Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Ga naar mobiele versie


Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 9:39 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler

Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.

Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?

Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?

Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 9:51 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Cas schreef:
Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler

Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.

Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?

Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?

Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?

RMC is RM (4-bak) met cockpit
RMC-S is RMC met schijfrem
RMC electronik is RMC met knipperlichten
RMC Winner zijn de laatste RMC modellen zonder chroom toen de fabriek al ging besparen om hoofd boven water te houden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 10:12 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Cas schreef:
Hoi ik ben nieuw op dit forum en met Kreidler

Ik heb zelf al een zundapp 529 ks50 en nu ben ik ook beetje aan het kijken voor een Kreidler rmc ofzoiets.

Wat is het verschil met rmc, rmc s, rmc elektronic, rmc winner?

Zie ook veel bromfietsen zonder nederlands kenteken maar met duitse papieren zijn deze makkelijk op nederlands kenteken te krijgen?

Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?


Beste Cas, welkom op het forum.
Ik hoop dat je na wat zoekwerk een mooie Kreidler vindt die aansluit bij jouw smaak en wensen.
Veel over de verschillende types kun je vinden op de Kreidlerdatabase van Maloud
Kijk hier eens: http://www.kreidlerdatabase.nl/30000/L_ ... 107-01.htm

Als je een (duitse) brommer koopt is het handig om deze ook bij Maloud aan te melden je krijgt dan alle gegevens, deze zijn je ook behulpzaam bij het laten keuren van de brommer.
Mits in goede technische staat is dit geen enkel probleem.

Waar je bij de aankoop op moet letten?
Daar is veel over te zeggen, maar je doet er verstandig aan om een ervaren kenner mee te nemen.
Er is veel kaf onder het koren.
Het is vervelend als je een 'gerestaureerde' brommer koopt waarbij dit ondeskundig is gebeurd, je moet dan opnieuw beginnen en geeft twee keer geld uit.
Je hebt uiteraard de keuze om een goed gerestaureerd/gereviseerd exemplaar te kopen (kost veel geld) of een die je zelf nog moet restaureren.
Bij een goede basis (dus met veel originele spullen) heb je al veel goede onderdelen, anders zul je voor (nog meer geld) veel vervangend spul moeten gaan aanschaffen.
Maar het is allemaal een keuze.
Het hangt o.a. af van je portemonnee en wat je aan de hobby wilt beleven.
Voor veel geld kan je wat goeds kopen en ben je snel klaar (hoewel..., met een Kreidler ben je nooit klaar), maar het opknappen en verzamelen van onderdelen is een aparte tak van sport waar je ook voor kan kiezen.
Dit kost ook veel geld, meestal meer, maar hiermee kan je de kosten uitsmeren over een langere tijd.
Op de site van Maloud staan ook aankooptips en ook tips voor het keuren van de brommer.

Neem verder rustig de tijd om eens door het form te spitten, hier is ook veel over de aankoop te vinden en dingen waar je op moet letten.
Succes en laat t.z.t. een foto zien als je een keuze hebt gemaakt.

Gr Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2015 10:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Cas,

Deze als voorbeeld, ook gerestaureerd gekocht. 2x mee gereden en daarna hebben wij (Marcel en ik) hem aan moeten pakken.
Je snapt dat zoiets onnodig is als je de hoofdprijs hebt betaald bij aanschaf.

viewtopic.php?f=23&t=44501

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 7:25 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Ik heb 12 jaar geleden ok me zundapp gekocht zonder er verstand van te hebben en die was achteraf ook niet zo goed als ik dacht. Ben daar 6 jaar geleden mee begonnen om hem op te knappen en nu ben ik er bijna klaar mee dus dat wil ik voorlopig niet meer.

Zoek gewoon een nette brommer hoeft niet helemaal gerestaureerd te zijn. Als ie maar niet teveel roest heeft en ik er de komende jaren goed mee ken rijden met mooi weer.

