Het koop- en verkoopadvies topic
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31 aug 2015, 18:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler
Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.
Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?
Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?
Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?
Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.
Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?
Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?
Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
RMC is RM (4-bak) met cockpitCas schreef:Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler
Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.
Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?
Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?
Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?
RMC-S is RMC met schijfrem
RMC electronik is RMC met knipperlichten
RMC Winner zijn de laatste RMC modellen zonder chroom toen de fabriek al ging besparen om hoofd boven water te houden
- Zolenheuvel
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Beste Cas, welkom op het forum.Cas schreef:Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler
Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.
Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?
Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?
Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?
Ik hoop dat je na wat zoekwerk een mooie Kreidler vindt die aansluit bij jouw smaak en wensen.
Veel over de verschillende types kun je vinden op de Kreidlerdatabase van Maloud
Kijk hier eens: http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/L_ ... 107-01.htm
Als je een (duitse) brommer koopt is het handig om deze ook bij Maloud aan te melden je krijgt dan alle gegevens, deze zijn je ook behulpzaam bij het laten keuren van de brommer.
Mits in goede technische staat is dit geen enkel probleem.
Waar je bij de aankoop op moet letten?
Daar is veel over te zeggen, maar je doet er verstandig aan om een ervaren kenner mee te nemen.
Er is veel kaf onder het koren.
Het is vervelend als je een 'gerestaureerde' brommer koopt waarbij dit ondeskundig is gebeurd, je moet dan opnieuw beginnen en geeft twee keer geld uit.
Je hebt uiteraard de keuze om een goed gerestaureerd/gereviseerd exemplaar te kopen (kost veel geld) of een die je zelf nog moet restaureren.
Bij een goede basis (dus met veel originele spullen) heb je al veel goede onderdelen, anders zul je voor (nog meer geld) veel vervangend spul moeten gaan aanschaffen.
Maar het is allemaal een keuze.
Het hangt o.a. af van je portemonnee en wat je aan de hobby wilt beleven.
Voor veel geld kan je wat goeds kopen en ben je snel klaar (hoewel..., met een Kreidler ben je nooit klaar), maar het opknappen en verzamelen van onderdelen is een aparte tak van sport waar je ook voor kan kiezen.
Dit kost ook veel geld, meestal meer, maar hiermee kan je de kosten uitsmeren over een langere tijd.
Op de site van Maloud staan ook aankooptips en ook tips voor het keuren van de brommer.
Neem verder rustig de tijd om eens door het form te spitten, hier is ook veel over de aankoop te vinden en dingen waar je op moet letten.
Succes en laat t.z.t. een foto zien als je een keuze hebt gemaakt.
Gr Kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Cas,
Deze als voorbeeld, ook gerestaureerd gekocht. 2x mee gereden en daarna hebben wij (Marcel en ik) hem aan moeten pakken.
Je snapt dat zoiets onnodig is als je de hoofdprijs hebt betaald bij aanschaf.
viewtopic.php?f=23&t=44501
Enzo
Deze als voorbeeld, ook gerestaureerd gekocht. 2x mee gereden en daarna hebben wij (Marcel en ik) hem aan moeten pakken.
Je snapt dat zoiets onnodig is als je de hoofdprijs hebt betaald bij aanschaf.
viewtopic.php?f=23&t=44501
Enzo
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31 aug 2015, 18:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Ik heb 12 jaar geleden ok me zundapp gekocht zonder er verstand van te hebben en die was achteraf ook niet zo goed als ik dacht. Ben daar 6 jaar geleden mee begonnen om hem op te knappen en nu ben ik er bijna klaar mee dus dat wil ik voorlopig niet meer.
Zoek gewoon een nette brommer hoeft niet helemaal gerestaureerd te zijn. Als ie maar niet teveel roest heeft en ik er de komende jaren goed mee ken rijden met mooi weer.
Ik zag op website van loods maasdijk wel een mooie staan zo van de foto. Heb hem gister gemaild voor wat meer informatie maar nog niets gehoord. Is dit een betrouwbare handelaar?
