John Bos Kreidler

Adressen Kreidlers & onderdelen, Verzekeringen, Motorkeuring, Framenummers,
Aankooptips, Links etc.
Bericht
Auteur
Royke
Berichten: 469
Lid geworden op: 26 sep 2002, 21:19
Locatie: Hoogerheide,Noord Brabant(dicht bij belgie/zeeland)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#51 Bericht door Royke » 29 mar 2004, 11:53

Ter duidelijkheid....

John bos laat net als alle andere handelaren wel degelijk dingen nieuw maken....

en alles wat op een JB kreidler zit... is toch een deel imitatie van...


en veel onderdelen zou ik persoonlijk niet willen hebben, heb namelijk verhalen gehoord over iets met wielen die krom zijn getrokken door de hitte en het ligge...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60433
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 970 keren
Ontvangen waarderingen: 2291 keren

#52 Bericht door Enzo-tvdzijden » 29 mar 2004, 12:58

Wie zegt er van niet dan, Royke?

Hij bezit alle mallen en licenties dus als de oude voorraad op is gaat hij gewoon zelf of een toeleverancier laten produceren.
Kreidler maakte in zijn tijd ook niet alles zelf. Wat denk je anders. Omdat nu immitatie te noemen is kortzichtig. Ik zie nog steeds verschil tussen bv. een tandwiel van JB (geen oude voorraad meer maar bij Kreidler zijn oude toeleverancier gemaakt) en zo'n glimmend ding van iemand anders.
En een krom getrokken wiel door oude voorraad die lang ligt is een raar verhaal. Waarschijnlijk een incident door beschadiging.


Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 29 mar 2004, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#53 Bericht door Ries » 29 mar 2004, 18:01

tvdzijden schreef:Wie zegt er van niet dan, Royke?

Hij bezit alle mallen en licenties dus als de oude voorraad op is gaat hij gewoon zelf of een toeleverancier laten produceren.
Kreidler maakte in zijn tijd ook niet alles zelf. Wat denk je anders. Omdat nu immitatie te noemen is kortzichtig. Ik zie nog steeds verschil tussen bv. een tandwiel van JB (geen oude voorraad meer maar bij Kreidler zijn oude toeleverancier gemaakt) en zo'n glimmend ding van iemand anders.
En een krom getrokken wiel door oude voorrraad die lang ligt is een raar verhaal. Waarschijnlijk een incident door beschadiging.


Enzo
ik kan je niks anders dan gelijk geven Enzo!

tegenwoordig, bestaan producties van brommers, auto´s ed, alleen nog maar uit toeleveranciers....

dat verhaal over die wielen geloof ik geen barst van, ten 1e dat de wielen krom trekken van het liggen en ten 2e, als ze krom zijn had John bos ze wel gericht, want ik denk niet dat ie prutswerk afleverd

Helmantel
Berichten: 1020
Lid geworden op: 09 sep 2003, 23:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 68 keren

#54 Bericht door Helmantel » 29 mar 2004, 19:06

Op een Kreidler zit:

Verlichting van Hella, onsteking van Bosch, remmen van Leleu, cilinder van Mahle, carburateur van Bing, buddy van Denfeld, wielen van Weinmann, handles van Magura, cockpit van VDO en zo zullen er nog wel veel meer onderdelen zijn. Dus inderdaad, zoveel maakte Kreidler zelf niet. Niemand trouwens, zoals Ries al zei.

Gebruikersavatar
nick bakker
Berichten: 2742
Lid geworden op: 16 sep 2003, 17:02
Locatie: haarlemmerliede (NH)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door nick bakker » 29 mar 2004, 19:39

Persoonlijk heb ik het niet zo op John Bos kreidlers. alleen op onderdelen die bij John Bos vandaan komen zoals Plaatstaaldelen wielen, enzo die zijn wel goed. Maar die dunne buddy en die doffe tank met lage dop dat ziet er zo geïmiteerd uit. Ze zijn wel mooi, daar niet van maar voor mij is KREIDLER degene die er 20 jaar en langer geleden werden verkocht. Dit is mijn mening. John Bos vind ik minder mooi, minder mooi kan nog steeds(zeker) mooi zijn :wink: Ik heb liever een org. kreidler met hetzelfde model maar dan uit de ouwe kreidlerfabriek. Als ik zou mogen kiezen tussen de RMC die ik nu heb en een John Bos zou ik toch voor de mijne kiezen.

Bolle Aad
Berichten: 3749
Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
Locatie: meestal in het kreidler hok
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#56 Bericht door Bolle Aad » 29 mar 2004, 23:33

Jij jouw mening okee
Het zijn allebij GEWOON Kreidlers ,klaar !!

Dr wordt wel wat afgezeurd,
orgineel of niet
:evil:

Motertje eronder is pas ingelopen :idea: ,wat wil je nog meer

:rs

Gelukkig ben ik simpel :) daarmee :P

Gebruikersavatar
tombo
Berichten: 4057
Lid geworden op: 06 okt 2002, 13:56
Locatie: Achterhoek
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#57 Bericht door tombo » 30 mar 2004, 09:16

Als er nu voor mij 2 dezelfde RMC's stonden, eentje uit 1980/81 ofzo, en een spiksplinternieuwe John Bos (die oude ook in nieuwstaat) en ik hoefde de verzekering niet te betalen, had ik voor die John Bos genomen.
De meeste mensen hebben imitatie onderdelen op het brommer, dus daar moet je niet over zeuren.

Plaats reactie