Het koop- en verkoopadvies topic

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#126 Bericht door Maxxieh » 22 jun 2005, 22:29

Dan haal ik het weg, en zet ik wat anders neer!;)

Maar de RDW denkt dus dat de keuring ongeveer hetzelfde zal zijn als het importeren van een brommer/motor.. Iets hoger omdat ze ook nog de constructiesnelheid moeten meten, naja staat dus allemaal in dat topic wat daarover gaat..

Maar dit kan ik dus wel als wegingsfactor meenemen als ik hem misschien zou willen kopen..
Laatst gewijzigd door Maxxieh op 22 jun 2005, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#127 Bericht door Dimage » 22 jun 2005, 22:32

Staat allemaal al in de kentekentopic en op de website van het RDW, dus is overbodig om hier te plaatsen. viewtopic.php?t=6992&postdays=0&postorder=asc&start=0

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#128 Bericht door Maxxieh » 23 jun 2005, 11:16

Maar zijn er nog dingen die jullie opvallen?

Behalve dat de standaard doorgezakt is?


edit: heb hem net even opgebeld, mss achter nieuwe remblokjes. Chroom is nog nieuw in staat, verlichting werkt. Zit een scheurtje achter in het zadel, hij start meestal in 1x. Sja en een nieuw bandje dan etc..

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#129 Bericht door Dimage » 23 jun 2005, 11:59

Het duurt nog maar heel kort eerdat de eerste buitenlandse bromfietsen gekeurd gaan worden.
Je bent denk ik slimmer uit af te wachten hoe moeilijk ze hierin gaan doen en wat voor een kosten hieraan zijn verbonden.

Door gewoon een Kreidler te kopen met een Nederlands frame ben je meer verzekerd dat je later geen onverwachtse kosten hebt en een grotere zekerheid op probleemloos een kenteken te verkrijgen.

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#130 Bericht door Maxxieh » 24 jun 2005, 13:27

Nu zie ik een andere:

Afbeelding

Kreidler RMC met een gereviseerd blok, nieuwe cilinder en uitlaat.

Wat vinden jullie hiervan?


edit: heb hem net even gebeld, het chroom is soms wat dof, er zitten een paar deukjes in de tank (v.h. stuur). Uitlaatbocht zou nog wel een keer vervangen moeten worden (verroest), er zitten grote naven in uhmm... Moeten dus nieuwe stickers op, moet een nieuw zijkapje op. Hij zei dat als je er nog 100 euro tegenaangooit dat je dan een mooie brommer hebt..

Ohja, de jongen waarvan hij was heeft de zadel zelf gevuld met schuimrubber en er zit nu een bult in #-o

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#131 Bericht door Burning Tyre » 24 jun 2005, 13:52

Stickers en uitlaatbocht kosten niet zo heel veel.

Deuken van het stuur in de tank heeft vrijwel elke tank (kreidler kwaaltje).

Nieuwe cilinder is mooi, dan kun je er een tijdje tegen aan.

Probeer iets af te dingen..

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#132 Bericht door brolli21 » 24 jun 2005, 14:16

Afdingen word lastig,deze staat namelijk bij john bos,en toen ik in mei op vakantie was in zeeland stond ie er ook al,ik vond em er persoonlijk niet uitzien,echt heel erg gaar naar mijn idee.

Mzzl Sander

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#133 Bericht door Maxxieh » 24 jun 2005, 14:45

brolli21 schreef:Afdingen word lastig,deze staat namelijk bij john bos,en toen ik in mei op vakantie was in zeeland stond ie er ook al,ik vond em er persoonlijk niet uitzien,echt heel erg gaar naar mijn idee.

Mzzl Sander
Wat vond je er gaar aan dan? Kan je wat gedetailleerder zijn?

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#134 Bericht door brolli21 » 24 jun 2005, 14:46

die wielen zagen er niet uit,de lak was niet egt mooi,en de brommer had gewoon een afgetrapt uiterlijk(in mijn ogen)
Ik weet niet precies wat ie op moet brengen,maar echt mooi issie niet,die eerste(groene)kreidler die je liet zien,die was netjes.

Mzzl Sander

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#135 Bericht door Maxxieh » 24 jun 2005, 14:48

brolli21 schreef:die wielen zagen er niet uit,de lak was niet egt mooi,en de brommer had gewoon een afgetrapt uiterlijk(in mijn ogen)
Ik weet niet precies wat ie op moet brengen,maar echt mooi issie niet,die eerste(groene)kreidler die je liet zien,die was netjes.