Zoek gewoon een nette brommer hoeft niet helemaal gerestaureerd te zijn. Als ie maar niet teveel roest heeft en ik er de komende jaren goed mee ken rijden met mooi weer.
Ik zag op website van loods maasdijk wel een mooie staan zo van de foto. Heb hem gister gemaild voor wat meer informatie maar nog niets gehoord. Is dit een betrouwbare handelaar?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Deze komt er ook vandaan.Cas schreef:
Ik zag op website van loods maasdijk wel een mooie staan zo van de foto. Heb hem gister gemaild voor wat meer informatie maar nog niets gehoord. Is dit een betrouwbare handelaar?
Prima kerel die Rien
- Zolenheuvel
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Tjerry, op de RMC zit een blokcylinder.
Op deze RS van jou zit een kleine Breitwand lijkt me.
Is dit altijd zo?
Op de site van Maloud staat jouw JB RMC-S ook met een blok cilinder.
Hoe zit dit bij de John Bos Kreidlers?
Zijn die ook zonder blok cilinders geleverd?
Gr Kees
Op deze RS van jou zit een kleine Breitwand lijkt me.
Is dit altijd zo?
Op de site van Maloud staat jouw JB RMC-S ook met een blok cilinder.
Hoe zit dit bij de John Bos Kreidlers?
Zijn die ook zonder blok cilinders geleverd?
Gr Kees
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Even goed kijken naar de grote van de cilinder en de vorm van de motorschermen. Is een SB met ( in de folder ) 6,8 pk.Zolenheuvel schreef:Tjerry, op de RMC zit een blokcylinder.
Op deze RS van jou zit een kleine Breitwand lijkt me.
Is dit altijd zo?
Op de site van Maloud staat jouw JB RMC-S ook met een blok cilinder.
Hoe zit dit bij de John Bos Kreidlers?
Zijn die ook zonder blok cilinders geleverd?
Gr Kees
Mijn JB zit een blokcilinder van een 1,5 pk Flot opgewaardeerd door JB zelf tot 2 pk. Die ori 2 pk waren al een aantal jaren op.
Toen ik hem kocht was dit het gevoerde model. Daarvoor kon je op verzoek ook een 2,9 pk SB kopen. Maar op een bepaald moment was hij klaar met op verzoek. De klanten belde wekelijks om een veranderingen weer aan te passen.
Enzo
- Zolenheuvel
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 21:32
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 33 keren
- Ontvangen waarderingen: 266 keren
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Jazeker, een cockpit is niet meer dan plat beugeltje die onder de stuurklemmen komt.Cas schreef:Ik zie ook kreidler met zon doos op het stuur met tellers erin. Is deze makkelijk te vervangen door een andere model?
Je kan dus uitwisselen. Let wel op dat een losse cockpit best veel geld moet opbrengen tegenwoordig met perfecte tellers.
Enzo
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31 aug 2015, 18:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Beter dus een met mooie cockpit kopen.
http://www.tbrummerke.nl/2015/08/te-koo ... ng-direct/
Is dit iets? Zit wel wat werk aan en de blinkende zijkapjes zijn niet mooi.
http://www.tbrummerke.nl/2015/08/te-koo ... ng-direct/
Is dit iets? Zit wel wat werk aan en de blinkende zijkapjes zijn niet mooi.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31 aug 2015, 18:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Dat was niks geworden heb nu afgesproken dat ik keer bij loods ga kijken.
Waarom heeft de ene rmc chroom tank en de andere gespoten? Zijn dit verschillende uitvoeringen of ander bouwjaar?
Waarom heeft de ene rmc chroom tank en de andere gespoten? Zijn dit verschillende uitvoeringen of ander bouwjaar?
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
De laatste jaren waren moeilijk voor Kreidler. Er werd steeds meer bespaard op de onderdelen (duur chroom).Cas schreef:Dat was niks geworden heb nu afgesproken dat ik keer bij loods ga kijken.