Ik zag op website van loods maasdijk wel een mooie staan zo van de foto. Heb hem gister gemaild voor wat meer informatie maar nog niets gehoord. Is dit een betrouwbare handelaar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 8:03 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Cas schreef:

Ik zag op website van loods maasdijk wel een mooie staan zo van de foto. Heb hem gister gemaild voor wat meer informatie maar nog niets gehoord. Is dit een betrouwbare handelaar?
Deze komt er ook vandaan.

Prima kerel die Rien

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 8:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Tjerry, op de RMC zit een blokcylinder.
Op deze RS van jou zit een kleine Breitwand lijkt me.
Is dit altijd zo?
Op de site van Maloud staat jouw JB RMC-S ook met een blok cilinder.
Hoe zit dit bij de John Bos Kreidlers?
Zijn die ook zonder blok cilinders geleverd?

Gr Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Had loods gebeld maar was helaas al verkocht. Zijn er nog andere goeie adressen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 9:00 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Zolenheuvel schreef:
Tjerry, op de RMC zit een blokcylinder.
Op deze RS van jou zit een kleine Breitwand lijkt me.
Is dit altijd zo?
Op de site van Maloud staat jouw JB RMC-S ook met een blok cilinder.
Hoe zit dit bij de John Bos Kreidlers?
Zijn die ook zonder blok cilinders geleverd? :-k

Gr Kees

Even goed kijken naar de grote van de cilinder en de vorm van de motorschermen. Is een SB met ( in de folder ) 6,8 pk.

Mijn JB zit een blokcilinder van een 1,5 pk Flot opgewaardeerd door JB zelf tot 2 pk. Die ori 2 pk waren al een aantal jaren op.

Toen ik hem kocht was dit het gevoerde model. Daarvoor kon je op verzoek ook een 2,9 pk SB kopen. Maar op een bepaald moment was hij klaar met op verzoek. De klanten belde wekelijks om een veranderingen weer aan te passen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 02, 2015 9:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 31, 2010 9:32 pm
Berichten: 1173
Woonplaats: Zoetermeer
Oeps foutje :?

Gr Kees


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 6:52 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Ik zie ook kreidler met zon doos op het stuur met tellers erin. Is deze makkelijk te vervangen door een andere model?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 7:02 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Cas schreef:
Ik zie ook kreidler met zon doos op het stuur met tellers erin. Is deze makkelijk te vervangen door een andere model?

Jazeker, een cockpit is niet meer dan plat beugeltje die onder de stuurklemmen komt.

Je kan dus uitwisselen. Let wel op dat een losse cockpit best veel geld moet opbrengen tegenwoordig met perfecte tellers.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 11:41 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Beter dus een met mooie cockpit kopen.

http://www.tbrummerke.nl/2015/08/te-koo ... ng-direct/
Is dit iets? Zit wel wat werk aan en de blinkende zijkapjes zijn niet mooi.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za sep 05, 2015 1:01 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Dat was niks geworden heb nu afgesproken dat ik keer bij loods ga kijken.

Waarom heeft de ene rmc chroom tank en de andere gespoten? Zijn dit verschillende uitvoeringen of ander bouwjaar?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 5:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Cas schreef:
Dat was niks geworden heb nu afgesproken dat ik keer bij loods ga kijken.

Waarom heeft de ene rmc chroom tank en de andere gespoten? Zijn dit verschillende uitvoeringen of ander bouwjaar?
De laatste jaren waren moeilijk voor Kreidler. Er werd steeds meer bespaard op de onderdelen (duur chroom).

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo sep 06, 2015 9:21 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Maar ze zijn verder wel gewoon gelijk aan de eerdere modellen?

Maar zal over een week wel is kijken of ze wat hebben voor mij. Alvast bedankt voor de hulp laat het nog wel weten als ik iets gekocht heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 3:29 pm 
Offline

Geregistreerd: ma aug 31, 2015 6:17 pm
Berichten: 18
Heb er een gevonden een grijze rmc-s waarschijnlijk morgen ophalen.

Zal er wel topic over maken zodra ik hem heb.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!