Yep, het vermogen telt niet meer mee n.a.v. de in '91 ingevoerde EEG wetregelgeving en het gaat nu nog alleen maar puur om het niet overschrijden van de maximum constructiesnelheid van 45 km/utombo schreef:Weet je zeker dat alleen de snelheid telt? Zoja, dan ben ik heel blij als ik een Fs-1 heb en ik mag het spul eronder gooien wat van mijn vader mag
Het lullige hiervan is echter dat het optimaliseren van de afstelling of tandwielverhouding van je bromfiets, dus al kan leiden tot het berijden van een opgevoerde bromfiets omdat hij dan harder gaat als 45 km/u.
Zie ook; http://www.verkeershandhaving.nl/overtr ... .php?id=10
Voor die tijd was het veranderen van je tandwielverhouding ook al strafbaar, van het optimaliseren van de afstelling van je motor konden ze echter niets zeggen, daar je geen onderdelen had vervangen om de bromfiets harder te laten lopen.
Ik heb zelfs meegemaakt, dat ze bij een inbeslagname van m'n bromfiets het hele blok hadden kaalgetrokken en de hogedrukkop er gewoon op hadden laten zitten toen ik 'm weer terug kreeg.