Waarom heeft de ene rmc chroom tank en de andere gespoten? Zijn dit verschillende uitvoeringen of ander bouwjaar?
Enzo
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 31 aug 2015, 18:17
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Maar ze zijn verder wel gewoon gelijk aan de eerdere modellen?
Maar zal over een week wel is kijken of ze wat hebben voor mij. Alvast bedankt voor de hulp laat het nog wel weten als ik iets gekocht heb.
Maar zal over een week wel is kijken of ze wat hebben voor mij. Alvast bedankt voor de hulp laat het nog wel weten als ik iets gekocht heb.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mei 2020, 19:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Dag allen,
Enige tijd geleden heb ik samen met een vriend een Kreidler (van wat ik vermoed een LH) overgekocht van een collega. Hij liep niet, alles wat kon corroderen, was gecorrodeerd, onderdelen missend, etc. etc.
Brommer gekocht om er een leuk opknapproject van te maken en het begint langzaamaan zijn vruchten af te werpen. De kappen en andere delen zullen allemaal gespoten en/of vervangen worden en andere delen zullen uiteraard vervangen worden.
Ten tijde van de aanschaf
En gisteren na een blok- en voorvork revisie en een hoop poets uren, voor het eerst het blokje gestart. Het was starten lopen en hij loopt goed!
En zo staat ie er nu bij! (Er staat nog een hoop te gebeuren)
Voor ons is het een leuk leuk project om uit te voeren en voor die vriend van mij een leerzame weg aangezien hij zijn kennis wilt verbreden in het sleutelen aan motorblokjes en auto's/motoren in het algemeen.
Maar we hebben er beide geen baat bij om de Kreidler te houden en dus zal die, ondanks dat het een hartstikke leuk apparaat is, toch in de verkoop gaan wanneer die af is
Helaas zien wij vrij weinig tot dan wel geen advertenties van een Kreidler LH en weten we ook niet wat een reële vraagprijs zou zijn voor een gerestaureerde Kreidler. Het is misschien lastig om op basis van de bovenstaande foto een uitspraak te doen, maar we zijn toch wel benieuwd naar wat een eerlijke prijs zou zijn voor een eerlijke Kreidler.
Het betreft een handgeschakelde 3-bak met geforceerde luchtkoeling.
Groet,
Tom
Enige tijd geleden heb ik samen met een vriend een Kreidler (van wat ik vermoed een LH) overgekocht van een collega. Hij liep niet, alles wat kon corroderen, was gecorrodeerd, onderdelen missend, etc. etc.
Brommer gekocht om er een leuk opknapproject van te maken en het begint langzaamaan zijn vruchten af te werpen. De kappen en andere delen zullen allemaal gespoten en/of vervangen worden en andere delen zullen uiteraard vervangen worden.
Ten tijde van de aanschaf
En gisteren na een blok- en voorvork revisie en een hoop poets uren, voor het eerst het blokje gestart. Het was starten lopen en hij loopt goed!
En zo staat ie er nu bij! (Er staat nog een hoop te gebeuren)
Voor ons is het een leuk leuk project om uit te voeren en voor die vriend van mij een leerzame weg aangezien hij zijn kennis wilt verbreden in het sleutelen aan motorblokjes en auto's/motoren in het algemeen.
Maar we hebben er beide geen baat bij om de Kreidler te houden en dus zal die, ondanks dat het een hartstikke leuk apparaat is, toch in de verkoop gaan wanneer die af is
Helaas zien wij vrij weinig tot dan wel geen advertenties van een Kreidler LH en weten we ook niet wat een reële vraagprijs zou zijn voor een gerestaureerde Kreidler. Het is misschien lastig om op basis van de bovenstaande foto een uitspraak te doen, maar we zijn toch wel benieuwd naar wat een eerlijke prijs zou zijn voor een eerlijke Kreidler.
Het betreft een handgeschakelde 3-bak met geforceerde luchtkoeling.
