeste ks50's en 517's....
Het vult zo mooi op zoiets...(bijv een jamaha fs1 vin ik altijd zo leeg onder de tank..zo een enorme holte en dit is lekker massief....




Edited By Danoontje on 1036690428


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: spijker op z'n kop
BerichtGeplaatst: za nov 09, 2002 7:33 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:16 pm
Berichten: 710
Woonplaats: Zoetermeer
:D Je slaat de spijker op zijn kop, cosmetisch gezien zou een waterkoeling nooit het mooie effect hebben van een breitwand.
Al hoewel ze vroeger voor de racerij wel zijn gemaakt voor kreidler.
Ook worden er steeds meer specials voor straatgebruik uitgevoerd met een waterkoeling.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za nov 09, 2002 8:24 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
Technisch kan het wel, de racers hadden immers ook een liggende cylinder met waterkoeling.
Water heeft ook enkele voordelen, het is stiller (door de watermantel), de motor is beter gekoeld en daarom ook efficienter/milieu bewuster enzovoorts.
Kreidler had wel de mooie super breitwand, die door de grote koelribben ook goed koelt.
Een watergekoelde versie leveren betekende weer investeren, een radiator (als die er al tussen past) en een cylinder plus kop....
Ook Porsche ging uiteindelijk over op waterkoeling.
Maar er blijven altijd liefhebbers voor juist de luchtkoeling, kijk ook maar naar de VW kever en de VW busjes, je hebt clubs voor alleen luchtgekoelde.... Of naar de Zundapps met de grote waaierkop (die 125 en 175 cc)
En inderdaad, het oog wil ook wat, zo'n Super is toch een fantastisch gezicht.
Luchtkoeling heeft echt wel z'n charme!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo nov 10, 2002 6:44 pm 
Offline
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03

Geregistreerd: za sep 07, 2002 9:42 am
Berichten: 1816
zundapp was in de tijd toen al heel ver met waterkoeling , omdat ze ook motoren maakte voor boten ... kreidler kwam daar gewoon (te)laat mee.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 15, 2002 8:25 pm 
Offline

Geregistreerd: za nov 09, 2002 10:30 pm
Berichten: 490
Woonplaats: Swalmen
Ver met waterkoeling? Pff, laat me niet lachen. :lol: Het duur zundapp toegepaste thermosyphon systeem is na verdampingskoeling het simpelste koelsysteem met water als koelmedium. Als je het water niet hoog genoeg in de radiator hebt staan is er geen circulatie meer en de motor sterft aan een hittedood. Als ze een waterpomp hadden toegepast met thermostaat dus geforceerde circulatie dan was het een veel beter systeem.
Trouwens kreidler heeft geen waterkoeling nodig.
Bedenk ook dat de waterkoeling geintroduceerd werd om het verouderde concept van de motor te camoufleren door de waterkoeling. Zo leek het een zeer modern blok. Niets is minder waar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr nov 15, 2002 9:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
kreidler wou wel op waterkoeling over gaan want bij die frames met val beugels waren die extra lippen achter het balhoofd niet alleen voor de valbeugel, er werd toen al vooruit gedacht op watergekoelde cilinders. ook voor de 80 cc ward er gedagd aan watergekoelde cilinders, (helaas) zijn ze alleen voor de race gebruikt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!