Mzzl Sander
Dat is helaas een Duitser, en dat gaat meer kosten met zich meebrengen (wat nog niet allemaal zeker is etc..).

Dus hij zou helemaal opnieuw gespoten moeten worden etc?

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#136 Bericht door brolli21 » 24 jun 2005, 14:50

er moet niets,maar ik vond em er gewoon niet uitzien,kan ook verkeerde indruk geweest zijn hoor,et was toen net zo warm als nu ;)
Enne,ik heb zelf ook een duitse kreidler,en zolang je er de betriebdinges(eigendomspapieren) bij hebt is er niets aan de hand,het enige verschil is dat je ermee naar de RDW moet,en dat ie als brommer gekeurd moet worden,maar dan heb je iig niet het gezeur met trappers.
Ik wens je veel succes met het kopen van een mooie kreidler.

Mzzl Sander

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#137 Bericht door Maxxieh » 24 jun 2005, 14:52

brolli21 schreef:er moet niets,maar ik vond em er gewoon niet uitzien,kan ook verkeerde indruk geweest zijn hoor,et was toen net zo warm als nu ;)
Enne,ik heb zelf ook een duitse kreidler,en zolang je er de betriebdinges(eigendomspapieren) bij hebt is er niets aan de hand,het enige verschil is dat je ermee naar de RDW moet,en dat ie als brommer gekeurd moet worden,maar dan heb je iig niet het gezeur met trappers.
Ik wens je veel succes met het kopen van een mooie kreidler.

Mzzl Sander
Er zitten papieren bij, maar dan moet ie toch gekeurd worden (geen NL goedkeuring). Dat is tenminste wat ik uit dat topic oppikte.. Ik weet alleen niet of die dan elk jaar gekeurd moet worden etc.. En wat Dimage zei, het is nog steeds niet allemaal duidelijk etc..

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#138 Bericht door brolli21 » 24 jun 2005, 14:54

Dr stond in de bromfiets dat ie dan gewoon 1 keer gekeurd moet worden(dus niet ieder jaar zoals een auto)
Ik neem aan dat wat de bromfiets meld wel kloppen zal.

Mzzl Sander

Maxxieh
Berichten: 41
Lid geworden op: 15 jun 2005, 15:39
Locatie: Dordrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#139 Bericht door Maxxieh » 24 jun 2005, 15:04

brolli21 schreef:Dr stond in de bromfiets dat ie dan gewoon 1 keer gekeurd moet worden(dus niet ieder jaar zoals een auto)
Ik neem aan dat wat de bromfiets meld wel kloppen zal.

Mzzl Sander
Als dat daadwerkelijk zo is, dan neem ik die kosten wel voor lief. Ik kan daar nog een jaar voor sparen (als het ook echt rond de 100 euro wordt).. :)

Maarja ik twijfel nog heel erg, bijna iedereen spreekt elkaar weer tegen etc..

Gebruikersavatar
Burning Tyre
Berichten: 2221
Lid geworden op: 30 okt 2002, 21:33
Locatie: Westervoort, bij Arnhem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#140 Bericht door Burning Tyre » 24 jun 2005, 16:02

Maxxieh schreef:
brolli21 schreef:die wielen zagen er niet uit,de lak was niet egt mooi,en de brommer had gewoon een afgetrapt uiterlijk(in mijn ogen)
Ik weet niet precies wat ie op moet brengen,maar echt mooi issie niet,die eerste(groene)kreidler die je liet zien,die was netjes.

Mzzl Sander
Dat is helaas een Duitser, en dat gaat meer kosten met zich meebrengen (wat nog niet allemaal zeker is etc..).

Dus hij zou helemaal opnieuw gespoten moeten worden etc?

Koop een Nl frame voor een paar tientjes erbij...

Gebruikersavatar
Dimage
Expert
Berichten: 6624
Lid geworden op: 15 mar 2003, 13:33
Locatie: Maassluis
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#141 Bericht door Dimage » 24 jun 2005, 16:39

Ik heb even een aanvullende reactie gedaan in het kentekentopic viewtopic.php?p=142970#142970
Dan kunnen we daar hierover verder gaan en deze topic laten waar hij voor bestemt is.