Groet,
Tom
Laatst gewijzigd door Tomva op 06 sep 2020, 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Jij vraagt wat, en ik heb een tegenvraag.overgekocht van een collega
Voor welk bedrag heb je deze kreidler over gekocht?
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mei 2020, 19:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Henk 3bakvoet schreef: ↑06 sep 2020, 20:11Jij vraagt wat, en ik heb een tegenvraag.overgekocht van een collega
Voor welk bedrag heb je deze kreidler over gekocht?
Niet heel veel, 500 was het dacht ik. Het stond hem in de weg en hij had 'm ook ooit een keer gekregen/overgenomen en hij vond het leuker om 'm dan aan iemand mee te geven die er wat moois van wilt maken.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Dag Tom,
Dit type kreidler, de LH met zijn terugtraprem en 3 handversnellingen is geen Money Maker in de kreidler handel.
Iedere euro die je hier in steekt zijn verloren euro`s, dit laatste geld trouwens voor alle restauratie objecten, euro`s die je nimmer terug zal vangen bij verkoop.
Restaureren die je voor je zelf, bij verkoop doe je het voor een ander, en die ander betaald nimmer jou werkelijke kosten die je gehad hebt.
Terug naar jullie LH, een hele mooie met de originele onderdelen, en niet zo als die van jullie met twee verschillende naven, schokdempers die de puinbak in kunnen en een tank die om een nieuwe chroom laag gilt gaat 1500 euro opbrengen, terwijl de werkelijke kosten bij een restauratie rond de 3000 euro zit. (restauratie zijn jou woorden)
Sleutel ervaring doet je vriend nauwelijks op, drie blokbouten en een handje vol m6 boutjes bij deze LH.
Bij een aanschaf prijs van 500 euro, direct op marktplaats, met kenteken 1000 euro.
Dit type kreidler, de LH met zijn terugtraprem en 3 handversnellingen is geen Money Maker in de kreidler handel.
Iedere euro die je hier in steekt zijn verloren euro`s, dit laatste geld trouwens voor alle restauratie objecten, euro`s die je nimmer terug zal vangen bij verkoop.
Restaureren die je voor je zelf, bij verkoop doe je het voor een ander, en die ander betaald nimmer jou werkelijke kosten die je gehad hebt.
Terug naar jullie LH, een hele mooie met de originele onderdelen, en niet zo als die van jullie met twee verschillende naven, schokdempers die de puinbak in kunnen en een tank die om een nieuwe chroom laag gilt gaat 1500 euro opbrengen, terwijl de werkelijke kosten bij een restauratie rond de 3000 euro zit. (restauratie zijn jou woorden)
Sleutel ervaring doet je vriend nauwelijks op, drie blokbouten en een handje vol m6 boutjes bij deze LH.
Bij een aanschaf prijs van 500 euro, direct op marktplaats, met kenteken 1000 euro.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 mei 2020, 19:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Het koop- en verkoopadvies topic
Bedankt voor je uitgebreide reactie Henk!
We hebben ook absoluut niet de insteek gehad om er geld op te verdienen en we zijn er ook zeker van dat we het geld niet terugwinnen.
Het is gewoon een leuk opknapproject en als we er iemand blij mee kunnen maken, hartstikke mooi.
En wat je zegt qua sleutelervaring, ben ik volledig met je eens. Zo'n blok valt in het niets bij de blokken waar ik normaal onderhoud aan doe, maar een leuke eerste stap voor die maat van mij. Het gaat immers ook om de onderdelen rondom.
We hebben ook absoluut niet de insteek gehad om er geld op te verdienen en we zijn er ook zeker van dat we het geld niet terugwinnen.
Het is gewoon een leuk opknapproject en als we er iemand blij mee kunnen maken, hartstikke mooi.
En wat je zegt qua sleutelervaring, ben ik volledig met je eens. Zo'n blok valt in het niets bij de blokken waar ik normaal onderhoud aan doe, maar een leuke eerste stap voor die maat van mij. Het gaat immers ook om de onderdelen rondom.