Gebruikersavatar
Slurphut
Berichten: 269
Lid geworden op: 03 apr 2004, 19:29
Locatie: MAASDIJK
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#142 Bericht door Slurphut » 24 jun 2005, 18:11

die brommer van Maxieh, die stond dacht ik op de site van john bos te koop. als hij hem verkoopt, vraagt hij er misschien wel een hoofdprijs voor :?

Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#143 Bericht door Royke » 25 jun 2005, 13:50

Ik heb me kreidler ook niets meer sinds een dagje of 3, stond 1 dag op marktplaats...voor een stevige prijs...

:D miss nu opzoek naar een RS :D

Thomasss
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mei 2004, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#144 Bericht door Thomasss » 26 jun 2005, 18:48

Ik heb nog geen reactie gehad van de verkoper, dus weet er verder nog niet zo veel vanaf, maar wat denken jullie hiervan? Als basis voor een restauratie. Lijkt wel tamelijk compleet, volgens de advertentie is ie dat ook. De prijs is 650, maar ik zie dat er wel veel aan moet gebeuren. Dus zal wel een duur projectje worden.
Verder vroeg ik me af wat voor uitlaat hier origineel onder hoort (volgens mij is dit een duitser, uit '66).
Thomas.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Marmot
Berichten: 66
Lid geworden op: 11 jan 2005, 19:23
Locatie: Duiven
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#145 Bericht door Marmot » 26 jun 2005, 19:21

Als basis van een restauratie is het goed, maar ik vraag me af of 650 dan niet een beetje veel is. Zo te zien moet er idd nog veel aan gebeuren. Als hij iig maar compleet is, dat scheelt een hoop werk met losse onderelen zoeken. En ja die prijs....ik denk dat je best wat mag afdingen.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#146 Bericht door Ries » 26 jun 2005, 19:53

ik denk niet (aan de foto te zien een bekende handelaar met eitjes) dat je veel aan de prijs kunt doen, de prijs is gezien de losse onderdeelprijzen goed hoor, maar als je een eitje gaat restaureren, heb je een dikke portemonnee nodig, want het is niet meer te doen kwa prijs, en al helemaal niet voor een student

Thomasss
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mei 2004, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#147 Bericht door Thomasss » 27 jun 2005, 20:28

Nee ok, dan ga ik daar maar niet voor. Duits, wordt te duur en staat is niet echt alles. Is dit nu een lf of rm of...gelijk aan een lf alleen er zit in 4 versnellingsblokje onder en andere buddy+veren. Ziet er nog aardig uit.
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren ... /10906.htm

Gebruikersavatar
brolli21
Berichten: 3345
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:17
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

#148 Bericht door brolli21 » 27 jun 2005, 20:30

Das een LF,ken je zien aan de geforceerde koeling,een RM is rijwind gekoeld.
Vind em niet egt in een gewelig goede staat.

Mzzl Sander

Thomasss
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 mei 2004, 21:46
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#149 Bericht door Thomasss » 27 jun 2005, 20:33

Hmm.. dan ligt er dus niet het originele blok onder...want dat zou dan een 3-bak moeten zijn. Die veren zijn dan ook niet origineel op een lf, ook de buddy is slecht en niet de goede. Verder vind ik hem er zo op de foto gezien nog best aardig uit zien.
Thomas.

Gebruikersavatar
Maarten/sbargh
Berichten: 726
Lid geworden op: 25 apr 2004, 16:17
Locatie: 's-heerenberg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#150 Bericht door Maarten/sbargh » 27 jun 2005, 21:08

@Thomasss:

Zoek nou eerst eens een brommer voordat we hoier tachtigduizend foto's krijgen. Het zal wel een keer worden opgeschoond maar toch....
Het is wel leuk dat je een kreidler zoekt. Ik had er eentje gekocht in Achter Drempt voor 800 euro.
Blok was schijnbaar al gereviseerd na deskundig advies. Voor de rest heb ik nog 2 gereviseerde zwatte schokbrekers nodig.

En verder vind ik dat je zoveel mogelijk mensen op de hoogte moet brengen dat je een kreidler zoekt. Voorla mensen met GROTE BOERENSCHUREN :wink: In DLD. weet ik nog wel iets te staan. in zo'n grote schuur.

Succes met speurtocht.

Groeten Maarten

Plaats reactie